התייעצות תופעת ההצקות לנהגי אוטובוס ע"י נערים וילדים

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
יוצא לי לנסוע הרבה באוטובוסים בשעות חזרת ילדינו היקרים שיחיו מתלמודי התורה ותופעת פריקת המרץ והשובבות של הילדים על נהגי האטובוס והמבקרים לפעמים ממש מזעזעת אותי הם פותחים דלתות בכח, מוציאים מפח חרום, שוברים כסאות מרעישים בעוצמה לא הגיונית מטרידים את הנהג בלי סוף וכשמגיע מבקר -בכלל החגיגה רק מתחילה... המבקרים ממש יוצאים מדעתם לפעמים ובצדק. והציבור? לעיתים מצקצק בלשונו, לעיתים צוחק ולרב מתעלם ואני לא מגיעה להעיר לציבור הנוסעים כי אני חלק מהם ומובן שב"א תמים שנוסע בתחבורה ציבורית אחרי יום עמוס לעייפה לא מעוניין לפתוח זירה עם קבוצת נערים מלאת עיזוז וחוצפה... אבל ריבוי והישנות המקרים מצריך לדעתי פיתרון -אולי יותר שיח עפ הילדים על העניין במוסדות החינוך ובבית ע"י ההורים יש הרגשה שלפעמים הילדים התאפקו כל היום לשמור על עצמם (בתקווה ;) ) וכשמסתיים יום הלימודים פורקים הכל על הנהגים, המבקרים וכל הבא ליד... רק מעוררת את ההורים והצוות החינוכי כי ההורים לפעמים לא חולמים מה הבן היקיר שלהם עולל בדרכו הביתה וגם אם הם מודעים נראה לי שיש להורים מחשבה כזו שחבל לבזבז את הכוחות מול הילד בשביל נהג אוטובוס שלא מוכר משום צומת בחיים... ויש מספיק על מה לחנך אבל לדעתי חינוך אמיתי הוא חף מאינטרסים... בתקווה להבנה ובמלוא ההערכה להורים האכפתיים שמשקיעים מיטב כוחם למען הדור הבא של עמ"י
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
באיזה עיר מדובר??
ובאיזה קווים?
כי מה שאני מכיר היא תופעה של התעללות נהגים בציבור, ומי דיבר על מבקרים....
צר לי,
אין סתירה בין הדברים (אכן נהגים ומבקרים שמשפילים ופוגעים בנוסעים הינם דבר קיים ורווח).
גרתי בערים שונות והתופעה חזרה על עצמה והייתי נדהמת שמדובר גם בילדים קטנטנים ו @איזה יום יפה צר לי לאכזב אותך.
גם אני חשבתי שחבל שאין לי אומץ להגיד מילה כי איך אפשר לשתוק, עד שיום אחד אדם מבוגר מאד שהעז להעיר מילה או שתים לשני דרדקים נענה בכזו חוצפה ששערותי סמרו... ועוד יותר נדהמתי שהילדים נראו ממש בני טובים :(
כשקיבלתי תקנון כשרשמתי את בני הבכור לת"ת ושם נרשם שאין לשלוח ילדים בתח"צ שמחתי מאד לראות שלפחות שם ישנה מודעות (מבלי לדבר כמובן על העניינים הרוחניים וההגנה על הילד שאלו נקודות נוספות בפני עצמן).
הורים אנא היו ערים להתנהגות ילדיכם דברו איתם על הנושא מדובר בדרך ארץ בסיסי שלפעמים לנסות להקנות בגיל מאוחר יותר קצת מאוחר מידי. שלא לדבר על אותם שהם מצערים ללא הפסקה מידי יום ומי יודע אם יוכלו לבקש מחילה יום אחד.
בתקוה שיעורר אפילו מישהו אחד.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
למרות שאני חושבת שזה מיעוט מוך המוני ילדים חרדים כן ירבו
בכ"ז אסור להתעלם ואם הורים לא מודעים מותר לנו להעיר ואפילו לאיים עליהם
עוד דוגמא: בערב סוכות גאולה ומאה שערים מלאה בילדים המוכרים מכל הבא ליד ללא פיקוח הורים
העמידו שולחן ממש סמך לתחנת אוטובוס שוקקת
השאירו קטינים למכור קישוטים...
כל אוטובוס שעצר בתחנה "זכה" לאיזו פגיעה: פתיחת ידית חיצונית שדורשת מהנהג לרדת ולסדר את זה
ממש הופתעתי שהנהגים רק סידרו ולא הגיבו
לא יכולתי לשתוק ניסיתי להסביר (חילול ה' ונזק)
אך הילדים האלה שגדלו בחינוך קלוקל של הפקרות וחוצפה הגיבו כרגיל
הגבתי בחומרה וביקשתי טלפון של ההורים ואיום שאני מטלפנת למשטרה..
אין לי מושג אם עזר כי האוטובוס שלי הגיע.
די ברור לי שאם יסתובבו שוטרים ויעשו סדר
יצעקו עליהם נאצים ויטענו שהם אנטישמיים
אל תסבירו לי שיש יסוד לטענות - ידוע!

אני חושבת שעסקני הערים החרדיות יכולים להרחיב את ההתנדבות של אברכים ובעלי בתים לשמירה מגנבות ושאר סכנות - גם לתחום הזה של השגחה על ילדים ונערים באוטובוס וברחוב מהתנהגות מופקרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לא יודע כמה אפשר לתקן מכאן
לפחות משני כיוונים ננסה לעשות משהו

א. כל הורה הקורא באשכול זה, וילדיו נוסעים באוטובוס/ים ללימודים
שלא יפטור את עצמו בבטחון מלא שהילדים שלו וודאי לא נחשדו חלילה על כך
אלא יבדוק ויברר ברצינות מה באמת קורה איתם. וידבר ויזהיר על גודל החטא וחומרת המעשים ועונשם.
כי מספיק ילד אחד מופרע, כדי לסחוף אחריו הרבה ילדים מחונכים עדיני נפש וטובי לב.

ב. מחנכים הקוראים כאן, אנא ירימו את הכפפה ויעשו ככל שביכולתם בעניין, ויעוררו גם אחרים לדבר על זה ולטפל בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
התופעה אמנם רווחת לצערינו אך בד בבד צריך לשים לב ודגש על כך שהנהגים בני המיעוטים גם הם נוהגים בזלזול בנוסעים ושוכחים שבעצם מטרתם לשרת את הנוסעים ולא יתכן מצב שהנוסע (במיוחד אם הוא אדם מבוגר עוד יותר) ישב לחוץ כל הדרך שהנהג יעצור לו בתחנה ללא קללות וגידופים ושבכלל יצליח לשרוד את הנסיעה בריא ושלם בגופו ובנפשו
נ.ב. על נהגים כמו של היום אפילו ר' יצחק הוטנר היה מסכים שצריך לומר תפילת הדרך ואפילו בנסיעה פנימית;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אך הילדים האלה שגדלו בחינוך קלוקל של הפקרות וחוצפה הגיבו כרגיל
הבהרה חשובה: המקרים עליהם דיברתי לצערי שיקפו ילדים מכל המגזרים (גם הלכאורה "מתורבתים" ביותר ואין ביכולתי להצביע על ציבור מסוים שזה יותר קורה או פחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לעומת זאת חינוך והשגחה על ילדינו באחריותנו!!!
אכן
בלי לזלזל בהתעמרות הנהגים. יש אכן הרבה ילדים שדורשים חינוך...
אני למדתי שנים בסמוך לתלמוד תורה של קהילה מסוימת, והייתי נוסעת עם הילדים כל בוקר
ואני חייבת להגיד - לא רק הנהגים סבלו, גם הנוסעים
האם לדעתכם הגיוני שילדי חיידר מושכים בקוקו לבחורות סמינר? צוחקים עליהם? נותנים בעיטות?
כל יום צרחות, ריצות, השתלטות על כל המושבים, דחיפות...
ואנחנו ניסינו לדבר עם הנהלת המוסד, לא עזר, אולי כי לא היינו מהקהילה שלהם...
האם ההורים ידעו על מה שקורה? אולי כן ואולי לא...
לי היתה אז תחושה שהם אכן ידעו אבל זה לא הזיז להם, כי "ככה זה ילדים, פורקים את המרץ" :(

והיום אני עובדת בסמוך לתלמוד תורה של קהילה אחרת, פוגשת את אותם הגילאים, וההבדים - שמים וארץ!!
הם כן צוחקים, מדברים, לפעמים גם רצים ודורכים בטעות על כפות רגלים
אבל חוץ מזה - נימוסיים ועדינים להפליא!

הבהרה חשובה: המקרים עליהם דיברתי לצערי שיקפו ילדים מכל המגזרים (גם הלכאורה "מתורבתים" ביותר ואין ביכולתי להצביע על ציבור מסוים שזה יותר קורה או פחות

אז כן, אני בהחלט יכולה להצביע על קהילה שאצלה זה קורה יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בלת"ק
איזה נושא מזעזע, טוב שהעלתם אותו!!
כאחד שנוסע באוטובוסים
אני לפעמים מתבייש!! שאני שייך למגזר שאלו הילדים שלו.
מה זה?
עומדים ילדים בני תשע עשר צוחקים על הנהג בקולי קולות,
באוטובוס פנימי לרמות הנהג פתח את הדלת בתחנה
נעמד ילד בן עשר, חוסם את הכניסה ומודיע לנהג"אני לא נותן לך ליסוע"
ככה עד שהנהג היה צריך לערב את הנוסעים.
פעמיים הוא עשה את זה!!
ילד שמגיע לנהג וצורח לו "סתום תפה שלך"
למה??
וזה בלי לדבר על ההתנהגות החייתית והמופרעת והניבולי פה הונראים שלהם.
מה הפלא שאחכ הם גדלים להיות הנערים החצופים מהאוטובוס
ששואגיןם בקולי קולות, פותחים דלתות בכוח, מנבלים את הפה ומקללים.
הורים- איפה אתם???
לא אכפת לכם שככה הילד שלכם מתנהג???
כבר כמה פעמים הייתי בכזה אוטובוס
אני רואה את המבטים של החילונים מסביבי , את הלגלוג שלהם "אה זה החרדים?"
ולא שאכפת לי מה הם חושבים-(חוץ מהחילול ה' כמובן) אכפת לי ממנו !! בתור ציבור!
אכפת לי מהילדים האלו! מההורים שלהם!!!!
בילדים חרדים צדיקים מדובר, כן?
מזעזע ומחריד
תעשו משהו עם זה
למה כל פעם אני (או מישהו אחר) צריך להזדעזע בשקט ואז לקום להזדעזע בקול-
וכמובן שהילד עונה לי בכל ארסנל הביטויים שלו...
נשמח שתעצרו את זה וכמה שיותר מהר!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
התופעה אמנם רווחת לצערינו אך בד בבד צריך לשים לב ודגש על כך שהנהגים בני המיעוטים גם הם נוהגים בזלזול בנוסעים ושוכחים שבעצם מטרתם לשרת את הנוסעים ולא יתכן מצב שהנוסע (במיוחד אם הוא אדם מבוגר עוד יותר) ישב לחוץ כל הדרך שהנהג יעצור לו בתחנה ללא קללות וגידופים ושבכלל יצליח לשרוד את הנסיעה בריא ושלם בגופו ובנפשו
נ.ב. על נהגים כמו של היום אפילו ר' יצחק הוטנר היה מסכים שצריך לומר תפילת הדרך ואפילו בנסיעה פנימית;)
אחרי שילדים ומבוגרים מתעללים בנהג כל היום
אני ממש מבין אותם למה הם מתנהגים כך
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אחרי שילדים ומבוגרים מתעללים בנהג כל היום
אני ממש מבין אותם למה הם מתנהגים כך
לא נכון כל היום להאשים את עצמינו ואת ילדינו יש פעמים והרבה שהנהג הוא זה שמתחיל וילד כמו ילד מחזיר פי 10 וכך זה מתקדם,
ואם כבר יש טענות על ילדים שמתקוטטים עם נהגים זה כבר התחיל מהמבוגרים שכשעולה פקח/נהג לאוטובוס כל יהודי אשר זקנו החל מבצבץ (או לכה"פ חושב כך) פוער את פיו כנגד הפקח/הנהג כל פעם עם "שארפים עדכניים" ואולי העצבים הם בצדק אבל יושבים ילדים וצופים המחזה ואח"כ כשמגיע התור שלהם היום/ מחר /עוד יומיים תופסים הם את הומנות אבותם בפיהם ולך תסביר לילד מה אומרים למי ומתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני נוסע מעט מאוד בתחבורה ציבורית, וכמעט בכל פעם שנסעתי, נתקלתי באירוע כזה, נראה שזה ממש הפך לסטנדרט, מפחיד אותי לחשוב שאולי גם הילדים שלי עושים דברים כאלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לדעתי צריך לפנות לרבני הערים שיארגנו אסיפת מנהלי מוסדות בנושא, זה דבר חמור ביותר!!
לפני תקופה התפרסם תיעוד של נהג אוטובוס במו"ע מכה בלי סיבה בחור ישיבה, חבר שהיה על האוטובוס סיפר לי שבמשך כל הנסיעה קבוצת ילדים עצבנה את הנהג והקניטה אותו, וכשהבחור זרק לו מילה הוא פשוט התפוצץ עליו
(אני לא מצדיק את הנהג, אבל זה מדגים את מה שהנהגים עוברים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נתקלתי אוהו נתקלתי אני גרה בירושלים בסביבה עם הרבה מוסדות ות"ת
בין אם זה בנים שמעצבנים בלשון המעטה את הנהג ובין אם זה בחורות שעוצרות את האוטובוס לכל החברות בכיתה שרצות את כל הרחוב וכו...ואז הנהג מדמם את המנוע לעוד רבע שעה
בסוף עשיתי רישיון כי זה פשוט לא הגיוני המצב....
הלוואי ויקום משהו אחד לנרמל...
ויותר מאשר נהג עצבן את הילדים הילדים מתחילים עם הנהג כך לפחות אצלנו...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה