בשרי בורקס בשר יכול ללכת עם בצק פילו?

  • הוסף לסימניות
  • #1
או מה כן אפשר להכין עם בצק פילו?
משהו מוצלח שילדים גם יאהבו!
,
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כן בטח
אני מכינה רק מפילו, לא מכניסה בצק עלים לבית.
הנה מתכון

המצרכים

  • ▢1/2 קילו בשר טחון
  • ▢1/2 כוס צנורים
  • ▢בצל גדול חתוך לרצועות
  • ▢2 שיני שום כתושות
  • ▢מלח
  • ▢פלפל
  • ▢פפריקה
  • ▢כמון
  • ▢מרק עוף
  • ▢קינמון (לא חובה, אך מוסיף)
  • ▢עלי פילוי מוכנים
  • ▢קצח או שומשום

  • קולים את הצנוברים על מחבת ריקה ומוציאים. מטגנים בצל לשקיפות ומוסיפים את השום, הצנוברים והבשר, והתבלינים.
  • את עלי הפילו מברישים בשמן וסוגרים לצורת מניפה, מברישים בביצה עם קצת סילאן ומפזרים קצח או שומשום.
  • מכניסים לתנור על 180 מעלות עד להשחמה

%D7%9E%D7%AA%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A7%D7%A1-%D7%91%D7%A9%D7%A8-%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A7-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95-%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA.-%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%91%D7%97.jpg-%D7%A8%D7%95%D7%97%D7%91.jpg

(התמונה והמתכון מאתר מתוקים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אשמח למתכון
זה הלינק, ואם חסום לך אז מעתיקה גם לפה.


בורקס בשר מדהים של מירי זומר

מצרכים (8 גלילות בורקס שהם 16 דפי פילו):
1 חבילה בצק פילו, מופשר על פי הוראות היצרן
3 כפות שמן זית
2 בצלים לבנים גדולים, קלופים
6 שיני שום, קלופות
20 עגבניות שרי מתוקות מתוקות
500 גרם בשר טחון
3/4 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 כפית בהרט
1/2 כפית כורכום
חופן עלי פטרוזיליה – לא חובה
1 כפית אבקת מרק עוף או בצל – לא חובה
1/2 כוס צנוברים – לא חובה

להברשה ועיטור:
תרסיס שמן
1 ביצה טרופה
שומשום

אופן הכנה:
– קוצצים את הבצל והשום לקוביות קטנות ומטגנים בסיר רחב עד שהבצל רך וזהוב.
– בינתיים חותכים את עגבניות השרי לקוביות או רבעים ומוסיפים לבצל (רק אחרי שהתרכך). ממשיכים לטגן, תוך כדי ערבוב, עד שהעגבניות מתרככות. בערך 10 דקות.
– מוסיפים את הבשר וצורבים על אש גבוהה, תוך כדי מעיכה של הבשר מדי פעם, כדי שלא יווצר לכם גוש גדול.
– כשהבשר משנה את צבעו ואין נוזלים בתחתית הסיר, מוסיפים את כל התבלינים והצנוברים. מערבבים היטב ומטגנים ביחד עוד 5 דקות. חשוב לערבב כל הזמן שלא ידבק לתחתית הסיר.
– מורידים מהאש ומאפשרים למילוי להתקרר לפני שמניחים על הבצק. אגב, אם יש נוזלים בתחתית הסיר מוציאים אותם כדי שהבצק לא ירטב.
– פורסים עלה פילו על השיש, כשהצד הרחב צמוד אליכם, ומתיזים שמן על כולו. מניחים מעליו עלה פילו נוסף ושוב משמנים.
– מניחים בתחתית העלה פס של מילוי (לא צריך הרבה, מדובר בבורקס דק יחסית) ומגלגלים למעין רולדה הדוקה. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק והמילוי ומניחים את כל הבורקס שנוצרו על תבנית תבנית תנור עם נייר אפייה.
– מחממים תנור ל-190 מעלות.
– מברישים את הבורקס בביצה טרופה, בנדיבות, ומפזרים שומשום.
– אופים בתנור במשך 30 דקות או עד שהבורקס זהובים ממש. תשתדלו לא להוציא אותם לפני שהם זהובים לגמרי כדי שיצא לכם קריספי.
– מגישים עם עגבניות מרוסקות, חריף וטחינה ומתענגים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מעולה עם בצק פילו אבל שימי לב כשאת מחממת את הבורקס אז ללא כיסוי כי אחרת הוא לא יהיה קריספי
וגם כשאת מוציאה מהתנור, לחכות עד לקירור מוחלט מוחלט, ואז לכסות (אחרת האדים ירככו את הבצק, וכפרה על הקריספיות...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בטח, אני עושה במתכון של רחלי קרוט (עם התאמות) והילדים שלי משוגעים על זה
לא מזמן היה קישור למתכון, ושמתי עין על זה.
אבל יש כמה דברים שלא יעבור אצלי, אשמח לשמוע איזה התאמות ביצעת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא מזמן היה קישור למתכון, ושמתי עין על זה.
אבל יש כמה דברים שלא יעבור אצלי, אשמח לשמוע איזה התאמות ביצעת.
החלפתי את עגבניות השרי ברגילות (חבל על השרי ;))
החלפתי את הבהרט בתבלין גריל בשר,
הורדתי צנוברים ,ביצה ושומשום.(אלרגנים),
מגישה עם סלט עגבניות מרוסקות (סלט ערבי, באשכנזית מדוברת), ולא עם האחרים.
לפעמים גם עם סלט זיתים מתובלים כי היא היה בתמונה ומצא חן בעיניי :)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #13
החלפתי את עגבניות השרי ברגילות (חבל על השרי ;))
החלפתי את הסרט בתבלין גריל בשר,
הורדתי צנוברים ,ביצה ושומשום.(אלרגנים),
מגישה עם סלט עגבניות מרוסקות (סלט ערבי, באשכנזית מדוברת), ולא עם האחרים.
כמה עגבניות רגילות את שמה בערך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
זה הלינק, ואם חסום לך אז מעתיקה גם לפה.


בורקס בשר מדהים של מירי זומר

מצרכים (8 גלילות בורקס שהם 16 דפי פילו):
1 חבילה בצק פילו, מופשר על פי הוראות היצרן
3 כפות שמן זית
2 בצלים לבנים גדולים, קלופים
6 שיני שום, קלופות
20 עגבניות שרי מתוקות מתוקות
500 גרם בשר טחון
3/4 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 כפית בהרט
1/2 כפית כורכום
חופן עלי פטרוזיליה – לא חובה
1 כפית אבקת מרק עוף או בצל – לא חובה
1/2 כוס צנוברים – לא חובה

להברשה ועיטור:
תרסיס שמן
1 ביצה טרופה
שומשום

אופן הכנה:
– קוצצים את הבצל והשום לקוביות קטנות ומטגנים בסיר רחב עד שהבצל רך וזהוב.
– בינתיים חותכים את עגבניות השרי לקוביות או רבעים ומוסיפים לבצל (רק אחרי שהתרכך). ממשיכים לטגן, תוך כדי ערבוב, עד שהעגבניות מתרככות. בערך 10 דקות.
– מוסיפים את הבשר וצורבים על אש גבוהה, תוך כדי מעיכה של הבשר מדי פעם, כדי שלא יווצר לכם גוש גדול.
– כשהבשר משנה את צבעו ואין נוזלים בתחתית הסיר, מוסיפים את כל התבלינים והצנוברים. מערבבים היטב ומטגנים ביחד עוד 5 דקות. חשוב לערבב כל הזמן שלא ידבק לתחתית הסיר.
– מורידים מהאש ומאפשרים למילוי להתקרר לפני שמניחים על הבצק. אגב, אם יש נוזלים בתחתית הסיר מוציאים אותם כדי שהבצק לא ירטב.
– פורסים עלה פילו על השיש, כשהצד הרחב צמוד אליכם, ומתיזים שמן על כולו. מניחים מעליו עלה פילו נוסף ושוב משמנים.
– מניחים בתחתית העלה פס של מילוי (לא צריך הרבה, מדובר בבורקס דק יחסית) ומגלגלים למעין רולדה הדוקה. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק והמילוי ומניחים את כל הבורקס שנוצרו על תבנית תבנית תנור עם נייר אפייה.
– מחממים תנור ל-190 מעלות.
– מברישים את הבורקס בביצה טרופה, בנדיבות, ומפזרים שומשום.
– אופים בתנור במשך 30 דקות או עד שהבורקס זהובים ממש. תשתדלו לא להוציא אותם לפני שהם זהובים לגמרי כדי שיצא לכם קריספי.
– מגישים עם עגבניות מרוסקות, חריף וטחינה ומתענגים.
חזרתי כדי לכתוב שהכנתי את המתכון הזה בתחילה די בספקטיות, אבל מאוד מאוד הופתעתי! יצא טעים מגדר הרגיל! מתכון מיוחד.
שינויים שלי שקרו לגמרי בטעות-
התבלבלתי בכמות של הבהרט. חשבתי שמדובר בכפית ולא בחצי כפי שראיתי אח"כ. אבל כיוון שבחוש המטבחי שלי היה נראה לי קצת מוגזם להגזים עם התבלין הדומיננטי הזה... פיזרתי כפית שטוחה בהרט. (יצא מעלףף)
מלח- הקפדתי לפזר בצורה נדיבה ולבדוק שזה אכן לא תפל.
לגבי העגבניות שרי...התאמצתי לקנות אותם, כי אני חושבת שהם כן מוסיפים ייחודיות ברורה. לשרי יש טעם יותר אנין ומעניים מלעגבניה רגילה.
אבל כיוון שבמתכון נכתב- "עגבניות שרי מתוקות מתוקות".. וביננו...כאלו אפשר למצוא רק בשוק מחנה יהודה אולי. (העגבניות שלי נראו נהדר אבל הטעם שלהם לא היה מתוק היסטרי)- פשוט הוספתי כף שטוחה של קטשופ (בחשאיות גמורה)
ויצא מעדן ממש!!
ממליצה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בשרים, קובות, מרקים..
יש לך איזה תבלין מוכר שאפשר להגיד שהוא דומה לו?
סתם לקבל כוון אם לקנות אותו או להמיר במשו דומה
(לא אוהבת תבלינים מיותרים במקרר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני משתמשת מלא בבהרט, לא מכירה משהו שדומה לו
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני משתמשת מלא בבהרט, לא מכירה משהו שדומה לו
יש בו קינמון?

ולגבי הפילו, האם אפשר להקפיא אחרי אפיה?
א"כ, איך הכי נכון להפשיר ולחמם בחג/ שבת?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

בע"ה ניסע בשבת הבאה לשבת אפשערניש מרגשת במירון.
מדובר בנסיעה של לפחות שעתיים וחצי, ואני רוצה לנסוע על הבוקר בלי להכין כלום בבית, וגם לא לבזבז שם זמן יקר של תפילות על הכנות אוכל (גם אם זה צ'יק צ'ק).
אז השאלה היא - איך ומה אפשר להכין מראש כך שלא יתקלקל בנסיעה. ברור שכל מה שניתן להקפאה - הכי קל, מכינים שבוע קודם, ובדרך זה מפשיר בלי להתקלקל.
דגים ואורז נכין יום קודם ונסיע בצידנית עם קרח, בתפילה שאכן יישמר.
אין צורך במאכלים עתירי רושם, אפשר דברים פשוטים וטעימים שילדים אוהבים.

1) עוגת יום הולדת - עוגת קצפת נראה לי שלא תשרוד את הנסיעה, גם מבחינה אסטטית.
עוגת בצק סוכר - לא אוכל להקפיא, זה אומר שצריך להכין עוגה שתשרוד לפחות יום-יומיים במקרר. אשמח למתכון מוצלח, או רעיונות נוספים.
2) בצק לחלות - מאד רוצה להפריש שם חלה. האם התנסיתן בהקפאת בצק לפני התפחה? יש משהו מיוחד שצריך לדעת?
3) קינוחים? לכאורה כל סוגי המוסים, גלידות, מגנומים וכוסיות לא רלוונטיים. מה כן, רק עוגות?
פרלינים חשבתי לקחת כשהם בתוך התבנית שלהם, מה דעתכן?
4) צ'ולנט - להכין יום קודם ולקחת בצידנית, כמו הדגים והאורז?
5) סלטים - לכאורה רק להכין שם סלטים חיים וטחינה, ולהקפיא סלטים מבושלים. עוד פתרונות חוץ מלקנות שם?

אם יש דברים שאין להם פתרון (וגם סתם אם לא אספיק להכין) - אין לי בעיה לעשות השלמות במירון, אשמח להמלצות למקומות שמוכרים.
  • וואו!
Reactions: saralulu1 //
1 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה