לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

  • הוסף לסימניות
  • #61
  • הוסף לסימניות
  • #62
  • הוסף לסימניות
  • #67
אם אתה רציני ואתה מתכנן ללמוד בבית שמש כדאי לך לפני הכל לסכם עם מורה כי ההמתנה בבית שמש מאוד ארוכה עד שמתחילים ללמוד
אני דווקא חושב ללמוד איפה שהוא באזור בי"ש שם אוכל למצוא יותר מהר, וגם מורים אדיבים וסבלניים יותר בגלל שיש להם פחות ביקוש, לא?!
יש מי שהתנסה בזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אל תבנה על זה שהם יהיו יותר אדיבים וסבלניים מי שאדיב יהיה אדיב בכל מקרה
תלך רק עם המלצות זה שוק בעייתי מאוד
יש הרבה מאוד אנשים שנפלו בזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
עד שאתה בוחן את עצמך ורואה שאתה יודע טוב הכל!
לא רק בשביל המבחן
גם בשביל החיים עצמם לכשתנהג...
לא בטוח אני למדתי לתאוריה רבע שעה!
עברתי בנס (4 טעויות)
למעשה חוזרים על הכל בשיעורים
אין לו דרך לבדוק את זה, הוא שואל אותך וזהו,
המורה חייב לסרוק למערכת את האישור של התיאוריה
*המינימום עפ"י חוק זה 28 שיעורים (כל שיעור 40 דק') כל שיעור עולה כ150 ש"ח.
לחילופין 38 שיעורים שכל שיעור 30 ד'
לאחר 20 דק' לערך
25 דקות לפחות ועד 35 ד'
תיערך לפחות ל 6000-6500 ש"ח (עוד טסט ותוספת שיעורים), תמיד עדיף שיישאר ולא תתקע באמצע.
לי יצא 4300
אבל איך נרשמים לבית הספר לנהיגה ואיך עושים טסט למי שאין לו SMS ?
ראיתי שם שצריך לקבל איזה קוד או הודעה בSMS !
מי שיש לו כשר מקבל קוד קולי
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
  • הוסף לסימניות
  • #73
הכי קרוב בתלפיות קניון האחים ישראל
בלת"ק
לאו דווקא
קו 412 לתל אביב מגיע מאוד קרוב למקום המבחן
גם קו 885 למו"ע עוצר בקניון מודיעין וגם שם יש מקום למבחן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
חייב SMS תצטרך להשיג מישהו שאתה מכיר ואתה יכול לשלוח למספר שלו.
בדיקת עיניים לא חייבים לעשות לפני המבחן תיאוריה, אפשר בהמשך לפני הטסט.
אתר עברתי מצוין ללימוד תיאוריה, לא צריך לעבור על כל העמודים של החוקים, אפשר פשוט לעשות את השאלות ולפי זה ללמוד את התשובות.
אח"כ לרשום בגוגל סימולציות למבחני תיאוריה לעשות מבחנים עד שאין טעויות ואז אתה מוכן...
לרוב האנשים לא מספיק ה28 שיעורים, תתכונן להרבה יותר כסף וסבלנות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אם עשית רישיון עד גיל 24 תצטרך מלווה שלוש חודשים ביום ובלילה ואחכ שלוש חודשים רק בלילה
אחרי 24 לא צריך מלווה בכלל
אם נהיית באמצע 24 מתבטל הכל
1)"מלווה", הכוונה אדם עם רישיון?
2)יש הגבלה ממתי אפשר להסיע אנשים איתך באוטו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
מתוך אסק רלב"ד
מלווה לנהג חדש יכול להיות:
מי שמלאו לו 24 שנים והוא בעל רישיון נהיגה בר-תוקף לפחות 5 שנים לסוג הרכב שבו מתבצע הליווי;

מי שמלאו לו 30 שנים והוא בעל רישיון נהיגה בר-תוקף לפחות 3 שנים לסוג הרכב שבו מתבצע הליווי;

מי שהוא מורה נהיגה (בעל רישיון להוראת נהיגה והוא בעל רישיון נהיגה בר-תוקף לפחות 5 שנים לסוג הרכב שבו מתבצע הליווי).

על המלווה לשבת לצידו של הנהג החדש, ואסור שיהיה שיכור כהגדרתו בחוק.

האם בתקופת המלווה יש הגבלה על מספר הנוסעים ברכב?
עד גיל 21 מותר להסיע שני נוסעים בלבד בלי קשר להיות הנהג "נהג חדש" או לא. מתחת לגיל 21 כל עוד יש מלווה מותר להסיע נוסעים לפי מספר המקומות ברכב. התשובה המלאה לשאלה זו נמצאת בלינק
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
לא חייב שזה יהיה הפלאפון שלך ?
צריך פעמיים פלאפון
פעם אחת בטופס ירוק שממלאים באינטרנט ושם חייבים sms
פעם שניה שאת זה המורה מכניס למערכת או בתשלום על הטסט אני לא יודע ושם אפשר גם כשר וזה ישלח הודעה קולית מתי הטסט וכמובן אחרי הטסט תקבל הודעה קולית לטוב או למוטב
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אני מחפש מורה נהיגה בבית שמש וכל מורה שאני מתקשר אומר ליש שהוא עממוס בחודש הקרוב..
למישהו יש רעיון על מורה טוב בבית שמש שפנוי לשיעורים ???
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה