דרוש מידע מה עדיף מעון או משפחתון?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לשמוע מהניסיון שלכם מה עדיף בגיל שנתיים מעון או משפחתון?
אשמח לשמוע בעד ונגד כל אחד מהצדדים
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בעיני מעון,
ילד בן שנתיים זה ילד שכבר צריך חברה ופעילויות שמעון יכול לספק ומשפחתון פחות.

בטח שתקחו בחשבון שהוא אמנם נכנס בן שנתיים למעון אבל יוצא באזור גיל שלוש, שזה הסתכלות לטווח רחוק יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
החיסרון הגדול במשפחתון זה שאין יום שישי, וילד בן שנתיים / שלוש ממש מעסיק וקשה להכין איתם שבת וכד'.

אני ממש אוהבת מעון מבחינת החברה, חוגים יצירות דף קשר ועוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
רק מעון אפילו ילד בן יום
משפחתון המטפלת יש לה עוד דברים לעשות בבית כביסות וכו'
ולא תמיד החשיבות שלה זה התינוק שלכם
וגם הפיקוח שם פחות
תמיד עבודה בבית היא פחות טובה
מה שבמעון המטפלת הולכת לעבודה ומתנתקת פיזית מהבית שלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מעון מכל הבחינות!
השטח מותאם, גילאי הילדים, הרבה יותר פעילויות, המטפלות לא מהבית, עובדים בשישי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
החיסרון הגדול במשפחתון זה שאין יום שישי, וילד בן שנתיים / שלוש ממש מעסיק וקשה להכין איתם שבת וכד'.
לעומת זאת, במשפחתון זה עד 16:30 כל יום
מה שמאפשר להספיק קצת יותר שעות עבודה
(לדוג' לצאת ב15:30 מהעבודה במקום ב14:45), תלוי כמה זמן נסיעה מהעבודה למעון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
משפחתון המטפלת יש לה עוד דברים לעשות בבית כביסות וכו'
ולא תמיד החשיבות שלה זה התינוק שלכם
אני גם כן בעד מעון לגיל הזה, אבל עד כאן.
משפחתוניות הן בד"כ נשים אחראיות שמאד מאד אכפת להן מהילדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
רק מעון אפילו ילד בן יום
משפחתון המטפלת יש לה עוד דברים לעשות בבית כביסות וכו'
ולא תמיד החשיבות שלה זה התינוק שלכם
וגם הפיקוח שם פחות
תמיד עבודה בבית היא פחות טובה
מה שבמעון המטפלת הולכת לעבודה ומתנתקת פיזית מהבית שלה
מתנגדת להכללה. מניסיון של 5 ילדים, 2 רק במעונות, 2 מעון/פרטי ואחד רק בפרטי.

אני הרגשתי הבדל מאד גדול בין מעון למטפלת אחת (שלחתי למטפלת/גננת פרטית ולא משפחתון)

מעון - כשהילד שם הגננות לוקחות אחריות לגדל אותו. השטח גדול יותר. מעט מאד חופשים.
פרטי - הקביעות נותנת ביטחון לילד ועצמאות. הגננות שאני התנסתי איתן (3 מתוך 4) היו מרוכזות ביותר בילדים. משהו יותר אמהי..

פה ופה לא השתעממו והתפתחו מקסים תודה לד'!!

לא רוצה מדי להאריך
אם יש לך שאלות ספציפיות אשמח לענות, מרגישה שיש לי לא מעט ניסיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני גם כן בעד מעון לגיל הזה, אבל עד כאן.
משפחתוניות הן בד"כ נשים אחראיות שמאד מאד אכפת להן מהילדים.
כתבתי מנסיון לא כזה טוב עם כמה
היום שהילד במעון זה שמים וארץ
ונכון שיש שהם גם אחראיות אבל ברגע שבם בלחץ לעשות כביסה ולהעמיד סיר
וזה נגיש להם אז הם יכולים להגיד לא יקרה כלום עם חצי דקה
אני יזוז והילד קצת יבכה (במקרה הטוב) את המקרה הפחות טוב מה יקרה לילד
כל אחד יחשוב לבד
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני בהתחלה חשבתי לשלוח למשפחתון - בסוף לא היה מקום אז שלחתי למעון ומרוצה מאוד!
כמה דברים נוספיםשכדי לשים לב אליהם שלא כתבו פה:
במעון זה לא לבד מול קבוצה יש תמיד עוד משהי בשטח שגם צופה בגננת/מטפלת
גם לעניין אם ח"ו המטפלת עסוקה יש עוד משהי בשטח שיכולה לראות אם ילד צריך משהו דחוף
כמובן בסופו של דבר זה תלוי במטפלת עצמה שיש לקבוצה ובמעון עצמו...
זה כולל יום שישי שזה ממש מוצלח - תמיד אפשר לבחור לא לשלוח
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני שולחת למשפחתון עד גיל שנתיים ומעל גיל שנתיים למעון.
מרוצה מאד מאד בשתיהם.
חושבת שלגיל הקטן חשוב היחס האימהי, והביתי החמים יותר. שזה יש במשפחתון.
אבל-
תלוי מאד מאד מי המטפלת, אם זה אחת שאת סומכת עליה באמת.

אגב, אצלי גם במשפחתון זה כולל יום שישי ומסיימים ב-16:00 בשניהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מבחינת בטיחות וכו', לרוב המעון הכי מזניח טוב מהמטפלת הכי אחראית...
במעון יש כמה מטפלות בחדר, אין דבר כזה להשכיב ילד לישון בחדר אחר לבד כדי שלא יעיר את האחרים, אין בנמצא ששוכחים חלקי מאכלים או חפצים מסוכנים או שהם מועברים מחדר לחדר
בנוסף ברמה האישית, ניתן להגיע בכל שעה ולהפתיע, יש מצלמות וזה בחלט רתיעה!


היתרונות של משפחתון (כמובן בתנאי שהיא טובה): מטפלת קבועה ויציבה שמתבטא בחום ואהבה וכן מכירה את הבקשות האישות שלכם (במכון יש תחלופה גבוהה וכן משמרות ורוטציות), חשיפה לקבוצה קטנה של ילדים ופחות נדבקים במחלות חורף,

וכמובן ניתן להוסיף עוד הרבה פרטים קטנים ושוליים יחסית, אבל לטובת המעון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
עד השנה הייתי מלווה התפתחותית במשפחתונים ובמעונות
אם כל הניסיון שלי בעבודה וכמובן עם הילדים שלי
אין ואין כמו מעון .הפיקוח שיש במעון הוא לא כמו במשפחתון חד וחלק !!!
ראיתי והרבה דברים
וגם התפתחותית במעון הוא יותר מרחב וכולל את כל סגנונות ההתפתחותיים שילדים צריכים בין אם זה חדר ג'ימבורי התנסות בחומרים, חצר, ריתמיקה, תרפיה בחיות ,כל הסדר היום מבוקר, וגם הארוחות, בעוד שבמשפחתונים ראיתי גם שניצל תירס טבעול וכו...כמובן זה מאוד תלוי מי המשפחתונית
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
משפחתון זה תלוי במטפלת ובמרחב שבבית
אם את מכירה אותה ואת הבית שלה
את יודעת עם מי הילד שלך נמצא
לעומת המעון שהמסגרת בנויה ויש פיקוח והעובדות מתחלפות
ואם את לא מכירה את המטפלת במשפחתון ודאי עדיף מקום מפוקח
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני חושבת שמעון יותר עדיף
במשפחתון המטפלת לבד מספיק שהיא צריכה שירותים, מכינה אוכל לבעלה ולילדים, הילד חולה ונשאר בבית ויכול גם להדביק את הילד שלי. בתחילת היום במשפחתון הילדים והבעל נמצאים ויש את הלחץ של הבוקר ותוך כדי היא צריכה לטפל בילדים של המשפחתון ובצהרים הבעל והילדים מגיעים לאכול
במעון יש יותר מרחב לשחק ואין שטח שמוגבל בספות שולחן ספריה ודברים של בני הבית שטח המעון יותר בטיחותי לילדים יש לולים/מזרונים ולא ישנים בעגלה במעון יותר נצמדים לסדר יום יש פיקוח מבחוץ פיקוח מבפנים ובשעת הצורך מצלמות ואוכל חם ומגוון ע"י טבחיות מבחוץ ולא ע"י המטפלת או ע"י האמא במעון יש יותר מגוון משחקים שמפתחים ויש כסאות ושולחנות שמתאימים לגיל שלהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אשמח מאוד לשמוע את דעתכם לגיל כמה חודשים,
האם גם עדיפות המעון גוברת?
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לעומת זאת, במשפחתון זה עד 16:30 כל יום
מה שמאפשר להספיק קצת יותר שעות עבודה
(לדוג' לצאת ב15:30 מהעבודה במקום ב14:45), תלוי כמה זמן נסיעה מהעבודה למעון...
תלוי אזורים, יש המון מטפלות שמבקשות לבוא מוקדם ועושות פרצופים אם מגיעים אחרי 4, אז צריך לבדוק את הענין קודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אשמח מאוד לשמוע את דעתכם לגיל כמה חודשים,
האם גם עדיפות המעון גוברת?
תודה
אני אישית שמה בגיל הזה במשפחתון אני חושבת שאין כל כך מה להתפתח בגיל הזה
מספיק שהוא יהיה על הרצפה כל היום חוץ משינה מה שכן בדרך כלל אין לולים במשפחתון אז הוא ישן בעגלה
אבל המחיר הרבה יותר זול וזה רק עד 1 ברוב המקומות ואם רוצים תוספת זה לשלם יותר אבל עדין לא מגיע לעלות של מעון רק צריך למצוא מטפלת טובה עם המלצות קרובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני בעד משפחתון לגיל הקטן. הרבה יותר ביתי, משפחתי, חמים זה מה שילד צריך בגיל הזה. בנוסף הכמות של הילדים במעון גורמת לזה במיוחד בגיל הקטן שהם יותר בבית מאשר שם כי כל הזמן יש וירוס אחר. בגיל יותר גדול לדעתי מעון בגלל החברה הפעילויות, אלא אם כן יש קבוצה באותו גיל במשפחתון עם מטפלת שגם מפעילה אותם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה