עזרה מחלימי קורונה, לא יכולים להתנדב במחלקות? בואו לתרום פלזמה (עדכון: לא רק בי-ם, גם בת"א ובצפון)

  • הוסף לסימניות
  • #1
בגלל שיד אברהם ביקשו, וזה נושא אחר מהתנדבות לבתי חולים (שלא מתאימה לכל אחד), אז הנה אשכול חדש לזה:

תרומת פלזמה למחלימי קרונה

מד"א ו"יד אברהם", פרויקט של תרומת פלזמה ממחלימים. הפלזמה משמשת לטיפול רפואי נסיוני בחולי קורונה קשים.

הטיפול מצריך הרבה תרומות - יותר תרומות, אפשר לטפל ביותר חולים.

הם מבקשים ממחלימים מהגל השני בגיל 18 - 60, (מגיל 17 אפשר בליווי הורים), שאינם בקבוצת סיכון, לבוא ולתרום פלזמה.
הבקשה מופנית לגברים,
וכן לנשים לפני הריון ראשון.


ניתן לבוא ולתרום החל משלושים יום לאחר תחילת הופעת התסמינים של הנגיף.

כמובן, מחלימים עם כל הכללים - שאומתו בבדיקה רגילה (בדיקת מטוש), ויש ברשותם "אישור מחלים" (אפשר להוציא מקופת חולים או ממלונית.)

התרומה אינה פוגעת כלל בחיסון של התורם כנגד היא הנגיף, והיא בבחינת "זה נהנה וזה לא חסר".

הפרוצדורה היא כזו:

מגיעים לבית החולים ועורכים בדיקה סרולוגית לאיתור נוגדנים (רווח צדדי על הדרך, תוכלו לדעת מה רמת הנוגדנים שיש לכם...). זו בדיקת דם רגילה.

אם רמת הנוגדנים גבוהה (מעל 70), יזמינו אתכם לבוא שוב לתרומת פלזמה, פרוצדורה שאינה כואבת ואינה מסובכת (ואורכת כ40 דקות).

תרומה בירושלים

כולם מוזמנים להתקשר ל"יד אברהם",
לר' מוישי ברוין,
0527601708
0536601708
mb7601708@ gmail.com

ולהתנדב.


ואפשר גם לתרום פלזמה דרך מד"א, גם באזור המרכז ובאזור הצפון
אתם אתם מאזור המרכז או הצפון, אתם מתבקשים לתרום פלזמה לבתי החולים בת"א ובצפון.
אפשר לתרום דרך מד"א ל בתי החולים: הדסה עין כרם ירושלים, תל השומר ת"א, רמב"ם חיפה, ופוריה טבריה.

חייגו ל036610567, או ל037150010

תזכו למצוות, הרבה בריאות!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש אפשרות גם באזור המרכז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כמחלים אני חושש מהשמועה שאומרת שתרומת הפלאזמה מורידה נוגדנים. אם למישהו יש מידע מוכח שהדבר לא כך אשמח שיאמר.

המידע הרפואי הוא שהנוגדנים חוזרים אחרי 3 ימים. (וגם בשלושת הימים הללו לא צריך להזהר, לוקחים בס"ה 10 % מהנוגדנים)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
עדותו של @אבישלום , תורם פלזמה:

אין לי מטרה לפרסם זאת אלא כדי לשכנע אתכם
תרמתי פלסמה לאחר שהחלמתי מקורונה במד"א בתל השומר.
כדי להקל עליכם אספר על התהליך.
א. יש ליצור קשר עם מד"א ולהמתין שיחזרו אליך.
ב. לאחר כשבועיים יחזרו אליך ויקבעו לך תור בין 8 ל4 יש בעוד מקומות בארץ.
ג. לפני הפסמה יש לאכול טוב ולשתות טוב.
ד. אסור 12 שעות קודם לאכול מאכלים מטוגנים.
ה. התהליך לוקח מהכניסה עד היציאה במשך שעה.
ו. הרגשה בעת התרומה כמו בעת מתן דם ללא כאב נוסף.
ז. יחס חביב ואדיב בכבוד הראוי לי ולאחרים.
ח. בעת התהליך יש מעט אי נוחות ברמה סבירה לחלוטין.
ט. לאחר 40 דקות התהליך מסתיים ונשארים למנוחה.
י. הכינו כוס קפה ודאגו לאישור חניה.
יא. לאחר שבועיים מגיעה אליך לבית תוצאה של הבדיקה הסרולוגית.
יב. זכית להציל חיים תוצאה מספקת.
יג. באותו יום מסרתי כמה וכמה שיעורים ללא הפרעה כך שאין הגבלה לאחר מכן לפחות לטעמי.
האם התהליך כרוך בסיכון? כן כמו בדיקת דם.
האם כל אחד יכול לתרום? לא כבר בטלפון יודיעו לכם.
האם יש פרטיות לנשים? נושא שכדאי לברר טלפונית.
שאלות נוספות אשמח לענות
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #11
אחרי כמה זמן מההחלמה אפשר לתרום (הבנתי שלוקח זמן לנוגדנים להתפתח)
כמחלים אני חושש מהשמועה שאומרת שתרומת הפלאזמה מורידה נוגדנים.
אם למישהו יש מידע מוכח שהדבר לא כך אשמח שיאמר.
נשים יכולות לתרום גם?


הנה התשובות:
בוקר טוב
1 אפשר לעשות את הבדיקה שלושים יום אחרי שהתחילו התסמינים
2 מי שתורם פלאסמה מוצאים ממנו רק עשר אחוז מהנוגדנים ותוך שלושה ימים זה חוזר
ולא צריכים להיזהר בתוך השלושה ימים האלו.
3 הבקשה אינה מיועדת לנשים אחרי לידה (גם 60 שנה אחרי לידה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הנה התשובות:

שאלה נוספת,
לא מצאתי עליה תשובה.

תשובה חיובית רק בנוגדנים + תשובות מטוש שליליות - מאפשרות לתרום?
לכאורה אין בעיה עם זה,
אבל להתנדב במחלקות, בינתיים לא מאשרים עם הנתונים האלה.

תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
שאלה נוספת,
לא מצאתי עליה תשובה.

תשובה חיובית רק בנוגדנים + תשובות מטוש שליליות - מאפשרות לתרום?
לכאורה אין בעיה עם זה,
אבל להתנדב במחלקות, בינתיים לא מאשרים עם הנתונים האלה.

תודה.
התשובה שלילית גם כאן, הם רוצים בדיקת מטוש חיובית ):
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מה כולל התרומה?
זה כאילו תרומת דם קטנה? מה זה כולל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מה כולל התרומה?
זה כאילו תרומת דם קטנה? מה זה כולל?

זה קצת יותר מזה.
תהליך שלוקח בערך 40-50 דק'
לוקחים דם, מפרידים ממנו את הפלאזמה, ומחזירים בחזרה את הדם.

יתכן ויופיעו תופעות לוואי של חום וכד' עד 48 שעות אח"כ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
התרומה היא חד פעמית או שאפשר לתרום מידי תקופה?

אפשר לתרום מדי תקופה.
אבל, כל פעם לפני התרומה מבצעים בדיקה סורולוגית, כדי לוודא האם נשארו מספיק נוגדנים בכדי לבצע תרומה נוספת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה