כללי מוכר לכם?

  • הוסף לסימניות
  • #1
משל שהופיע באיזשהו עלון ומשום מה מזכיר לי משהו.....

"מה זה, אין להם מצפון? מה הם חושבים שאני לא צריך את הכסף?" – תהה יוחנן, בקול כאוב
ומיוסר.

"ברוכים הבאים לעולם המנוצלים" – ענה לעומתו בר שיחו בנימת שחוק שפיזרה מעט את ענני הזעם. - "אתה נשאבת לתחום הגרפיקה והעימוד רק לאחרונה. אבל אני כבר מזמן הגעתי אל המסקנה הפשוטה".

"המסקנה שלי היא, שאתה יכול לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה כדי לענות על הדרישות שלהם ולהפיק יצירות מופת משובבי עין, אך מבחינת המזמינים, הרי שהתשלום שאתה 'מעיז' לדרוש הוא לא יותר מאשר "מלגת הוקרה" או "מענק עידוד", שהם עושים טובה שנותנים לך. מצידם שום דבר לא בוער. לא ישלמו היום? ישלמו מחר. ישלמו עוד שבוע, עוד חודש, מה בוער? אה?"..

יוחנן שתק והסכים לכל מילה.

לא היה זה סוד כי הוא התברך במתנת שמים בזוג ידי זהב. מודעה שעוצבה בעשר אצבעותיו הפכה ליצירת פאר של ממש. טובי הגרפיקאים היו בוחנים את יצירותיו ומנסים להתחקות אחר רעיונותיו היצירתיים והמפתיעים.

"מי שלא נמצא בתחום לא יודע לשער כמה ימים ולילות של עבודת-נמלים מאומצת, כמה כוסות קפה טורקי וכמה רחיצת פנים במים קרים בשעה 3 בלילה, עומדים מאחורי כל דף או עלון מעוצב" –הסביר לא פעם יוחנן למכריו.

- "אבל דעו לכם, כי החלק המתיש ביותר הוא המרדף אחרי התשלום המגיע לי בתום וביושר"
- . "כשצריכים אותך, הם יתקשרו 10 פעמים ביום לדחוק ולהלחיץ ולזרז, כל פעם בנוסח אחר: "תסיים כבר"! "המגבית חייבת להיפתח"! "הספר יורד כבר לדפוס"! ... ועוד שלל מכבשי לחץ.

"אך מהרגע ששלחת להם את החומר, פתאום נמוגו כל הלחצים כמו קוביית קרח בכוס תה חם.
אותו איש שאתמול דמה לסיר לחץ, מתעטף לפתע באדרת שלווה. אתה רק מזכיר את נושא התשלום, ופתאום נפתח סכר של תירוצים, בסגנון: "אל תדאג בסוף תקבל את הכסף"/ "אני צריך להתארגן עם הכסף"/ "אני המזכיר, תבקש מבעל הבית"/ יש כמה שחייבים לי כסף, כשאני יקבל מהם אני ישלם לך"..

הוא ניסה לדון אותם לכף זכות: "כנראה הם סבורים שיש לי משכורת מסודרת של עשרים וחמש אלף שקל לחודש. וכל העיסוק בגרפיקה היא מעין 'חובבנות', או 'התנדבות למען הציבור'...

הלוואי!.. הפטיר יוחנן בגיחוך מר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
קצת מוכר (לי) לא קורה הרבה. לא מרגיש מנוצל! לכולם קשה להוציא כסף. גם שאנחנו מבטיחים תרומה לביהכנ"ס בעליה לתורה, כמה זמן לוקח לנו לתת אותה בפועל?
יש כאלה שלא חושבים הרבה שהם טוענים "עכשיו עונת החגים יש הרבה הוצאות אני ישלם לך אחרי החגים" מה אני עז? אין לי הוצאות לחגים?
ללקוח (קבוע) אחד שמשך את הזמן שלחתי לו אימייל פשוט "אני צריך את הכסף לקנות אוכל לילדים", באותו יום קיבלתי את הצ'ק פלוס אימייל התנצלות.
אולי אצל הציבור הישראלי זה קצת שונה.

וסתם ככה בלי קשר מענין לעשות סקר כמה חברה עובדים לאחרי 12 בלילה. בכל השנים שאני עובד, פעמים בודדות עבדתי עד 12.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
באיזה עלון? של גרפיקאים?
:):p:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא מעבירים חומר ללקוח, לפני קבלת התשלום, נקודה.
כמו שבחנות בגדים, מביאים תשלום, ואז לוקחים את הבגד.
מקסימום מקסימום מקסימום צ'ק פיקדון.
וגם זה לא מומלץ,
כי הלקוח היחיד שהתרתי להביא צ'ק פיקדון,
שילם לי עכשיו, עבודה שנעשתה לפני חמישה חודשים!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י moshiko00;1111703:
וסתם ככה בלי קשר מענין לעשות סקר כמה חברה עובדים לאחרי 12 בלילה. בכל השנים שאני עובד, פעמים בודדות עבדתי עד 12.

וואו, נראה לי שאתה חד בדרא

ואגב, סתם קפץ לי בראש:
עבודה גרפית היא כמו פחית בקיוסק, על שניהם צריך לשלם!....
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לא מעבירים חומר ללקוח, לפני קבלת התשלום, נקודה.

יש לי כמה לקוחות קבועים שאני עושה להם פרויקטים ואני שולח חשבונית פעם פעמיים בחודש על העבודה (חלק לפי שעה וחלק לפי עבודה) ומעולם לא היה לי בעיה עם אי תשלום. יש אמון הדדי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה