התייעצות האם זה סביר לבקש משכנים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שאלה שמטרידה אותי.
יש לי שכנה שכבר כמה פעמים שולחת לי על הבוקר בזמן ארגון הילדים למוסדות פריט אחד רטוב לשים במייבש שלי.
פעם זה סריג ופעם חולצה...(אגב לאו דווקא בימים קרים וגשומים ...)
הייתי המומה בהתחלה.אבל חשבתי שנתקעה חד פעמי...
מעולם לא הפעלתי מייבש על פריט אחד .ועוד לבקש מהשכנה?? בכל אופן לאחרונה ניסיתי לרמוז לה. מקווה שהבינה...
אולי אני טועה וזו לא בקשה מוגזמת?? אני מדי קמצנית?(על החשמל...)
תודה רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הזוי בעיניי גם בלי קשר לחשמל!!!
ועוד על הבוקר....
:sne: מזל שהם לא שכנים שלי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מה זה משנה מה סביר או לא
תעשי מה שאת רוצה
אם יגידו לך שזה שיא הנורמלי אבל לך זה לא מתאים מה זה יעזור לך?
כל אחד שמתייעץ בפרוג יכול לעשות מה שהוא רוצה...
לפעמים רוצים לדעת מעבר למה שאני רוצה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
פחות הקטע של החשמל (אולי בעלי יחלוק עלי)
אבל לגמרי מצאה לעצמה פתרון השכנה הנחמדה.
תעשי מה שנוח לך.
בדגש על נוח.
ואם לא מתאים לך ממש, את יכולה לסרב ולומר: "אוי, עכשיו זה לא מתאים לנו" וזהו.
פעם פעמיים וזה יעבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני לא מבין מה ההגיון?
אם לעצמך אינך מפעילה מייבש לפריט אחד למה לשכנה כן?
אם לא שאת ממש בדרגה גדולה של ואהבת לרעך יותר מכמוך
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הייתם מפעילים מכונת כביסה לפריט אחד?
ולי אמרו שזה כ5 ש"ח לשעה(מייבש).
פריט אחד יכול להתייבש המון זמן.
בשאלתי פחות התכוונתי לחשמל אלא זה רק תוספת לשאלה.
התכוונתי לעיקרון.
(וגם 2 שח ביום מצטבר לסכום בתרומה לשכנה....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
וואי נשמע הזוי!!
ניסית להבין למה היא עושה את זה?
אצלנו למשל ממש לא מקובל כאלו יחסי שכנים, זה נשמע לי תאור קיצוני ברמות!!
בבנין שלי בקושי חלב או ביצה אפשר לבקש, זה פשוט עניין של סגנון ומנטליות..
אני כבר 10 שנים גרה בבנין הזה- ואפשר לספור ל יד אחת את הפעמים שביקשתי משהו..
אני מעדיפה לשלוח ילד לאחותי 2 רחובות ממני ולא לבקש מהשכנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני עושה את זה ממש בשמחה.
אבל יש דברים אחרים שמציקים לי ואולי לכן לא..

יותר מזה. הייתה כאן תקופה בשכונה שעשו גמ"ח מייבש- בעלות של 5 ש"ח (או 10 אני כבר לא זוכרת) הביאו לי כביסה - כמובן בתיאום ואני ייבשתי אצלי.
זה היה כשהשכונה הייתה עדיין צעירה יותר ואני ועוד כמה שכנות בתור 'המבוגרות' כבר הספקנו להצטייד במייבש. היום כבר כולם התבגרו.
אבל זה קשרי שכנות של פריפריה שכמעט כולנו היינו בהתחלה ללא משפחה.

עדיין לדעתי יש הבדל בין מכונה שלמה שהשכנה משלמת לפריט בודד על הבוקר (שפריט בודד יותר קשה. בעיקר מבחינת העיתוי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
חסד זה דבר שעושים מרצון
אם את לא רוצה אל תעשי
(ואם את רוצה לרצות, אפשר למצוא את הדרך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
  • הוסף לסימניות
  • #16
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא רואה בעיה בלהפעיל מכונה לפריט אחד וזה נראה לי משהו שיכול להיות הגיוני לבקש, תלוי בסגנון תקשורת בין השכנים בכללי.

** יותר מהר לייבש על רדיאטור (כמובן לא מכסה את הרדיאטור אלא תלוי על חבל ורדיאטור מתחת)

אני מעדיפה לשלוח ילד לאחותי 2 רחובות ממני ולא לבקש מהשכנים
ואם האחות הכי קרובה היתה גרה ממך במרחק של עיר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תחשבו רגע מה גורם לה לעשות את זה
היא נתקעת בלי פריט לבוש לילד
והוא מאחר לחיידר/לבית ספר
ואז היא מעמידה כביסה מהירה, ואין לה מייבש - אז שולחת אליך לייבוש...
לא?

לא יודעת מה הייתי עושה במקומך
אבל תנסי רגע להעמיד את עצמך במקום שלה ומשם תשקלי את הדילמה.

אם מפריע לך ההוצאה- את יכולה לבקש לשלם את עלות החשמל (או לחשב את זה מהמעשרות שלכם)
אם מפריע לך עצם הבקשה - את יכולה לענות שאי אפשר כרגע
אם מפריע לך הריח - תגידי בכנות שזה מפריע לך...

בקיצור, תהיי כנה עם עצמך מה הגבולות שאותם את לא עוברת
אבל- כל החלטה - תעמדי מאחוריה בלב שלם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
תחשבו רגע מה גורם לה לעשות את זה
היא נתקעת בלי פריט לבוש לילד
והוא מאחר לחיידר/לבית ספר
ואז היא מעמידה כביסה מהירה, ואין לה מייבש - אז שולחת אליך לייבוש...
לא?

לא יודעת מה הייתי עושה במקומך
אבל תנסי רגע להעמיד את עצמך במקום שלה ומשם תשקלי את הדילמה.

אם מפריע לך ההוצאה- את יכולה לבקש לשלם את עלות החשמל (או לחשב את זה מהמעשרות שלכם)
אם מפריע לך עצם הבקשה - את יכולה לענות שאי אפשר כרגע
אם מפריע לך הריח - תגידי בכנות שזה מפריע לך...

בקיצור, תהיי כנה עם עצמך מה הגבולות שאותם את לא עוברת
אבל- כל החלטה - תעמדי מאחוריה בלב שלם!
מבינה את המקום של השכנה,
אבל בדיוק בשביל זה כל משפחה צריכה למצוא את הדרך להסתדר בבוקר.
לכבס בזמן / לקנות מייבש.

אפשר אחת ל... לשלוח לשכנה כשנתקעים ממש ואין ברירה בכלל.
הגיוני.
ופה מגיע הענין של החסד. לעזור לשני בעת הצורך.
אבל אם זה יותר מידי פעמים, זה כבר נשמע כמו 'מקסימום ברגע האחרון אני אשלח לשכנים לייבוש'.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה