התייעצות את עזרתכם דחוף, בהחלטה!

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום לכולם,

אשמח לעזרתכם בנושא שאנחנו מתלבטים עליו רבות,
הבן שלי השנה היה במעון, מדובר בילד בגיל שנה פלוס שניכר שלא נהנה,
לא מדובר בהתעללות חס ושלום, אלא בחוסר ביחס. המעון הנ"ל נקרא הכי טוב באזור

לשנה הבאה, נרשמתי גם לגן פרטי מדהים וגם למעון הנ"ל.

מתלבטת מאד לאן לשלוח סופית, האם למעון או לגן.

חסרונות גן פרטי: עד 1:30, וללא ארוחת צהריים, מבחינת חופשים די מסתדר עם קייטנות הגן.

מצד שני הגננת שם משקיעה מאד וזה כולל הזנה של בוקר ופירות ויחס אישי ממש: (מבירורים רציניים אצל הורים)

חסרונות מעון: שנה הבאה יש מישהי טובה רק 3 פעמים בשבוע עד 1:00 וכל שאר הימים כנראה שיהיו מחליפות

מצד שני עד 4:00 עם ארוחת צהריים.

אשמח לעזרתכם מה הייתם מחליטים?

ובנוסף אם יש למישהו נסיון עם הישארות של אברך בצהריים עם ילד בן שנה וחצי אשמח לדעת איך זה.

תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מניסיון של אברך עם שהות של ילדה בת שנה וחצי-
אין אפשרות כמעט ולנוח צהריים (רק פעמים בודדות שהבת שלי ישנה מוקדם אצל המטפלת)
זה ממש להסתובב סביבה
זה גיל שהם פותחים ארנות, רוצים להיות עם חברה וכו'.
בקשר להחלטה- אין כמו חופשות של מעון- בערב פסח עד יג' ניסן ויש אפשרות לנקות את הבית וכו'... וגם יתרון נוסף במעון זה המרחבים- יש חצר, ריתמיקה, חוג בע"ח וזה גיל שכבר הילדים נהנים מכאלו דברים.
מצד שני- מעון יש חסרונות משמעותיים- של תחלופה , המוניות, פחות יחס אישי.
אני אחרי שנה של מטפלת שמים אותה שנה הבאה במעון.
הרבה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם את רוצה את טובת הילד- אני הייתי שמה בגן פרטי.
אני עבדתי שנים עד 4 והיו לי ילדים קטנים והייתי שמה בגן פרטי. לא אוהבת מעון. יש גנים שלא משכיבים את הילד ואז כשהוא חוזר הביתה אפשר להשכיב אותו. גם אם הוא היה ישן במעון בכל מקרה בשעה הזו. אין כמו לאכול בבית אוכל של אמא ולישון במיטה שלך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מדובר בגן פרטי עם מרחבים ממש כמו מעון, חצר מטופחת וכו',

העניין זה בעיקר השהות בצהריים עד כמה היא קשה

את האמת שיש עוד שיקול שלמטפלת בסופו של דבר אנו מוציאים 800 ש"ח בעוד שלמעון יותר במאות שקלים, אני לא זכאית לדרגה הנמוכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם הוא לא נהנה במעון בשנה שהיתה- לדעתי אל תשלחי אותו לשם.
נכון שהמעון מציע שעות וחופשים מעולים, אבל הכי חשוב שהילד יהיה בידיים הכי טובות.

אם הוא ילד נמרץ מאוד שזקוק לתעסוקה ומרחבים במיוחד, פעיל ופחות מחפש צומי- כן תשקלי מעון. אבל מן הסתם הוא כן תינוק קטן ורגיש שצריך גננת קבועה מסורה וסבלנית, והגן יהיה מושלם עבורו.

ולהיות בבית עם אבא בצהריים- בונוס בשביל הילד (אפילו שקשה לכם)

בהצלחה רבה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה לכל המשיבים,

אשמח גם לתגובות של הורים עם נסיון בשתיהם, אם יש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
טובת נפשו של הילד. זהו גיל קריטי לבנייה הרגשית שלו שאין לזה תחליף…
ובקשר לשינה הוא לא אמור לישון עד 13:30
מגיעים הביתה אוכלים ארוח״צ ואז הולכים לישון שעה וחצי פלוס מינוס
שלי אוכל אחרי השינה כך שאם זה ילך אצלך - קצת יותר נח ובעיקר יותר בריא לגוף לישון ואז לאכול… ואצלי הוא קם עצבני אם הוא אכל לפני השינה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם 😊

אשמח לעצתכם בנושא. הבת שלי ילידת חשוון, ומישהי הציעה לי להשאיר אותה עוד שנה בגן פרטי לפני המעבר לגן עירייה בשנה הבאה.
כי לפי החוק החדש, שנה נוספת לפני כיתה א’ אפשרית רק עכשיו, לפני גיל 3. ולדעתה זה עדיף לא להיכנס קטנה מידי לכיתה א'.

פרטים על הילדה:
בת שנתיים ו‑2 חודשים
עדיין יונקת, ויש לה אח קטן שנולד לאחרונה (רצינו שתסתגל לאט לאט קודם אליו ואז למסגרת)
רק עכשיו הכנסנו אותה למעון (באמצע השנה), עד כה הייתה בבית
ומאוד קשה לה עם המעון, במיוחד שרגילה כל היום לאמא להנקה וכו'

השאלות שלי:
1. מי מכם עשה שנה נוספת בגן לילד שלו? האם באמת כדאי?
2. גנים פרטיים באזור פרדס כץ – קריית הרצוג: מה העלויות שלהם?
3. מתי נפתחת ונסגרת ההרשמה לגן פרטי + לגן עירייה?
4. אם נרשמים לגן עירייה – האם אפשר לבטל בסוף אם התחרטנו ורוצים גן פרטי?
5. האם יש איש מקצוע שיכול לראות את הילדה ולהעריך התאמה למסגרת?
6. אם נירשם לגן עירייה רק בגיל 4 - זה לא פספוס?
7. אם כן מחליטים להשאיר שנה - האופצייה היחידה היא רק גן פרטי? או שיש אפשרויות אחרות? כמו מטפלת שלוקחת ילדים הביתה? או שחייב מוסד מוכר?

כל עצה תתקבל בברכה!
תודה רבה
פעם חשבתי שכדאי להוציא אישורים ולבנות ממ"ד. נכון, יש עלויות וזו לא בניה רגילה, אבל מה לא עושים בשביל הביטחון.

היום בשעת מלחמה, אחרי ששהיתי במשך יממה שלמה בבית עם ממ"ד, אני לא מצליח להבין איך אפשר לעבור את המלחמה עם ממ"ד.

הנה עשרת הסיבות למה ממ"ד זה נטל ולא נכס!
ואם יש לכם ממ"ד בבית, תקראו את זה ותגידו אם לא בא לכם לרוץ באזעקה הבאה למקלט הציבורי הקרוב לממ"ד שלכם...

1.
עזבו את אלה שבאופן רשמי הממ"ד הוא החדר הפרטי שלהם, הם סובלים יותר מכולם מהמלחמה, באמת רחמים... תנסו פעם להמשיך לישון כשמתמקמים לכם במיטה עוד ארבעה אנשים שמתנדנדים עם תהילים ביד, והכי מעצבן שאחד מבני הבית שמאוד רוצה שיתחשבו באלה שישנים בחדר דואג להשקיט כל העת את מי שנמלט לממ"ד בלופ של 'שששששש....' עולה ויורד באורך של עשרים שניות כל אחד.
אם היו שואלים אותי, הייתי מעדיף שידליקו לי באמצע שינה טרנסים בפול ווליום, רק לא את הששששש המתחסד הזה...


2.
מבחינה מדעית אין קשר בין בעלי ממ"דים לשמירה על משקל, ולכן אם אתם בדרך ל- או באמצע ה- 'דיאטה', כדאי שתדעו שבירידה ועלייה של מדרגות שורפים קלוריות הרבה יותר מאשר בהליכה רגילה במישור, מה גם שהדרך מהחדר שינה שלכם ועד הממ"ד היא במקסימום 3-7 מטר, ובמדרגות מדובר על בין 20 ל40 מטר, ועכשיו תוסיפו על זה את אפקט המהירות שבתוך הבית אתם הולכים אבל עד המקלט יש תחרות ריצה בין השכנים, אחרת תישארו לעמוד עד שהאירוע יסתיים...
אז אתם שם בממ"ד שצריכים להתחיל להוריד קלוריות, רק שתדעו שלרדת במדרגות זה פי 5 מהליכה במישור, ולטפס שימו לב, זה פי 20.
מה אתם אומרים, ניפגש במקלט?


3.
ומה עם ה'נפש'? גם אם ב"ה לא חטפנו פגיעה פיזית מאיזה רסיס תועה ה'נפש' דורשת את שלה, תמיכה רגשית וחיזוק הדדי מסייע במעבר חלק יותר של המלחמה מבחינה נפשית, במקלט תוכלו לפגוש בעלוני חיזוק, ציורי קיר מרגיעים, או סתם שכן חייכן שמנעים את האווירה, בבית, הסיכוי שלמישהו יהיה כח לזרוק בדיחה ב3:45 לפנות בוקר הוא אפסי, לעומת זאת במקלט הסיכוי שלא יהיה אחד כזה הוא אפסי...
אם יתמזל מזלכם אולי תצליחו לתפוס את צוות הסיוע הנפשי מטעם העירייה שייקלע למקלט שלכם בדרכם לעזרה דחופה בזירת נפילה, אל תוותרו להם, תשאלו את השאלות הנכונות, וסתם בשביל הסקרנות תנסו לראות אם הם לא מגלים בעצמם סימני מצוקה, מאוד יכול להיות שגם הם צריכים עזרה...


4.
מכירים את השכן המטופטפ בהגזמה? זה עם החולצה המגוהצת, הנעליים המבריקות והשיער המסורק.
עכשיו תשכחו את כל מה שידעתם אליו, ותדמיינו 'כרית' בצורה של השכן הזה...
נכון שבא לכם לראות את זה? אז רק שתדעו שמספר ה'פרצופי כרית' שיש במקלט בשעות הלילה, עולה על מספר הכריות שיש לכם בבית כולל אלה שעדיין ב'בוידעם' ולא נכנסו עדיין לכלל שימוש.


5.
אוהבים להסתכן ולראות 'יירוטים'? נראה אתכם מתחמקים מתחת עיניה הפקוחות והלחוצות של אמא ומתגנבים לחלון בסלון כדי לחזות במטר ה'מטאורים' שנוחת על אזור המרכז.
בדרך ל'מקלט' תמיד אפשר להתחמק איכשהוא החוצה, אל דאגה בתוך המקלט יש מספיק המולה שתסיח את דעתה של אמא, והיא תוותר על ללכת לחפש אחריכם בחוץ ברחובה של עיר. לא מומלץ, אבל אפשרי בהחלט.


6.
אני לא רוצה להפחיד, אבל 'מקלט' בתחושה שלי בטוח יותר משמעותית מ'ממ"ד'.
וודאי אם מדובר בממ"ד שמחכה לטיל בקומת הגג.
'מקלט' ממוקם בדרך כלל מתחת לאדמה מה שנותן תחושת בטחון מסוימת שגם אם תהיה פגיעה ישירה, המקלט ישרוד את זה.

מצד שני אם מכניסים למשוואה את כמות הפציעות בדרך למקלט, ה'פגיעה הישירה' הופכת לאופציה רחוקה יותר, ועדיין בגלל שהירידה למקלט היא באחריותנו והפגיעה של הטיל פחות... ההמלצה המושכלת שלי היא עדיין תהיה 'מקלט' בדגש על ירידה זהירה במורד המדרגות.


7.
אם אתם אחראים על 'וועד הבית' בבניין, ולא מצליחים לארגן ישיבת וועד כבר שנה וחצי, אז שתדעו שאם רק היה לכם מקלט בבניין, הייתם יכולים לקבל החלטות מהירות בסבב הצבעות מהיר תוך ניצול ציני של הלחץ שבו אנשים נמצאים כדי לקדם את האינטרסים שלכם בבניין.
עכשיו לכו תנסו להוציא כל שכן מהממ"ד שלו, בהצלחה.


8.
תחשבו על זה, את הממ"ד בבית אתם צריכים לפנות בסופו של דבר לטובת הדיירים המקוריים של החדר, אבל את השטח עליו השתלטתם ב'מקלט' תוכלו לנצל אחרי המלחמה למגוון פעילויות, רק ש'וועד הבית' לא ישמע...

9.
'זכות הרבים' זה לא צחוק!
לכולנו יש זכויות ועם כל הכבוד ל'צדיקים' שיש לכם בבית, אין מה להשוות ביניהם לבין ה'מסה' הגדולה של תינוקות של בית רבן שיש בכל 'מקלט' ממוצע בבני ברק, עליהם שום טיל איראני לא יכול!


10.
אוהבים קונספירציות? בואו למקלט. שם תשמעו מגוון רחב והזוי של עדכונים על אירועים מסתוריים שאולי התרחשו וכנראה שלא, אבל 'כתב החדשות' שזה עתה התחיל את דרכו לא מפסיק לשאול שאלות מעוררות מחשבה על כך שייתכן ואין בכלל מדינה ששמה 'איראן' והכל זה המצאה של ה'בונים החופשיים' שרוצים להשתלט על העולם.

הוא אפילו אמר פעם שיש מצב שה'בונים החופשיים' הם אלה שעומדים מאחורי הקמפיין על כך שצריך לבנות ממ"דים בכל הארץ, הכל כדי שלא יהיה לאנשים דרך להתעדכן במה קורה באמת...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה