• הוסף לסימניות
  • #1
מה נהוג שכלה תביא לשבת שהיא מגיעה לחתן. מה? לבית מתנה? לשוויגער מביאים גם משו? לאחים? לאחיות? ומה לחתן?
נשמח מאוד לעזרה
הכלה לחוצה אין לה מושג, וגם היא הראשונה בכיתה אין לה כ״כ את מי לשאול, מקווה מאד שמכאן נדע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
תלוי מאד:
יש כאלה שמביאים לבית, ולכל האחים / אחיות הרווקים
יש כאלה שמביאים גם לאחיינים (תלוי במספר ;))
יש כאלה שמביאים לכל זוג נשוי משהו לבית בלי קשר לילדים. (בתוספת לרשום לעיל)
יש כאלה שמביאים רק לבית.....
ולחתן כמובן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בד"כ מביאים משהו כללי לשויגער ולבית (סוג מגש יפה מכסף ועץ עם עוגות מעשה בית וכד')
משהו קטן לכל אחד מהאחים והאחיות הלא נשואים. (סוג ספר/משחק לבנים, תכשיט/תיק/בושם לבנות)
אם יש המון אחיינים מביאים משהו כללי לכל משפחה (נגיד משחק קופסא)
לחתן מביאים מתנה (גביע וכד'.)
(אני אומרת מה שזכור לי ממני ומחברותי בזמנו, {אנחנו ליטאים} אולי במגזרים שונים זה אחרת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מגזר ליטאי.
מה מביאים לכל זוג נשוי? אפשר רעיונות?
ומה אפשר להביא לבנות בנות ,15, 17 ,3,7,10,12,
ובנים בני 4,8,11,19,20
דברים יפים!
ומה עוד אפשר להביא לשוויגער?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לשוויגער? בד"כ מביאים משהו לבית: מגש מהודר לחלות, מעמד לבקבוק יין עם גביעים וכד'....
לזוגות הנשואים אפשר כלי חמוד לבית עם שוקולדים או זר פרחים מסבונים
אם יש לנשואים ילדים אפשר משחק לכל משפחה
כשאחי התחתן הבאנו לאחיות הרווקות שלה משהו חמוד מאד מסבון של פעם, אפשר תכשיט ממיכל נגרין.
לבנים: עניבה, חפטים, ספר לחידושי תורה
אם אזכר בעוד אכתוב לך.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אנחנו ליטאים ובתור זוג נשוי לא קיבלנו כלום מהחתן / כלה :D
מקובל לתת משהו יפה ומכובד לשוויגער אפשר לצרף משהו תוצרת בית,
לאחים ולאחיות אפשר לתת משהו ספציפי לכל אחד בהתאם לגילו
ואפשר משהו כללי לכולם ביחד, אפילו מגש זכוכית יפה עם סוכריות ושוקולדים...
בכל אופן בדר"כ הכלה מביאה בהתאם למה שהביא החתן והוא מביא ראשון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לאחים הרווקים עטי פרקר, ארנק, שעון,משחק-בהתאם לגיל
לבנות-ספר,תכשיט,ארנק,וכדו'
לשויגער-שעון לבית, כלי הגשה נאה,מפת שולחן וכדו'
לא ידוע לנו שמביאים לנשואים
אפשר לצרף ממתקים עבור הנכדים וכן פרסים קטנים, זולים ומעניינים
לחתן-גביע, סטנדר
והעיקר בשעה טובה, בשמחות ,בלב שמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני הבאתי משהו מאוד חמוד שהיה לכולם
למחותנים הבאתי כלי למטריות בצורת מטריה,ולכל גיסה קניתי מטריה עם השם שלהם על זה.
לגיסים הקטנים קניתי מתנה כל שהיא\ממתק.

אפשר להביא סוג של כלי אוכל עם אוכל עליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני לא חושב שזה מתאים לתת מתנה לאחי החתן בגילאי ישיבות, ואין שום סיבה לגרום קירוב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גיסתי הביאה (לפני 9 שנים אולי היום זה כבר שונה) לכל בת מגבת רחצה ששמה רקום עליה לגדולות יותר שהיו בסמינר עגילים של מיכל נגרין.
ולחמותי מגש עם סכין מכסף.
ולנשואים (אז היה 3) הביאה מתנות לילדים בלבד. גרבים, גומיות, סיכות בסגנון הזה לא זוכרת בדיוק.

גיסה אחרת הביאה מצעים ועוגה לשוויגער. לבנות אני לא זוכרת.

יעל
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אצל הורי היה "הסכם" אצל כל אח ואחות מאורסים שלא מביאים מתנות לכל בני המשפחה.
חסך המון טרטורים, כאב ראש וגם כמה שקלים....
תאמינו לי, לאף אחד אין חסכים, כולם בקשרים טובים וחמים עד היום...

אם בכ"א אתם הולכים לקנות לכולם- לבחורות אפשר סידורים, יש היום יפיפיים של מלכות או יפה נוף.
לשויגער / לבית כמו שכתבו כאן, שעון, כלי הגשה עם משהו שהכלה הכינה- לוידת למה אבל השויגער תמיד מתלהבת...
אפשר גם צנצנת אחסון יפה (או אגרטל) ולסדר פיצוחים בשכבות. אצלנו נרשמה התלהבות.
ולילדים אפשר צלחת מחולקת עם ממתקים/סוכריות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אנחנו הבאנו מתנה לחתן, מתנה להורים ולכל הילדים קניתי הרבה ג'לים ודברים טעימים מחנויות שמתמחות בממתקים שבדר"כ לא קונים ביום יום ממתקים כאלו יקרים ובכמויות.. (הרעיון עלה לאחר שלא הרגשתי בנח להביא מתנה לאחים בחורי ישיבות) שמים בכלי יפה ומגישים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אני הבאתי לבחורים כרטיספר ושיבחרו איזה ספר שהם רוצים
שמתי את הכל בתוך קופסא ועטפתי כמו מתנה גדולה יצא מהמם
שלחתי את זה לפני שבת ככה שלא אני הייתי צריכה לחלק
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אצלנו מסכמים מראש לפני "השבת הראשונה"
שאין מתנות לאחים ולאחיות לא מהכלה לאחי ואחיות החתן וכן להפך כשהחתן מגיע לאחי ואחיות הכלה.
זה חוסך המון כאב ראש וכיס...

לגבי מתנה לשוויגר אצלנו אוהבם להביא לשבת הראשונה משהו מיוחד ומקורי שלא "נקנה בחנות".
אני (ואחרי אחותי) הבאנו לשבת הראשונה אלבום עם תמונות האירוסין מעוצב בצורה מאד אומנותית, שעיצבנו כמובן בעצמנו (אחרת זה לא שווה כמובן...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אז ככה-
אנחנו לטאים וכן, ממש כן הבאנו מתנות וממש נחמד לקבל ולתת מתנות
למשפחה/לשווגער אפשר לתת כלי לשולחן שבת אוללי מגש לחלות לאמצע השולחן או מחזיק לברכונים מקריסטל או מפה לבנה לשולחן שבת
לבנות - לגדולות ארנק מטופטן אן סידור צבעוני עם שם
לקטנות - נעלי בית חיות מבד חמות כאלה, או משחק אחד לכולן או תכשיט חמוד וזול
לבנים- אן ספר מסוים או צעיפים/ארנקים/עטים עם שם
לאחיינים הבאנו שקיות ממתקים
למשפחה הבאנו עוגת מוס עסיסית למנה אחרונה עם כלי יפה
לחתן עצמו אפשר לתת ארנק מעור עם שם/סט ספרים אורחות שבת/עניבה/חפטים
בקיצור
לא זול ליסוע לחתן לשבת.....
אבל רק בשמחות ובלב שמח!!!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה