דרוש מידע כשרות של ירקות עלים

  • הוסף לסימניות
  • #1
נכנסתי לשתי חנויות של ירקות,
אחד בכשרות בד"צ עד"ח והשני בכשרות של בד"צ אחר (בד"צ חשוב ומקובל ואני לפחות סומך עליו),
התברר לי שבשל העד"ח אין עלי נענע ובזילקום ובשני יש. אולי יש הבדלים נוספים.
מישהו יודע מפני מה יש את ההבדל הזה,
והאם יש סיבה לחשוש.
תודה רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
למיטב הבנתי וידתי - כך הדברים מתנהלים
כל אחד זה ממגדלים אחרים וש מקרים שהבדצי"ם פוסלים לשיווק את כל הסחורה באותו יום/שבוע וכו' כיון שנתגלתה בעיה ספציפית באותו יבול, וכך ייתכן שלבד"צ אחד באותו שבוע יהיה משהו ולשני לא יהיה,
וא"כ לכאו' אין מה לחשוש,
אבל מכיון שאני לא בקי בתחום, לא ממליץ לסמוך עליי,- ולברר אצל ה"מייבינים" בתחום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
א') זה לא מודד האם לסמוך על בד"צ זה או אחר. וכי בגלל שלפעמים יש לבד"צ עד"ח ירק שאין לאחרים, תפסיק לסמוך עליהם? לא נראה לי...
ב') ממה לחשוש? תקנה, תפעל לפי ההוראות שעל גבי האריזה, ואחרי זה תבדוק בעיניים שלך אם זה נקי. אם אינך יודע מה לבדוק, יש ספרים שמראים בדיוק מה ואיך לבדוק בכל ירק/ קטנית/ פרי. בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כל אחד זה ממגדלים אחרים וש מקרים שהבדצי"ם פוסלים לשיווק את כל הסחורה באותו יום/שבוע וכו' כיון שנתגלתה בעיה ספציפית באותו יבול, וכך ייתכן שלבד"צ אחד באותו שבוע יהיה משהו ולשני לא יהיה,
א') זה לא מודד האם לסמוך על בד"צ זה או אחר. וכי בגלל שלפעמים יש לבד"צ עד"ח ירק שאין לאחרים, תפסיק לסמוך עליהם? לא נראה לי...
תודה על התגובות.
אני רוצה להסביר יותר.
בחנות אמרו לי שתמיד יש את הבעיה הזו שבד"צ העד"ח לא מאשרים והאחרים כן מאשרים.
השאלה שלי היא האם ידוע למישהו מהי הסיבה לכך, האם זה מחמת שמצאו בזה איזה חשש.
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
א') זה לא מודד האם לסמוך על בד"צ זה או אחר. וכי בגלל שלפעמים יש לבד"צ עד"ח ירק שאין לאחרים, תפסיק לסמוך עליהם? לא נראה לי...
ב') ממה לחשוש? תקנה, תפעל לפי ההוראות שעל גבי האריזה, ואחרי זה תבדוק בעיניים שלך אם זה נקי. אם אינך יודע מה לבדוק, יש ספרים שמראים בדיוק מה ואיך לבדוק בכל ירק/ קטנית/ פרי. בהצלחה.
חשוב לי להסביר דבר שלא כולם יודעים בהסטוריה של הכשרות על ירקות עלים.
פעם לא היה שום הכשר, עד שבגוש קטיף מצאו שיטה להרוג את כל התולעים.
הבעיה הייתה העלות הגבוהה והמחיר היה יקר מאוד.
מצאו פיתרון באמצע,
והיינו מה שיש היום הירקות אינם בחזקת שאין בהם תולעים כמו גוש קטיף של פעם,
ורק הוציאו את זה מחזקת איסור גמור ואפשר לנקות לפי ההוראות ולכן זה נהיה קצת זול.
ולכן יכול מאוד להיות שלא כל ירק ההכשר יתיר וצריך מאוד ליזהר.
וחשוב מאוד לפעול לפי ההוראות.
מי שיודע יודיע כאן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ככל הידוע לי (לאחר בדיקה יסודית של שני בני משפחתי, בקיאים ובעלי קשרים במערכות הכשרות) - לכל בד"ץ יש אמת מידה שונה במקצת (בד"ץ פלוני פוסל אם נמצאו במדגם X חרקים, אלמוני - Y חרקים וכד'). המחמיר מכולם הוא בד"ץ עד"ח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ככל הידוע לי (לאחר בדיקה יסודית של שני בני משפחתי, בקיאים ובעלי קשרים במערכות הכשרות) - לכל בד"ץ יש אמת מידה שונה במקצת (בד"ץ פלוני פוסל אם נמצאו במדגם X חרקים, אלמוני - Y חרקים וכד'). המחמיר מכולם הוא בד"ץ עד"ח.
מה שאתה כותב זה ממש רעידת אדמה !!!
לדבריך, בשאר ההכשרים יכול להיות תקלות.
האם אתה יכול לברר את הדבר טוב יותר ולבסס אותו.
וכן האם מדובר בחומרות רחוקות או בחשש שצריך להחמיר אותו.
תודה רבה.
לתועלת רבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
תודה רבה לאיפכא מסתברא על מה שכתב כאן, ועל ההודעה הפרטית.
נראה לי שאם מישהו שבקיא בתחום ירים את הכפפה ויבדוק ויפרסם כאן,
זה יהיה זיכוי הרבים גדול.
הרי כולנו קונים בסופרים הגדולים וחושבים שכל ההכשרים הם אותו דבר.
ואולי צריך לשקול להחמיר בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בכל הכשרויות צריך לשטוף עם סבון ומים זורמים.
יש הבדלים בכשרויות מבחינת פסילת חממות. אבל אין כאלה שמאשרים חרקים.(ז"א שכשרות א' תפסול את החממה ב40 גוקים. והשניה ב50).
במודיעין עילית לדוג' מאשרים בחנויות רק בדצ העדה ושארית ישראל.
שאר החברות נמכרות ברחוב ולא בחנויות שבפיקוח הק"ק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
זה גוף השאלה,
האם יש בעיה בשאר ההכשרים או שזה עניין חיצוני.
אגב שא"י מאשרת דברים שעד"ח לא מאשרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מה שאתה כותב זה ממש רעידת אדמה !!!
לדבריך, בשאר ההכשרים יכול להיות תקלות.
האם אתה יכול לברר את הדבר טוב יותר ולבסס אותו.
וכן האם מדובר בחומרות רחוקות או בחשש שצריך להחמיר אותו.
תודה רבה.
לתועלת רבים.

למה רעידת אדמה?
כך היחסיות בין כל הכשרויות
גם בבשר ובעצם בכל מאכל.
בד"ץ מחמירים הכי הרבה, וכל השאר פחות (מעגלים פינות, נוטים לקולות ולהסתמך על כל מיני...).

לגבי ירקות עלים, שמעתי בעבר ממישהו שראה בעצמו את התהליך של משגיחי הכשרויות מול משווק הירקות, וכן הבנתי ממנו שיש הבדלים דרמטיים בצורת הבדיקות והסקת המסקנות.
חלקם מרפרפים ומאשרים מיד.. וחלקם בודקים לעומק ממש ומנתחים את הממצאים ורק אח"כ מחלטים אם לאשר או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
תודה על התגובות.
אני רוצה להסביר יותר.
בחנות אמרו לי שתמיד יש את הבעיה הזו שבד"צ העד"ח לא מאשרים והאחרים כן מאשרים.
השאלה שלי היא האם ידוע למישהו מהי הסיבה לכך, האם זה מחמת שמצאו בזה איזה חשש.
תודה.
מה רעידת אדמה?
כך היחסיות בין כל הכשרויות
גם בבשר ובעצם בכל מאכל.
בד"ץ מחמירים הכי הרבה, וכל השאר פחות (מעגלים פינות, נוטים לקולות ולהסתמך על כל מיני...).
דווקא בבקר ובעופות יש דברים שהעדה מאשרים והכשרים אחרים מעבירים לרבנות,
אבל בגלל שהעדה לא מעבירה לרבנות בעיקרון, היא מכשירה יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תודה על התגובות.
אני רוצה להסביר יותר.
בחנות אמרו לי שתמיד יש את הבעיה הזו שבד"צ העד"ח לא מאשרים והאחרים כן מאשרים.
השאלה שלי היא האם ידוע למישהו מהי הסיבה לכך, האם זה מחמת שמצאו בזה איזה חשש.
תודה.
כך שמעתי מאחד מהמתעסקים בעניין התולעים, משגיח במספר אולמות, ובהשגחה פרטית
בנושא הספציפי הזה של ירקות עלים, יש הבדל גדול הרמה בין העד"ח ושארית ישראל, לשאר הכשרויות שיש בירקות עלים.
וזו אכן רעידת אדמה, כפשוטו.
אלא שהיא רעדה כבר לפני שנה כשזה התפוצץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תראו,
העדה מחמירים כשיטה, ומנסיון שיש לי הם בד"כ באמת יותר טובים,
החריגה שיש להם בענין בשר עופות שמיטה וכיוצ"ב היא בגלל שהם משועבדים לפסקים מסויימים
ואינם יכולים לעבוד לפי חומרות שרוב הפוסקים דורשים. ואכמ"ל.
ולכן בדברים האלה אדרבה אני מעדיף את דעת רוב הפוסקים. ולא כמו שאר דברים.
אבל לענין ירקות עלים זה חדש לי, ולכן רציתי לברר אם מישהו יודע דבר מבוסס,
ולא רק הרגשת הלב שיש לכולנו.
לכן כשאמרו שביררו זה נראה לי רעידת אדמה.
יום טוב לכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש הבדל גדול הרמה בין העד"ח ושארית ישראל, לשאר הכשרויות שיש בירקות עלים.
עכשיו תבין למה כתבתי רעידת אדמה.
אני תחילה לא רציתי להזכיר מי הוא הבד"צ השני, בכוונה.
אבל עכשיו אני אכתוב.
מדובר בבד"צ שא"י...
מה תגיד עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
עכשיו תבין למה כתבתי רעידת אדמה.
אני תחילה לא רציתי להזכיר מי הוא הבד"צ השני, בכוונה.
אבל עכשיו אני אכתוב.
מדובר בבד"צ שא"י...
מה תגיד עכשיו.
מעניין מאוד, כי אותו אחד עשה הרבה בדיקות, והוא אמר לי שרק שניהם, הוכיחו את עצמם בעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
עכשיו תבין למה כתבתי רעידת אדמה.
אני תחילה לא רציתי להזכיר מי הוא הבד"צ השני, בכוונה.
אבל עכשיו אני אכתוב.
מדובר בבד"צ שא"י...
מה תגיד עכשיו.
תשאל את המשגיחים המבינים..
לא את המבינים בעיני עצמם.
כתבתי לעיל מה מאושר בחנויות במודיעין עילית מטעם ההכשר המקומי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הרב לנדא לא מאשר לשווק בחנויות שלו הרבה ירקות עלים שבד"צ כן מאשרים. זה מוריד משהו מהאמינות והסמכות של בד"צ העדה"ח?
אגב, גם בטיפול אחרי הרכישה יש הבדלים בין הכשרויות. לפי הבד"צ בבצל ירוק למשל צריך לפרוס לאורך כל עלה בנפרד ואז להשרות במי סבון (מה שיוצר בעיה עם לינת לילה). לפי שא"י אין צורך לפרוס.
ושאלת תם: כל דבר שגוף כשרות ידוע ומכובד מחמיר בו יותר מגוף כשרות ידוע ומכובד אחר, זו רעידת אדמה??
אם בענייני מעשרות לדוגמה בד"צ העדה"ח מקל יותר משא"י זו גם רעידת אדמה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הרב לנדא לא מאשר לשווק בחנויות שלו הרבה ירקות עלים שבד"צ כן מאשרים. זה מוריד משהו מהאמינות והסמכות של בד"צ העדה"ח?
אגב, גם בטיפול אחרי הרכישה יש הבדלים בין הכשרויות. לפי הבד"צ בבצל ירוק למשל צריך לפרוס לאורך כל עלה בנפרד ואז להשרות במי סבון (מה שיוצר בעיה עם לינת לילה). לפי שא"י אין צורך לפרוס.
ושאלת תם: כל דבר שגוף כשרות ידוע ומכובד מחמיר בו יותר מגוף כשרות ידוע ומכובד אחר, זו רעידת אדמה??
אם בענייני מעשרות לדוגמה בד"צ העדה"ח מקל יותר משא"י זו גם רעידת אדמה?

גם בשמחות באולמות שתחת השגחתו, הרב לנדא לא מאשר את ירקות העלים שמגיעים שטופים מהמפעל (חסה, כרוב וכו', שמגיעים מוכנים לאכילה בהכשר בד"ץ).
הוא מעמיד משגיח לשטוף כל עלה חסה בנפרד.

ופרחי ברוקולי וכרובית, למיטב ידיעתי כיום הרב לנדא אינו מאשר כלל, גם לא את הקפואים שמגיעים בהכשר בד"ץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כתבתי לעיל מה מאושר בחנויות במודיעין עילית מטעם ההכשר המקומי.
נראה לי שאתה בעצמך מבין שבמודיעין עילית שזה מקום ליטאי לא אמורים להכניס כשרויות אחרות,
וזה עדיין לא פוסל את האחרים.
אני שאלתי אם יש מישהו אובייקטיבי שבדק,
ומה שיצא לי עד עכשיו זה מאנשים שבדקו, שעד"ח ושא"י מחמירים יותר מהאחרים,
והרב לנדא לא סומך על אף אחד.
והשאלה עדיין בעינה עומדת אם יש מישהו אובייקטיבי שיכול לענות לתועלת הרבים,
לאנשים שמדקדקים בהלכה מה ראוי לנהוג בבית.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה