דרוש מידע ילדה שמכניסה אצבע לפה וניסינו הכל!

מנסיון רב שנים + דור המשך:
לא עוזר פלסטר
לא עוזר מרה
לא עוזר פרסים
לא עוזר הפחדות
מה כן?
פלטה ייעודית, מן ברזל בתוך הפה שלא מאפשרת מציצה. לאחר כחצי שנה, מורידים ואין יותר מציצת אצבע.
מומלץ בחום.
 
מנסיון רב שנים + דור המשך:
לא עוזר פלסטר
לא עוזר מרה
לא עוזר פרסים
לא עוזר הפחדות
מה כן?
פלטה ייעודית, מן ברזל בתוך הפה שלא מאפשרת מציצה. לאחר כחצי שנה, מורידים ואין יותר מציצת אצבע.
מומלץ בחום.
לי אישית עזר מאד מרה
ידעתי לא להשים את האצבע כי זה לא יהיה נעים ובסוף וכך התרגלתי
 
מה עושים כשהילד מתרגל לטעם של המרה וזה כבר לא מר לו?
(פלסטר הוא מוריד )
 
מדובר בילד בן שלוש
וזה מפריע לתפקוד היומיומי
לא מדבר כי צריך למצוץ (רק כשממש רוצה משהו מוציא את האצבע לשנייה ומבקש)
לא משחק כמעט כי יד אחת תפוסה..
 
אם לא ניתן להסביר לו את חשיבות הדבר, לתמרץ אותו עם פרס, ובנוסף לנסות להביא לו תחליפים שונים להעסיק את הפה ו/או הידיים. (מסטיק, פופיט וכו')
אם עדיין לא משתפר ועדיין מפריע לתפקוד הייתי מנסה לחשוב על כיוון רגשי

הרבה הצלחה וס"ד ...ולא לשכוח להתפלל על זה!
 
בתור אמא לתינוקת שמוצצת אצבע וזה כל כך מרגיע אותה ועושה אותה שליווה וזה כיף לראות אותה ככה מחוברת לעצמה ב"ה ומרגיעה את עצמה ללא תלות במבוגרים הייתי שמחה לקבל תגובות להתכתבויות פה
מאנשים שמצצו אצבע בפועל.
האם הייתם רוצים שיעזרו לכם להיגמל או יניחו לנפשכם?
מחילה החברה לא מעניינת אותי מי שירצה לצחוק על מישהו ימצא על מה ואוי לנפשי אם אני אתן לזה במה ליד הילדים שלי שאולי מישהו יצחק עליהם
זה לא תפקיד של הורה לאיים על הילד או להחליש אותו! וממש לא משנה מה המטרה.
כואב לי הלב לקרוא בתגובות שהורים הכניסו פחד בילדים שלהם וככה הם נגמלו זה נשמע לי מעילה בתפקיד ההורי- המגונן והנותן תעצומות נפש לעניות דעתי יותר חמור ההיזק מזה מאשר מציצת אצבע.
אודה לתגובות של אנשים שמצצו/ מוצצים האם לדעתכם המטרה של גמילה מקדשת כל אמצעי? תודה רבה!
ילדה שמרגיעה את עצמה עם אצבע היא הרבה יותר תלותית מילדה שמקבלת חיבוק ממבוגר כדי להרגע.
ואגב מציצת אצבע היא דווקא יצירת ניתוק מהסביבה ולא חיבור...
בעיניי מציצת אצבע מעודדת דפוס התמכרות בבגרות .
 
ילדה שמרגיעה את עצמה עם אצבע היא הרבה יותר תלותית מילדה שמקבלת חיבוק ממבוגר כדי להרגע.
ואגב מציצת אצבע היא דווקא יצירת ניתוק מהסביבה ולא חיבור...
בעיניי מציצת אצבע מעודדת דפוס התמכרות בבגרות .
חשוב לי לציין שאני לא אומרת שאני מעודדת זאת לכתחילה מכל בחינה שהיא אני רואה בזה דבר לא רצוי או מועדף פשוט שכבר נמצאים בתוך הסיטואציה אני מנסה להבין האם קריטי להילחם בה. סליחה אם מילותי חלילה היו לא נעימות או נחרצות אין זו כוונתי כלל זה פשוט נושא שמאוד רגיש לי בגלל שיש לי ילד כזה בבית ואני באמת באמת רוצה להחכים! פשוט אני מפחדת לטעות סביב הנושא הזה! מה שכתבתי באמת נכתב ממקום נמוך שרוצה ללמוד אבל על סמך מידע מהימן. סליחה אם זה לא היה מובן כך!!
 
אני כותבת את דברי מנקודת מבט של אחת שמצצה אצבע במשך שנים רבות (מאד!!) וגם כסטודנטית לאחד ממקצועות הטיפול:
יש משמעות ענקית לגיל הילד. תינוק שמוצץ אצבע זהו דבר נורמטיבי, שבדר"כ אינו מפריע לתפקוד היומיומי והשתתפות החברתית ואף משמש כגורם מווסת.
לעומת זאת אצל ילד בן 5 ומעלה מציצת האצבע הופכת למעשה שאינו מותאם חברתית, הגורם להשתתפות נמוכה מבחינה חברתית ותפקודית. וכן, גם לגורם ה'מנתק' את הילד מסביבתו. כמובן כלזה חוץ מעניין השיניים שנפגעות.

אני חושבת שבמקרה שלי אכן היה מדובר בסוג של בריחה ורצון להתנתק מהסביבה בעקבות קשיים שונים ואף חרדה, ואם הזמן הפך הדבר להתמכרות - ככל התמכרות!

לכן אני ממש בעד לטפל בעניין מוקדם יחסית - בערך בגיל 4. אך:
1.שיתוף הפעולה של הילד. בלי זה - לא יעזור שום דבר. לצורך כך ניתן כמובן להשתמש בפרסים שונים.
2. להביא לילד תחליפים שונים שיעזרו לו ויעסיקו את הפה והידיים.
3. פלסטר/ מרה/ כפפה או כל דבר שיעזור וימנע מהילד להכניס את האצבע.
אם לאחר זמן כל אלו לא עוזרים והדבר מפריע לילד או לתפקוד שלו - זה הזמן לדעתי לטיפול רגשי.
 
אי אפשר להתרגל לטעם של המרה!
יש כאלו שמתרגלים או שמעדיפים את הטעם של המרה פלוס התחושה המרגיעה של האצבע בפה מאשר כלום
הבן שלי אחרי שמרחתי לו הכניס אצבע וירק מס פעמים -רצוף ואחרי כמה יריקות מצץ רגיל
כך כל פעם שמרחתי לו
 
יש כאלו שמתרגלים או שמעדיפים את הטעם של המרה פלוס התחושה המרגיעה של האצבע בפה מאשר כלום
הבן שלי אחרי שמרחתי לו הכניס אצבע וירק מס פעמים -רצוף ואחרי כמה יריקות מצץ רגיל
כך כל פעם שמרחתי לו
אצלינו אף אחד לא התרגל וכולם הפסיקו מיד למצץ את האצבע
 
מנסיון רב שנים + דור המשך:
לא עוזר פלסטר
לא עוזר מרה
לא עוזר פרסים
לא עוזר הפחדות
מה כן?
פלטה ייעודית, מן ברזל בתוך הפה שלא מאפשרת מציצה. לאחר כחצי שנה, מורידים ואין יותר מציצת אצבע.
מומלץ בחום.
גם אצלי ,
2 בנות נגמלו בגיל גדול יחסית (אחרי בת מצוה )
רק ע"י "גודר לשון " שנעשה ע"י האורטודנט .

זה אחרי שבשנים המוקדמות ניסינו הכל , אבל כל מה שנכתב כאן , ואפילו עוד רעיונות ....
זה גיל שזה כבר לא רצוני, ואין דרך אחרת לטפל בזה מלבד זה.
 
אולי עדיף לתת מוצץ או שמיכי במקום, היא תתרגל, ואז אחרי שהיא תפסיק לגמרי למצוץ, אפשר יותר בקלות לסיים עם מוצץ או שמיכה ולדאוג שיגיעו לפח האשפה, (כמובן לאחר הכנה נפשית של הילד)
 
מנסיון רב שנים + דור המשך:
לא עוזר פלסטר
לא עוזר מרה
לא עוזר פרסים
לא עוזר הפחדות
מה כן?
פלטה ייעודית, מן ברזל בתוך הפה שלא מאפשרת מציצה. לאחר כחצי שנה, מורידים ואין יותר מציצת אצבע.
מומלץ בחום.
הי ,
תודה על תגובתך,
אשמח מאד לשמוע היכן מתקינים פלטה מסוג זה.
תודה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה