דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #81
זה כבר לא בעיה בבינה מלאכותית אלא בסינון
רצוני לומר שיש כל מיני אתרים שאם תחפור עליהם מסתבר שתגיע למקומות לא טובים
הרובוט של נטפרי מסוגל לסנן מילים לא טובות, אבל השקפה נוצרית יכולה להיות כתובה במילים לא בעייתיות
אתר נוצרי יכול להיות חסום בנטפרי אבל בבינה המלאכותית זה נמצא באותו ממשק בלי אפשרות להפריד בין הטוב לרע
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
בלת"ק בכלל

עיקר המלחמה מגיעה מארה"ב
על הקווים שכל ילד בטיטולים יכול לתקשר ולדבר עם רובוט וירוטאלי שעונה לו על ה - כ - ל וד"ל

וכאן בארץ - מקימים רפואה למכה

בלי קשר זה מערכת של טירוף - בעיקר רגשי / נפשי ובקצרה - - -
כמה שאנשים / העולם נהפך למנותק רגשי / חברתי (עם עומק, לא ההתמכרות אין סופית להלחפת מידע און ליין וחיבור חדשותי בלתי נגמר, אלא קשרי עומק כמו כולנו מבינים)
הכלי הזה הוא בעיני סתימת הגולל סופית על קשרים חברתיים, ולוואי ואתבדה
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
במקום להתעניין מה יש בבינה המלאכותית


אני התרגשתי לראות שהגרמ"ה הירש כותב שזה הנסיון האחרון!!!!
זה לא קובי לוי או איזה מקובל או איזה משפיע להמונים שמחפש מילים גבוהות

זה הגרמ"ה הירש! בחיים לא יצא מפיו איזה גוזמא או משהוא לא מדוייק ומחושב

אם הוא אומר שזה הניסיון האחרון
זה אומר שמי שיעבור את זה הוא בעצם מוכן למשיח - לא ככה?!

מתנצל שאני נשמע חבדני"ק מצוי
אבל אותי זה הפתיע, וריגש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
לדעתי הסינון של הדור הבא יעבוד עם הבינה מלאכותית שתסנן תכנים.
זה יהיה מצויין, גם מהיר יותר, גם מקיף יותר, וגם יתן יותר אפשרויות.
איך בדיוק זה יעבוד?
ירכיבו לו פרופיל של המבקר הרוחני ביתד נאמן/המודיע/המבשר?

איך אפשר להבדיל בניואנסים שבין נצרות/רפורמיות ליהדות?
בנטפרי אתרים חשודים פשוט חסומים
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
לא יודע אם יודעים אבל הבינה (gpt) מתוכנתת מלכתחילה לא לענות על דברים שהצנעה יפה להם...

אומנם הסטנדרטים של הצות של openAI זה לא הסטנדרטים של נטפרי, אבל עדיין זה הרבה הרבה יותר טוב מהבחינה הזאת מגוגל פתוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
לא יודע אם יודעים אבל הבינה (gpt) מתוכנתת מלכתחילה לא לענות על דברים שהצנעה יפה להם...

אומנם הסטנדרטים של הצות של openAI זה לא הסטנדרטים של נטפרי, אבל עדיין זה הרבה הרבה יותר טוב מהבחינה הזאת מגוגל פתוח.
נכון, ועדיין.
לסמוך על זה...
זה בערך כמו לסמוך על חיפוש בטוח של גוגל...
אולי קצת יותר טוב
לא הרבה יותר מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
  • הוסף לסימניות
  • #90
במקום להתעניין מה יש בבינה המלאכותית


אני התרגשתי לראות שהגרמ"ה הירש כותב שזה הנסיון האחרון!!!!
זה לא קובי לוי או איזה מקובל או איזה משפיע להמונים שמחפש מילים גבוהות

זה הגרמ"ה הירש! בחיים לא יצא מפיו איזה גוזמא או משהוא לא מדוייק ומחושב

אם הוא אומר שזה הניסיון האחרון
זה אומר שמי שיעבור את זה הוא בעצם מוכן למשיח - לא ככה?!

מתנצל שאני נשמע חבדני"ק מצוי
אבל אותי זה הפתיע, וריגש.
אני צריכה את המקור לכך שאמר זאת הגרמ"ה הירש, כאילו מה הציטוט המדוייק, והיכן אמר זאת או כתב זאת. אשמח מאד לתשובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
אני צריכה את המקור לכך שאמר זאת הגרמ"ה הירש, כאילו מה הציטוט המדוייק, והיכן אמר זאת או כתב זאת. אשמח מאד לתשובה
טוענים שזה נאמר בהקלטה לכינוס בארה"ב באנגלית
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
במקום להתעניין מה יש בבינה המלאכותית


אני התרגשתי לראות שהגרמ"ה הירש כותב שזה הנסיון האחרון!!!!
זה לא קובי לוי או איזה מקובל או איזה משפיע להמונים שמחפש מילים גבוהות

זה הגרמ"ה הירש! בחיים לא יצא מפיו איזה גוזמא או משהוא לא מדוייק ומחושב

אם הוא אומר שזה הניסיון האחרון
זה אומר שמי שיעבור את זה הוא בעצם מוכן למשיח - לא ככה?!

מתנצל שאני נשמע חבדני"ק מצוי
אבל אותי זה הפתיע, וריגש.
היום אם בקולו תשמעון
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
במקום להתעניין מה יש בבינה המלאכותית


אני התרגשתי לראות שהגרמ"ה הירש כותב שזה הנסיון האחרון!!!!
זה לא קובי לוי או איזה מקובל או איזה משפיע להמונים שמחפש מילים גבוהות

זה הגרמ"ה הירש! בחיים לא יצא מפיו איזה גוזמא או משהוא לא מדוייק ומחושב

אם הוא אומר שזה הניסיון האחרון
זה אומר שמי שיעבור את זה הוא בעצם מוכן למשיח - לא ככה?!

מתנצל שאני נשמע חבדני"ק מצוי
אבל אותי זה הפתיע, וריגש.
מה דעתו של הגרמ"ה הירש לגבי שימוש באינטרנט?
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
ראשית כל -
כל מי שמבין מעט בטכנולוגיה יודע שבינה מלאכותית קיימת כבר שנים בתעשייה, ואפילו מסייעת לסנן תכנים באינטרנט... ישנה אמנם התקדמות, אבל אפשר לומר שרוב הרעש הוא בעיקר יח"צ ושיווק של חברות ה AI השונות...

ולגופו של ענין -

1. זה ש"כל העולם מפחד מזה" זה לא טיעון. (לכולם יש...)
2. אם אתרי הבינה מלאכותית פתוחים בנטפרי, אז כנראה שיש פתרון לסינון. (אותה בינה שכותבת, יודעת גם לסנן.... ומי שיחפור תמיד יוכל למצוא פרצות!)
3. מי שחושב שאין באינטרנט, בלי הבינה המלאכותית, את כל הזוהמה האפשרית ושאינה אפשרית, כנראה יש לו נטפרי - וטוב שכך!!
4. שמועות על קווי טלפון בארה"ב, אני יכול המציא לבד - אף אחד לא משתמש היום בטלפון חוץ מחרדים, כך שזה די נשמע מופרך.
5. כנ"ל לגבי שמועות שרמ"ה הירש אמר, בכנס, באנגלית, למי שיש הקלטה - נשמח לשמוע את דבריו המדויקים.

שוב, במידה ויש רבנים שאכן יצאו נגד זה, אינני ראוי לומר דבר. אך פותח האשכול מנסה להבין את ההיגיון....
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
ראשית כל -
כל מי שמבין מעט בטכנולוגיה יודע שבינה מלאכותית קיימת כבר שנים בתעשייה, ואפילו מסייעת לסנן תכנים באינטרנט... ישנה אמנם התקדמות, אבל אפשר לומר שרוב הרעש הוא בעיקר יח"צ ושיווק של חברות ה AI השונות...

ולגופו של ענין -

1. זה ש"כל העולם מפחד מזה" זה לא טיעון. (לכולם יש...)
2. אם אתרי הבינה מלאכותית פתוחים בנטפרי, אז כנראה שיש פתרון לסינון. (אותה בינה שכותבת, יודעת גם לסנן.... ומי שיחפור תמיד יוכל למצוא פרצות!)
3. מי שחושב שאין באינטרנט, בלי הבינה המלאכותית, את כל הזוהמה האפשרית ושאינה אפשרית, כנראה יש לו נטפרי - וטוב שכך!!
4. שמועות על קווי טלפון בארה"ב, אני יכול המציא לבד - אף אחד לא משתמש היום בטלפון חוץ מחרדים, כך שזה די נשמע מופרך.
5. כנ"ל לגבי שמועות שרמ"ה הירש אמר, בכנס, באנגלית, למי שיש הקלטה - נשמח לשמוע את דבריו המדויקים.

שוב, במידה ויש רבנים שאכן יצאו נגד זה, אינני ראוי לומר דבר. אך פותח האשכול מנסה להבין את ההיגיון....
למה באמת פתאום כולם מדברים עכשיו על בינה מלאכותית, מה קרה משהו מיוחד בחודש האחרון בענין הזה???
 
אני צריכה את המקור לכך שאמר זאת הגרמ"ה הירש, כאילו מה הציטוט המדוייק, והיכן אמר זאת או כתב זאת. אשמח מאד לתשובה

5. כנ"ל לגבי שמועות שרמ"ה הירש אמר, בכנס, באנגלית, למי שיש הקלטה - נשמח לשמוע את דבריו המדויקים.


P71UtTXgQiW5li8j0qWucmIvADALAApeBmQw2lT8IEr52hj_pRZc0etiD9GIK-L5tfjFvHcHZ_4uOeN09qQHe2tW2B9loZNHwOo=s0-d-e1-ft
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה