דרוש מידע האם זה בסדר לפרנס פושעים נגד האנושות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
יוצא לי לתהות מידי פעם לגבי קניה באליאקספרס. את מי בעצם אנחנו מפרנסים?
הבעלים של החברה נעלם ללא עקבות ע"י שלטונות סין לפני בערך שנה וזאת בעקבות שדיבר משהו נגדם. השתלטו לו על החברה שבנה מאפס בעשר אצבעותיו ורוששו את משפחתו "הבוגדת" .גם ראש המשפחה נעלם וגם הפרנסה וכו'..
אף פעם לא חגגתי יותר מידי על האתר הזה, אך בכל זאת משום מה יש לי סוג של מצפון, לאן בעצם הולך הכסף ואת מי אנו מפרנסים ומעצימים בעצם הקניה בזול שם?!?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יוצא לי לתהות מידי פעם לגבי קניה באליאקספרס. את מי בעצם אנחנו מפרנסים?
הבעלים של החברה נעלם ללא עקבות ע"י שלטונות סין לפני בערך שנה וזאת בעקבות שדיבר משהו נגדם. השתלטו לו על החברה שבנה מאפס בעשר אצבעותיו ורוששו את משפחתו "הבוגדת" .גם ראש המשפחה נעלם וגם הפרנסה וכו'..
אף פעם לא חגגתי יותר מידי על האתר הזה, אך בכל זאת משום מה יש לי סוג של מצפון, לאן בעצם הולך הכסף ואת מי אנו מפרנסים ומעצימים בעצם הקניה בזול שם?!?!
לא רואה הבדל בין קניה שם לבין קניית כל מוצר שמיוצר בסין.
ואם תתנזר מהנאה זו... אפילו על אוטובוס אתה לא יכול לעלות, בטח שלא לכבס במכונת כביסה, אין כמעט חברה שלא מייצרת לפחות חלק מהחלקים שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יוצא לי לתהות מידי פעם לגבי קניה באליאקספרס. את מי בעצם אנחנו מפרנסים?
הבעלים של החברה נעלם ללא עקבות ע"י שלטונות סין לפני בערך שנה וזאת בעקבות שדיבר משהו נגדם. השתלטו לו על החברה שבנה מאפס בעשר אצבעותיו ורוששו את משפחתו "הבוגדת" .גם ראש המשפחה נעלם וגם הפרנסה וכו'..
אף פעם לא חגגתי יותר מידי על האתר הזה, אך בכל זאת משום מה יש לי סוג של מצפון, לאן בעצם הולך הכסף ואת מי אנו מפרנסים ומעצימים בעצם הקניה בזול שם?!?!
יש גם צד שני, אנו מפרנסים את עצמנו = קונים בזול יותר....
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
או שתסתכלי הפוך- מפרנסים בית של תורה ע"י שקונים בזול. הזכויות של אותם סינים יעמדו להם לצאת מכל הבעיות...
כן, כן, רק אם קונים מה שצריך... לא אמרתי כלום..
אישית קונה בשיין המון וזה חסכון מטורף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יוצא לי לתהות מידי פעם לגבי קניה באליאקספרס. את מי בעצם אנחנו מפרנסים?
הבעלים של החברה נעלם ללא עקבות ע"י שלטונות סין לפני בערך שנה וזאת בעקבות שדיבר משהו נגדם. השתלטו לו על החברה שבנה מאפס בעשר אצבעותיו ורוששו את משפחתו "הבוגדת" .גם ראש המשפחה נעלם וגם הפרנסה וכו'..
אף פעם לא חגגתי יותר מידי על האתר הזה, אך בכל זאת משום מה יש לי סוג של מצפון, לאן בעצם הולך הכסף ואת מי אנו מפרנסים ומעצימים בעצם הקניה בזול שם?!?!
המורד במלכות חייב מיתה, אני לא רואה בעניין הזה פשע נגד האנושות, בלי להכנס לדיון מעמיק מידי, נראה לי שמהתורה דווקא נשמע שזו צורת שלטון עדיפה.
פשע נגד האנושות (לא לפי הגדרות האו"ם) לדעתי, זה הוצאה להורג והתנהלות כללית ללא משפט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הם מחפירים!
איו על זה ויכוח
זה פשוט לא אכפת לנו עד כדי כך, אולי זה רחוק מאיתנו
אולי נח לנו יותר
בכל מקרה גם כשאני קונה בארץ הכסף שלי נשלח לסינים בצורה עקיפה
מעדיפה ללא התיווכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מאד מבינה את המצפון
מה לעשות עדיין לא הגעתי לרמה הזאת
ובכל מצב לפעמים עולה מצפון
וכל פעם מחדש יש לי תרוץ למה זה בסדר - התרוץהזמני הוא שיעבדו קשה ויקבלו גרושים
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הבעלים של החברה נעלם ללא עקבות ע"י שלטונות סין לפני בערך שנה וזאת בעקבות שדיבר משהו נגדם. השתלטו לו על החברה שבנה מאפס בעשר אצבעותיו ורוששו את משפחתו "הבוגדת" .גם ראש המשפחה נעלם וגם הפרנסה וכו'..
נעלם לכמה חודשים ואז חזר. אליאקספרס עדיין בבעלותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מעדכן אותך שאתה ואני בעקיפין מפרנסים משפחות פשע פרוטקשן-דמי חסות
ברור לי
אבל יש לפרנס ישירות, וזה אחרת. גם הלכתית
האם אנו חייים לימנע? לא בטוח
אבל לומר בפשטות "קונה איפה שזול" צורם מאוד מאוד
(הרמב"ם כותב שמי שאומר שמצד עצמו היה גונב אבל מה אעשה שהקב"ה אסר - הרי זה רשע)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בלת"ק
למה לקרוא לזה פשע נגד האנושות?
האם ידוע לך שרב חנויות הבגדים, הנעליים, המשחקים, מוצרי החשמל ועו"ד...מיובאים משם.
עלה בדעתך לחקור אחרי כל סכסוך שיתכן וקורה שם??
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הכתבה ההיא בעיתון זמן מעודכנת ל2021.
מאז הוא חזר, התפייס עם השלטון, וחי לו באושר ובעושר.
חיפשתי את המקור, לא מצאתי בינתיים. נראה לי שקראתי את זה בכלכליסט-טק.
בכללי לא כדאי לסמוך על עיתון זמן, ולבדוק היטב את העובדות המובאות שם. מידיעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מהמכלול
מַא יוּן (נולד ב-10 בספטמבר 1964) או בכינויו המערבי ג'ק מַאאנגלית: Jack Ma, בסינית: 馬雲 / 马云, פין-יין: Mǎ Yún), הוא יזם טכנולוגי, איש עסקים ומיליארדר[1] סיני. מא נולד בהאנגג'ואו, ג'ג'יאנג שבסין. הוא הקים את קבוצת עליבאבא, קבוצה מצליחה של פתרונות מבוססי אינטרנט, ושימש כיו"ר הדירקטוריון שלה עד לפרישתו בספטמבר 2019. בשלהי שנת 2020 פורסם כי מא נעלם, לאחר שמתח ביקורת על הממשל הקומוניסטי בסין, אך ב-20 בינואר 2021, מא נראה לראשונה זה מספר חודשים.[2]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה