קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

  • הוסף לסימניות
  • #61
מוזר, ברמה שאיני מאמינה להורים שאומרים שהילד שוהה לבדו בבידוד.
סביר יותר ששינו מן האמת כדי שיוכלו לצאת ולבא בקהל בלי לסבול מנידוי חברתי.

אמא שנכנסת עם בנה לבידוד, מחבקת ומנהלת חיי משפחה רגילים, משדרת לילדהּ:
"אתה יקר לי מספיק כדי להיות חולה איתך".
אם הוא בגיל מספיק גדול
הבת שלי אפי' לא יודעת שהיא אמורה להיות בבידוד.
והאחרים לא מצפים בכלל למשהו אחר, זה ברור שכולנו יחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אף אחד לא יודע מה יהיה איתו
התכוונתי לומר שצריך לדעת ולהתמודד עם המצב הקיים, להבין שככה אנחנו אמורים להמשיך בשגרה, ולא להכנס למצב של שגרה חסרת מעש.
עברנו את תקופת ההלם. כעת צריך להבין שהחיים שלנו בטווח הנראה לעין אמור להמשך כך, וכך צריך לצאת, ללמוד, ולהתפרנס.
לדעתי, ואני מדגיש שוב, לדעתי, זה לטמון את הראש בחול ולברוח מהתמודדות עם המצב

לא כשיש לך בבית כמה בקבוצת סיכון...
ולא, זו לא בריחה מהמצב,
להכניס ילד לבידוד כדי שהשיגרה לא תיפסק, שמה שהיה ימשיך להיות-מבחינתי בריחה מהמצב.
אני קוראת למה שאנחנו עושים-עוברים כרגע ניסיון, אתגר, זה לא פשוט, אבל כדי שהילדים שלי יהיו מוגנים נפשית, רוחנית ופיזית, זה המאמץ שלי.
נכון שיותר כיף לי ששקט בבוקר, ויש שיגרה רגילה, אבל אני לא עושה מה שכיף לי כרגע, אלא מה שנכון לנו כרגע.

ושוב, אני לא מציינת שזה מה שצריך לעשות אלא שזה מה שנכון בשבילנו מכל האופציות הקיימות
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מוזר, ברמה שאיני מאמינה להורים שאומרים שהילד שוהה לבדו בבידוד.
סביר יותר ששינו מן האמת כדי שיוכלו לצאת ולבא בקהל בלי לסבול מנידוי חברתי.

אמא שנכנסת עם בנה לבידוד, מחבקת ומנהלת חיי משפחה רגילים, משדרת לילדהּ:
"אתה יקר לי מספיק כדי להיות חולה איתך".

ואם האמא בסיכון

אז היא אומרת לילד אני מאוד אוהבת אותך ואתה יקר לי מאוד ולכן אני נזהרת שתהיה לך אמא בעז"ה בריאה עד 120

תאמינו לי הרבה הרבה יותר קל להיות כולם יחד בבידוד מאשר התימרונים הבלתי אפשריים כשיש ילד בחדר
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
מוזר, ברמה שאיני מאמינה להורים שאומרים שהילד שוהה לבדו בבידוד.
סביר יותר ששינו מן האמת כדי שיוכלו לצאת ולבא בקהל בלי לסבול מנידוי חברתי.
שכנה של אחותי - דירה מולה [אפשר להציץ]

סגרו את הדלת של החדר, הילדה בפנים... ויש לה חלון להציץ,
שעות שעות ישבה על החלון וחיפשה תעסוקה ברחוב השקט שמתחתיה,
את האוכל מניחים בכניסה לחדר - היא פותחת ואוכלת לבד על החלון....
לא שעה - ולא שעתיים
שבועיים.

לו יכולתי הייתי מתקשרת לרווחה

הא - והילדה בת 7
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
שתכנס היא לבידוד...

סליחה על ההתפרצות
אבל התגובה שלכם ממש דוחה, גועל נפש ממש.

כן, אני בסיכון, אני לא חושבת שכדי להישמר, אסור יהיה לילדים שלי לפגוש אותי, איך אמרתם? שנה וחצי?

נו באמת, איפה אתם חיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
בלת"ק

לא יודעת למה, אבל השיר נשמע לי יותר פרי עט של משורר מאשר מצב אמיתי כאוב עד כדי כך...
אם הפרטים נכונים על כל פרטי השיר - זה נשמע של התעללות של ממש.... הייתי מזעיקה רווחה אם יש ילד שכותב כזה שיר:(

גם ילד שסגור בבידוד אם זה התחושות שהוא מרגיש וזה ההרגשות שעוברות אליו אז דרוש כאן בדק בית רציני!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
שתכנס היא לבידוד...
ואם גם האבא ועוד בבית בסיכון?

ואם יש ילדים קטנים ממש או יונקים וכו אז האמא תהיה מנותקת מכולם?

תבינו לא רשמתי רק עלינו
מסביב יש כמה כאילו וזה לא פשוט
יש דרכים לשים בבידוד ילדים גדולים בהסכמה ולהיות איתם כל הזמן
רק שזה מצריך המון!! כמובן שאי אפשר לעבוד אלא כל הזמן איתם

למשל לרשת את כל חדרי הבית במפות שקופות
, לעשות שעות בחצר/מרפסת ולחטא כל הזמן

אנחנו אישית מחולקים לארבע ולא מאחלת לאף אחד

ילד בן 9+ילדה בת 12 בחדר +עוד מרחב

במקביל בעלי בחדר לבד מאתמול -מחכים לתשובה

2 גדולים בחלק אחר כי הן היחידים שיוצאים

ואני עם כל הקטנים + ילדה בת 13 לבד!! צריכה לרוץ ממקום למקום לתת אוכל להעסיק וכו

תאמינו לי היינו נותנים הרבה בשביל שנהיה כולם יחד אבל אנחנו מהמחמירים בפיקוח נפש, אפילו ספק של ספק
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
סליחה על ההתפרצות
אבל התגובה שלכם ממש דוחה, גועל נפש ממש.

כן, אני בסיכון, אני לא חושבת שכדי להישמר, אסור יהיה לילדים שלי לפגוש אותי, איך אמרתם? שנה וחצי?

נו באמת, איפה אתם חיים.
סליחה לגמרי.
התכוונתי שבשבועיים הללו שהילד הקטן אמור להשאר סגור לבד בחדר, עדיף במקום זה שהאמא שהיא בוגר, חכמה, ומבינה מה עומד לפניה, תהיה היא בבידוד מאשר לשבור את נפשו של הילד.
הילד יותר חשוב מהאמא.
לדעתי, זו באמת שאלה לא פשוטה כשיש הרבה ילדים קטנים, אבל תמיד ניתן ליצור איתם קשר דרך ניילון וכדו'
העיקר לא להרוס את נפש הילד. ואני לא עובר עוד פעם על ההודעות הקודמות עם תיאורי הזוועה שבהם כדי שלא אבכה שוב.
ושווב, סליחה אם נפגעתם
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #70
בציטוטים החוזרים והנשנים על פגעי הגוף,
אל נא תשכחו את הרבה יותר מ 400 משפחות שאיבדו את יקיריהן וירטואלית וזו לא הגזמה.
פגיעה בנפש זה נורא, ללא ספק וחייבים לתת על זה את הדעת, אבל אפשר לתקן את זה בעז"ה בחכמה ובתבונה,
אבל פגיעה בגוף זה דבר שאי אפשר לתקן אותו. את המתים אי אפשר להחיות לבנתיים.
לכן השוואה לא נכונה, אם כי בוודאי שצריכים לא להסחף בשמירת הגוף ומהרבה סיבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
הוא כבר ביום ה -12 ולא רוצים לצאת
נהנים עד הגג!!
כל הילדים מקנאים
אבל !!
חילקנו את זה 3 ימים ראשונים לבד- חילקנו את החדר עם מפה שקופה וכל הזמן מישהוא ישב לידו משחקי מילים כמו חי צומח דומם, מידי פעם יצא לסלון שג"כ מחולק ושוב משחקים של הצגות וכד
או יצירות ונגרות שהוא עשה כמו כל בני הבית האחרים
ביום הרביעי נכנסה איתו אחותו בת 12 הם מקבלים ציוד אישי לחדר אוכל מפנק , יצירות ועוד
מרגש
איזה השקעה ואיזה תבונה
בלי הקצנה לאחד מהצדדים

לא באים ואומרים: שומרים על הגוף על חשבון הנפש
ולא שומרים על הנפש על חשבון הגוף
אלא 'מפליא לעשות'. שומרים על גוף ונפש יחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
תגידי תודה שאת לא מכירה אופציה שכזאת.
אבא שלי, כמנהל מוסד חינוכי גדול נתקל בזה גם נתקל. והוא לא צועק אז, אלא צורח...
כן, שמע גם על בידוד של ילד בן 5 (!!!) לבד. אמא שמה לו אוכל מאחורי הדלת והוא אכל לבד. גם אמבטיה אמרו לו לעשות לבד.
איפה המועצה לשלום הילד, ה' ישמור, לבכות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
מזעזע ומרטיט לב.
הנה עוד אחד:
אבא ואמא! איך עשיתם לי את זה???
כל החיים השקעתם בי, נתתם לי, קניתם לי.
כל החיים אהבתם אותי, נישקתם, חיבקתם, נתתם לי להרגיש הכי יקר לכם בעולם.
כל החיים עשיתם בשבילי הכל, קרעתם בשבילי את הים, חיפיתם, גוננתם, דאגתם.

ופתאום.

למה עזבת אותי, אימא?
למה נטשת אותי בחדר הזה?
למה נתתם לאישה המפלצתית הזו לתפוס לי את הרגל?
איך נתת לזה לקרות, אבא?
איך הסכמת שאני ורק אני, אסבול פה לבדי??

דקירה נוראית! שורפת!.
מחט של עצב וריק.
מחט של בדידות. ונטישה.
מחט של לבד. לבד. לבד.

מאז חלפו כבר שבועיים.
שבועיים שאני מרגיש מצורע, מנודה, שנוא.
שבועיים שאני מרגיש בלתי רצוי.
שבועיים שאני בוכה פה לבדי אל השקט, מרגיש נגוע, מקולקל, חולני.
בטוח שלא רוצים בי יותר.
לא רוצים אותי.
ולא ירצו אותי לעולם.

לא אאמין בכם יותר. אבא ואימא.
את כל ליבכם נתתם לי. את כל כולכם. כל מה שיש לכם. את כל נשמתכם.

עד שביום אחד, ברגע קטן, זנחתם אותי לבד.
לא רוצים להגן, לא רוצים להיות איתי, לא מכירים בי כבן שלכם, כמו שאר הילדים שמחוץ לטיפת חלב הזו.
שוכחים שאני חלק מבשרכם.

אז אני פה לבד.
בצער הנורא הזה.
חנוק מדמעות.
גלמוד בבדידות.
דחוי מאהבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
גם אני שמעתי על כמה מקרים ששמו ילדות בנות 6 בחדר מבודד חלקם זה היה מחוסר הבנה ומפחד
מתוקף תפקידי התקשרתי אליהם והסברתי הם ממש הודו לי על זה ...

ולדעתי כך צריך לעשות להאיר את עיני ההורים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אגב,
לילד יותר גדול שכן מבודד,
אפשר לעשות ניילון רחב על הדלת ואז אפשר לחבק דרך הניילון.
ממש מקל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
בלת"ק דמגוגיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
גם דמגוגיה וגם אמת

אמת? אולי במקרים קיצוניים במיוחד. ובמקרים כאלה, זה לא מתחיל ולא נגמר בזה.
הורה רגיל ואוהב מבין את הצורך של ילד באהבה ובתעסוקה במצב כזה!
הרי הפוסט הזה לא באמת נכתב על ידי ילד! כן?

ואם המטרה שלו היתה לעורר הורים לא להשאיר ילד קטן לבד בבידוד - אלא שמישהו יהיה אתו, או כל המשפחה תתבודד, או כל המשפחה תיסע למלונית, או ימצאו כל דרך אחרת לדאוג לו - אז טוב וחשוב מאוד!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #79
400 ומשהו משפחות שאיבדו את יקיריהן.... כבר נמצאות כאן בארץ ישראל.
ומי שמתייחס לזה 'רק' כפגעי הגוף, לא מתחיל להבין מה זה.

ואני אחסוך מכם תיאורים של ניתוק החולים מהמשפחה בשבועות החולי הקשים, והקבורה והכל.
אתם יכולים לדעת לבד, אם רק תרצו טיפה לחשוב.

כל אובדן בן משפחה- הוא מכה נפשית קשה. ק''ו בצורה כזו.
וכל אחד מה 400 - יש סביבו משפחה שלמה שהוכתה קשות.
נפשית, כן?
שלא לדבר על ה 400 עצמם.

ואני כותבת את זה בתסכול עמוק, אחרי ששהגענו למצב שכל יום יש כמה וכמה נפטרים, היו גם 10 ליום, ומספר גבוה של חולים קשה, וכאשר זעקו והסבירו והתחננו לפני כמה שבועות שזה יגיע, דברו אל הקירות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #80
ואם המטרה שלו היתה לעורר הורים לא להשאיר ילד קטן לבד בבידוד - אלא שמישהו יהיה אתו, או כל המשפחה תתבודד, או כל המשפחה תיסע למלונית, או ימצאו כל דרך אחרת לדאוג לו - אז טוב מאוד.
אני מסכימה, ואמשיך עוד:
ואם המטרה שלו לעודד הורים 'לצפצף' על הבידודים, אז גרוע מאד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה