איך מכינים תחפושת של תות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לכן רעיון איך להכין תות בצורה קלה ומהירה?
או תמונה להשראה?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
באחת הפעמים כשהייתי בבית ההחלמה של טלזסטון לפני פורים, היתה שם סדנא שבה לימדו להכין תחפושת כזו בקלי קלות -
בסדנא היא השתמשה בבד פרוותי, אני אח"כ בבית יישמתי את זה על אלבד ולֶבֶד. [לא כדאי להשתמש באלבד אם רוצים לשמור את התחפושת גם לשנים הבאות כי הוא לא כביס.- עד כמה שידוע לי. לא ניסיתי...]
הרעיון כזה: בשביל הגוף מכינים "שכמיה"/ציצית בצורת תות כשהחלק העליון של התות (איפה שאמורים להיות העלים שלו) הוא לפי רוחב הכתפיים עם פתח לראש, בצדדים תפרתי גומי שיתפוס את הקדימה לאחורה וכך זה לא יתנפנף בלי שליטה, הידיים מושחלות בין הגומי לבין החלק העליון של הכתף. (בקיצור, מעין ציצית שגזורה כמו תות ובאזור המתניים יש גומי שמחבר את החלק הקידמי של הציצית לחלק האחורי) זה גוף התות. עשיתי אותו מאלבד אדום שעליו הדבקתי עיגולי לבד ירוק. (בדקתי ומצאתי שהנקודות שעל התות הן ירוקות ולא שחורות...)
הראש הוא בעצם העלה של התות - עשינו כובע בקלי קלות - את לוקחת רצועה מלבנית של הבד (במקרה שלי - אלבד אדום) מקפלת לחצי, ותופרת את הקצוות שנפגשו - מה שיוצר טבעת עבה של בד. בצד העליון את תופרת תפרים של כיווץ ומכווצת - וכבר יש לך צורה ראשונית של הכובע. הופכת את הכובע שהתפרים יהיו בצד הפנימי ועכשיו יוצרת לצד התחתון צורה נאה - מקבלת קיפול כמו של מכפלת ומדביקה בדבק חם, מקפלת עוד קיפול ומדביקה - וכך יש מעין "פטנט" על התחתית של הכובע. כדי להסתיר בראש הכובע את הכיווץ שיצר בכלל צורת כובע - מכינים עיגול בד, ממלאים באורלון או בחומר מילוי אחר וסוגרים, ותופרים לכובע כמו פונפון.

מקווה שהבנת. אולי תיכף אנסה לצייר את זה ולצרף קובץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
הנה תמונה. של אותו תות. מאותה סדנא.
(לא בטלזסטון אבל של אסתר ירקוני)

חני
 

קבצים מצורפים

  • 100_0330.JPG
    2.6 MB · צפיות: 193
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י תרצה;1532967:
באחת הפעמים כשהייתי בבית ההחלמה של טלזסטון לפני פורים, היתה שם סדנא שבה לימדו להכין תחפושת כזו בקלי קלות -
בסדנא היא השתמשה בבד פרוותי, אני אח"כ בבית יישמתי את זה על אלבד ולֶבֶד. [לא כדאי להשתמש באלבד אם רוצים לשמור את התחפושת גם לשנים הבאות כי הוא לא כביס.- עד כמה שידוע לי. לא ניסיתי...]
הרעיון כזה: בשביל הגוף מכינים "שכמיה"/ציצית בצורת תות כשהחלק העליון של התות (איפה שאמורים להיות העלים שלו) הוא לפי רוחב הכתפיים עם פתח לראש, בצדדים תפרתי גומי שיתפוס את הקדימה לאחורה וכך זה לא יתנפנף בלי שליטה, הידיים מושחלות בין הגומי לבין החלק העליון של הכתף. (בקיצור, מעין ציצית שגזורה כמו תות ובאזור המתניים יש גומי שמחבר את החלק הקידמי של הציצית לחלק האחורי) זה גוף התות. עשיתי אותו מאלבד אדום שעליו הדבקתי עיגולי לבד ירוק. (בדקתי ומצאתי שהנקודות שעל התות הן ירוקות ולא שחורות...)
הראש הוא בעצם העלה של התות - עשינו כובע בקלי קלות - את לוקחת רצועה מלבנית של הבד (במקרה שלי - אלבד אדום) מקפלת לחצי, ותופרת את הקצוות שנפגשו - מה שיוצר טבעת עבה של בד. בצד העליון את תופרת תפרים של כיווץ ומכווצת - וכבר יש לך צורה ראשונית של הכובע. הופכת את הכובע שהתפרים יהיו בצד הפנימי ועכשיו יוצרת לצד התחתון צורה נאה - מקבלת קיפול כמו של מכפלת ומדביקה בדבק חם, מקפלת עוד קיפול ומדביקה - וכך יש מעין "פטנט" על התחתית של הכובע. כדי להסתיר בראש הכובע את הכיווץ שיצר בכלל צורת כובע - מכינים עיגול בד, ממלאים באורלון או בחומר מילוי אחר וסוגרים, ותופרים לכובע כמו פונפון.

מקווה שהבנת. אולי תיכף אנסה לצייר את זה ולצרף קובץ.

וואו! איזה הסבר מפורט וברור!
ממש תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1533061:
הנה תמונה. של אותו תות. מאותה סדנא.
(לא בטלזסטון אבל של אסתר ירקוני)

חני

תודה חני זה ממש עוזר לראות את זה במציאות!
ילדים מתוקים בלע"ר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ראיתי רעיון ליצירת הנקודות שעל התות-
ליצור עם דבק חם נקודות על השטח של התות ואח"כ לצבוע בארטליין שחור.
זה יוצא מתוק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה