רישוי האם צריך לסמן להריסה חריגה של שכן?

  • הוסף לסימניות
  • #1
בס"ד
אנחנו חושבים להוציא היתר בניה בירושלים נשמח להבין כמה נקודות.
1) האם בהרמוניקה שלנו האדריכלית אמורה לסמן להריסה את התוספות והחריגות של השכנים? אנחנו לא ביצענו שום חריגות, אבל השכנים ביצעו חריגות.
2) במקרה שהאדריכלית אכן צריכה לסמן להריסה, האם הפיקוח בניה יכולה להתעורר על החריגות בניה של השכנים? (התיק נסגר)
3) האם יש מצב שנקבל תנאי לפני ביצוע העבודות בשטח להרוס את חריגות השכנים?
נשמח לכל מידע
@רותי וינברג ושאר המומחים
תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לא מספיק מוסמכת לענות, כי כבר שנים שאיני מתעסקת ברישוי

בגדול- צריך לסמן להריסה כל מה שלא בהיתר בכל התכניות המופיעות בהיתר
למעשה, העיריה מתמקדת בבניה שלכם ופחות בעבירות ישנות

כמובן שתמיד יש סיכון מסויים, שכל מי שחורג צריך לקחת אותו בחשבון בעת שבונה שלא בהיתר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
החריגות בעמודה שלכם?
אני יסביר את השאלה, אין אפשרות חוקית להעניש אדם בגלל שהשכן שלו חרג ולכן אף פעם לא יכול להיות שיהיה תנאי להיתר של א להרוס בניה של ב [אא"כ יש בעיות הנדסיות] מה שהרבה פעמים העיריות עושות זה שלא מאפשרים לשכן להוציא היתר אא"כ כל העמודה יוציאו וככל שלמישהו מהעמודה יש חריגה הוא לא יוכל לקבל היתר בלי הריסה וממילא זה מעכב את כל העמודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כל חריגה צריך לסמן בצהוב להריסה, אבל כל עוד זאת לא הדירה שלכם, מציינים על החריגה- להריסה, לא בהיתר זה.
העירייה לא יכולה למנוע את הבניה שלכם בגלל חריגה של השכן.
2. הפיקוח והרישוי זה 2 מחלקות שונות. התכניות שמגיעות לרישוי לאשור הבקשה לא מגיעות לפיקוח. רק עם קבלת ההיתר הן מגיעות, ואז זה לא משנה, הפקח יבוא לבדוק את התקדמות הבניה שלכם ויפגוש בחריגה של השכן
וההחלטה איך לפעול היא שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
החריגות בעמודה שלכם?
אני יסביר את השאלה, אין אפשרות חוקית להעניש אדם בגלל שהשכן שלו חרג ולכן אף פעם לא יכול להיות שיהיה תנאי להיתר של א להרוס בניה של ב [אא"כ יש בעיות הנדסיות] מה שהרבה פעמים העיריות עושות זה שלא מאפשרים לשכן להוציא היתר אא"כ כל העמודה יוציאו וככל שלמישהו מהעמודה יש חריגה הוא לא יוכל לקבל היתר בלי הריסה וממילא זה מעכב את כל העמודה
לא בעמודה שלנו
כל חריגה צריך לסמן בצהוב להריסה, אבל כל עוד זאת לא הדירה שלכם, מציינים על החריגה- להריסה, לא בהיתר זה.
העירייה לא יכולה למנוע את הבניה שלכם בגלל חריגה של השכן.
2. הפיקוח והרישוי זה 2 מחלקות שונות. התכניות שמגיעות לרישוי לאשור הבקשה לא מגיעות לפיקוח. רק עם קבלת ההיתר הן מגיעות, ואז זה לא משנה, הפקח יבוא לבדוק את התקדמות הבניה שלכם ויפגוש בחריגה של השכן
וההחלטה איך לפעול היא שלו.
לגבי מה שכתבת פה שעם קבלת ההיתר מגיע הפקח, האם הכוונה שעם תחילת הבניה מגיע הפקח, וכל זמן שאנחנו לא מתחילים לבנות אין לנו בעז"ה מה לדאוג גם אם יש לנו את ההיתר בניה, או שבעת קבלת ההיתר מחלקת ההיתרים שולחת למחלקת לרישוי את ההיתר בניה שמצידה כבר שולחת את הפקח לבדוק את השטח?
תודה רבה לכל העונים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
עם קבלת ההיתר, התכנית הולכת למחלקת הפיקוח שבוחרת מה לעשות עם התכניות.
לפעמים הם באים מיד ( כך קרה לי שבוע שעבר אצל לקוחה, השאירו לה פתק על הדלת שרוצים לבא לראות את הבניה/הדירה, בעוד היא מתכננת לבנות רק עוד שנה) ולפעמים הם באים רק אחרי כמה חודשים- באמצע הבניה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
עם קבלת ההיתר, התכנית הולכת למחלקת הפיקוח שבוחרת מה לעשות עם התכניות.
לפעמים הם באים מיד ( כך קרה לי שבוע שעבר אצל לקוחה, השאירו לה פתק על הדלת שרוצים לבא לראות את הבניה/הדירה, בעוד היא מתכננת לבנות רק עוד שנה) ולפעמים הם באים רק אחרי כמה חודשים- באמצע הבניה.
בס"ד
תודה רבה על העזרה!
אני יסכם, לכאורה נוכל להסתדר עם מחלקת ההיתרים כיון שאנחנו לא חרגנו, אבל עם קבלת ההיתר בניה או באמצע הבניה יגיע פקח ואז יכול להיות שהוא יקבל החלטה לפתוח בחזרה את התיקים הישנים שיגרום נזק לשכנים.
מה אפשר לעשות? יש דרך לבדוק במחלקת הפיקוח אם יש להם כוונה לפתוח שוב את התיקים הישנים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כל הכבוד שאתה חושב על טובת השכנים! באמת לא רגיל!
אבל אתה לא צריך לקחת את האחריות עליך. הפקח יכול לעבור באזור בלי קשר לבקשה שלך ולפתוח לו תיק.
כל מי שחורג לוקח בחשבון שיצטרך להתעמת מול העירייה.
האם החריגה שלו בולטת כ"כ?
לידיעתי אין דרך לדעת מה קורה בפיקוח. ואין להם כוונה לפתוח תיקים ישנים. אבל קורה שהם רואים חריגות ומתלבשים על הדייר
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בנושא רישוי והיתרים, אני צריך מידע איך מוציאים היתר בנייה, יש על זה אשכול בפרוג?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אשמח למענה ברור ממי שיודע: האם העיריה דורשת להרוס (לסמן להריסה.) גם מה שלא קשור כלל לבקשת ההיתר. מדובר על חריגות ישנות בנות 15-20 שנה ובהן סגירת מרפסות ,חצרות גדולת במקום שממילא אין לאיש גישה אליו מלבד דירי הבית וכד'
כל החריגות הללו לא מפריעות כלל למבקשי ההתר בניה., ולמעשה לא ידעו בהגשת הבקשה שהם עלולים לפגוע בשכנים שלהם. מה עושים?
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
האם החריגה שלו בולטת כ"כ?
מאוד!
זה תוספת של איזה 30 מטר שממוקמת ליד הכניסה לבניין.
אין סיכוי שהפקח לא יראה את זה השאלה היא אם יעשה בעיות, וכפי שעניתם למעלה אין דרך לדעת מה יהיה.
תודה רבה על התשובות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אשמח למענה ברור ממי שיודע: האם העיריה דורשת להרוס (לסמן להריסה.) גם מה שלא קשור כלל לבקשת ההיתר. מדובר על חריגות ישנות בנות 15-20 שנה ובהן סגירת מרפסות ,חצרות גדולת במקום שממילא אין לאיש גישה אליו מלבד דירי הבית וכד'
כל החריגות הללו לא מפריעות כלל למבקשי ההתר בניה., ולמעשה לא ידעו בהגשת הבקשה שהם עלולים לפגוע בשכנים שלהם. מה עושים?
תודה.
מהניסיון שלי פקחים לא מגיעים לשכנים בעקבות היתרי בניה. ואני מדברת על עברות משמעותיות בגאולה וכדו..
הם מגיעים כשהם עושים סיורים בשכונות
 
  • תודה
Reactions: byy
  • הוסף לסימניות
  • #14
@מבין עניין
זו ממש בעיה --ותמיד יש התלבטויות אצל עורך הבקשה --איך להציג את הדברים שאף אחד לא יפגע ...לדעתי
אדריכל שמטפל בהיתר שמתיחס לדירה אחת -- קצת מוגזם לדרוש ממנו להתיחס לכל הבניין ולחריגות שנבנו במשך השנים אצל השכנים --- -וככה מקובל בבני ברק לדוגמה --{ למרות שב"ב זו לא ממש דוגמה -- והמבין יבין }
שיציג את התוספת שלו --ויקח כבסיס את תוכנית ההיתר של הבניין עם השטחים הקיימים שלא מתיחסים לחריגות
שהדרישה להתיחסות תבוא מצד הרשויות ולא מצידו
 
  • תודה
Reactions: byy
  • הוסף לסימניות
  • #15
@מבין עניין
זו ממש בעיה --ותמיד יש התלבטויות אצל עורך הבקשה --איך להציג את הדברים שאף אחד לא יפגע ...לדעתי
אדריכל שמטפל בהיתר שמתיחס לדירה אחת -- קצת מוגזם לדרוש ממנו להתיחס לכל הבניין ולחריגות שנבנו במשך השנים אצל השכנים --- -וככה מקובל בבני ברק לדוגמה --{ למרות שב"ב זו לא ממש דוגמה -- והמבין יבין }
שיציג את התוספת שלו --ויקח כבסיס את תוכנית ההיתר של הבניין עם השטחים הקיימים שלא מתיחסים לחריגות
שהדרישה להתיחסות תבוא מצד הרשויות ולא מצידו
הבעיה שלנו השכנים ,זה שניתן לנו זמן להגשת התנגדות .לא איכפת לנו שהשכנים יבנו מה שבא להם אבל לא שיהרסו לנו. האם להתנגד או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הבעיה שלנו השכנים ,זה שניתן לנו זמן להגשת התנגדות .לא איכפת לנו שהשכנים יבנו מה שבא להם אבל לא שיהרסו לנו. האם להתנגד או לא.
באמת שאלה טובה וקשה " בין אדם לחברו " -- אין לי תשובה -- ואם יש בעיה כזאת לדעתי זו ממש שאלה לרב שבקי בהלכות שכנים וגם בחוקי הבניה - כי מעשים בכל יום יש קפדות ונזקים בעניין ואם שואלים דעת תורה אז גם תהיה ס"ד
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הבעיה שלנו השכנים ,זה שניתן לנו זמן להגשת התנגדות .לא איכפת לנו שהשכנים יבנו מה שבא להם אבל לא שיהרסו לנו. האם להתנגד או לא.
את צריכה להסביר למה את מתנגדת. מה תגידי? שאת מפחדת שבגלל שהשכנים בונים, עלולים להרוס לך את עבירות הבניה? מי יקבל כזו התנגדות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אנחנו לא מתכננים לבנות. וגם לא איכפת לנו שהשכנים בונים. בכיף ,למה שלא ירחיבו אם מתאפשר להם?
איכפת לנו שיש מצב שיגידו לנו למשל להרוס סגירת מרפסת שנבנתה לפני עשרים וחמש שנה (סגירה בפנלית).וכמונו עוד שכנים.
כן. זה בירושלים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
את צריכה להסביר למה את מתנגדת. מה תגידי? שאת מפחדת שבגלל שהשכנים בונים, עלולים להרוס לך את עבירות הבניה? מי יקבל כזו התנגדות?
נכון. זה ממש בעיה. אמנם יש לי כן טענות צודקות שיכולות להתקבל. אבל אני לא רוצה להגיע למצב שאני מקלקלת לשכנים שרוצים ויכולים להרחיב.זה לא בצד שלי והבניה שלהם לא אמורה להפריע לי בכלל(אם נתעלם מרעש ולכלוך...) כל שאני רוצה זה לדאוג שלא אנזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בניין משותף שייך לכל השכנים, לשותפות יש כללים, זכויות, חובות של כ"א כלפי הכלל.
עד כמה שזכור לי בתקנון בית משותף מופיע למשל ששכן שהרחיב לא יכול להתנגד לבניה דומה ע"י שכן אחר, למה? כי זה לא הגיוני להתנגד, בנית, תאפשר גם לאחרים.
מכיר מקרה של אדם שבמשך שנים התנגד לכל הרחבת בניה של כל השכנים כדי לשמר לעצמו את אחוזי הבניה המותרים בבניין [הוא חשב שזה יועיל לו, תכלס זה לא היה נכון] זה הגיוני? אמורה להיות איזושהי חלוקת משאבים הגיונית בין השותפים.
נראה קצת לא סביר שבגלל ששכן בנה בלי רישיון הוא יוכל לחנוק את כל הבניין בגלל חשש שיהרסו את הבניה הלא חוקית שלו, עם כל הנזק, אי הנעימות והסבל שכרוכים בזה.
אני לא מחווה דעה על מקרה ספציפי כי אני לא מכיר את הנתונים, כוונתי היא באופן כללי.
ברור שאף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה שמפרקים לו את הבית, אני מניח שרוב מוחלט גם לא רוצים לראות שהורסים לשכנים, אא"כ השכנים כ"כ הציקו עם הבניה שלהם עד ש.....
להתנגד לבניה בגלל דבר כזה עלול לגרום לשכנים לרצות שיהרסו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה