איך אתן מכבסות ציציות? הבו עצות!

  • הוסף לסימניות
  • #1
ציציות.
אני מיואשת.:mad:
כנראה יש לי חור בהשכלה בנושא הזה.
מכבסים במכונה? ביד?
באיזה חומרים?
אם אני שמה ככה סתם במכונה החוטים מסתבכים ונקשרים ונפסלים... אבל הם נקיים!
ואם אני קושרת את החוטים בתוך שקית ומחזקת בגומי - לא קורה להם כלום. כלומר, הם נשארים מצויינים וישרים ומלוכלכים וכשרים...

בטוח יש איזושהי עצה.:rolleyes:

שתפו נא אותי ואת הכלל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
על איזו ציצית את מדברת? צמר או בד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בד
אבל כפי שפרטתי בהודעת הפתיחה - הבעיה שלי זה החוטים.
איך מנקים אותם בלי לפסול אותם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
גם לי כנראה יש חור בהשכלה בתחום הזה .
איך שומרים על החוטים שלא יפסלו וישארו נקיים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מכבסים ביד, בשום אופן לא במכונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מכניסים לשרוול של חולצה לבנה. לפעמים החוטים מסתבכים מעט, אבל כשזה עוד לח, אני מיישרת והכל בסדר.
אגב , אפשר להשיג בהזמנה מיוחדת ציציות עם חוטים עבים יותר מהסטנדרט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י נוי;645316:
מכניסים לשרוול של חולצה לבנה. לפעמים החוטים מסתבכים מעט, אבל כשזה עוד לח, אני מיישרת והכל בסדר.
אגב , אפשר להשיג בהזמנה מיוחדת ציציות עם חוטים עבים יותר מהסטנדרט.




ואז? הם פחות "מתקמטים"?
תודה על עצתך. ננסה עוד היום.

אני לא בנויה לכיבוס ביד. אין לי את הסבלנות לזה. אבל אל תגלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
א. לקשור את החוטים סביב עצמם בקשר רופף.

ב. להכניס לגרב לבנה, ולקשור חזק.

ג. לאחר הכביסה, לגהץ את החוטים כדי ליישר אותם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
שום כיבוס ביד אצלי טליתות צמר נכנסות אחר כבוד להשריה בלילה כשהחוטים בחוץ ההשריה היא בשמפו לכביסה עדינה ופעם בתקופה אני משתמשת במלבין. בעיקרון החוטים בחוץ לא נכנסים בכלל למים בבוקר או בצהרים כשיש זמן אני משפשפת קלות במקומות היותר בעיתיים, וגם את החוטים שוטפת ותולה.
ב"ה הכל מצוין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מכבסת ביד כל שבוע, עם החוטים בפנים, הבעיה היחידה בריבוי כביסה היא שהציצית מצהיבה ולכן כמו שהזכירו פה כדאי להשתמש בחומר מלבין ( אני משתמשת בזיץ) ולא קורה לי שום דבר לחוטים,
ולמי שמתעצלת, זה נשמע לי יותר מסובך להכניס לגרב או לשרוול חולצה או לגהץ את החוטים המקומטים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני כל שבוע מגלגלת את הציצית לתוך גרב כותנה לבנה (עד שהיא עמוק עמוק בתוך הגרב- ממש טובעת בה..:D)
לפעמים אני שמה אפילו גרב ומהצד השני מכניסה את הגרב השניה כך שאין את החור אבל נראה לי שלא צריך.
זה יוצא בכביסה מושלם. אם יש לך כתמים.. (סינור או לא סינור;)) את יכולה להשתמש באוקסיג'ן להשרות כמה דקות על הכתם ומיד לכבס/לשטוף. לא יותר מ 10 דקות זה יחורר לך את הציצית...:p (ואז בעלך יכול לחשוב שמשם מכניסים ת'ראש.. תזהרי..:eek:) והיא תצא מכלל שימוש. החוטים יכולים קצת להסתובב סביב עצמם... בעלי מסדר אתזה קצת. זה כמעט לא מסתבך לי...
בהצלחהההה, זאת לא תורה כזות גדולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני מכבסת בתוכנית צמר בלי סחיטה על 30 מעלות בתוך שקיק כביסה. החוטים ניראים כמו חדשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הרעיון של הגרב הוא מצוין.
ולגהץ את החוטים זה פחות משניה.. יחד עם כל הציצית שצריכה גיהוץ אחרי כביסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
במקום להכניס גרב בתוך גרב, אני מכניסה לציפית של כרית (אפשר גם גרב), וסוגרת עם גומית שיער כך אין סיכוי שיפתח.

בקשר לחוטים אצלי הם בכל זאת מתבלים בכביסה כמובן עדינה, ומתפרקים בקצוות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
רעיון מצוין שגם שומר על הציצית מקשרים וגם... מנקה!
מקפלים את הציצית לשתיים לאורכה. מניחים את החוטים לרוחב הבד בקצה ומגלגלים את הבד על החוטים . מקבלים כמין גלילה שבתוכה שוכביםיפה החוטים. קושרים את הגלילה בקשר פשוט. וקדימה למכונה...
דרך נוספת: בקצה כל פינה של הבד יש ריבוע בד. פורמים מעט מהקצה שלו, ומכניסים את החוטים לתוך הכיס שנוצר. בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י משי 1;645404:
במקום להכניס גרב בתוך גרב, אני מכניסה לציפית של כרית (אפשר גם גרב), וסוגרת עם גומית שיער כך אין סיכוי שיפתח.

בקשר לחוטים אצלי הם בכל זאת מתבלים בכביסה כמובן עדינה, ומתפרקים בקצוות.

המעלה בגרבים שהחוטים נשארים ישרים - מגלגלים את הציצית לרולדה כזו כשהחוטים באמצע- ישרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני מכניס את כל הציצית לתוך גרביון... ככה המים עוברים טוב על הציצית
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
חמותי שמה את הפתילים בתוך שקית אוכל וקושרת חזק (יחד עם הפתילים) וכך הם לא מתרטבים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
את הרעיון של הגבר כבר כתבו.
ככה אני עושה יוצא נקי מאוד ולדעתי החוטים כן צריכים גיהוץ.
את הגרביים אנין מכינסה במכונה של בהיר.(40 מעלות)

השאלה שלי יש למשהי עצה אך החוטים ישארו לבנים???

לגבי מי ששאלה אם חוטים עבים פחות מסתבכים אז כן הם יותר נשמרים ולרוב לא צורכים גיהוץ.
אפילו לבן שלי הזמנתי כזו ציצית ךוזה מאוד מכובד ומתאים יותר לשבת כי הן בד"כ יותר ארוכות. (יש אפשרות של קיצור אבל הוא בעייתי ולכן לא קיצרנו את זה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לכל מי שמתעצלת - הנה עצה שהכי עוזרת: (אני הפסדתי בגלל המכונה איזה 6 ציציות יקרות עד שעשיתי את זה...)

אני לוקחת דלי - זורקת בפנים את כל הציציות ממלאה במים שופכת רבע כוס אבקת כביסה
מוסיפה קליה! (מלבין) נותנת לזה לשרות עד שנמאס לי לראות את זה - מערבבת עם היד.
אח"כ מוציאה תולה על קולבים מעמידה באמבטיה ומתיזה מים שיורידו את החומר, וזה נמצא שם עד שזה מתייבש! והכל יוצא חדש - חלק , מגוהץ ! ומקפלים ישר לארון!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה