התייעצות גזירת המעונות- הפיתרון?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
אני בעד שביתה. חייבים לעשות את זה
גם מי שלא מפסיד הרבה מהגזירה, חייבים שתהיה לנו אמירה
לגבי הפגנה, אם תעשו חשבון, לא נראה לי שזה מספיק אנשים. גם אם כל מי שנפגע מהגזירה יגיע יחד עם משפחתו, זה לא יהיה שווה כותרת בעיתון. "אלפי הורים מפגינים" – לא נשמע מרשים במיוחד.
הנקודה הכי חזקה של הציבור החרדי זה שיש בו נשים שעושות עבודות שחשובות להמון אנשים בשכר זול
כמו מורות ומטפלות מטפלת אחת שלא הגיעה משביתה 14 אנשים מורה שלא הגיעה השביתה 45 אנשים
אם מוצאים עבודות חלופיות לחלק מהן יש לזה השלכה מטורפת
בפרט שאפשר למקד את זה לעיר אחת

אגב היו דברים דומים בהיסטוריה כשהוטל חרם על נמלה של העיר אנקונה
השבתה של חלקים ממערכת החינוך החילונית [בעיקר מעונות] על ידי אנשי צוות חרדים אפשרית ויעילה
והאפקט של הוא גדול לפחות פי 10 ממספר השובתים והוא גם סוג של עין תחת עין
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #22
מי מוכן לקחת את זה על עצמו? יום ראשון, כל הנשים שובתות. אפשר כבר להודיע לבוס. צריך פשוט לפרסם מייל, וכל אחת צריכה לשלוח לשם שהיא מתחייבת לשבות – כדלהלן:

מכיון שעיקר הבעיה שאף אחת לא רוצה להתחייב על כך אם זה לא יהיה משהו גדול, צריך להודיע מראש שרק אם מגיעים למספר מסוים של מתחייבות – נגיד 5000 עובדות, אז תתקיים השביתה
מאמין שיש הרבה הורים שיהיו מוכנים לשבות אם זה אכן יגיע למספרים גדולים שישפיעו
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אולי נתחיל כאן, לראות אם זה מתניע

מי שחושב/ת שתוכל להתחייב לשבות ביום ראשון (אם אכן נגיע למספרים גדולים. אני חושב בינתיים 5000 נשים)
שיודיע כאן בשרשור
בשביל להתניע כזה מהלך צריך דמות רבנית או להבדיל איש תקשורת
רק ככה זה יתפוס תאוצה
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
צריך לחשוב היטב על הנזק העתידי, האם יהיה מקומות שימנעו מהלעסיק חרדיות מהפחד שמא ישביתו אותם יום אחד שיהיה איזה גזירה על הציבור?
אם כי הרעיון של להשבית מוסדות חינוך חילוניים שעובדות בהם חרדיות הוא טוב כי פשוט אין להם תחליף שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני בעד שביתה. חייבים לעשות את זה
גם מי שלא מפסיד הרבה מהגזירה, חייבים שתהיה לנו אמירה
לגבי הפגנה, אם תעשו חשבון, לא נראה לי שזה מספיק אנשים. גם אם כל מי שנפגע מהגזירה יגיע יחד עם משפחתו, זה לא יהיה שווה כותרת בעיתון. "אלפי הורים מפגינים" – לא נשמע מרשים במיוחד.
ולשביתה זה כן מספיק אנשים?
לא ידעת מה איתכם, אני מעדיפה להפסיד 1000 ש"ח בחודש ולא להפסיד מקום עבודה ומשכורת קבועה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אני חושבת שאם נשים יתפטרו מהעבודה בגלל הפסקת הסבסוד
זה יעלה לממשלה הרבה כסף, כי כולן יחתמו אבטלה
אני חושבת שרלוונטי רק למי שמתפטרת תוך 9 חודשים מהלידה ומצהירה שזה בגלל טיפול בתינוק. מי שכבר אחרי 9 חודשים צריכה להמתין 90 יום לחתום אבטלה וכבר לא תרצה לקחת את ההפסד.
אגב, צעד כזה לו היה באמת רלוונטי לכולן, לא רק יעלה למדינה הרבה כסף אלא גם יגרום לקריסת כל המשק והכלכלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אני רק מנסה להבין , למה לא מתארגנת שביתה? של נשים עובדות במשק.
הרי אם הנשים החרדיות שרבות מתוכן נמצאות במשרות שהן חיוניות מאד למשק. ישבתו,
כל המדינה תרגיש את זה תוך שבוע.
למה לא העלו הצעה כזו עד כה? זה הכי פרקטי הכי מורגש, ופתאום הם יבינו שאין טעם לשחק משחקים,
ציבור הנשים יוצא לעבודה כי העבודה שלהן חשובה לכלל תושבי המדינה. וללא סבסוד, זה לא יקרה.
אם זה היה לציבור שלם, בוודאי היו עושים דברים נועזים יותר
אבל כמה אנשים אנחנו בבעיה הזאת? בדיוק אברך, בדיוק מתחת לגיל 27 שאין לו איזה עסק כלשהוא
כמה אנשים זה כבר?

רוב המשפחות עברו לפרטי ובזה תם הסיפור
לא שווה לעסקנים שלנו להתערב ולעורר סערה תקשורתית בשביל אחוז קטן מהציבור
כנראה?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
שביתה היא כלי עצום
שהאוצר יודע ומבין היטב את המשמעות שלו
זה נשק שיכול להרתיע את המדינה מצעדים נוספים בהמשך,
ואולי זו ההפגנה המודרנית
יעיל, בלתי אלים, ופוגע בכיס
במיוחד אצל אלו שעובדות במקומות חילוניים
אגב,
בציבור שלנו לא צריך לעבוד קשה לאגד את כולם
מספיק אמירה ברורה של גדו"י
ויש לנו עשרות/ מאות אלפי שובתות
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אסור למעסיק לפטר עובד בשל השתתפותו בשביתה.
אם עובד פוטר בשל השתתפותו בשביתה, הוא יכול להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד המעסיק. בית הדין רשאי להורות למעסיק להחזיר את העובד לעבודה או לפסוק לו פיצויים.

כל זכות

אולי זה יהיה הזמן להקים את ארגון העובדים החרדים בישראל שיכריז על סכסוך עבודה רשמי
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
שביתה היא כלי עצום
שהאוצר יודע ומבין היטב את המשמעות שלו
זה נשק שיכול להרתיע את המדינה מצעדים נוספים בהמשך,
ואולי זו ההפגנה המודרנית
יעיל, בלתי אלים, ופוגע בכיס
במיוחד אצל אלו שעובדות במקומות חילוניים
אגב,
בציבור שלנו לא צריך לעבוד קשה לאגד את כולם
מספיק אמירה ברורה של גדו"י
ויש לנו עשרות/ מאות אלפי שובתות
בהצלחה!
שביתה היא אכן כלי עצום!
אבל:
שביתה מגזרית היא מתכון בטוח להשנאה.
תגידו: גם ככה שונאים אותנו! נכון, אבל להכניס את השנאה לכל אשה מול הבוס שלה או ראש הצוות שלה....... זו שאלה לבעל כתפיים רחבות במיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
תגידו: גם ככה שונאים אותנו! נכון, אבל להכניס את השנאה לכל אשה מול הבוס שלה או ראש הצוות שלה....... זו שאלה לבעל כתפיים רחבות במיוחד.
יום אחד נפסיק לפחד
נבין שאנחנו הרוב פה
וצריכים אותנו במשק
אף אחד לא מעסיק חרדיות כי הוא מעריך אותן
אלא כי הוא צריך אותן!

וזו לא שביתה מגזרית אלא גזירה מגזרית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני לא מבין למה לחכות
פוגעים בנו בשלילת זכויות בסיסיות
בנוסף, הופכים עשרות אלפי אזרחים לפליליים
השלב הבא יהיה מה?
שלילת אזרחות למי שלא מתגייס?
מי יעצור אותם?
היועמשי"ת תנחה
בג"ץ יהנהן
ואנחנו?
נפנה לאו"ם?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה