התייעצות 4 שקלים לבורקס?! כך נראית קריסת השפיות הכלכלית שלנו

מצב
הנושא נעול.
יש עוד פרטים?
(מכירה קבועה? 7 קילו מאותו סוג?)
משפחת סילבר שד"ח 12
0548524448
מאפים של רוחלה 7 ק"ג בארגז יש מבחר מאפים לבחירה
מזמינים עד מוצאי שבת ומגיע בשני בבוקר
צריך לבוא בבוקר לקחת
המכירה הנ"ל לש"ש. מחיר הקרן ממש.

יש להם מגוון סוגי עוגות.
ככל המגוון שיש במאפיות.
 
אני ממש בעד.
זה באמת לא קל לשנות סטנדרטיים משמעותית כיחיד.
אני רואה על הדור הצעיר של היום שנחנק עם משכנתא והבעל אברך הסטנדרטים השתנו מזמן כל אחד נלחם על השקל ואין אפילו חשק להוציא כסף רק בשביל מה יגידו
ככה בכל אופן אצלי
 
יש חנות בביתר שבה ניתן לקנות את המאפים רוגלאך בורקס וכו קפואים ולאפות בבית
זה יוצא חבל"ז
גם טרי, גם טעים,וגם חצי מחיר.
זה הפיתרון !!!
גם בירושלים שמעתי שיש כזו מכירה
 
יש כל מיני סטנדרטים שקשה לשנות כשחיים בסביבה/ קהילה/ משפחה ברמה מסויימת. (א"א להגיד לילדה את הולכת עם בגדים X כשכל החברות או הבנות דודות הולכות אחרת- כמובן עד לצניעות...)
ולכן בעיניי דבר ראשון השינויים צריכים להגיע בצורה מרחבית דרך הקהילה/ מוסדות החינוך וכו'.
יש שינויים שצריכים לצמוח מלמטה. אי אפשר לחכות שמישהו יעשה אותם בשבילנו. הקהילה בסופו של דבר מורכבת מפרטים ושינוי בקהילה יגיע מכך שהפרטים מעוניינים בו.
לפעמים צריך פחות לפחד לחרוג מהסטנדרט הסביבתי.
הרבה פעמים אפשרי בהחלט להגיד לילדים שהם הולכים עם בגדים X גם אם "כולם" הולכים עם Y.
לא צריך להגזים כמובן, וצריך לשים לב מתי משהו חשוב במיוחד לילד, אבל באופן כללי זה לא חייב להיות קשה או בעייתי עבור הילד שבבית שלו יתנהגו קצת אחרת. ילד לומד ככה שלא כל דבר שאחרים עושים מתאים גם לנו, ולומד להיות בעל עמוד שדרה ויכולת לתעדף.
 
ברור שאף אחד לא מחייב לקנות
אבל לפעמים עולה הצורך
ואין כ"כ ברירה
אני בעד שבעל המאפיה ירוויח
אבל דברו כאן על העלאת מחירים מופרזת
ולא הגיונית כ"כ
ובאמת למה שיורידו אם כולם ממשיכים לקנות בכל מחיר
והם מרוויחים בענק??
לא רוצים להצר ולצער אף אחד
ומצד שני התורה חסה על ממונם של ישראל
 
אני רואה על הדור הצעיר של היום שנחנק עם משכנתא והבעל אברך הסטנדרטים השתנו מזמן כל אחד נלחם על השקל ואין אפילו חשק להוציא כסף רק בשביל מה יגידו
ככה בכל אופן אצלי
זה לא ענין של מה יגידו
אלא הצרכים משתנים בהתאם לסביבה שבה אתה חי.
אני עובדת במקום דת''ל, חברה ספרה לי שיש לה 5 אירועים השבוע שצריכה לתת מעטפות (לא ספרדיה) והתייעצה מה לדעתי נכון לעשות כי מאד קשה לה לשלם כל כך הרבה
התענינתי איך יצאו לה בדיוק השבוע 5 אירועים והיא פירטה:
בריתה לתינוקת, בת מצווה, חתונה, מסיבת רווקות לחברה מהצוות ועוד משו לא זוכרת מה
הייתי מאד מאד מופתעת, ממתי שמים מעטפה בבת מצווה? היא אמרה שזה פשוט מבייש לא להביא, כולם מביאים
הצעתי לה לקפוץ לחלק מהשמחות הפחות קרובות בלי לשבת והיא קבלה את ההצעה שלי, ככה לא תתבייש וגם תכבד בנוכחות
אבל זה דוגמא לסטנדרטים של מקום, אתה לא רוצה להתבייש, או לגרום לילדים שלך להתבייש, זה צורך בסיסי ואלמנטי, נכון?

וגב, המון אברכים צעירים יוצאים לעבוד, הרבה הרבה יותר מלפני 10 שנים
גם עם שתי משכורות רגילות קשה מאד לסגור חודש בכבוד
 
הרבה פעמים אפשרי בהחלט להגיד לילדים שהם הולכים עם בגדים X גם אם "כולם" הולכים עם Y.
איפה כל הפסיכולוגיות שיאמרו שזה יגרום לחסכים ומשקעים ואבא שלי ואמא שלי....
מסכימה עם כל מילה שלך....
לא לכולם חייב להיות הכל.....
 
הרעידה או לא הרעידה, את המינוס בבנק של המוחים זה לא שינה.
אם אתה רוצה לגמור את החודש בצורה מאוזנת, אל תהיה כמוהם. לא צריך להיות אכפת לך איזה מוצר התייקר יחסית לשנה שעברה או למחיר שנראה לך שהוא "אמור" לעלות. ההשוואה הרלוונטית היחידה היא לארנק שלך.
כל שינוי שתצליח לגרום הוא רק קוסמטי כל עוד סך הצריכה נשאר גבוה.
כתבת מבלי לבדוק כלום.
אתה ממש טועה הוכחתי למעלה שבמשך כמעט עשור המחירים של כלל מוצרי הליבה והיסוד בארץ לא עלו כלל עקב מחאת הקוטג' כך שזה ממש השפיע על הכיס של הצרכנים.
הדבר היחיד שעלה משמעותית בשנים הללו היה הדיור והשכירות עקב מצוקת היצע אמיתית שכבר נפתרה.
כך שזה ממש עזר לכיסים של האנשים.
נ.ב. גם לא קראת את כלל 5% שציינתי היות והוא נוגע לכלל המחירים היקרים במשק והוא פתרון קסם.
 
שיעור האבטלה נמוך מאוד, והצמיחה סבירה יחסית לזמן מלחמה, ככה שבינתיים זו אינפלציה ולא סטגפלציה.
שיעור אבטלה נמוך אינו מונע סטגפלציה.
סטגפלציה היא אמנם אבטלה גבוהה + אינפלציה, אך בפועל אחד הגורמים המשמעותיים שגורמים לכך היא ריבית גבוהה + אינפלציה לאורך זמן שבה בעצם אנשים מפסידים באופן קבוע ורבים מהם מגיעים לפת לחם ואז עסקים נסגרים או מצמצמים פעילות ונכנסים לסטגפלציה.
 
יכול להיות שכחברה, ולא כיחידים, לא תהיה לנו ברירה אלא לשנות אמות מידה לגבי רמת חיים מכפי שהורגלנו ב15-20 שנים האחרונות.

אגב לאור האשכול הזה ניסיתי לחשוב אם בשנה האחרונה פחות רואים פה אשכולות נוסח 'ריצוף 220X220 , מוקה גרנדה, בעד ונגד מנסיון בלבד'. חושבת שכן, ואם כן זה מראה שאנחנו זזים קצת ברצוננו או שלא.
מצד שני, אולי כבר כולם גמרו לשפץ :)
כחברה הגיע הזמן שנפנים שיש הבדלים ברמת החיים
ובעצם המצב הכלכלי הארצי משקף עליה בפערי המעמדות, לא רק בציבור החרדי.
התרגלו לחיות בסט, כולם פחות או יותר עם אותם בגדים און עגלות ואותו מראה בבית
שוב, פחות - או - יותר.
וזה בסדר אם בפורום אחד יתלבטו על הבדלים בקצה הנברשת, ובאשכול מקביל ידונו איך לסגור את החודש.
 
כתבת מבלי לבדוק כלום.
אתה ממש טועה הוכחתי למעלה שבמשך כמעט עשור המחירים של כלל מוצרי הליבה והיסוד בארץ לא עלו כלל עקב מחאת הקוטג' כך שזה ממש השפיע על הכיס של הצרכנים.
הדבר היחיד שעלה משמעותית בשנים הללו היה הדיור והשכירות עקב מצוקת היצע אמיתית שכבר נפתרה.
כך שזה ממש עזר לכיסים של האנשים.
נ.ב. גם לא קראת את כלל 5% שציינתי היות והוא נוגע לכלל המחירים היקרים במשק והוא פתרון קסם.
קראתי. אני חולקת על ה"הוכחה" אבל הנקודה שלי לא היתה שאלת המחירים אלא שאלת המינוס בבנק.
 
קראתי. אני חולקת על ה"הוכחה" אבל הנקודה שלי לא היתה שאלת המחירים אלא שאלת המינוס בבנק.
נמק פרט.
מדוע מדד המחירים לצרכן אינו הוכחה.
ונמק פרט מדוע עצירת עליית מחירים אינה מטיבה עם החשבון בנק.
אין סיבה להפריח סיסמאות
 
לצערינו בנושא של יוקר המחיה הממשלה הזו גרועה בהרבה מהממשלה הקודמת, ועדיין כל הפנאליסטים שכל הזמן תקפו את הממשלה הקודמת על אי טיפולה ביוקר המחיה נאלמים דום כשהממשלה הנוכחית מקדמת יוקר מחיה מוגזם להחריד.
מה שנקרא: תמצית הביביסטיות​
תבין
כמו שפורסם חלק גדול מהפאנליסטים מקבלים כסף משר האוצר על מחמאות לשר וכו'
אז מה אתה רוצה מהתקשורת האובייקטיבית שלנו...
 
וזה בסדר אם בפורום אחד יתלבטו על הבדלים בקצה הנברשת, ובאשכול מקביל ידונו איך לסגור את החודש
לגמרי.

רק שבמצב העניינים שהאשכול הנוכחי דן עליו, ייתכן ואנשים יצטרכו להפנים שהם מהגרים מאשכול א' לאשכול ב' או אולי לאשכול ביניים בדרך.

עשירים וממוצעים היו ויהיו תמיד,
סביבת הריבית הנמוכה, העלייה בשכר וכנראה עוד אי אלו נתונים גרמו לרבים מאיתנו להרגיש שעברנו מחלקה , ואולי זה גם היה נכון לשנים אלו.
לאור העובדה שאנשים רבים מרגישים בצורה מוחשית את ההכבדה על הכיס בשנתיים שלוש האחרונות, ייתכן ואנו עומדים בפתחה של תקופה המסמלת מעבר נוסף.
 
היי לכולם מאיזה כוכב נחתו פה פתאום כולם?
היוקר יאמיר האמיר ומאמיר...
חדש לכם?
כולנו קונות בגדים וכל עונה מוסיפות לתקציב עוד 400 שקל
משום מה בשנה האחרונה צצים כאן יותר ויותר קישורים לבגדים בזול מחו"ל
ומשום מה יש כאן אשכול שלם של אנשים שלוקחים בגדים מצויינים ממשפחתם
כולנו קונות אוכל מוכן ומגלות שמביקור לביקור בחנות המחירים עולים...
על זה מדברים שמחירי האוכל המוכן עלו משמעותית ואנשים מגלים את האפשרות להכין בבית.
טוסט בשרי למשל בבית ל 4 אנשים עולה 35 ש"ח לכולם ביחד מול 200 ש"ח בחנות [וכבר בפעם אחת חיסכון אפשר לקנות טוסט בשרי]
סלט אפשר לעשות בבית בכמה שקלים מול 30-40 ש"ח בחנות.
וכן על זה הדרך.
מה קרה היום?
ולא מחאה ככל שתהיה לא באמת אמורה להצליח ההכרח ינצח
העבר הוכיח שברגע שיש עצירה בצמיחה יש ירידת מחירים.
עצוב, עצוב, מציאות!
(לא רוצה לעצבן אבל גם המשכורת עלתה, ושכר המינימום הועלה...)

ממש לא באותה פורפורציה
זה כל הערך של הכסף שנאבד...
ובדיוק זה מה שחשוב להחזיר
 
נמק פרט.
מדוע מדד המחירים לצרכן אינו הוכחה.
ונמק פרט מדוע עצירת עליית מחירים אינה מטיבה עם החשבון בנק.
אין סיבה להפריח סיסמאות
בקצרה - מי שמנסה להתאים את המחירים להרגלים במקום את ההרגלים למחירים, תמיד יצרוך יותר מיכולתו.
לדיון על מדד המחירים אני לא רוצה להיכנס.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה