דרוש מידע מי מפקח על מצלמות האבטחה השכונתיות?

  • הוסף לסימניות
  • #21
. יש אנשים כאלה , וזה עדיין לא אומר שאם יהיה להם גישה הם יסתכלו
יתכן שלהיפך , הם מבינים את ה”בעיה” כביכול בצפיה גם אם לא רואים משהו מיוחד ....
אני הייתי מעדיף שהגישה למצלמות
תהיה ביד מי שלא חושב שזה תענוג


זה מה שהתכוון אותו החכם של @יוסף שחק
אם מביאים גישה - שיהיה ביד מי שלא מתעניין בזה

כתבת: "גם אם לא רואים משהו מיוחד..."

שזה אומר שאתה סבור שאם זה משהוא מיוחד זה ברור שזה נורמאלי לצפות
עכשיו אתה מבין יותר למי אסור שתהיה גישה...?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אמר לי פעם אדם חכם, "מי שחושש שיצפו בו במצלמות - הוא האדם שאסור לתת לו גישה למצלמות"
ודו"ק בזה היטב.
אמר היום אדם יותר חכם..
מי שחושב מצלמות של אחרים מתקין אותם בעצמו.
רבני ב"ב התנגדו ליוזמה של 'מאן דהו' להצבת מצלמות בשטח הציבורי.
הדבר עלול לגרור בעיות רבות ודי למבחן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
כתבת: "גם אם לא רואים משהו מיוחד..."

שזה אומר שאתה סבור שאם זה משהוא מיוחד זה ברור שזה נורמאלי לצפות
עכשיו אתה מבין יותר למי אסור שתהיה גישה...?
וואו
תודה !
עכשיו אני מבין את המשפט ”הוצאו דברים מהקשרם ”
לקחת חצי משפט וסילפת אותו לגמרי !!

כך כתבתי
”יש אנשים שמפריע להם שיש אופציה כזו..... אפי’ אם בפועל לא מסתכלים באותו רגע
יתכן שזה מחשבה טיפשית אבל .... יש אנשים כאלה , וזה עדיין לא אומר שאם יהיה להם גישה הם יסתכלו
יתכן שלהיפך , הם מבינים את ה”בעיה” כביכול בצפיה גם אם לא רואים משהו מיוחד”

וזה ההסבר למי שלא הבין...

אנשים שהם רגישים לעניין ומבינים את אי הנעימות בתחושה שמישהו צופה בהם , אם יתנו להם את המפתחות ”יתכן” שהם יהיו יותר רגישים לעניין ולא יסתכלו אפי’ אם מדובר בסתם יום שפלוני אלמוני עובר ברחוב כמו כולם בלי לחטט באף באמצע ובלי כלום
בכל זאת הם לא יסתכלו במצלמות סתם! אלא אם יהיה צורך מיוחד , בגלל שהם מבינים שזה לא יפה ....

מנגד יש אנשים שלא מפריע להם שמסתכלים עליהם במצלמות ולכן הם לא מבינים את הבעיה בצפיה במצלמות סתם ולכן יהיו כאלה מהסוג הזה של האנשים שיצפו במצלמות סתם כך
או בגלל שהם יתלהבו מהקטע בתקופה הראשונה או כל סיבה אחרת והם לא יבינו את הבעיה...

וכל זה נכתב בתגובה לתגובה למשפט הלא חכם הזה שמישהו כתב באשכול
אמר לי פעם אדם חכם, "מי שחושש שיצפו בו במצלמות - הוא האדם שאסור לתת לו גישה למצלמות"
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #25
מי שסובר שזה תענוג לצפות במי שמסתכל במראה, אם המפתחות יהיו בידיו הוא גם ירצה להתענג...
אבל בנ"א נורמלי לא מתענג מזה, ולא חושש שיתענגו מזה.
כי... כי... אין בזה שום תענוג.
זו השאלה האם אנשים נורמלים נמצאים ליד המצלמות
נער הייתי וגם זקנתי
ולא חסרים סיפורים על מפתחות שהיו אצל אנשים מסוימים
שהעולם העריץ אותם ובסוף התברר שמאחוריהם עומדים אנשים מושחתים ופלילים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
יש מצב לחזור לנושא המקורי של האשכול?
יש בכלל דרך לדעת מי שם לי מצלמה ליד הבית / בגינה ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ברור שכדאי לאמץ נקודת הנחה שבמרחב הציבורי אנו נצפים, ולהתנהג בהתאם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
יש מצב לחזור לנושא המקורי של האשכול?
יש בכלל דרך לדעת מי שם לי מצלמה ליד הבית / בגינה ?
לא אין דרך.
וגם בקלי קלות ניתן לשים מצלמות מוסלקות כך שמי שבאמת מעוניין לראות באיזה שעה אתה קם לשחרית ימצא את הדרך
ברור שכדאי לאמץ נקודת הנחה שבמרחב הציבורי אנו נצפים, ולהתנהג בהתאם.
אכן. כל חנות, מצלמות רכב,

אני אישית מאוד ממליץ לכל אחד שיהיו מצלמות במדרגות, במעליות ובחצרות, בעולם מטורף כמו שלנו רב התועלת על הנזק האפשרי , במיוחד כיום שהיד קלה על ההדק לחשוד בקלות בגניבות ופגיעות גם מי שידוע כירא שמים, רק מצלמות יגנו עליכם מחשד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לפי מה שידוע לי כל המצלמות בגינות ובמרחב הציבורי [לפחות בעיר בני ברק] מתרכזות למרכז מבט של המוקד 106 העירוני ושם זה מתופעל ע"י חברת 'קוריז מערכות'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
מצלמות בגינות מותרת רק ע"י הרשות העירונית (בישובי הצפון הערביים המשטרה הורידה מצלמות שהניחו עבריינים כדי לסחוט וכד').
אך לכל אחד הזכות לשים מצלמות מסביב לביתו או העסק שלו
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
כשיש לי שכן ששם לי מצלמה בבית שלו ויכול להשקיף אצלי בבית ורואה כל תנועה שלי ויודע מתי אני בבית ומתי אני יוצא ויכול להיכנס ולגנוב בבית כאוות נפשו זה לא נעים ואפי' יותר מזה,
אני גר בבנין מעורב... אני לא חושד באף אחד וכולם ישרים בעז"ה אבל עדיין לא נעים מצלמה ענקית מול פתח ביתך, מה אפשר לעשות?? כלום!!
אבל אם מישהו שם מצלמה ברחוב ומצלם אותי בכיף... אם הוא ממש רוצה אני מוכן להצטלם איתו סלפי;););)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #34
כשיש לי שכן ששם לי מצלמה בבית שלו ויכול להשקיף אצלי בבית ורואה כל תנועה שלי ויודע מתי אני בבית ומתי אני יוצא ויכול להיכנס ולגנוב בבית כאוות נפשו זה לא נעים ואפי' יותר מזה,
אני גר בבנין מעורב... אני לא חושד באף אחד וכולם ישרים בעז"ה אבל עדיין לא נעים מצלמה ענקית מול פתח ביתך, מה אפשר לעשות?? כלום!!
אבל אם מישהו שם מצלמה ברחוב ומצלם אותי בכיף... אם הוא ממש רוצה אני מוכן להצטלם איתו סלפי;););)
מבחינה חוקית בשטח משותף צריך הסכמה מרוב השכנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
כמי שקצת מכיר את הנושא אני לא מבין מה כל הנידון כאן, 85% מהמרחב בציבורי מצולם 24/7, כך שלא נשאר היום שום פרטיות, מי שעדיין רוצה פרטיות שינעל את עצמו בתוך הבית ויסגור את התריסים...

חוקית מותר לכל אדם לשים מצלמה מחוץ לבית או לעסק שלו (אלא א"כ זה מכוון כנגד הבית של השכן שאז צריך את הסכמתו), נכון זה קצת מפריע לפרטיות אבל אתם אפילו לא חולמים כמה עגמת נפש זה מונע, שמעתי לפני לא הרבה זמן מאחד האנשים שמעורבים בזה היטיב, ואחרי גל גניבות שהיה בשכונה שלהם הם התקינו מצלמות בכל השכונה, והתוצאה היתה שהם פשוט הזדעזעו ממה שהם תפסו במצלמות, פי כמה! מהפריצות לבתים וד"ל...

אתם לא יודעים כמה גניבות ושאר מרעין בישין אתם מונעים בזה שכולם רואים שיש מצלמה בתוך/מחוץ לבניין שלכם, אני יכול להעיד מעדות אישית של עשרות! אנשים שהיו נגד המצלמות, אבל אחרי שקרה מה שקרה הם רצו להתקין מצלמות...

כן זה מעצבן לדעת שכל רגע אני מצולם, אבל אני חושב שכל אחד מסכים שעדיף להיות מצולם מאשר להינזק.

ולגופו של עניין, רוב האנשים שמתקינים מצלמות, זה אחד מהשתים, או שזה מנוהל ע"י חברה שרק הם יכולים לצפות והם צופים כל הזמן (בדרך כלל עסק), או שהבן אדם שם מסך קטן בבית כדי שיוכל לראות מי נמצא בחוץ, אבל תנוח דעתכם כמעט אין אנשים שיושבים מול המחשב כדי לצפות במצלמות של הבית או העסק שלהם בעצמם.

נכון יש אחוז או שתים של פושעים שמתקינים מצלמות כדי לעקוב אחרי קורבנות, אבל זה ממש בטל במיעוט, וכמו שאף אחד לא מהסס לעשות כרטיס אשראי אע"פ שיש מלא גנבים שעוקבים בחנויות (כן, כן, תזהרו אם אתם רואים בן אדם חשוד עובר כמה פעמים ליד הקופה כשאתם משלמים...), וכמו עוד מיליון דברים שעוזרים לנו בחיים ומשמשים גם אחוז קטן של פושעים כדי להזיק לנו, שאף אחד לא חושב להפסיק את השימוש בהם רק בגלל הפושעים.

והעיקר הוא שצריך לדעת ש"עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים" שלדעתי הרבה יותר מפחיד ממצלמה של שכן...

גילוי נאות, אני לא סוכן ולא משכיר מצלמות, אני מכיר את הנושא ממעורבות קהילתית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
הסיכון הוא שאנשים עם אינטרס ינצלו את המצלמות כדי לאכוף תקנות קהילתיות/מנהגים/ הנחיות. זה גורם לזה שאין שום פרטיות.
(תחשבו על קשר בין אנשים מקהילות שאסרו על קשר כזה, אפשר יהיה לנטר שיחות ברחוב בין שכנים? בנות סמינר שהולכות לחנות שלא באה טוב למחנכת, כל מיני שגרות קטנות שמצליחים לנהל מתחת לרדאר של הממסד ואי אפשר כשהממסד הזה צופה במצלמות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
קיים סיכון במצלמות בעלות חיבור לרשת, שמאפשר לתוקפים להתחבר אליהם מרחוק ולדעת אודותיכם פרטים אישיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
יש אולי המון אי נעימויות בעיר מצולמת.
אבל בתכל'ס אני מרגיש ככה הרבה יותר בטוח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
בתור תושב מתחם שהתקינו מצלמות במתחם ובבניינים, אם רוב המתחם רוצה מצלמות (דהיינו 51 % )אפשר לחייב גם את השאר להשתתף בהוצאות . וכנ"ל בבניינים משותפים.
ההגדרה של המקום היא מקום פרטי משותף .
אציין שמצלמה בתוך מעלית זה נקרא צינת הפרט וצריך 100 % הסכמה של שכנים
לגבי הצפייה מקובל שעושים כללים בשיתוף דעת תורה במה צופים ובמה לא,
(במידה והמצלמות מכוונות לרשות הרבים שמעתי שצריך על כך אישור מהמשטרה לא בטוח)
המצלמות אצלנו עזרו ב.... וכן בגניבות ונזקין
היום יש גיבוי מוחלט מרוב מוחלט של רבנים. זה הציל נפשות רבות , מבירור מעמיק אצל הרבה פוסקים ישנה גם אפשרות להשתמש בהם בשבת בצורה מסוימת
מקווה שהחכמתי מישהו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה