דיון עוד מה'סור מרע' - כתבה ביתד על נפילה כואבת.

  • הוסף לסימניות
  • #61
כתבה מוזרה!
מקרה שהוא הרבה מעבר למקרה קצה.
אין בו גם שום מוסר השכל למשקיע ה''נורמלי''.
המסר הוא:
1. לא להשקיע בקריפטו וכדומה כי זה מוביל להתמכרות.
2. לא למנף.
עיתון מפרסם את זה. מצחיק מאוד. (לא דווקא הם. העיתונים באופן כללי. חוץ ממרווה- לא ראיתי שיש עיתון שלא לוקה בזה.)העיתונים מפרסמים על ימין ועל שמאל השקעות "בטוחות" "קרקעות חקלאיות" ועוד ועוד בלי סוף. ואחר כך נכנסת כתבה כזאת. נונו.
לא בא להצדיק את העיתונים. אבל אנשים צריכים לקחת אחריות על עצמם. אם העיתונים יפסיקו לפרסם, אבל עלוני הפרסום יפרסמו? או שהנוכלים יחלקו פלייארים, או מודעות רחוב? וחוץ מזה מה ההגדרה של נוכלות? קורס שלא מרוויחים ממנו בדיוק כמו הפרסום? וכו' וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
המוסר שצריך לקחת מכל זה
מי שברגע שהוא משקיע זה יענין אותו
והוא חכם ומבין ומשווה ולומד
זה גלגל ענק שבסוף מגיע לתוצאה הזו
אברך שמשקיע ובודק כל יום אסור לו לנגוע בזה
הדרך היחידה זה שגר ושכח
וזה לא קשור לביטקון זה יכול ליהות גם באופציות או במינוף על מניות
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
כמה חרדים שמעו בכלל על מינוף ועוד בקריפטו?
מול כמה חרדים שנדלקו כפשוטו מהתשואה הפנומנלית שמתואר בכתבה
צודק ב100% לדעתי הכתבה עשתה יותר נזק מתועלת, בזה שהציתה את הדמיון לאנשים והראתה שיש אברכים שהרוויחו אלפי אחוזים בשנה, וזה אמתי שאפשר להרוויח מיליונים במטבעות קריפטו
ואז כשיתקלו במודעה על השקעה במטבע BNB (או כל הונאה אחרת) שתציע 24% חודשי (400% שנתי)
זה קירב אותם עוד צעד לנפילה, כי הדמיון כבר הוצת, והם שבויים של החלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
כוונתי לכל האברכים שאין להם הרבה והם בכח משקיעים כמה עשרות אלפים, (ובינתיים חיים מהצדקה, ולא רק מכספי כולל.)
בעוד שלמעשה, יהיה להם סכום יפה מאוד, אבל ממש ממש רחוק מהדמיון שהבטיחו להם בפינת קפה בכולל.
מה אתה רוצה להגיד?
אתה מכיר כזו תופעה?
על מה הביקורת והציניות?
במה הם השקיעו במטבעות או במדדים? ואיזה דמיון הבטיחו להם בפינת הקפה בכולל ?
ואם יהיה להם "סכום יפה מאוד" אז למה אתה צוחק עליהם ומבקר אותם?

אני מבקש להוציא את הציניות והזלזול כשמדברים על אברכים שמדביקים להם סטיגמה בכח
אני לא חושב שנופלים בפינת הקפה בכולל יותר מאשר בהפסקת סיגריה בעבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אם תשים סכום לא גדול במטבע דיגיטלי חדש רוב הסיכויים שלא תראה רווח.
תראו באתר https://coinmarketcap.com/ מעל 9000 מטבעות הערך הכולל של רובם נמוך מ10000$
בנוסף במטבעות עם ערך נמוך מימוש משמעותי גורם למטבע לקרוס. רק למטבע בעל נפח מסחר גבוה ניתן לממש בלי לגרום לשינוי שער
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
מהבחורצ'יק לא.
מהעיתון כן.
יש וועדה רוטחנית שעוברת על כל הפרסומות. לא מכניסים אוטומטית כל מודעה.
אז למה לא בודקים במינימום גם על ההשקעה?
הענין הוא שאם אתה מחליט לקחת אחריות גם על תוכן הפרסומים ולא רק מהבחינה הרוחנית, אתה צריך למנות עוד בנ"א (אולי יותר) ולשלם עוד משכורות במיוחד בשביל זה, וגם כך לא בטוח שתצליח לקחת אחריות תמיד על התוצאות.
כמה פשוט, הם אומרים כל פעם מחדש שוב ושוב ושוב שאין להם אחריות על תוכן המודעות,
מה לעשות שאנשים מתעקשים להחליט שאם זה מפורסם בעיתון זה מפוקח. שיאשימו רק את עצמם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
תגובת אריה ליבוביץ עורך הכתבה:
"שלום וברכה,
אכן חשש זה עלה טרם הוצאת הכתבה ובמחשבה והתייעצות עלה כי התועלת הצפויה רבה על החשש מנזק
וכן הכתבה לא עסקה במינוף המסוכן, אלא בתיאור החוסר שליטה הנגרמת מהעיסוק בזה.
כך שאדם האומר משפט כמו אעסוק בזה אבל בזהירות או רק בקנייה ומכירה, לענ"ד הוא כבר שם, ושייך בזה ומנסה להרגיע עצמו...
אולי אני טועה אך מריבוי התגובות וההזדהות עם זה נראה שכך פני הדברים..
יישר כח בכל אופן על ההערה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
התנצלות על הציניות. הכוונה היתה לדחף העצום שיש היום בציבור החרדי להשקעות. וכפי שנכתב, האנשים השקולים לא יגיעו לסכומים אגדיים בניגוד לתחושה שהעדר יוצר. ונראה לי שאם הם היו מודעים באמת לתוצאה, הם היו שוקלים יותר את העניין, ולא תמיד חיים בצורה בה הם חיים עכשיו.
ואדגיש, שחלילה לא היתה לי כווננה לזלזל אפילו בחיסכון כל שהוא. ודאי וודאי שזה עדיף על בזבוז, או סתם חוסר התבוננות לטווח הרחוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
תגובת אריה ליבוביץ עורך הכתבה:
"שלום וברכה,
אכן חשש זה עלה טרם הוצאת הכתבה ובמחשבה והתייעצות עלה כי התועלת הצפויה רבה על החשש מנזק
וכן הכתבה לא עסקה במינוף המסוכן, אלא בתיאור החוסר שליטה הנגרמת מהעיסוק בזה.
כך שאדם האומר משפט כמו אעסוק בזה אבל בזהירות או רק בקנייה ומכירה, לענ"ד הוא כבר שם, ושייך בזה ומנסה להרגיע עצמו...
אולי אני טועה אך מריבוי התגובות וההזדהות עם זה נראה שכך פני הדברים..
יישר כח בכל אופן על ההערה".
זלזול באינטליגנציה של הקוראים…
חצי מהכתבה מוקדשת לעניין המינופים
אם תיאור משולש על ״גלגל המינופים״
מעניין מה בחרו להדגיש :unsure:
1764026884077.png


ושוב, עדיין הוא אומר שזה נועד לתאר את ״חוסר שליטה״
ואם זה כן בשליטה, זה בסדר?

איך זה שעל השקעה רגילה במדדים
קריטי לו לסייג בהתחלה שזה בספק
ובסוף שזה גם מסוכן
ולעומת זה ההשקעה המתוארת שמסוכנת פי מיליון
הוא מאריך להסביר שזה יכול להביא אלפי אחוזים
(נכון שזה תיאור של הסיפור, אבל להסתייג מהמדדים באמצע הסיפור הוא ידע, נכון?)
IMG_1023.jpeg


נראה שהיה יותר חשוב להסביר את הסיכון והספק במדדים
מאשר להסביר עד כמה הסיכוים לרווחים במטבע אנונימי בקריפטו מופרכים עד בלתי קיימים…
IMG_1022.jpeg
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
זלזול באינטליגנציה של הקוראים…
חצי מהכתבה מוקדשת לעניין המינופים
אם תיאור משולש על ״גלגל המינופים״
מעניין מה בחרו להדגיש :unsure:
צפה בקובץ המצורף 2114174

ושוב, עדיין הוא אומר שזה נועד לתאר את ״חוסר שליטה״
ואם זה כן בשליטה, זה בסדר?

איך זה שעל השקעה רגילה במדדים
קריטי לו לסייג בהתחלה שזה בספק
ובסוף שזה גם מסוכן
ולעומת זה ההשקעה המתוארת שמסוכנת פי מיליון
הוא מאריך להסביר שזה יכול להביא אלפי אחוזים
(נכון שזה תיאור של הסיפור, אבל להסתייג מהמדדים באמצע הסיפור הוא ידע, נכון?)
צפה בקובץ המצורף 2114191

נראה שהיה יותר חשוב להסביר את הסיכון והספק במדדים
מאשר להסביר עד כמה הסיכוים לרווחים במטבע אנונימי בקריפטו מופרכים עד בלתי קיימים…
צפה בקובץ המצורף 2114190
גם אליי התקשר מישהו אחרי שהוא קרא את הכתבה הזאת ורצה להשקיע בקריפטו. אמרתי לו למה לא לשים ב-S&P או לפחות בנאסד"ק, אבל הוא פחד ורצה דווקא קריפטו...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #73
גם אליי התקשר מישהו אחרי שהוא קרא את הכתבה הזאת ורצה להשקיע בקריפטו. אמרתי לו למה לא לשים ב-S&P או לפחות בנאסד"ק, אבל הוא פחד ורצה דווקא קריפטו.
מסכים איתך לגמרי, לדעתי הכתבה הזו לא הכי תמימה.
אם באמת כנים דבריהם
שיעשו כתבה על מישהו שהשקיע בלי שום מינוף
שכח מהכסף לעשרים שנה
הגיע לחתן עם הקריפטו הלזה ילדים
וגילה שהשווי שלהם 0 עגול

ואם באמת באמת הם רוצים לעזור
שיספרו על החבר בכולל שניסה לשכנע לשים בעולמי
ופוגש אותו באירוסין ואומר לו
״בטח אתם רגועים בזכות ההשקעה שלכם במדדים לפני 20 שנה״…

אבל זה נאיביות לשמה,
כי ברור שהם לא יעשו כתבה שחלילה וחס, תעודד אנשים להשקיע ב״בורסה״
הרי הם עלולים לא לקבל את התשואה המובטחת! (מי הבטיח בדיוק?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אבל זה נאיביות לשמה,
כי ברור שהם לא יעשו כתבה שחלילה וחס, תעודד אנשים להשקיע ב״בורסה״
הרי הם עלולים לא לקבל את התשואה המובטחת! (מי הבטיח בדיוק?)
חשוב להזכיר שהרב ליבוביץ לא מדבר רק נגד השקעות
בכנסים הכלכליים שהוא מקיים מדי שנה (שהם כינוסים פורצי דרך במגזר החרדי לדעתי)
הוא מדבר גם על מה כן ולא רק על מה לא
הכנסים כולם נמצאים בקול הלשון וניתן לצפות בהרצאות של הרב ליבוביץ בהם
אני אישית זכיתי לדבר במסגרת הכינוסים של יד שמשון על נושא חשיבות הפנסיה ומסלולי ההשקעה בפנסיה, ודיברתי בעד השקעה במסלולי מניות, כאמור זה היה בכינוס של יד שמשון, כפי שתוכלו לראות את ההרצאות בקול הלשון.
גם בכינוס שנה לאחר מכן דיבר נחום ברוק בעד השקעות במניות.


רק בשנה האחרונה בעקבות התבהלה למניות הוא שינה מעט גישה, אך גם בשנה האחרונה הדיבורים בכינוס לפחות לדעתי כמי שהשתתף שם ושמע את ההרצאה של הרב קסלר הדיבור היה מאוד עניני לא סתם הפחדות אלא העלאת נקודות שאני מניח שרבים מאוד יסכימו איתם
 
  • הוסף לסימניות
  • #75

רק בשנה האחרונה בעקבות התבהלה למניות הוא שינה מעט גישה, אך גם בשנה האחרונה הדיבורים בכינוס לפחות לדעתי כמי שהשתתף שם ושמע את ההרצאה של הרב קסלר הדיבור היה מאוד עניני לא סתם הפחדות אלא העלאת נקודות שאני מניח שרבים מאוד יסכימו איתם
בשנה האחרונה היו המון נתונים מטעים בעניין התשואות
ונבואות זעם של הרב קסלר שמי שישקיע לצורך חתונות הילדים יפסיד וכדו'
לי אישית הוריד מאוד את ההערכה
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
אצלינו בקהילה (וכך זה שנים באמריקה אצל משפחתי) ההורים לא נותנם כסף לדירה (מי שאין לו אפשרות לגם וגם), אלא כסף להשקעה נכונה, ובגלל שזה התרבות אנשים לא מתביישים לשאול ולא עושים דברים במחשכים, מה שאני מבינה שרוב הנפילות זה בגלל חוסר האפשרות להתייעץ, לא לספר ולא לשתף וממילא נופלים בשטויות כאלו.
אגב, אבא שלי שהוא איש עסקים אמיד טען לנו פעם 'אם יצא ולא פתחתם ביום שלישי המודיע אלא בטעות עיתון אחר, כל מה שכתוב שם להשקיע תעשו הפוך' ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
בשנה האחרונה היו המון נתונים מטעים בעניין התשואות
ונבואות זעם של הרב קסלר שמי שישקיע לצורך חתונות הילדים יפסיד וכדו'
לי אישית הוריד מאוד את ההערכה
אני הייתי במקום ושמעתי את ההרצאה של הרב קסלר

הרב קסלר הדגיש בדבריו, שהוא לא מתיימר להיות מומחה השקעות ואף ציין כי מומחי ההשקעות כן תומכים בהשקעה.
הנימוקים שלו להתנגדות היו בעיקר אידאולוגיים (זה מוציא את הראש מהלימוד ויש מצוות חסד בהשקעה בגמ"ח) ולא נימוקים כלכליים.
מעבר לכך הוא ציין (ואני גם מסכים) שמניסיון העבר הוכח שמי שעושה דברים בגלל סחף שיש ברחוב בלי להבין מה שהוא עושה, במקרים רבים זה נגמר בעוגמת נפש.

ניתן להסכים עם הטיעונים שלו וניתן לחלוק עליהם, אבל הוא הסביר את עצמו בצורה ברורה ולא אמר אמירות כלליות של זה מסוכן.

כאמור ההרצאה שלו נמצאת בקול הלשון וניתן לשמוע בדיוק מה הוא אמר, ולא להסתמך על אמירה כללית של הרב קסלר דיבר נגד ואמר נבואות זעם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אני הייתי במקום ושמעתי את ההרצאה של הרב קסלר

הרב קסלר הדגיש בדבריו, שהוא לא מתיימר להיות מומחה השקעות ואף ציין כי מומחי ההשקעות כן תומכים בהשקעה.
הנימוקים שלו להתנגדות היו בעיקר אידאולוגיים (זה מוציא את הראש מהלימוד ויש מצוות חסד בהשקעה בגמ"ח) ולא נימוקים כלכליים.
מעבר לכך הוא ציין (ואני גם מסכים) שמניסיון העבר הוכח שמי שעושה דברים בגלל סחף שיש ברחוב בלי להבין מה שהוא עושה, במקרים רבים זה נגמר בעוגמת נפש.

ניתן להסכים עם הטיעונים שלו וניתן לחלוק עליהם, אבל הוא הסביר את עצמו בצורה ברורה ולא אמר אמירות כלליות של זה מסוכן.

כאמור ההרצאה שלו נמצאת בקול הלשון וניתן לשמוע בדיוק מה הוא אמר, ולא להסתמך על אמירה כללית של הרב קסלר דיבר נגד ואמר נבואות זעם.
שמעתי הכל בקול הלשון והיה מביך
אני מצטט את אריה ליבוביץ
"ההזיה ששוק ההון יעשה 10% בשנה - אין דבר כזה"
ואין מה להכחיש שהרב קסלר אכן דיבר כנביא ש"ודאי לו שמי שישקיע יפסיד, כי הקב"ה לא רוצה בזה"
עזוב שהגרמ"ה הירש תמך בכל מאודו
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #79
הרב קסלר מדבר מבחינה השקפתית (השקפה בריסקאית)
אם תשאל אותו בפרטי הוא גם לא ימליץ על עזר נישואין של יד שמשון
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
היה היה אדם שהקים לו גמ''ח והרויח מכך בעקיפין ובמישרין כח שררה שלטון ואולי אפילו ממון.
לימים פחתו ההפקדות ואיתם פחתו הכח ושאר המנעמים.
הלך מיודעינו ורחרח מדוע ולמה פחתו ההפקדות, ענו לו הקהל-מצאנו שדה טובה ואנו משקים אותה בכספנו.
חשב מיודעינו איך נשמר את כוחנו, והגיע למסקנא-הן תמימים הם, בוא נבהיר להם שהשדה שהם מצאו אינה מצמיחה משבעת המינים, אלא דרדרים.
(עריכה: כמובן שאין הדברים נאמרים לגופו של אדם, אלא רק לעורר הלבבות).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה