דרוש מידע צניחה של למעלה מ 30% ברכישת משקאות עתירי סוכר!

  • הוסף לסימניות
  • #61
שמעתי ראיון של יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין הוא אומר שהנציגים החרדים יש להם דיל עם בעלי חברות השתייה כדי לפרנס אותם ולכן הם מבטלים את המס...
הם יורידו את המס רק בגלל ששנוא נפשם הטיל אותו.
לא בגלל שום סיבה אחרת....
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
למיטב זכרוני מי שהתנגד להחלת סטנדרטים של בריאות על המזון בישיבות
היו הח"כים החרדים
ברור,
כי רצו לחייב את הישיבות שגם כך נאנקות תחת עול כלכלי עצום,
בלי לממן להם את זה
וגם אם עכשיו תשיג איזשהו מימון, לך תדע מה יקרה בממשלה הבאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
לא הבנתי , למה שאותו ציבור חרדי פשוט יפסיק לקנות , בלי לגרום שאלה שכן רוצים לקנות ישלמו מחיר גבוה???
לייקתי לא כי אני מתנגד לביטול המס, כי אתה חידדת כאן שצד אחד הוא כפיה. ומי שרוצה לצרוך מוצרי בריאות, יכול לעשות זאת בכל רגע שירצה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
מסכים לחלוטין
ועוד משהו שפתאום חשבתי עליו בזמן האחרון כשעשיתי צילומים לישיבה, וגיליתי איך מזון לא אכיל במקרה הטוב, ופחמימות ריקות ומיותרות, גורמות לבחורים לצרוך ים של מממתקים במקום ארוחת צהריים.
אולי שמישהו ירים את הכפפה באחת הישיבות, ויתחילו (בצעדים קטנים) לדאוג למזון בריא לבחורים.
יש הרבה מקומות שבהם לא חוסכים, מטעמים של ואנווהו, ואני לא מזלזל בזה, אבל זה לא תמיד העיקר.
ונכון שאי אפשר לרקום באותיות זהב על ארוחת צהריים "נתרם על ידי הגביר הגדול"
אבל עדיין יש חשיבות מסויימת למזון בריא, מעבר לזה שמזון שאינו בריא, גורם לנזק לטווח ארוך, הוא גם גורם לריכוז לקוי ופחות אנרגיה חיובית ללימוד.
בשביל זה צריך לפתור, את מה שקוראים בשפה הישיבתית - "השאלה של תחילת מסכת קידושין".
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
  • הוסף לסימניות
  • #70
להבנתי , הירידה בצריכת המשקאות הממותקים לא התבטאה כלל בציבור החרדי , והתרחשה בעיקר בציבור הערבי (שגם שם זה בגלל שהם עברו לקנות בשחור מהברחות)
במחקר נבדקה האוכלוסיה החרדית בנפרד עיין שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
אם הנציגים באמת דואגים לנו
ואני מאמין שכך
אז בבקשה אל תורידו לנו את המס משתייה מתוקה
זה גם לא יעזור לנו בבריאות
וזה גם לא יחסוך לנו כל כך הרבה

לחלופין אני מבקש מהם שיבטלו את המע"מ על מוצרי יסוד
אין את זה בארה"ב, אין את זה ברוב המדינות
על מוצרי יסוד אנחנו לא אמורים לשלם מס
ובוודאי לא סכום מטרף של 17 אחוז
אין הגיון שבכל פעם שאני קונה לחם וחלב למשפחה
שאני חייב לתת מזה למדינה
אין הגיון שבכל שבת אני חייב לתת 200 ש"ח מתנה למדינת ישראל

אני מאמין שהצבור יסכים לרעיון הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
לחלופין אני מבקש מהם שיבטלו את המע"מ על מוצרי יסוד
אין את זה בארה"ב, אין את זה ברוב המדינות
על מוצרי יסוד אנחנו לא אמורים לשלם מס
ובוודאי לא סכום מטרף של 17 אחוז
אין הגיון שבכל פעם שאני קונה לחם וחלב למשפחה
שאני חייב לתת מזה למדינה
אין הגיון שבכל שבת אני חייב לתת 200 ש"ח מתנה למדינת ישראל

אני מאמין שהצבור יסכים לרעיון הזה
ומי יממן את הפער לאוצר? זה הכנסות מאוד גדולות למדינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
התפרסם שהתברר שהמחקר התבסס על נתונים שגויים. בנק ישראל פתח בעקבות כך בבדיקה על צורת המחקר.
אכן. (לא מצאתי כעת כתבה על זה. אולי יש למישהו).
התברר שהתאחדות התעשיינים דיברו אמת, ובנק ישראל שיקרו.

אם אני זוכר טוב - התברר שצריכת המים המינרליים (שלא מוסו) ירדה השנה יותר מאשר המשקאות הממותקים... :)

@יואל ארלנגר - קקטוס @Yitzchak123 ישמחו מן הסתם לחזור בהם מדבריהם הנחרצים...

(כרגיל אגב, הכל "טעות". בפרקליטות קוראים לזה "תקלה"...)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #77
להרגיל את הציבור לדיאט זה לא טוב, גם כי גם הוא לא בריא וגם כי שההרגל לשתיה מתוקה מוביל לשתיה כזאת גם כשאין דיאט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
זה אולי יעזור
מי מעיז עדיין לשתות את הדבר הזה Screenshot_20221214-130544_WhatsApp.jpg
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
אכן מהנתונים המעודכנים שפורסם בנק ישראל עולה שהירידה היתה בסך הכל כ5 אחוז ולא ברור כלל אם מס המשקאות עשה משהו בענין.
כך שכעת יש מקום רב לבחון את ביטול המס או לבדוק אם ההשפעה של המס היתה קטנה בגלל העלאה המינורית יחסית של המס את המשקאות (במיוחד שגם כך יש עליה רבה בכל הקטגוריות בגלל האינפלציה),
ושיעור מס גבוה יותר יועיל ויפחית בצורה ממשית את צריכת המשקאות המתוקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אכן מהנתונים המעודכנים שפורסם בנק ישראל עולה שהירידה היתה בסך הכל כ5 אחוז ולא ברור כלל אם מס המשקאות עשה משהו בענין.
כך שכעת יש מקום רב לבחון את ביטול המס או לבדוק אם ההשפעה של המס היתה קטנה בגלל העלאה המינורית יחסית של המס את המשקאות (במיוחד שגם כך יש עליה רבה בכל הקטגוריות בגלל האינפלציה),
ושיעור מס גבוה יותר יועיל ויפחית בצורה ממשית את צריכת המשקאות המתוקים.
אולי גם כדאי להכניס לכלא מי ששותה מתוק.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה