דרוש מידע אני צריך להתייצב מחר בלשכת גיוס...

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
על פי הנתונים הרשמיים ניתן לומר כי בממוצע: כרבע עד שליש מתקציבי הישיבות המרכזיות מבוסס על תשלומים מהמדינה.
לדוגמה:
- תקציב ישיבת מיר עומד על קרוב למאתיים מיליון ש"ח בשנה, כאשר המימון מהמדינה עומד על כעשרים אחוז מכלל התקציב, למעלה מחמישים מיליון ש"ח בשנה.
- לעומתה, ישיבת פוניבז' שתקציבה "רק" כשישים מיליון ש"ח בשנה, תלויה ב-40% מתקציבה במדינה, דהיינו כעשרים מיליון ש"ח בשנה.
- בישיבת חברון תמיכת המדינה עומדת על רבע מהתקציב, כשמונה מיליון ש"ח.
- ישיבות עטרת שלמה כרבע מהתקציב, כעשרים וחמישה מיליון ש"ח
- ישיבת אורחות תורה כשלושים אחוז מהתקציב, ששה עשר מיליון ש"ח.
- בישיבת בעלזא בירושלים מגיעה התמיכה מהמדינה לשיעור של למעלה מחמישים אחוז, כעשרה מיליון ש"ח.
- ישיבת חידושי הרי"ם - גור בתל אביב, גם כן למעלה כחמישים אחוז מתקציבה מבוסס על תשלומי המדינה כאחד עשרה מיליון ש"ח.
- מוסדות ויז'ניץ כרבע מתקציב העמותה מגיע מקופת המדינה כעשרים מיליון ש"ח.
- בישיבת מאור התורה השליש מתקציב הישיבה מגיע מקופת המדינה, כחמישה מיליון ש"ח.
- בישיבת פורת יוסף מגיעה תמיכת המדינה לשבעה עשר אחוזים כשני מיליון ש"ח בשנה.
- בישיבת יקירי ירושלים, למעלה מחמישים אחוז מתקציבה מגיע מקופת המדינה, כשלושה עשר מיליון ש"ח בשנה.



מישהו יכול להסביר לי איך זה שפוניבז' גור בעלזא ויקירי ירושלים הגיעו ל40 -50 % זה לא יחסי לכל בחור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
מטבע הדברים ויכוח של עשרות שנים לא יעשו קמפיין הסברה בכל שנה
לצערנו צריך לתדלק את ההסברה כל הזמן
מול השנאה שמוזרמת להם כל דקה בתקשורת צריך לעשות הסברה נגדית
שום חילוני לא ילמד בישיבה בשביל 400-800 שקל בחודש,הכל זה נטו בטענת שוויון בנטל כביכול
זה אנחנו יודעים
הם בטוחים שכל בחור מקבל ים של כסף תמורת הלימוד שלו
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #63
מישהו יכול להסביר לי איך זה שפוניבז' גור בעלזא ויקירי ירושלים הגיעו ל40 -50 % זה לא יחסי לכל בחור?
יש עוד אופציות לקבל תקציב מוגדל פר- ראש, כגון רישום ברווחה וכדו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
שום חילוני לא ילמד בישיבה בשביל 400-800 שקל בחודש,הכל זה נטו בטענת שוויון בנטל כביכול
ולכן גם אם לא תקבל שקל מהמדינה,ימררו לך את החיים בכל דרך כגון קנסות לחרדים שמשתמטים וכו' כמו שכבר שמעתי מבכיר לשעבר בצה"ל שהציע את זה בראיון ברדיו..
עד שישללו מהם את זכות ההצבעה בבחירות... אולי גם לשם יגיעו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אם הם יחליטו לתרום ולהחזיק את הישיבות בארץ - אז וודאי שכן
מתגלגל שם המווון כסף וסכומים מטורפים
אבל צריך רצון בשביל להחזיק את כל הישיבות פה זה בהחלט סכומים רציניים.
להגיד ש"לא מסוגל לגרד את קצה הסכום" זה רחוק מאוד מהמציאות
הבעיה היא שכשאתה סומך רק על תורמים אין לדך ביסוס תקציבי בכלל יום אחד זה נפטר ויום אחד יש איזה סכסוך קהילתי...כשיש לך תקציב מגוף ממומסד בכל מצב יישאר לך אויר לנשימה וכנראה לכן גדו''י מורים בכל מצב לנסות למצוא איזה פתרון או שפן מחוץ לקופסא ולדעתי זה יימצא בסוף............
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
על פי הנתונים הרשמיים ניתן לומר כי בממוצע: כרבע עד שליש מתקציבי הישיבות המרכזיות מבוסס על תשלומים מהמדינה.
לדוגמה:
- תקציב ישיבת מיר עומד על קרוב למאתיים מיליון ש"ח בשנה, כאשר המימון מהמדינה עומד על כעשרים אחוז מכלל התקציב, למעלה מחמישים מיליון ש"ח בשנה.
- לעומתה, ישיבת פוניבז' שתקציבה "רק" כשישים מיליון ש"ח בשנה, תלויה ב-40% מתקציבה במדינה, דהיינו כעשרים מיליון ש"ח בשנה.
- בישיבת חברון תמיכת המדינה עומדת על רבע מהתקציב, כשמונה מיליון ש"ח.
- ישיבות עטרת שלמה כרבע מהתקציב, כעשרים וחמישה מיליון ש"ח
- ישיבת אורחות תורה כשלושים אחוז מהתקציב, ששה עשר מיליון ש"ח.
- בישיבת בעלזא בירושלים מגיעה התמיכה מהמדינה לשיעור של למעלה מחמישים אחוז, כעשרה מיליון ש"ח.
- ישיבת חידושי הרי"ם - גור בתל אביב, גם כן למעלה כחמישים אחוז מתקציבה מבוסס על תשלומי המדינה כאחד עשרה מיליון ש"ח.
- מוסדות ויז'ניץ כרבע מתקציב העמותה מגיע מקופת המדינה כעשרים מיליון ש"ח.
- בישיבת מאור התורה השליש מתקציב הישיבה מגיע מקופת המדינה, כחמישה מיליון ש"ח.
- בישיבת פורת יוסף מגיעה תמיכת המדינה לשבעה עשר אחוזים כשני מיליון ש"ח בשנה.
- בישיבת יקירי ירושלים, למעלה מחמישים אחוז מתקציבה מגיע מקופת המדינה, כשלושה עשר מיליון ש"ח בשנה.



מישהו יכול להסביר לי איך זה שפוניבז' גור בעלזא ויקירי ירושלים הגיעו ל40 -50 % זה לא יחסי לכל בחור?
האחוזים לא תואמים את הסכומים שמופיעים בכתבה.
כנראה עשה את זה אדם שלא למד ליבה.

אם לחשב.
מחשבים בחור בחור, כמה המדינה נותנת [400 ש"ח] כמה ההורים [מעל 1000] וכמה מתרומות.
רחוק רחוק מהכתבות המסיתות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אני צריך לעשות דיחוי, ואין לי שום טופס למהלך, האם יש מה לעשות ? או שכבר מידי מאוחר ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נראה לי שאחרי שהתקציב לשנה זו עבר ובתוכה תקציב הישיבות
זה אומר שכל מי שכן יקבל יקבל יותר
כך שישיבה שיש לה גם פטורים וגם לא, זה ישפיע פחות
לא??
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
נראה לי שאחרי שהתקציב לשנה זו עבר ובתוכה תקציב הישיבות
זה אומר שכל מי שכן יקבל יקבל יותר
כך שישיבה שיש לה גם פטורים וגם לא, זה ישפיע פחות
לא??
ברור שככה צריך להיות.

הרי תקציב הכוללים והישיבות קשיח ומחולק פר תלמיד אז ככל שיש יותר תלמידים ככה כל אחד מקבל פחות

אז לכאורה צריך להיות גם הפוך:ככל שיש פחות תלמידים מתוקצבים הקצבה הכוללת תגדל לכל תלמיד שכן מתוקצב
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
זאת לא הבעיה שלנו
בנקודה הזה אני חולק עליך,
אנחנו בספינה אחת אם הם עושים חור בספינה כולנו טובעים.

אנחנו התרגלנו בעשורים האחרונים לחשוב כאילו אנחנו לא קשורים למצב החילונים, אבל לא, אנחנו עם אחד, עם כל הכאב למצב הרוחני של חלק ניכר מעם היהודי, ואם אתה חושב שבגלל שהם חילונים לא מתחשבים בהם לדעתי אתה טועה,
אם תסתכל על ההיסטוריה של העם היהודי, היו תקופות שרובם היו עובדי ע"ז ובכל זאת היו במצב טוב, כדורו של אחאב. ומצד שני בבית שני היה הרבה לימוד תורה ומצוות, וכשהיה שנאת חינם זה גרם לנו החורבן.
וכן לגבי הלימוד תורה בבית ראשון כשהיו עובדי ע"ז, ושאר עבירות חמורות ועדיין ויתר להם הקב"ה, וכשעזבו את התורה, וכביאור חזל שזילזלו בלומדי התורה זה גרם לחורבן בית ראשון.

אני לא נכנס מה צריך להיות הפתרון, כמובן שאנחנו יכולים להסתדר בלעדיהם, אבל אנחנו צריכים להסתכל על מצב כלל ישראל, ולא רק על מצבנו הפרטי, ואם החרש תחרישי... רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר...
אני לא רואה פתרון חוץ מ"לך כנוס את כל היהודים".
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
ישיבות קטנות אינם בגזירה
מה קורה עם כוללים שלאברכים יש פטור? [כמדומני מי שעברו את 35 קבלו פטור מתישהוא]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אני רוצה להעלות נקודה שפתאום 'קפצה' לי.

כאשר בחור ספרדי מישיבה בפריפריה נוסע הביתה כי לא חש בטוב, והמשטרה הצבאית מופיעה באותו לילה בביתו. זה לא ולא קרה במקרה, נכון?


נניח שמו בישראל: יהודה בן זקן.

נניח רגע לשאלה המקוממת לכשעצמה למה נטפלים דווקא לספרדים, ונתמקד בשאלה הבאה: איך הם ידעו? מי גילה להם שבליל י"ד כסליו אפשר לתפוס עריק פלוני בכתובת הוריו??


יש 2 אפשרויות בסך הכל.


  1. איכון סלולרי על כל המוגדרים עריקים
  2. רשת עניפה של משתפ"ים

נפרק את זה רגע לבנה אחרי לבנה, אוקיי?

אם יש איכון – האם לכל בחור ישיבה יש קו סלולרי על שמו? אני די בטוח שלא. אז המשמעות היא שהם צריכים להשיג רשומות של כל בעלי הקווים במשפחה, נגיד למשפחה בן זקן מנתיבות יש 10 קווים. ואז לאכן את כולם, ולבודד אחד מהם שנמצא בקביעות במשך ימים ארוכים באותה נקודה, ואז בהצלבה עם מערכות מידע אחרות יודעים שהכתובת X בבני ברק היא ישיבה כלשהי. שם לומד כנראה העריק "שלהם" – יהודה ני"ו.

מסקנה?

עריק יהודה בן זקן משוייך למס' סלולרי 05555555 שרשום על שם האבא, אליעזר בן זקן. ואז כאשר המספר הנ"ל פתאום מגיע לילה לבית הוריו – הגייסים יכולים להתנפל.

מה שמעלה את השאלה הבאה...

עד כמה זה חוקי, למען ה'?

נגיד נגיד שהמשטרה הצבאית ביקה אישור מגלי בהרב מיארה שאישרה בחפץ לב לבצע איכון אחר מס' סלולרי הרשום על שם יהודה בן זקן. העריק. אני מניח שהוגשה בקשה רוחבית כזו ואושרה בחיוך גדול.

אבל איזה פעלול חוקי יכול לגרום לאישור לעשות איכון סלולרי אחרי מס' של האבא? אליעזר? מבחינת החוק הוא אזרח שומר חוק, שבנו בן ה 18 לא ברשותו.

חשבתם על זה?

ובוא ניגע באפשרות השניה. ב'.

כדי שבחור מישיבת כסא רחמים או כל ישיבה אחרת, יסכים להיות חלאת המין האנושי ולדווח לגייסים על כל בן ישיבה שנוסע להוריו, הוא צריך להיות יצור מאוד מריר, מאוד אוהב כסף, ומישהו שקל לשכנע אותו לעשות את העבודה שלו. להלשין.

אז אם הייתי רכז שטח בשב"כ, הייתי מפעיל חמ"ל עם כמה עשרות בני תורה לשעבר, שמכרו את נשמתם לשטן, והם 'מדובבים' בחורי ישיבה תמימים, חלשים, בכל ישיבה ספרדית, נותנים להם כמה מאות שקלים על כל פיסת מידע, ומבטיחים להם שלא יקרה שום רע לכל בחור שהם ילשינו עליו.

אוקיי?

אבל זו אפשרות לא סבירה. כי כדי להפעיל רשת כזו צריך המון כוח אדם מאוד ספציפי. אנשים שמכירים את השפה, הז'רגון של בני התורה הספרדים, ויכולים להפעיל עליהם לחצים פסיכולוגיים חכמים, ולהפוך אותם למשת"פים.

כמה חבר'ה כאלו יש? כנראה בודדים. אז הצבא צריך לאתר כמה עשרות כאלו, שמוכשרים בשכנוע, לתת להם כלים וכסף ולסייע להם במערך שלם וענף להשיג משת"פים בכל ישיבה ספרדית...

זה לא מחזיק, כי מתישהו מישהו יישבר, הלב היהודי יכה בו, והוא יספר לרב של הישיבה שהוא בתפקיד כזה וכזה – והרשת כולה תיחשף וכולם יהיו זהירים.

אז מה כן קורה פה? (עשו לי חסד ואל תיכנסו לפוליטיקה פנים חרדית, זה לא מעניין אותי)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה