דיון הקמת רשת מתחרה למשנת יוסף

לדעתי הדיון פה נגוע קצת בחוסר ידע
א' משנת לא נועדה להיות רשת חסד אלא היה איש עסקים עם לב טוב שהחליט לפתוח משהו כמו משנת וככה הוא ירוויח (בפתיחה זה היה שהוא לוקח את התיווך - הוא המתווך של עצמו) והציבור ירוויח ולדעתי עם כזה מחזור מוצרים וצרכנים ענק ברור שיהיה רווח עצום ואין סיבה שהוא יוריד מחיר כי הוא מרוויח יותר כי יש לו הרבה לקוחות
ב' רוב הצרכנים במשנת לא כ"כ נורא להם השיטת חלוקה ועדיף להם ככה ולא שיהיה יותר מסודר ועלות אחזקת תחנה תעמוד על 10 - 20 ש"ח לשבוע (עלות של זבן וכדו' וכן לרוצים בארגזים זה עלות גדולה מאוד של כמה שקלים לקרטון) וכן בהרבה דברים אין יותר זול ממנו (לדוג' שמן זית השבוע כבישה קרה 750 מ"ל ב27 ש"ח אין כזה מחיר בשום מקום) ובאושר עד יש מבצעים טובים אבל לא מחירים כ"כ טובים
ג' אין כמעט סיכוי להגיע לעלות של משנת כי א. המחיר שמקבל מי שמזמין 200000 יחידות ויותר למי שמזמין אפי' 50000 הוא בפער משמעותי, ב. העלות של איחסון קירור והובלה היא עצומה ורק כזה מתחלק לכ"כ הרבה (מקרר לכמויות של כ40000 א' משפחות לכל הירקות מלפפון עגבני' בצל פלפל וכו' הוא לא צורך עלות של פי 10 ממקרר כנ"ל ל4000 אלא הרבה הרבה פחות), ג. כיוון שברוב מוצרי הבסיס אין לו עלויות תיווך זה גם חיסכון ענק, ד. הזמינות והקלילות שבזיכויים (מנסיון שהם מזכים בלי צורך בראיות והם מאוד גמישים כמו שאין שום חנות) א"א להגיע אליה אם זה עובד כמעט בלי רווחים וכמות יותר קטנה ועוד הרבה נתונים
ואנחנו כציבור מנוצל הראש נהיה שהוא אוהב למצוא שמנצלים אותנו (ואני מאמין שהכתבה על משנת שיצרה הלם בציבור החילוני מוכרת פה להרבה) ואם יש מחיר זול מנסים להשיג יותר זול (תנסו לעשות קניה בשופרסל וכדו' ותבינו אני ניסיתי...)
 
לדעתי הדיון פה נגוע קצת בחוסר ידע
א' משנת לא נועדה להיות רשת חסד אלא היה איש עסקים עם לב טוב שהחליט לפתוח משהו כמו משנת וככה הוא ירוויח (בפתיחה זה היה שהוא לוקח את התיווך - הוא המתווך של עצמו) והציבור ירוויח ולדעתי עם כזה מחזור מוצרים וצרכנים ענק ברור שיהיה רווח עצום ואין סיבה שהוא יוריד מחיר כי הוא מרוויח יותר כי יש לו הרבה לקוחות
ב' רוב הצרכנים במשנת לא כ"כ נורא להם השיטת חלוקה ועדיף להם ככה ולא שיהיה יותר מסודר ועלות אחזקת תחנה תעמוד על 10 - 20 ש"ח לשבוע (עלות של זבן וכדו' וכן לרוצים בארגזים זה עלות גדולה מאוד של כמה שקלים לקרטון) וכן בהרבה דברים אין יותר זול ממנו (לדוג' שמן זית השבוע כבישה קרה 750 מ"ל ב27 ש"ח אין כזה מחיר בשום מקום) ובאושר עד יש מבצעים טובים אבל לא מחירים כ"כ טובים
ג' אין כמעט סיכוי להגיע לעלות של משנת כי א. המחיר שמקבל מי שמזמין 200000 יחידות ויותר למי שמזמין אפי' 50000 הוא בפער משמעותי, ב. העלות של איחסון קירור והובלה היא עצומה ורק כזה מתחלק לכ"כ הרבה (מקרר לכמויות של כ40000 א' משפחות לכל הירקות מלפפון עגבני' בצל פלפל וכו' הוא לא צורך עלות של פי 10 ממקרר כנ"ל ל4000 אלא הרבה הרבה פחות), ג. כיוון שברוב מוצרי הבסיס אין לו עלויות תיווך זה גם חיסכון ענק, ד. הזמינות והקלילות שבזיכויים (מנסיון שהם מזכים בלי צורך בראיות והם מאוד גמישים כמו שאין שום חנות) א"א להגיע אליה אם זה עובד כמעט בלי רווחים וכמות יותר קטנה ועוד הרבה נתונים
ואנחנו כציבור מנוצל הראש נהיה שהוא אוהב למצוא שמנצלים אותנו (ואני מאמין שהכתבה על משנת שיצרה הלם בציבור החילוני מוכרת פה להרבה) ואם יש מחיר זול מנסים להשיג יותר זול (תנסו לעשות קניה בשופרסל וכדו' ותבינו אני ניסיתי...)
ממש אהבתי
אבל לדעתי כעיקרון החברות האלו די מיותרות
אפשרי לייצר מסחר ישיר בין הצרכן לבין היצרן
זה לא רק משנת כל הסופרים כיום מיותרים
ברגע שיהיה פלטפורמת מסחר רצינית
רוב המוצרים יירכשו ישירות מהיצרן לצרכן
אין באמת הבדל גדול בין אבקת כביסה לתחפושת לפורים
 
ממש אהבתי
אבל לדעתי כעיקרון החברות האלו די מיותרות
אפשרי לייצר מסחר ישיר בין הצרכן לבין היצרן
זה לא רק משנת כל הסופרים כיום מיותרים
ברגע שיהיה פלטפורמת מסחר רצינית
רוב המוצרים יירכשו ישירות מהיצרן לצרכן
אין באמת הבדל גדול בין אבקת כביסה לתחפושת לפורים
א. רעיון טוב לסגור את כל הסופרים ואתה תשב ותעשה לנו פה קניות ב 198 אתרים/חנויות (כל מוצר יצרן אחר).
ב. בזמנו ניסו לעשות שוק של חקלאים ישירות לצרכנים אבל "המתווכים" אכלו אותם בלי ברכה.
ג. יש כמה מרכזים שאתה יכול לקנות במחירים סיטונאיים ולחסוך מתווך אחד מהשרשרת.
ד. והכי חשוב - ככה זה עבד כל הדורות האחרונים (לפניהם היה אחרת, אוקי, לפני זה גם גדלו ירקות בגינה). זה משתכלל לאתרים ולקרנות שונות אבל בסיס השיטה נשאר ועובד יחסית טוב. שישאר ככה ויספק פרנסה לרבבות יהודים. יש צרות גדולות יותר.
 
1739395963526.png
 
אתר אחד, פלטפורמה למסחר שמתכלל את כל המוכרים.
לזה קוראים סופר.
אומנם אתה מדבר על פיתוח עתידני (בלי לצאת מהבית וכו) שיקרא ישיר למהדרין ז"ל / אקספרס למהדרין / רמי לוי אונליין וכדו, אבל גם זה יבוא מתי שהוא בדורות הבאים ככל הנראה.


הרעין שלך בבסיסו הוא טוב, אבל טכנית איך עושים דבר כזה? נגיד אתר כמו שאמרת מי יקים מי יתפעל מי ינהל מי ילקט מי יארוז מי ישלח. אתה אומר מישהו שיקח יוזמה וכו - לזה קוראים סופר וכו.
 
ממש אהבתי
אבל לדעתי כעיקרון החברות האלו די מיותרות
אפשרי לייצר מסחר ישיר בין הצרכן לבין היצרן
זה לא רק משנת כל הסופרים כיום מיותרים
ברגע שיהיה פלטפורמת מסחר רצינית
רוב המוצרים יירכשו ישירות מהיצרן לצרכן
אין באמת הבדל גדול בין אבקת כביסה לתחפושת לפורים
אתה חושב שהיצרן צריך את הכאב ראש של הזמנות לפרטיים. הוא שולח משטחים וחסל
 
בלת"ק אבל שמישהו יציע למנכ"ל המפוטר של יש חסד לפתוח משהו בסגנון
 
א. רעיון טוב לסגור את כל הסופרים ואתה תשב ותעשה לנו פה קניות ב 198 אתרים/חנויות (כל מוצר יצרן אחר).
ב. בזמנו ניסו לעשות שוק של חקלאים ישירות לצרכנים אבל "המתווכים" אכלו אותם בלי ברכה.
ג. יש כמה מרכזים שאתה יכול לקנות במחירים סיטונאיים ולחסוך מתווך אחד מהשרשרת.
ד. והכי חשוב - ככה זה עבד כל הדורות האחרונים (לפניהם היה אחרת, אוקי, לפני זה גם גדלו ירקות בגינה). זה משתכלל לאתרים ולקרנות שונות אבל בסיס השיטה נשאר ועובד יחסית טוב. שישאר ככה ויספק פרנסה לרבבות יהודים. יש צרות גדולות יותר.
א. זה יתכנס ל5 אתרים שמביאים כמה שיותר מותגים
ב.ירקות לא כל כך אפשרי בקלות אבל בודאי שרק ירקות לחוד לא יעבוד
ג. זה לא נוח לי כאדם פרטי
ד. לפניהם היה אחרת אחרינו גם יהיה אחרת העולם משתנה
והעיעון הזה היה נכון גם לכל מה שנמכר באליאקספרס כיום
 
אתה חושב שהיצרן צריך את הכאב ראש של הזמנות לפרטיים. הוא שולח משטחים וחסל
לא ברור שלא
אבל אתה לא משלם לסופר על פירוק משטחים
ואתה גם לא תכעס שיגבו ממך על זה
התשלום היחידי ש"בעייתי" זה הרווחים שלו
כי הוא שם כסף מראש והרבה כדי להביא סחורה
והוא מבקש ממך על זה בערך רווח ממוצע להון של עשרים אחוז נניח

והפתרון הוא להעביר את רוב המוצרים לאתר ולשלם לאנשים על העבודה מראש
ככה שהם לא יצטרכו לגייס הון מהבית בשביל למכור
 
לזה קוראים סופר.
אומנם אתה מדבר על פיתוח עתידני (בלי לצאת מהבית וכו) שיקרא ישיר למהדרין ז"ל / אקספרס למהדרין / רמי לוי אונליין וכדו, אבל גם זה יבוא מתי שהוא בדורות הבאים ככל הנראה.


הרעין שלך בבסיסו הוא טוב, אבל טכנית איך עושים דבר כזה? נגיד אתר כמו שאמרת מי יקים מי יתפעל מי ינהל מי ילקט מי יארוז מי ישלח. אתה אומר מישהו שיקח יוזמה וכו - לזה קוראים סופר וכו.

אתר אחד, פלטפורמה למסחר שמתכלל את כל המוכרים.
כמו אמזון ואליאקספרס ואיביי.
שהרבה מותגים מוכרים דרכם במקום או בנוסף לאתר עצמאי
 
לזה קוראים סופר.
אומנם אתה מדבר על פיתוח עתידני (בלי לצאת מהבית וכו) שיקרא ישיר למהדרין ז"ל / אקספרס למהדרין / רמי לוי אונליין וכדו, אבל גם זה יבוא מתי שהוא בדורות הבאים ככל הנראה.


הרעין שלך בבסיסו הוא טוב, אבל טכנית איך עושים דבר כזה? נגיד אתר כמו שאמרת מי יקים מי יתפעל מי ינהל מי ילקט מי יארוז מי ישלח. אתה אומר מישהו שיקח יוזמה וכו - לזה קוראים סופר וכו.
לא כי הוא לא מביא כסף מהבית על סחורה ולא צריך חנות מסודרת
ברור שגם הוא יוכל לקחת הרבה אבל יש כאן משהו אחר לגמרי מסופר
הוא משלוחן זה יותר קרוב לוולט מאשר לשופרסל
 
היצרנים לא יוותרו על הרווחים שלהם לחלוב עוד ועוד. אתה כצרכן אין לך כח כמו רשת גדולה.
אריזה ושינוע מייקר מאוד את המחיר.
 
היצרנים לא יוותרו על הרווחים שלהם לחלוב עוד ועוד. אתה כצרכן אין לך כח כמו רשת גדולה.
אריזה ושינוע מייקר מאוד את המחיר.
נכון אבל הסופרים יעלמו
כיחיד אני אין לי סיכוי כי אין לי איך לארגן הובלה מכל כך הרבה מקומות [ייצור] לכל כך הרבה מקומות [צרכנים]
הפתרון לבעיה הזאת נקרא סופר יש לו כסף הוא מארגן איתו הכל מראש וגובה ממך תשלום על זה
ברגע שתפרוץ לרמת קניות מסוימת תוכל לארגן שינוע והובלה [לדוגמה משלוח שמגיע לנקודות איסןף כמו מאליאקספרס]
הבעיה היא איך להגיע לכמות גדולה של לקוחות
לדעתי אפשרי דרך מכירת מוצרים יקרים ולא דחופים בהוזלה לקבוצות גדולות
ככה אתה נשמר באנשי קשר ולאט לאט מביא עוד דברים
 
הנה פחות או יותר איך זה צריך להראות
בלשונית בצד העליון בפרוג יהיה אופציה לעבור לאתר הסחר
תינתן אופציה לכל מי שרוצה ל"תווך" בין המוכר לצרכן להציג שם את מרכולתו
בדומה לשיווק דיגיטלי רק יותר אמיתי [כלומר הסוחר צריך גם לגשת בפועל ליצרן

כמו כן חברות משלוחים יירשמו שם כמובילים ויעבירו דברים מהמפעל לנקודות איסוף

והלקוח יכנס לאתר ויזמין גם ממה ששלוימה השיג בדיל עם עילית וגם ממה שהשיג אברהם מהמפעל באינדונזיה
זה עובר לחברת המשלוחים ומגיע תוך 48 שעות לצרכן

והנקודה החשובה שמכיוון שלאף אחד אין בעלות ולא צריך כסף כדי לסחור כל מי שירצה יוכל להכנס ויהיה יותר קשה להעלות מחירים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תורה וגדולה במקום אחד

מזל טוב מזל טוב מזל טוב

מוצאי השבע ברכות האחרון נראה כמו מוצאי שבת כזה. אני מסתובב בעיר לבד, בלי מלווה, עם בגדי שבת, אני כבר לא חתן. שקט באוויר. אוירה משונה כזו.

וזה הזמן לספור את הצ'קים שקיבלתי לחתונה. יש את הכסף מהבנדוד של סבא מצ'ילה - 1000 דולר. יש את הגרפיקאית של בוטיק השמלות של אמא - 3000 ש"ח. הבוס של אבא 1000 ש"ח [לא ידעתי, אבל אבא מגלם על הצ'ק הזה בתלוש שלו מס הכנסה, אז דה פקטו חצי מהכסף מכיסו]. השכן המזרוחניק 300. ועוד כמה דודות 200. (את המחבתות המיותרות מכרתי במחילה ברבי עקיבא 6).

ס"ה 9500 ש"ח.

==

כולל עטרת יצחק. מה אגיד לכם - מעין עולם הבא. אוירה מדהימה של תורה וגדולה במקום אחד. בזמן הסדר, אוכלי המן - לחם מן השמים. בבין הסדרים? אוכלי ניסים כלכליים!

לחם והשקעות מן השמים. הכל רותח. פינדרלה, בסדנו, SP500. 90/10. יאכטות במונקו. כימיכלים לבואש של משטרה. פלנטיר עדיפה על רפאל ורפאל עדיפה על לוקהיד מרטין. הכל מהכל. ואני לאט לאט מתחיל להבין מה אני צריך לעשות עם ה-9500 ש"ח.

אני קורא, מקשיב, מתווכח, ולדעתי אני כבר מומחה שוק ההון. בתחילה מהדסק הכלכלי של יתד. בהמשך גיליתי שיש פח כתום בהבנים גבול רמת-גן עם מבוגר שזורק לתוכו את עיתוני הגלובס הכתומים שלו. אני מרחיב אופקים.

הזאב מעטרת יצחק

עוברים כמה חודשים, ואני רוצה להיות עצמאי. לרכוש ולמכור בעצמי את המניות. סוחר עצמאי בבין הסדרים!

מתוך כל החומרים שקראתי - ואני עדיין קורא ולומד, רקחתי את המתכון שלדעתי ינצח: ארכוש ואמכור מניות בול לפי המלצות האנליסטים.

למי שלא מכיר - גופי ההשקעות הגדולים בעולם [וגם בישראל] מוציאים מדי פעם המלצות שלהם על מניה. המלצות למשל כמו "קניה חזקה", "החזק" "מכירה" וכו' .

תראו - הרי האנשים האלו בבנקים הגדולים, גולדמן זקס וג'יי.פי מורגן, הם כמו ה'מועצת' של עולם הכסף. אם הם אומרים 'קנייה' (Buy), מי אני שאחלוק עליהם? ואם הם אומרים 'מכירה' (Sell), אני בורח כמו מאש.

דז'לובסקי אומר תמיד: "תתעייצו עם מומחים". האם יש מומחים גדולים יותר מגולמן זקס וג'יי פי מורגן? או מהכלכלנים של מזרחי פועלים ומיטב? לאורן ניסע ונלך.

אבחר חמש מניות, כולן עם המלצות "קנייה חזקה": ברגע שלאחת מהן יש פקודת "מכירה" אני מוכר מיד ורוכש תחתיה מניה עם פקודת "קניה חזקה".

בלי שאלות, בלי סברות – "נעשה ונשמע".

וכמובן - פיזור. זה גם היה כתוב בטור של אלטשולר שחם במגזין המסחרי של המודיע. "פיזור," אמרתי לגיטי, בזמן שארגנתי שוב את הצ'קים מהחתונה, "זה הסוד". "אם חס וחלילה מניה אחת נופלת, הארבע האחרות הן כמו 'ערי מקלט'. אם יבא עשו אל המחנה האחת והכהו - והיה המחנה הנשאר לפלטה".


ותשואה ברוב יועץ. אבל אין צורך לקבל דבריו כתורה מסיני

בספסל בצד הכולל, יושב ר' חיים לוינסקי. אותו מקום כבר 40 שנה, מהחתונה. ללא שטעלע וללא כבוד. אבל לפי השמועה, הוא איש שוק ההון. ביום לומד גמרא, בלילה לוחש למניות הנכונות.

החברים אומרים עליו שיש לו את החוש הנכון. ידע בדיוק מתי לצאת מטאואר סמי קונדקטור. הוא קלע את הרגע הנכון לכניסה לנקסט-אקשן וכרית תעשייה (חברות שמכרו מרעומים לאקדחים והתפוצצו בעידן המלחמות החדש). מגע הזהב.

רואים אותו גם עומד הרבה בכספומטים של דיסקונט ומסתכל על גרפים. זה האיש.

לקח לי זמן להתקרב לר' חיים.

בהתחלה ניגשתי אליו והתחלתי לדבר איתו על העניין אם ספיקא דאורייתא לחומרא - מדאורייתא או מדרבנן. דיברנו גם על איזה ר"ש בכלאיים שמתנגש עם מהרי"ט אלגאזי בהלכות חלה.

אחרי כמה שיחות כאלו, כבר הרגשתי יותר נעים לדבר איתו על השקעות. התביישתי להציג לו שאני בעצמי המצאתי מודל - אז סיפרתי לו שזה מודל של הבוס של רעייתי מהעבודה [אשתי במוקד שירות לקוחות של פייכלר בחנוכה מבטחים], ושאני רוצה לשאול מה דעתו על המודל הזה. הוא דווקא הקשיב לי יפה, אבל עשה לי חתכת "וימאן".

"לא. אין לך שום סיכוי לסחור בעצמך. אני לא סוחר בעצמי, וכל מה שמדברים עלי זה שטויות. אתה אולי תרוויח פעם אחת מאיזה עליה של השוק, אבל אין לך סיכוי לנצח את בתי ההשקעות - אין אף בית השקעות מוסדי בכדור הארץ שהציג בהסטוריה תשואה של מעל 10 אחוז לשנה באופן קבוע.לבתי ההשקעות יש את הסוחרים הכי טובים, יש להם "מסוירת" של דורי דורות של השקעות, ויש להם תוכנות חכמות, וכולי וכולי. לכן, אם אתה רוצה לעשות "גורל" על הכסף שלך, תעשה את זה. אבל אם אתה רוצה לבנות לך פרנסה או עושר מהכסף, תעזוב".

לא אשמע בקולו. כבר בהבנה שלו על הספיקא דאורייתא ראיתי שהוא ראש בקיר. משהו שבו "מְשַׁמְרֵן אותו". אם רק היה מבין לעומק את התכנית המהפכנית הסודית שלי, היה מבין שהוא לא בכיוון.

אומר ועושה

אני נכנס לבנק. הפקיד מפנה אותי לקומה העליונה (איפה שאנשי העסקיים הרציניים נמצאים). אוויר פסגות. ניגש ליועץ ההשקעות. מבוגר, משופם, נראה לי היה פעיל מפד"ל בתקופת זבולון המר. דביר שמו.
"תשמע, אני לא חושב כדאי לך להיות סוחר עצמאי. אתה לא תנצח את המדדים לבד, למה שלא תקנה פשוט מדדים או תיתן לבתי ההשקעות לעבוד במקומך"?
"דביר, אני יודע מה אני עושה, תפתח לי בבקשה חשבון מסחר עצמאי. אני מכיר את הכל והתייעצתי".
הנה תחתום כאן, הרשאות גם באינטרנט. אתה יכול בכספומט בקומה הראשונה לרכוש ולמכור בעצמך את המניות. בהצלחה.

מדביר ירדתי ישר ללובי הכניסה בבנק. חדר כספומטים שלם! בדיוק לסוחרים עצמאיים כמוני! דחפתי את כרטיס האשראי שלי, נכנסתי למערכת. איזו תחושה חלומית. אוף, מסתבר שמניות בארה"ב זה רק בשעה 16:30. הלכתי הביתה מהורהר כולי, וחזרתי אחרי שעתיים. אלו היו שעתיים של הרהורי נפץ.

ואלו המניות שבחרתי:

מיקרוסופט (MSFT): כי מיקרוסופט. פייזר (PFE): כי אנשים תמיד יהיו חולים, השם ירחם, ותמיד יצטרכו תרופות. דיסני (DIS): כי בני הדודים החולצות הכחולות מפתח תקווה אמרו שהילדים מכורים לזה. אינטל (INTC): "טוב, אינטל זו חברה של 70 שנה. חזקה כמו המעבדים שלה. בנק אוף אמריקה (BAC): בנק זה כמו כספת. מי ששם כסף בכספת, הכסף נשמר.

מניה של מיקרוסופט עלתה $320. תוך חודשיים המניה טסה ל-$400. "גיטי!" אני צעק במטבח, "האנליסטים האלה הם צדיקים נסתרים! כל מילה שלהם – פנינה. אנחנו בדרך לדירה בבני ברק בלי משכנתא!"

גם באינטל זה התחיל על רגל ימין. פתאום, המניה זינקה ל-$40 בגלל איזה סובסידיה ממשלתית והבנה שTSMC לא מצליחה להקים מפעל שבבים מחוץ לטאייואן.

"נו, הנה זה קורה שוב!" בדיוק כמו במיקרוסופט. האמת חשבתי כבר שאם אשים פה עוד כסף עכשיו, אכפיל את הכל. אבל לא. אני לא זז מהעקרונות שקבעתי לי במודל. פיזור זה פיזור. ויציבות היא יציבות.

אבל משהו מוזר מתרחש באינטל: במשך חודשים אחרי הקניה, האנליסטים אמרו עדיין "קנייה" אבל בפועל המניה ירדה מ-$40 ל-$35, ואז ל-$30. החזקתי חזק. "אם הם עדיין אומרים Buy (קניה) - הם יודעים משהו שאני לא יודע".

ואז, בוקר אחד, המניה צנחה ל-$22 בעקבות דוחות קטסטרופליים. רק באותו רגע, בשעה 16:30 שעון ישראל, יצא העדכון: "הורדת דירוג ל-Sell [מכירה]".

אני פועל לפי ה"הלכה" שלי. מכרתי מיד ב-$22. הפסד נקי של כמעט 50%.

"לפחות הצלתי את מה שנשאר" ניחמתי את עצמי. יומיים לאחר מכן, המניה זינקה ל-$26 כי משקיעים חשבו שהיא "זולה מדי". הבטתי בכספומט ברעד - והלב נשרף. "האנליסט אמר 'מכירה' בקרקעית, ואני, כמו חסיד שוטה, הקשבתי לו"

גם פייזר גילתה שהעולם הפסיק לפחד ממגפות, והמניה התחילה לנזול למטה כמו נר של חנוכה בסוף הערב.

בדיסני נכנסה למלחמות תרבות ואיבדה מנויים. היה שם איזה חבר דירקטוריון שהחליט שמהיום כל המשחקים והסרטים של דיסני יהיו בדמויות של כהי עור כדי להפוך את דיסני לשיוויונית. השוק בעידן טראמפ לא אהב את זה. $2,000 שלי הפכו ל-$1,400.

"לא נורא, מיקרוסופט בטח מחזיקה את הכל" אבל מיקרוסופט באותה שנה פשוט "עמדה במקום". היא לא עלתה, היא רק התנדנדה כמו שאני עומד בשמונה עשרה.

הסיכום היה מחריד:

אינטל: 40%-

פייזר: 25%-

דיסני: 15%-

בנק אוף אמריקה: 5%+ (הנחת היחידה)

מיקרוסופט: 2%+

במקום 9,500 ש"ח, היו לי ביד בערך ש"ח 6,800.

כנראה שהמודל שלי לא היה נכון.

שבתי לר' חיים

סיפרתי לו על מה שקרה עם הבוס של אשתי. אבל הוא הבין במי מדובר.

ר' חיים הביט בי במבט ששמור לאלו שמנסים להסביר למה הם איחרו לסדר ב'. "תבין," הוא אמר והניח את ידו על כתפי, "האנליסטים האלו לא עובדים אצלך, והם בטח לא עובדים בשביל ה-9,500 ש"ח שלך. כשהם מוציאים 'המלצת קנייה', זה אחרי שהלקוחות הגדולים שלהם כבר קנו. כשהם מוציאים 'מכירה', זה אחרי שהם כבר הספיקו לצאת מהפוזיציה ולהשאיר אותך לסגור את האור. הטלפון הכשר שלך, הוא האחרון שמקבל את השיחה מגולדמן זקס"

יצאתי מהכולל. השמש של צהריים הכתה ברחוב בן זכאי. נכנסתי שוב לסניף הבנק, אבל הפעם לא עליתי לקומה של "אנשי העסקים הרציניים". עצרתי ליד דביר המשופם בקומה הראשונה.

"דביר," אמרתי בשקט, "תמכור הכל. את הכל."

הוא לא שאל שאלות. הוא רק הקיש כמה פעמים על המקלדת. "נשארו לך 6,800 ש"ח. מה לעשות איתם? להעביר לעו"ש?"

"לא," עניתי, ונזכרתי במילים של דביר מהפגישה הראשונה ובחיוך של ר' חיים. "תקנה לי בזה קרן סל. מדד S&P 500. או שתביא לי פה המלצה על גוף מוסדי שיעשה משהו עם הכסף הזה לחתונה של הילד הראשון שלי. וזהו. תנעל את המסך."

חזרתי הביתה. גיטי הסתכלה עליי. היא לא הייתה צריכה לשאול, היא ראתה את הפנים שלי. "נו? מה עם הדירה בבני ברק?"

"היא תבוא, אבל לא מה9500 ש"ח" אמרתי והתיישבתי ליד השולחן, "אבל היא תבוא כמו שלומדים תוספות. לאט, בהתמדה, ובלי לנסות להמציא את הגלגל מחדש. האנליסטים מגולדמן זקס יכולים להמשיך להמליץ, אני חוזר לסדר א'."

===

והזאב מעטרת יצחק? הוא פרש בשיא. היום הוא סתם אברך עם 6,800 ש"ח שצומחים לאט במדד, והרבה יותר שקט נפשי כשהוא פותח את הגמרא. לפחות עכשיו, כשהוא לומד על "המפקיד מעות אצל חברו", הוא כבר יודע בדיוק למי כדאי להפקיד אותן – ולמי ממש לא.

(מנהלים פליז, אל תהפכו את הפוסט למאמר. אני מעדיף אולו כאן בפורום כשרשור רגיל. תודה)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה