איך מדרבנים ילדה שמנה לכושר

  • הוסף לסימניות
  • #21
יש במכבי בבני ברק קבוצות מצוינות להרזיה לילדות
הפלוס הגדול בזה שההורים לא מעורבים אלא רק הילדה
הקבוצות מועברות על ידי עובדת סוציאלית ודיאנטית ופזיוטרפיסטית
האחריות עוברת לדי הילדה
כשהאמא מעורבת זו סכנה נוראה להפרעות אכילה בעתיד
לא מעט מקרי אנורקסיות קשים מקורם בהתערבות של האמא
למרות שאפשר מאד להבין את האמא שלא יכולה לראות את הילדה משמינה וסובלת
שווה לשלם לאשת מקצוע שהיא זו שתדריך את הילדה והאמא תשאר לגמרי מחוץ לתמונה
אבל אי אפשר שיהיה בבית בארוחות צהריים קציצות מטוגנות וחטיפים חופשי חופשי ולצפות שהילדה לא תאכל אותם
שינוי תזונה כללי בבית יעזור מאד בתנאי שלא יהיה דרסטי ולא יקראו לו שינוי תזונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י געפילטע פיש;1520012:
יש במכבי בבני ברק קבוצות מצוינות להרזיה לילדות
הפלוס הגדול בזה שההורים לא מעורבים אלא רק הילדה
הקבוצות מועברות על ידי עובדת סוציאלית ודיאנטית ופזיוטרפיסטית
האחריות עוברת לדי הילדה
כשהאמא מעורבת זו סכנה נוראה להפרעות אכילה בעתיד
לא מעט מקרי אנורקסיות קשים מקורם בהתערבות של האמא
למרות שאפשר מאד להבין את האמא שלא יכולה לראות את הילדה משמינה וסובלת
שווה לשלם לאשת מקצוע שהיא זו שתדריך את הילדה והאמא תשאר לגמרי מחוץ לתמונה
אבל אי אפשר שיהיה בבית בארוחות צהריים קציצות מטוגנות וחטיפים חופשי חופשי ולצפות שהילדה לא תאכל אותם
שינוי תזונה כללי בבית יעזור מאד בתנאי שלא יהיה דרסטי ולא יקראו לו שינוי תזונה

התוכנית של מכבי מאוד מומלצת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
להגיד לה שהיא רזתה (גם אם זה לא "מדוייק") כדי שהיא תרגיש שהיא רואה תוצאות. אף אחד לא אוהב לעבוד בפרך בלי תוצאות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
זה גלגל עצוב מאד
היא מתוסכלת מהמראה ומתנחמת באוכל
מתוסכלת מזה שהיא מבינה שהיא שמנה בגלל שהיא אוכלת
מתנחמת באוכל
לא נעים לה לאכול לייד האמא שכל כך דואגת לה שלא תשמין אז אוכלת בסתר
וככה מתפתחת לה הפרעת אכילה...
שוחחתי בעבר עם העוסית של מכבי שמנהלת את הקבוצות הללו בבני ברק והתרשמתי מאד מאד מהתוכנית. בעיקר מכך שהילדה (יש גם קבוצות נפרדות לבנים) מקבלת אחריות אישית ובלי כעס ואכזבות.
במקביל יש שיעורים לאימהות על שינוי תזונה
שוחחתי גם אמא שהיתה מרוצה מאד מאד מהתוצאות
יתכן שיש למכבי קבוצות גם בערים אחרות.
תבררי
בעיני- רק בשביל המיזם הזה שוה לעבור למכבי ומקסימום אחר כך תחזרי לקופה שלך..
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
יש חלוקה של גילאים
אחת יותר לילדות ואחת לנערות
תבררו במכבי
אני מאמינה שזה משתנה מעיר לעיר ומתקופה לתקופה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
המפתח: תני לה את האחריות!
כל עוד זו האחריות שלך, ולא שלה, לא יקרה כלום.
כי לאחריות יש טבע: כשאחד לוקח, השני שומט.
כל עוד את עוסקת בזה ולוקחת את האחריות על המשקל שלה, היא מצידה מרגישה עם זה בסדר, כי את כבר תדאגי לזה, זו האחריות של אמא. אני לא צריכה לדאוג. זה לא על הראש שלי. אמא בודאי תדאג לי.
אם תתני לה את האחריות על עצמה, תגלי שהיא לוקחת אותה ודואגת לעצמה.
כמובן שצריך להודיע לה, באהבה וברוגע, שזה "עליה". לא סתם לזרוק וללכת.
וכמובן, אחריות מטילים רק אחרי הבעת אימון מלא בה שהיא יכולה. זה יהיה לה הדלק.

(לשם דוגמא, כמו שאת לא בודקת אם נרות השבת מוכנים לך לפני הדלקתם, כי ברור לך שזו האחריות של הבעל-או כל דוגמא אחרת שרלוונטית לגביכם-בכזו שלמות תתני לה את האחריות על עצמה).

את שם בשבילה, בכיף. צריכה הדרכה? צריכה רעיונות? תשמחי לעזור לה. אבל זו האחריות שלה.
וגם ההדרכה והעזרה, פעם פעמיים. לא יותר. תוודאי שהיא יודעת מה עושים. אבל תזהרי לא לקחת את האחריות בחזרה אלייך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה