דרוש מידע סידור אזרחות אמריקאית לילד

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום.

במזל"ט נולד לנו לפני כחודשיים וחצי בן.
אני ואשתי אזרחים אמריקאים (דרך הורינו שנולדו וגרו שנים רבות בארה"ב) אולם נולדנו וגדלנו פה בארץ.
אני אישית למדתי תקופה של כמעט שנתיים בארה"ב, אולם השנתיים לא היו מלאות. (כלומר, כמעט שנתיים, ולא שנתיים ממש. הפרש של כשבועיים!).
מחמת זה אמר לי נתן בוקסבוים (למי שמכיר) שנצטרך לעשות אזרחות לילד בארה"ב. (אם הייתי לומד שם שנתיים מלאות, היינו יכולים לעשות זאת בארץ).
הוא הפנה אותנו לאישה בשם דבורה פלג המתעסקת בתחום זה, בכדי שתעזור לנו בהוצאת האזרחות ובסידור הויזה לילד.
1. אשמח לדעת אם יש למישהו מידע עליה (על מקצועיותה).
2. האם ידוע על דרך נוספת שבכ"ז ניתן לעשות את האזרחות פה בארץ? [יצוין שבלאו הכי אנו מתעתדים לנסוע בעז"ה לארה"ב אחרי פסח, אבל כמובן שעדיף לנו להימנע מתהליך הוצאת הויזה].

תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
שלום.

2. האם ידוע על דרך נוספת שבכ"ז ניתן לעשות את האזרחות פה בארץ? [יצוין שבלאו הכי אנו מתעתדים לנסוע בעז"ה לארה"ב אחרי פסח, אבל כמובן שעדיף לנו להימנע מתהליך הוצאת הויזה].

תודה רבה!

אני לא נכנס לכל הפרטים האחרים, אבל נסיעה אחרי פסח, היא רק אולי תעזור לכם...
קביעת התורות צריכה להיות מראש, וישנם מדינות שבהם התור יכול להיות רק בעוד שנה פלוס.
אנחנו עשינו בזמנו (10 שנים) בוורמונט ששם היה יחסית ריק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
3. קחו בחשבון שהיום החוק הישראלי הולך ומחמיר עם אזרחי ארה"ב, בעקבות הסכמי ה FATKA.
הבנקים דורשים מהם גילוי כשהם באים לפתוח חשבון.
מהיכרות אישית - עוקלו חשבונות בנק של חברה ישראלית, רק בגלל שאחד מבעלי המניות הרשומים בה, הוא אזרח אמריקאי.
הבנק לא הסכים לשחרר את החשבון, עד שהאזרח הנ"ל יביא לבנק אישורים מרו"ח בארה"ב שהוא מדווח שם כחוק על הכנסותיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
3. קחו בחשבון שהיום החוק הישראלי הולך ומחמיר עם אזרחי ארה"ב, בעקבות הסכמי ה FATKA.
הבנקים דורשים מהם גילוי כשהם באים לפתוח חשבון.
מהיכרות אישית - עוקלו חשבונות בנק של חברה ישראלית, רק בגלל שאחד מבעלי המניות הרשומים בה, הוא אזרח אמריקאי.
הבנק לא הסכים לשחרר את החשבון, עד שהאזרח הנ"ל יביא לבנק אישורים מרו"ח בארה"ב שהוא מדווח שם כחוק על הכנסותיו.
זה לגבי הילד
אבל אם אני בתורה הורה בין כה צריך לדווח על הכנסותי
למה שלא ארויח לפחות את קצבאות הילדים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
זה לגבי הילד
אבל אם אני בתורה הורה בין כה צריך לדווח על הכנסותי
למה שלא ארויח לפחות את קצבאות הילדים?
את תצטרכי להיות שקופה עם כל מה שאת מדווחת לשם.
כלומר, אם את מכניסה לסך ההכנסות שלך כל מיני דברים בשביל להגדיל את ההכנסה כדי לקבל יותר עבור הילד אז הישראלים כבר לא פראיירים והם ירצו דו"ח מדוייק על כל מה שאת מציינת שם כהכנסות.
מה שעלול להביא אותך למס הכנסה וכאלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני מדברת כמובן רק בכסף לבן וצחור
שהכל מדווח גם בארץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
רגע, מה קשור העניין של הדיווח למס ההכנסה?
אני שואל לגבי האזרחות לילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
1. אשמח לדעת אם יש למישהו מידע עליה (על מקצועיותה).
אחיות שלי השתמשו בשרותיה והיו מרוצות.
אני רק התייעצתי איתה והיא עזרה לי בטלפון. (לא היינו צריכים את שרותיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
3. קחו בחשבון שהיום החוק הישראלי הולך ומחמיר עם אזרחי ארה"ב, בעקבות הסכמי ה FATKA.
הבנקים דורשים מהם גילוי כשהם באים לפתוח חשבון.
מהיכרות אישית - עוקלו חשבונות בנק של חברה ישראלית, רק בגלל שאחד מבעלי המניות הרשומים בה, הוא אזרח אמריקאי.
הבנק לא הסכים לשחרר את החשבון, עד שהאזרח הנ"ל יביא לבנק אישורים מרו"ח בארה"ב שהוא מדווח שם כחוק על הכנסותיו.

כשהילד יגדל תמיד תהיה לו האופציה לוותר על האזרחות האמריקאית אם הוא לא ירצה להתעסק עם רשויות המס בארה"ב.
לעומת זאת בגיל 18 תסגר בפניו האופציה לקבל אזרחות מכוח הסבא והסבתא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כמה עולה לעשות דרכה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
באיזה גיל למדת שם?
אנחנו הוצאנו אזרחות לילדים על סמך שהות מאוד קצרה של ההורים(אנחנו) כשהיינו תינוקים!
לשון החוק אומרת שצריך להוכיח שאחד ההורים גר שם (RESIDENTEDׂ) שם ולו יום אחד. אבל לא ביקור או טיול וכו'
אם שכרת דירה/פתחת חשבון בנק/היית מנוי לספריה/הוצאת רשיון/היה לך כיסוי ביטוחי וכדו אתה יכול להוכיח שגרת ולא ביקרת
אבל
הנהלים החמירו בתקופת אובמה. אולי הקלו בהם עכשיו, לא יודעת
מכירה משפחה שהילדים הראשונים אזרחים ואחר כך בקונסוליה סרבו לאזרח אז חצי משפחה אזרחית מכח ההורה וחצי מכח הסבתא (מה שעושים בארה"ב)
שווה לך שיחת ייעוץ עם מישהו שמבין ואין לו אינטרסים שתעשה דרכו

עוד משהו חשוב- אבל אני לא בטוחה אז שווה בירור- אזרחות שנעשית פה בארץ מכח ההורה היא בעצם אזרחות מלידה וניתן להעבירה הלאה לילדים באותו אופן. אזרחות שנעשית בארה"ב, מכח הסבתא, היא התאזרחות ולא ניתנת להעברה הלאה אא"כ הילד גר בארה"ב לפי כל הכללים(כמדומני 5 שנים עד גיל 16)

ולגבי מה שרותי אמרה- נכון מאוד
אני משערת שעכשיו אתה מתחת לרדאר האמריקאי כי אתה לא מדווח. ברגע שתתחיל לדווח כדי לקבל את הכסף אתה בתוך הלוע שלהם. ואגב, ויתור על אזרחות עולה הרבה כסף ויכול להיעשות רק פעם אחת...

אגב, היום אין החזרים שלוש שנים אחורה. אבל, הקצבה עלתה ל1400$

ועוד אגב, רוב המשפחות האברכיות יקבלו את הקצבה הזאת רק עבור הילדים הראשונים. בגלל שהקצבה מחושבת כאחוז מסך ההכנסות בשלב מסוים ההכנסות לא מספיק גבוהות
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
באיזה גיל למדת שם?
אנחנו הוצאנו אזרחות לילדים על סמך שהות מאוד קצרה של ההורים(אנחנו) כשהיינו תינוקים!
לשון החוק אומרת שצריך להוכיח שאחד ההורים גר שם (RESIDENTEDׂ) שם ולו יום אחד. אבל לא ביקור או טיול וכו'
אם שכרת דירה/פתחת חשבון בנק/היית מנוי לספריה/הוצאת רשיון/היה לך כיסוי ביטוחי וכדו אתה יכול
ההחמרות רק גדלות,
אני לא יודעת מאיפה לקחתם את זה,
לפי הכללים צריך לגור שם לפחות 5 שנים אם אני לא טועה, כאשר שנתיים מעל גיל מסויים, צריך להביא תעודות וכו להוכחה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ההחמרות רק גדלות,
אני לא יודעת מאיפה לקחתם את זה,
לפי הכללים צריך לגור שם לפחות 5 שנים אם אני לא טועה, כאשר שנתיים מעל גיל מסויים, צריך להביא תעודות וכו להוכחה...
בעלי ואני היינו בארה"ב פעם אחת כתינוקים. זהו. (כל אחד בנפרד, כמובן)
בעלי הוכיח שהוא גר שם למשך כ3 חודשים ולא ביקר. היו לנו מסמכים והוכחות שונות כמו שציינתי למעלה.
כל הילדים שלי אזרחים.

אני יודעת שזה סיפור נדיר והיו לנו מסמכים שאנשים בדרך כלל לא שומרים 30 שנה וגם סיעתא דשמיא גדולה והמון נחישות מצד בעלי שפשוט התווכח עם הקונסול ושלף את לשון החוק.
אבל פה מדובר על בחור שלמד שם שנתיים אז לכאורה מצבו פשוט יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני יודעת שזה סיפור נדיר והיו לנו מסמכים שאנשים בדרך כלל לא שומרים 30 שנה וגם סיעתא דשמיא גדולה והמון נחישות מצד בעלי שפשוט התווכח עם הקונסול ושלף את לשון החוק.
אבל פה מדובר על בחור שלמד שם שנתיים אז לכאורה מצבו פשוט יותר.
אולי תעזרו לנו גם,
אני אישית אזרחית בגלל אבי שהיה אזרח, אני ביקרתי בחיי למעלה מ 20 פעמים בארצות הברית בכל מיני הזדמניות וגם רשומה שם בכתובת מסויימת.
האם יש מצב שנצליח לקבל אזרחות פה?
ואיך בדיוק אנחנו אמורים לנסות? (די דחוף כי אנחנו חשבנו לעשות לבת שם בפסח הקרוב...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
באיזה גיל למדת שם?

עוד משהו חשוב- אבל אני לא בטוחה אז שווה בירור- אזרחות שנעשית פה בארץ מכח ההורה היא בעצם אזרחות מלידה וניתן להעבירה הלאה לילדים באותו אופן. אזרחות שנעשית בארה"ב, מכח הסבתא, היא התאזרחות ולא ניתנת להעברה הלאה אא"כ הילד גר בארה"ב לפי כל הכללים(כמדומני 5 שנים עד גיל 16)

אני התאזרחתי בארץ מכח ההורה- אבי שגר שם
ואין לי אפשרות להעביר את האזרחות לילדי כאן בארץ
כך שהפסקה הזו פשוט לא נכונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אולי תעזרו לנו גם,
אני אישית אזרחית בגלל אבי שהיה אזרח, אני ביקרתי בחיי למעלה מ 20 פעמים בארצות הברית בכל מיני הזדמניות וגם רשומה שם בכתובת מסויימת.
האם יש מצב שנצליח לקבל אזרחות פה?
ואיך בדיוק אנחנו אמורים לנסות? (די דחוף כי אנחנו חשבנו לעשות לבת שם בפסח הקרוב...)
תאספי את כל ההוכחות שיש לך שגרת ולא ביקרת. קופ"ח, כתובת מגורים, חשבון בנק וכו' וכו' ותגשי לשגרירות

כדי להצליח מציעה
1. לקרוא היטב את כל המידע והחוקים בנידון. יש הרבה באתר של השגרירות ויש עוד הרבה פורומים בעיקר באנגלית

2. למצוא מישהו בסביבה שעשה את זה ולהתייעץ איתו. זה יותר מאשר כמה פוסטים קצרים בפרוג
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני התאזרחתי בארץ מכח ההורה- אבי שגר שם
ואין לי אפשרות להעביר את האזרחות לילדי כאן בארץ
כך שהפסקה הזו פשוט לא נכונה
ברור שבכל אחד מהאפנים צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים, על זה אנחנו דנים פה

את יכולה בכל מקרה להעביר את האזרחות בארהב (מה שנקרא בכח הסבתא)
מי שקיבל בכח הסבתא- לא בכל מקרה יוכל להעביר את האזרחות בארה"ב. יש קריטריונים מחמירים
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ברור שבכל אחד מהאפנים צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים, על זה אנחנו דנים פה

את יכולה בכל מקרה להעביר את האזרחות בארהב (מה שנקרא בכח הסבתא)
מי שקיבל בכח הסבתא- לא בכל מקרה יוכל להעביר את האזרחות בארה"ב. יש קריטריונים מחמירים
מהם הקריטוריונים?
לפי מה שאני יודעת צריך להוכיח שגרו שם בפועל
יש כאלה שמוכיחים את זה שגרו שם בשקרים
(מוציאים תעודות מבית ספר, הודעות מרופא, ועוד כמה שיטות, מי שמתענינת- באישי :) )
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בעלי אזרח ארה"ב והתגורר בה עד לנישואנו ויש לו את כל המסמכים המוכיחים את זה, ולמרות זאת היקשו עלינו מאוד בקונסוליה לקבל אזרחות לילדים.
אצל כל ילד מחדש הם סרבו לקבל מסמכים מסויימים שבילד הקודם הם היו קבילים.
תתפללו שתפלו על פקיד נחמד, כי זה תלוי יותר במצב רוח שלו היום מאשר במסמכים שיהיו לכם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה