ליום שישי רגוע

  • הוסף לסימניות
  • #1
ימי שישי מתקצרים ומה אנחנו לא רוצים בשביל שנכנס לשבת רגועים עם חיוך על הפנים ויחס מושלם לילדים?!
חשבתי, הרי היום התחלנו מעריב בשעה שבשיא הקיץ עדיין לא התפללו מנחה... והמטלות ביום שישי הם אותם מטלות (ואולי אפילו יותר למי שרק בחורף מכין מרק או עוד סיר קטן של צ'ונט). השאלה היא איך להגיע לאותה תוצאה אך בפרק זמן קצר יותר? אז חשבתי לעצמי קודם כל כמובן להקדים את הקניות ליום רביעי, לעשות סדרי עדיפויות עם עצמי מה יותר חשוב לעשות ומה פחות, לא יזיק אם את חלק מהמאכלים נכין ביום חמישי (את הספונג'ה לא כדאי להקדים כי יצטרכו לעשות עוד אחת...), ולדעת שאם אנחנו עושים את מה שצריך לעשות אז לא נורא אם לא הספקנו הכל, אחרי הכל אנחנו בני אדם...
בתקווה שהועלתי.
נשמח לשמוע עוד רעיונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כנ"ל אצלי.
ביום רביעי- קניות ואפיה
חמישי- בישולים (משתדלת לשטוף כלים אחכ ולהשאיר נקי אחריי).
שישי בוקר- סדר וניקיון
צהרי שישי- הילדים מגיעים ומיד מקלחות.
הבעיה- אני חייבת לישון צהרים:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לעשות סדרי עדיפויות עם עצמי מה יותר חשוב לעשות ומה פחות,

היררכיה זאת סוד הקסם של הרוגע,
כאשר אנחנו מודעים מה חשוב לנו יותר ומה חשוב לנו פחות,
והרוגע נמצא במקום הראשון, או השני..
אז נדע להסתדר...

אצלנו בבית ישנים ביום שישי גם של חורף וגם של קיץ...

ותודה על הדברים שכתבת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
כל החיים אני עובדת
יום שישי סוגרים את המעון בשעה 13:00 עם טיפונת איחורים של הורים..מגיעים הביתה בשעה 14:00
גם בימי החורף הקצרים הבית מטופטפ לשבת כשעה לפני כניסתה..
ומטופטפ אומר מטופטפ למי שמכירה אותי..;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אצלינו הסדר והנקיון הוא ביום חמישי,
ובשבתות של חורף מכינים בחמישי גם את הסלטים שלוקחים הרבה זמן, ומכינים
תשתיות לשבת, כמו בצל מטוגן, קילוף ירקות, וכו'..
ביום שישי רק נשאר 'לזרוק' לסירים..
ואז הכל יוצא טרי וטעים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מתכון בדוק שעוזר לי אישית!
יום שישי בבוקר אני בודקת מתי נכנסת שבת
ומכניסה לי לראש כאילו זה 20 דקות קודם.
ומתארגנת בהתאם.
שעתיים לפני שבת המטבח אמור להיות מסודר ונקי.
ואז נשארים דברים אחרונים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לעניין בישולים בחמישי, האם באמת ניתן לבשל הכל אז? רוב המאכלים טעימים כשהם טריים.
אני מכינה בסיס למאכלים
לדוג בצל מטוגן ירקות מקולפים וכד' בתוך הסיר
וביום שישי נשאר לי רק להעמיד על האש
כנ"ל דגים ורוטב וכד' בתוך התבנית בתנור רק מחכים לאפיה
והכל טרי טרי אבל אין עבודה בכלל:):p
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
יש לי עוד הרבה מה להשתפר, אבל שני דברים שעוזרים לי: 1. שהמקלחת שלי לא נשארת הדבר האחרון לפני שבת. 2. לאחרונה החלטתי שאם לא הכנתי חלות עד יום שישי, אז קונים חלות ולא אופים. בינתיים זה עובד ב"ה ותמיד היו חלות ביתיות שהוכנו במהלך השבוע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לעניין בישולים בחמישי, האם באמת ניתן לבשל הכל אז? רוב המאכלים טעימים כשהם טריים.
גם אני אוהבת אוכל טרי של יום שישי,
לכן אני משתדלת להשאיר לשישי רק את הבישולים ולגמור עם הנקיונות ביום חמישי.
[ברור שלא תמיד זה מצליח, אבל מה שלא הספקתי אני פשוט מוותרת :eek:].
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גם אני אוהבת אוכל טרי של יום שישי,
לכן אני משתדלת להשאיר לשישי רק את הבישולים ולגמור עם הנקיונות ביום חמישי.
[ברור שלא תמיד זה מצליח, אבל מה שלא הספקתי אני פשוט מוותרת :eek:].
אבל מה אתן עושות עם כל הכלים בכיור????????????
והמטבח המלוכלך??????
איך אפשר הכל ביום שישי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לעניין בישולים בחמישי, האם באמת ניתן לבשל הכל אז? רוב המאכלים טעימים כשהם טריים.

מה שעושים אצלנו..
יום חמישי בלילה מכינים את כל המרכיבים,
מקלפים תפוחי אדמה, הבשר מוצא מן ההקפאה, התבלינים מוכנים בקופסה..
יום שישי ב4 בבוקר מעמידים הכל על האש, עד 1 הכל מבושל..
שוטפים את הבית יסודי ביום חמישי בלילה,
וביום שישי לפני שבת כל שבוע בת אחרת עוברת שוב עם סמרטוט רטוב וכו'.
הקניות עושים ביום חמישי בצהרים.... ואם לא הספיקו משהו, אז חמישי לילה. אין קניות בשישי...

התפקיד שלי בעיקר זה לבדוק שהכל מתנהל כשורה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לעניין בישולים בחמישי, האם באמת ניתן לבשל הכל אז? רוב המאכלים טעימים כשהם טריים.

קיבלתי רעיון ממישהי ממש מוצלח
להכין את כל האוכל מתובל והכל בחמישי לשים במקרר
ןלהכניס לבישול בשישי
ככה זה טרי וטעים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
כל החיים אני עובדת
יום שישי סוגרים את המעון בשעה 13:00 עם טיפונת איחורים של הורים..מגיעים הביתה בשעה 14:00
גם בימי החורף הקצרים הבית מטופטפ לשבת כשעה לפני כניסתה..
ומטופטפ אומר מטופטפ למי שמכירה אותי..;)
סליחה על החטטנות...
יש ילדים קטנים?
יש עוזרת במהלך השבוע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
קיבלתי רעיון ממישהי ממש מוצלח
להכין את כל האוכל מתובל והכל בחמישי לשים במקרר
ןלהכניס לבישול בשישי
ככה זה טרי וטעים.

זה לא סתם טעים, זה הרבה יותר טעים!
קבלתי טיפ להשרות את הדגים והבשר בתיבול בין שעה ללילה קודם הבישול. אני עושה זאת תוכ"ד הפשרה שלהם - את הדגים משרה תחילה במיץ לימון ומלח, את העוף רק שוטפת, ואז מושחת בתיבול. משאירה לילה במקרר והטעם רק משתדרג. זה גם חוסך לי בהתארגנות ביום שישי, האוכל ישר עובר לסירים/תנור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
זה לא סתם טעים, זה הרבה יותר טעים!
קבלתי טיפ להשרות את הדגים והבשר בתיבול בין שעה ללילה קודם הבישול. אני עושה זאת תוכ"ד הפשרה שלהם - את הדגים משרה תחילה במיץ לימון ומלח, את העוף רק שוטפת, ואז מושחת בתיבול. משאירה לילה במקרר והטעם רק משתדרג. זה גם חוסך לי בהתארגנות ביום שישי, האוכל ישר עובר לסירים/תנור.
זה לא מתאים למי שקונה עוף שלם קפוא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
זה לא מתאים למי שקונה עוף שלם קפוא...
אני קונה עוף שלם קפוא (:
מחלקת אותו אחרי הצלייה בתנור.
כל העצמות שתחת החזה פלוס הכנפיים הולכים למרק, כן, לאחר הצליה. מוסיפים למרק טעם משגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
זה לא מתאים למי שקונה עוף שלם קפוא...

אשתי אמרה לי לכתוב,
שאם רוצים לעשות עוף שלם בתנור בקלות,
מתבלים את כולו, ואז בחלק הפנימי מכניסים עגבניה שלמה, או לימון...
ומכניסים אותו בשלמותו לתנור, יוצא צלי מדהים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני קונה עוף שלם קפוא (:
מחלקת אותו אחרי הצלייה בתנור.
כל העצמות שתחת החזה פלוס הכנפיים הולכים למרק, כן, לאחר הצליה. מוסיפים למרק טעם משגע.
אשתי אמרה לי לכתוב,
שאם רוצים לעשות עוף שלם בתנור בקלות,
מתבלים את כולו, ואז בחלק הפנימי מכניסים עגבניה שלמה, או לימון...
ומכניסים אותו בשלמותו לתנור, יוצא צלי מדהים.
עם כל העור??? ועוד כל מיני דברים...???:eek::eek::eek:
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה