התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

חריש תקועה מאחורי כביש 6. תמיד יצטרכו לעבור את כל הפקקים של המדינה כדי להגיע אליה. יכול לקחת שעות בשעות העומס.
כביש 574/611 ההרחבה של כביש 6 יעקוף הרבה את הפקקים.

בנוסף יש את לנסוע לעבודה יש את הרכבת קרוב ללא כביש 6 מחדרה מזרח ובעתיד מחריש לבני ברק וישיר לירושלים
זה לא הולך להיות למודיעין עילית, בית שמש, עפולה, נוף הגליל, עמנואל, טבריה...
רק לחריש ואלעד שהם על התוואי של כביש 6.

בשעות לא שנוסעים לעבודה, ממודיעין עילית יותר פקוק
מירושלים יותר פקוק
ואחיסמך יש פקקים פי כמה הזוים מחריש...

תזכורת...

 
נערך לאחרונה ב:
לא אמרתי שאין משמעות למרחק מבני ברק
אבל זה לא הפרמטר למחיר הדירה.
תושב מודיעין עילית לא גר שם כי זה מרחק מסוים מבני ברק, אלא כי הוא רוצה לגור במודיעין עילית! וכנ"ל ביתר/בית שמש/ירושלים/אשדוד/אלעד. אם חריש עיר טובה אז מצוין. אבל אם לא, לא יעזור שהיא "קרובה" לבני ברק.
ברור שהשיקול העיקרי מאז ומתמיד זה המרחק.
כמובן שיש גם את השיקול של עיר חרדית.

אבל גם כל האלטרנטיבות היום למעט צפת (גם רכסים, אבל זה עדין מועצה) הם ג"כ ערים מעורבות כמו חריש.
אולי יש הבדל לפה או לשם
אם לוקחים גם בחשבון שחריש וירוחם הם הערים אם הסיכויים הגבוהים ביותר לרוב חרדי!!!
ברור שחריש היא העיר האטרקטיבית ביותר!!
 
נערך לאחרונה ב:
תגידו, לא נמאס כבר הדיונים על חריש?
אני הייתי מסכם את הדין כך, יש אומרים שאין על חריש מכל הסיבות שבעולם, ויש אומרים שחריש זה מקום נחמד עם פוטנציאל, אבל לא להיחסף... ויש אומרים שאין לחריש סיכוי...
הויכוחים חוזרים על עצמם שוב ושוב, מרחק, מחירים, עיר מעורבת וכו...
זה חורג ממטרת האשכול לדבר על כלל הארץ ולא על חריש
 
רשימה של דברים לא נכונים
1. לא בטוח שתהיה רכבת בחריש
2. לא בטוח שהיא תגיע לירושלים
3. כל הכבישים שעוקפים את הפקקים של כביש 6 גם כן יתמלאו פקקים
4. לא גרים במודיעין עילית בגלל קירבה לבני ברק
5. השיקול העיקרי הוא לא מרחק. חרדים יעדיפו את מודיעין עילית מתל אביב גם אם המחיר יהיה אותו דבר.
6. יש עוד הרבה אלטרנטיבות חרדיות (גם שכונה חרדית. בחריש אין אפילו שכונה חרדית)
1. זה מאושר, 95 אחוז שזה יבנה בכל מקרה המקטע עד חריש (אחרת כל הגליל יעשה סיבוב עד לחיפה בשביל לנסוע לירושלים, מזרח גוש דן ודרום)

2. כנ"ל (אחרת כל הצפון וחצי מהשרון יצטרכו לעשות סיבוב ענק עד לתל אביב ואז לחזור בחזרה בכדי להגיע לירושלים, בנוסף אחד המטרות זה להוריד את העומס ממסילת החוף)

3.אין סיבה שהם יהיו פקוקים יותר מהיום...
הכביש עוקף את את הפקק מחלף עירון, ואת הסיבוב, שזה אחד מהמחלפים הקריטיים בישראל שחריש כאמור מאד קרובה אליו.

4. בעיקר.
יש עוד הרבה דברים שחריש מצטיינת בהם יותר ממקומות אחרים

5. אם יקימו ליד תל אביב עיר חרדית באותו מחיר של מודיעין עילית רוב תושבי מודיעין עילית (למעט כמה כאלו שחשוב להם כמה עוד כמה דקות קרבה לירושלים) יעזבו את מודיעין עילית לעיר החדשה.

6. יש בחריש הרבה פרויקטים של חרדים בלבד.
(בחיפה בעפולה קריית אתא כרמיאל ועוד אין שכונה חרדית...)
 
בחודש יוני 2023, פורסם מכרז נוסף להקמת תחנת אלעד החדשה, המוקמת בסמוך למחלף נחשונים, מצפון לישוב "אלעד" ומדרום לפתלוי למה.
אם חשוב להיות קרובים לבני ברק באופן יומיומי
לאזורי התעסוקה החרדים החשובים בצפון העיר,
אז התחנה היא במיקום מצוין.
סליחה
אבל בני ברקים אתם לא!
אם ידוע לכם כמה זמן נסיעה בבוקר
מהתחנת רכבת של בני ברק עד לקניון אילון
זה יכול לעבור את החצי שעה...
והליכה ברגל לא כל כך סימפטית...
 
המחלף הדמיוני המדובר, הוא המחלף שמחבר את חריש ישירות לכביש 6, שבגללו בכל החשבונות של המרחק מערים אחרות, הנציגים של חריש מחשבים את חריש מאמצע כביש 6 בנקודה הצמודה לחריש, על זה אמרתי שלא בטוח שיוקם אי פעם מחלף שיחבר את חריש ישירות לכביש 6.
בדיוק על המחלף הדמיוני הזה כתבתי שכבר התחיל הבניה.
אבל לא מבין איך זה משנה את הנתונים של העיר. ממתי אנשים באים/לא באים לעיר בגלל מחלף.
 
אני עוקב אחר האשכול הזה הרבה זמן
נראה לי שהדיון רחוק/קרוב קשור לעדה
ללטאים יותר חשוב קרבה למרכז,
ולחסידים יותר חשוב קהילות
ולכן בקשר לחריש
ללטאים יתכן וזה מקום פנטסטי אבל לציבור החסידי יש ערים אחרות
לדוג' עמנואל
לא שעמנואל היא יותר מוצלחת אלא שאם תעשו סקר בציבור החסידי מה עדיף חריש או עמנואל התוצאה תהיה עמנואל
 
אם הכוונה לכביש הזה, אז הוא לא מתחבר לכביש 6 אלא לכביש 574 והחיבור לכביש 6 הוא דרומה דרך מחלף באקה-ג'ת, בניגוד לטענות הדוברים כאן על "מחלף חריש" חדש דמיוני שמתחבר ישירות לכביש 6.
 
בצפת יש עתודות בניה של 55,000 יחידות דיור! (כן, יותר מבני ברק, בית שמש או מודיעין עלית)
בטווח המידי של ה10 שנים הקרובות מדובר על לפחות 10,000 יחידות
מלבד זאת מה זאת עיר חרדית?
מבחינת אחוז חרדים היא במקום השישי בארץ (מעל 58%)
מבחינת כמות מספרית היא עשירית (יש לפניה הרבה ערים לא חרדיות (כגון חיפה וכדו')
צפת כבר נכנס לרשימת הערים החרדיות, כך שהוא לא כ"כ קשור לאשכול, זה דומה לאחד שיכתוב כאן "שבית שמש היא העיר החרדית הבאה" (ביחס למוד"ע ולביתר, זה נכון, אבל זה לא העניין)
 
אכן טעיתי - המחלף לא חלק מפרויקט כביש 611
כבר תכננו מחלף אבל משרד התחבורה התנגד בטענה שאין צורך, והעירייה מפעילה מכבש לחצים על משרד התחבורה להחזיר את הפרויקט לתכניות.
 
צפת כבר נכנס לרשימת הערים החרדיות, כך שהוא לא כ"כ קשור לאשכול, זה דומה לאחד שיכתוב כאן "שבית שמש היא העיר החרדית הבאה" (ביחס למוד"ע ולביתר, זה נכון, אבל זה לא העניין)
זה נכון שהיא כבר נחשבת עיר חרדית אבל עכשיו יש בה רק 20,000 חרדים שזה כמו החרדים בשכונת הר נוף...
כך שצפת היא בקושי עיר, אמנם חרדית היא כן אבל עיר היא בקושי
עם התוכניות העתידיות זאת תהיה עיר רצינית שתתחרה עם בית שמש
 
אם הכוונה לכביש הזה, אז הוא לא מתחבר לכביש 6 אלא לכביש 574 והחיבור לכביש 6 הוא דרומה דרך מחלף באקה-ג'ת, בניגוד לטענות הדוברים כאן על "מחלף חריש" חדש דמיוני שמתחבר ישירות לכביש 6.
נכון,
אבל זה גם מקצר את הדרך בחלקים מהעיר ב5 דקות
 
כל הבעיות של הפקקים זה רק בשעה אחת בבוקר,
וגם אז יש פקקים בכל הארץ,
רק בחריש זה באחוזים קצת יותר גבוהים.
וגם יש את הרכבת בבנימינה
וכאמור עוד שנה מחדרה מזרח לתוך בני ברק!
ובעתיד גם מתוך חריש!
הלוואי על כל הערים החרדיות כזאת תחנת רכבת.. (חוץ מאלעד כמובן)
אז יהיה יותר מהר להגיע בבוקר מחריש לירושלים מאשר בית שמש לירושלים!!!

בשאר השעות, וכן בשעות אחרי הצהרים בחזרה הזמן לחריש ומחריש כמעט שווה לכל הערים החרדיות!!!
תבדקו.

פקקים זמניים בשעה-שעה וחצי בבוקר
לא עושים את חריש כמו טבריה והר יונה
זה טענה מצחיקה ומגוחכת ביותר...
תחפשו תירוצים קצת יותר מוצלחים.

זה בדיוק כמו שלפני שהרחיבו את הכביש 38 לבית שמש
והיה שם טרפת הזויה של פקקים, (פי כמה יותר מחריש...)
אז בית שמש הייתה כמו נתיבות כי היו שם פקקי ענק...

או אפילו היום, מישהו יקנה בנתיבות במחיר של מודיעין עילית בגלל הפקקים...

לגור קרוב למרכז יש לזה משמעות אדירה גם בחיי היום יום.
ולא רק בשעה אחת בבוקר...
ואגב בחינוך יש שפע של עבודות בעיר ובאזור.
ֹתושבי חיפה ועפולה באים לעבוד בחריש!!!

וכן בעוד תחומים יש את
כפר סבא, נתניה, חיפה, חדרה, אזור התעשייה יוקנעם, קריות, פרדס חנה, עפולה....

קרבה משולמת למגוון ערים מכל הכיוונים...
 
נערך לאחרונה ב:
כל הבעיות של הפקקים זה רק בשעה אחת בבוקר,
וגם אז יש פקקים בכל הארץ,
רק בחריש זה באחוזים קצת יותר גבוהים.
וגם יש את הרכבת בבנימינה
וכאמור עוד שנה מחדרה מזרח לתוך בני ברק!
ובעתיד גם מתוך חריש!
הלוואי על כל הערים החרדיות כזאת תחנת רכבת.. (חוץ מאלעד כמובן)
אז יהיה יותר מהר להגיע בבוקר מחריש לירושלים מאשר בית שמש לירושלים!!!

בשאר השעות, וכן בשעות אחרי הצהרים בחזרה הזמן לחריש ומחריש כמעט שווה לכל הערים החרדיות!!!
תבדקו.

פקקים זמניים בשעה-שעה וחצי בבוקר
לא עושים את חריש כמו טבריה והר יונה
זה טענה מצחיקה ומגוחכת ביותר...
תחפשו תירוצים קצת יותר מוצלחים.

זה בדיוק כמו שלפני שהרחיבו את הכביש 38 לבית שמש
והיה שם טרפת הזויה של פקקים, (פי כמה יותר מחריש...)
אז בית שמש הייתה כמו נתיבות כי היו שם פקקי ענק...

או אפילו היום, מישהו יקנה בנתיבות במחיר של מודיעין עילית בגלל הפקקים...

לגור קרוב למרכז יש לזה משמעות אדירה גם בחיי היום יום.
ולא רק בשעה אחת בבוקר...
ואגב בחינוך יש שפע של עבודות בעיר ובאזור.
ֹתושבי חיפה ועפולה באים לעבוד בחריש!!!

וכן בעוד תחומים יש את
כפר סבא, נתניה, חיפה, חדרה, אזור התעשייה יוקנעם, קריות, פרדס חנה, עפולה....

קרבה משולמת למגוון ערים מכל הכיוונים...
החיסרון של חריש הוא למרות הקרבה למרכז ולמרות הרכבות המחלפים והכבישים,
ברגע שהאוכלוסייה שם היא לא מאורגנת קהילות אלא אספסוף של בודדים ועוד מריבות מתוקשרות על הקצאות וחילולי שבת,
יקח לכם שנים לשקם את השם הרע.
 
אז יהיה יותר מהר להגיע בבוקר מחריש לירושלים מאשר בית שמש לירושלים!!!
בטח כוונתך שיהיה יותר מהר להגיע מירושלים לחריש.
הרי חריש במיקום המושלם והקרוב לכולם, ירושלים סתם בקצה.
 
יש תכנון של רכבת חדשה מבית שמש לירושלים תוך 15 דק'
זה יהיה עוד אולי 40 שנה..
מי הולך כל כך מהר לדאוג לעיר בודדת ועוד חרדית...

התחנה של חריש היא בכלל לא בשביל חריש!
היא בסך הכל עוד שלוחה קטנה מהמסילה המזרחית האסטרטגית שהיא כבר לקראת סיום
שמגיעה עד באר שבע!

והתחנה בחריש היא אסטרטגית ביותר
בכדי למנוע מכל תושבי הגליל לעשות סיבוב ענק ברכבת דרך חיפה
כדי להגיע לירושלים, חלק מגוש דן והשפלה וגם הדרום...
וכן להוריד עומס ממסילת החוף של תושבי חיפה שלא נוסעים לתל אביב...
 
ועוד מריבות מתוקשרות על הקצאות וחילולי שבת
מצחיק.
חילול שבת???
יש 3 עסקים שפתוחים בשבת...
60 אחוז מחריש הם דתיים/חרדים!
פי כמה יותר מעפולה, חיפה, כרמיאל, אשדוד ואיפה שרק תרצה...

אתה יודע כמה חילולי שבת יש בחיפה? אשדוד? בטבריה?
אתה יודע שפתחו בדווקא ביג ענק שפתוח בשבת ליד החרדים באשדוד ...
אתה זוכר את הבחור עצניק שצעק "שבת היום"?
אתה יודע שהיה ליד הקריה החרדית בבית שמש שנים חנות שמכרה דבר אחר...
ואת המאבקים האדירים שהיו שם בכלל???
אתה יודע שבעפולה עילית ובגבעת המורה יש קו אוטובוס פנימי שנוסע בשבת?
וכן בחיפה???
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה