מידע שימושי זקוקה לעזרתכם-סדר יום שבועי לילדים שנחשב שכיח?

  • הוסף לסימניות
  • #21
זה ברור שמגורים באזור חרדי יכולים להקל מאוד
אצלנו בשכונה כשהמזג טוב כל יום החניות מלאות במשחקי כדור ואופנים
והגינות מפוצצות אמהות וילדים
וברור שיש אופציה ללכת לשכנים / חברים
אבל מעבר דירה כורך גם קשיי התאקלמות
כדאי לברר טוב טוב האם הקהילה המקומית מקבלת ומתאימה
המון הצלחות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
@elibeli אולי תתחלקי עם עוד אמא של חבר ב"צהרון ביתי" יום את יום היא
והילדים ישחקו יחד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
שלום. אני בעלת תשובה מלפני הרבה שנים.
צורת חיים במשפחה חרדית מאוד שונה ממשפחה דתית.
אני מאוד מתקשה בנושאי טיפול בבית ניהול הבית וניהול הסדר יום של הילדים.
בנוסף חלק מהילדים מאוד אסרטיביים ואני בעלת אופי קצת חלש לפעמים, נוטה להיכנע להם.
וגם אין לי כ"כ משפחה. אין כ"כ קשר פתוח עם המשפחה המורחבת ואין עם להתייעץ.

שאלתי גם בעבר ועזרתם לי מאוד.

השאלות שלי במשפחה חרדית ממוצעת - שיש ילדים קטנים בכיתות הנמוכות והגנים וילדים גדולים.
אם מישהי יכולה דוגמא של סדר יום שבועי, אני מבינה שאי אפשר ממש לתת סדר מדוייק כי זה משתנה.
אבל סדר שבועי ממוצע.


ילדים שחוזרים מהמסגרות, אם אפשר לתת יום לדוגמא על מה ילד עושה במהלך היום.
כמה פעמים בשבוע יוצא לו להפגש עם חברים בממוצע.
מרגישה קושי לדעת אם מה שאצלנו זה תקין או לא תקין. כי הילדים מתלוננים הרבה.

תודה רבה.
אני רואה שכבר ענו לך פה,
אבל חייבת לומר שמאד התפעלתי ממך, את אמא מהממת!!!לא פשוט בכלל לגדל ילדים באווירה ובמנטליות שונה ממה שגדלת בה, כדאי לך לדעת שבשאלות שאת מתחבטת- מתחבטות גם אמהות חרדיות מבטן ומלידה, ממליצה לך מאד להצטרף לקבוצה של הנחיית הורים, מעבר לידע זה סוג של קבוצת תמיכה ונראה לי שזה מאד חסר לך. כל אישה מתייעצת, לפעמים עם המשפחה, לפעמים עם חברות ולפעמים עם חברות לעבודה ואם אין לך כאלו- הקבוצה יכולה להוות לך תחליף.
בהצלחה והרבה נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
גם אצלי בחורף לא נפגשים הרבה עם חברים.
אני לא גרה בבניין שבו קל לעבור מדלת לדלת ולהתחיל להיסחב בגשם עם ילדים לא מתאים לי...
בקיץ יוצאים לגינה לפעמים והגדולים יכולים לצאת ל'מחנה' עם חברים.
גילוי נאות- יש לי חצר ככה שהיא מעסיקה את הילדים די הרבה.

אני גם גרה במקום מעורב שאין חברים כ"כ קרובים (לכל אחד בקושי חבר אחד ברחוב).
יש לי בנים ככה שהם חוזרים מאוחר (4:30) ועד ארוחת ערב אין כ"כ הרבה זמן

אם כבר קופצת על האשכול ואשמח לרעיונות לתעסוקה לילד בן 5 שנמצא בבית לבד מ1:30 עד שאחים שלו חוזרים והוא משתעמם נורא ואמא שלו עדיין עובדת... (מהבית) וצהרונים אין לנו.
תודה לעזרה.
סליחה, אפשר לשאול מה זה מחנה?<
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אני רואה שכבר ענו לך פה,
אבל חייבת לומר שמאד התפעלתי ממך, את אמא מהממת!!!לא פשוט בכלל לגדל ילדים באווירה ובמנטליות שונה ממה שגדלת בה, כדאי לך לדעת שבשאלות שאת מתחבטת- מתחבטות גם אמהות חרדיות מבטן ומלידה, ממליצה לך מאד להצטרף לקבוצה של הנחיית הורים, מעבר לידע זה סוג של קבוצת תמיכה ונראה לי שזה מאד חסר לך. כל אישה מתייעצת, לפעמים עם המשפחה, לפעמים עם חברות ולפעמים עם חברות לעבודה ואם אין לך כאלו- הקבוצה יכולה להוות לך תחליף.
בהצלחה והרבה נחת!
תודה לך.
חייבת לציין שלא קל לי. ממש חסרה לי הדרכה.
אשמח להמלצות להנחיית הורים באזור המרכז והשרון
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
גם אצלי בחורף לא נפגשים הרבה עם חברים.
אני לא גרה בבניין שבו קל לעבור מדלת לדלת ולהתחיל להיסחב בגשם עם ילדים לא מתאים לי...
בקיץ יוצאים לגינה לפעמים והגדולים יכולים לצאת ל'מחנה' עם חברים.
גילוי נאות- יש לי חצר ככה שהיא מעסיקה את הילדים די הרבה.

אני גם גרה במקום מעורב שאין חברים כ"כ קרובים (לכל אחד בקושי חבר אחד ברחוב).
יש לי בנים ככה שהם חוזרים מאוחר (4:30) ועד ארוחת ערב אין כ"כ הרבה זמן

אם כבר קופצת על האשכול ואשמח לרעיונות לתעסוקה לילד בן 5 שנמצא בבית לבד מ1:30 עד שאחים שלו חוזרים והוא משתעמם נורא ואמא שלו עדיין עובדת... (מהבית) וצהרונים אין לנו.
אגב, את לא חושבת שיש קושי בין קושי להעסיק את הילדים אחה"צ לבין מגורים בעיר מעורבת?
מבחינת היצע אין אצלנו כלום כמעט.
סתם מעניין אותי ילדים שגרים בערים חרדיות בטח יש להם יותר היצע מה לעשות
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
תודה לעזרה.
סליחה, אפשר לשאול מה זה מחנה?<
'מחנה' זה מבנה מעצים/ קרטונים או כל דבר שעולה בדמיון הילדים.
אני גרה קרוב לחיידר אז בקיץ -כשמתאים מבחינת המזג האויר- ערב קודם הילדים מתאמים בינם לבין עצמם וכמה חברים 'מנחיתים' אצלי את התיקים שלהם ויוצאים למבנה המדובר.
הם מכניסים שם שולחנות, כסאות ועוד כיד הדמיון.
אצלי זה הגדולים יותר (10) אבל הקטנים 5 ו-7 מצטרפים לפעמים (כשאני מרשה ואז אני יוצאת עם הקטנטנים לגינה יותר קרובה לפקוח עין)

בגדול כשהם מסתובבים ככה אני מאד לחוצה אבל מבינה שזה חלק מההתפתחות שלהם (מי שעקב אחרי אשכולות אחרים חלקם עם בעיות קשב. ככה שההתפרקות הזו קריטית בשבילם).
אבל ממש דורשת שכל חצי שעה יבואו הביתה להגיד שלום ולשתות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
כמו שכתבתי
אצלנו בשכונה כשהמזג טוב כל יום החניות מלאות במשחקי כדור ואופנים
והגינות מפוצצות אמהות וילדים
וברור שיש אופציה ללכת לשכנים / חברים
בחורף אני עם הילדים בבית, כי הם קטנים ולא כל כך אוהבים ללכת לחברים
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
מה פתאום?
זה דומה לתחושות שיש לנו לפעמים, שלו היינו גרים בירושלים, היינו הולכים לכותל פעם בשבוע....
יש כל מיני ילדים. הרבה מהם יושבים בבית, להרבה מאד אין קשרי חברה ענפים מאד, והטלפון, האמינו לי, פעיל גם בבני ברק ובאלעד... (אצל הבנות..)
חזקי ואמצי, ילדים מתלוננים כי הם מתלוננים
כל עוד הנתונים הם כאלה, חלק מהחינוך שלנו, הוא להיות מותאמים למה שנגזר מהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
@elibeli אולי תתחלקי עם עוד אמא של חבר ב"צהרון ביתי" יום את יום היא
והילדים ישחקו יחד?
תודה רבה. חשבתי על זה אבל כזכור אני בשכונה מעורבת וספציפית לאותו ילד החבר היחיד שמתאים לעשות כזה דבר גר במרחק מאד גדול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
ש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
גרה במודיעין עילית.
החברות של הבנות הן חלק בלתי נפרד מסדר היום (לפעמים קצת מוגזם- אני מתמודדת כנראה הפוך ממך).
מאד קשה לי לדמיין אחה"צ בלי חברות, מניחה שהיה להן משעמם ממש.
אצל הבנים ממש לא, אבל יש הרבה פחות שעות אחה"צ כשחוזרים בחמש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
שלום. אני בעלת תשובה מלפני הרבה שנים.
צורת חיים במשפחה חרדית מאוד שונה ממשפחה דתית.
אני מאוד מתקשה בנושאי טיפול בבית ניהול הבית וניהול הסדר יום של הילדים.
בנוסף חלק מהילדים מאוד אסרטיביים ואני בעלת אופי קצת חלש לפעמים, נוטה להיכנע להם.
וגם אין לי כ"כ משפחה. אין כ"כ קשר פתוח עם המשפחה המורחבת ואין עם להתייעץ.

שאלתי גם בעבר ועזרתם לי מאוד.

השאלות שלי במשפחה חרדית ממוצעת - שיש ילדים קטנים בכיתות הנמוכות והגנים וילדים גדולים.
אם מישהי יכולה דוגמא של סדר יום שבועי, אני מבינה שאי אפשר ממש לתת סדר מדוייק כי זה משתנה.
אבל סדר שבועי ממוצע.


ילדים שחוזרים מהמסגרות, אם אפשר לתת יום לדוגמא על מה ילד עושה במהלך היום.
כמה פעמים בשבוע יוצא לו להפגש עם חברים בממוצע.
מרגישה קושי לדעת אם מה שאצלנו זה תקין או לא תקין. כי הילדים מתלוננים הרבה.

תודה רבה.


מאוד יפה לראות את הפתיחות והרצון הכנה שלך להשתנות ולשנות, מעריכה.

רציתי רק לאמר שתהיי בטוחה בעצמך, תזכרי בעצמך בתור ילדה, גם את מן הסתם היית מתלוננת להורים ולאו דווקא על דברים צודקים.
לפעמים צריך לדעת להציב גבולות, גם אם הילד מתחנן, מבקש ומוציא לך את כל האנרגיות.
את עומדת בשלך.
נכון, זה מאוד קשה, אבל זה לטובת הילד.

לגבי המפגשים עם חברים מחוץ לשעות הלימודים,
זה משתנה מילד לילד.
יש ילד שאצלו החברה תופסת מקום רב בחייו ולכן צריך לאפשר לו.
כמובן שבמידה.
אפשר לאפשר פעם בשבוע, אני חושבת שזה מספיק.
אם החבר הוא בן השכנים אפשר פעמים/שלוש בשבוע.

סדר היום משתנה ממשפחה למשפחה אך אתן לך קווים כללים:

*הילד חוזר מהלימודים- אוכל! (הם רעביםםם)
*לתת להם לספר מה היה להם היום וכו'...
(חשוב מאוד לזמן איכות, לתת לו לפרוק)
*משחקים/ציורים/ספרים וכו'
*שיעורי בית/לחזור על החומר הנלמד.
*מקלחות והתארגנות לשינה
*ארוחת ערב
*לילה טוב! (ב"ה!)

תראי, זה נטו הרגשה שלך.
תשחקי עם זה לפי מה שמסתדר לך באותו היום, חשוב שיהיה סדר אך גם חשוב שהוא יתבצע בקלילות ובזרימה.

המון הצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #34
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
קודם כל, באמת כל הכבוד לך, את מקסימה!
העלית נושא שאני במחשבות עליו לאחרונה,
בעבר גרתי בשכונה חרדית, לבנותיי הייתה חברה מהרגע שחזרו ועד שהלכו לישון, במובנים מסויימים באותה התקופה הדבר היה לי להצלה.
עברנו לגור בעיר שהיא מעורבת, אומנם השכונה חרדית ועדיין לבנות חסרה החברה שהייתה, הרבה חברות מבית ספר הנוכחי גרות במרחק ואני מוצאת את עצמי מול ילדות מתוסכלות וחסרות תעסוקה.
נכון, יש צורך בהגבלה, ועדיין, מהשעה 15:00 שחוזרות מבית הספר ועד השעה 21:00 שהולכות לישון כמה אני יכולה להעסיק או הם להעסיק את עצמם? ואני עובדת בבית....
מוצאת שזה כן חסר לי במידה מסוימת.
אמרו נכון שלא צריך להתייחס לכל קיטור, לנפש שלהם כנראה שחברה זה ממש טוב.
מקווה שזה בסדר לומר את זה כאן, אבל אלעד פחות מומלצת לעבור אליה....סליחה... צריך לבדוק את האזורים שם היטב היטב.
ותודה לכל התגובות פה, החכמתי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
אני גרה בשכונה חרדית וכמו שכתבתי, הילדים שלי ממש לא יוצאים כל היום החוצה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
תודה לך.
חייבת לציין שלא קל לי. ממש חסרה לי הדרכה.
אשמח להמלצות להנחיית הורים באזור המרכז והשרון
הי, כל הכבוד לך על העירנות ועל הפניה
נשמע שכבעלת תשובה וותיקה, כבר עברת את המשוכות הראשונות
וכעת אתם בשלב של גידול ילדים, חינוך וזה שלב חדש ואחר,
השאלות שאת שואלת מן הסתם לא היחידות.
הרבה פעמים עולים לבטים על איך נכון לחנך, החינוך שקיבלת - יכול להיות טוב ותואם, ויכול להיות שלא, אבל הרבה פעמים קשה לבחון את זה ממבט של דת.
נושאים כמו הצבת גבולות, משמעת, סמכות הורית, חינוך למצוות, הקניית הרגלים ועוד - הם נושאים שתמיד קשה לחנך אליהם, גם לחרדים מבית, ובפרט לבעלי תשובה.
ממליצה לך מאד "לאמץ" משפחה חרדית, אם יש כזו אפשרות, שהילדים יתחברו לילדיהם ואת תתחברי לאמא... להתארח לשבתות, וללמוד יותר על הנושאים.


בנוסף
ממליצה לך על @קריאת כיוון - אתי רוזנצוייג (0583264443)
היא מנחת קבוצות לאמהות בבני ברק
ומדרכית הורים (גם פרטני)
מהיכרות אישית אני יודעת שבחלק מהקבוצות משתתפות בעלות תשובה שזקוקות לפעמים להנחיה מדויקת יותר.

ודבר אחרון
תסמכי על האינטואיציות שלך כאמא.
הקב"ה הפקיד לך ילדים, והם ניתנו לך ורק לך, את עם הכלים והכישורים שלך, והאופי ומסלול החיים הייחודי שלך, הכי הכי מתאימה להיות להם לאם, לגדל אותם, לחנך ולהכין לחיים. משכך, ודאי יש בתוכך את התבונה האימהת לדעת מה נכון עבור הילד שלך, עבור הבית ועבורך.
הרבה הצלחה וס"ד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
תסמכי על האינטואיציות שלך כאמא.
הקב"ה הפקיד לך ילדים, והם ניתנו לך ורק לך, את עם הכלים והכישורים שלך, והאופי ומסלול החיים הייחודי שלך, הכי הכי מתאימה להיות להם לאם, לגדל אותם, לחנך ולהכין לחיים. משכך, ודאי יש בתוכך את התבונה האימהת לדעת מה נכון עבור הילד שלך, עבור הבית ועבורך.
הרבה הצלחה וס"ד!
הכי נכון - הילדים הם שלך
אבא בשמים סומך עלייך שתדעי איך לגדל אותם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
מה פתאום? אני גרה בבני ברק, ואין לי כמעט שכנים בגילאי הילדים שלי.
אולי זה נפוץ בקרית ספר יותר, אבל ממש לא בכל עיר חרדית.
פעם פעמיים בשבוע הילדים הולכי לחברים, ובשאר הימים הם משחקים בבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
קודם כל, באמת כל הכבוד לך, את מקסימה!
העלית נושא שאני במחשבות עליו לאחרונה,
בעבר גרתי בשכונה חרדית, לבנותיי הייתה חברה מהרגע שחזרו ועד שהלכו לישון, במובנים מסויימים באותה התקופה הדבר היה לי להצלה.
עברנו לגור בעיר שהיא מעורבת, אומנם השכונה חרדית ועדיין לבנות חסרה החברה שהייתה, הרבה חברות מבית ספר הנוכחי גרות במרחק ואני מוצאת את עצמי מול ילדות מתוסכלות וחסרות תעסוקה.
נכון, יש צורך בהגבלה, ועדיין, מהשעה 15:00 שחוזרות מבית הספר ועד השעה 21:00 שהולכות לישון כמה אני יכולה להעסיק או הם להעסיק את עצמם? ואני עובדת בבית....
מוצאת שזה כן חסר לי במידה מסוימת.
אמרו נכון שלא צריך להתייחס לכל קיטור, לנפש שלהם כנראה שחברה זה ממש טוב.
מקווה שזה בסדר לומר את זה כאן, אבל אלעד פחות מומלצת לעבור אליה....סליחה... צריך לבדוק את האזורים שם היטב היטב.
ותודה לכל התגובות פה, החכמתי!
תודה. אלעד זו עיר גדולה.
למה פחות מומלצת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
הי, כל הכבוד לך על העירנות ועל הפניה
נשמע שכבעלת תשובה וותיקה, כבר עברת את המשוכות הראשונות
וכעת אתם בשלב של גידול ילדים, חינוך וזה שלב חדש ואחר,
השאלות שאת שואלת מן הסתם לא היחידות.
הרבה פעמים עולים לבטים על איך נכון לחנך, החינוך שקיבלת - יכול להיות טוב ותואם, ויכול להיות שלא, אבל הרבה פעמים קשה לבחון את זה ממבט של דת.
נושאים כמו הצבת גבולות, משמעת, סמכות הורית, חינוך למצוות, הקניית הרגלים ועוד - הם נושאים שתמיד קשה לחנך אליהם, גם לחרדים מבית, ובפרט לבעלי תשובה.
ממליצה לך מאד "לאמץ" משפחה חרדית, אם יש כזו אפשרות, שהילדים יתחברו לילדיהם ואת תתחברי לאמא... להתארח לשבתות, וללמוד יותר על הנושאים.


בנוסף
ממליצה לך על @קריאת כיוון - אתי רוזנצוייג (0583264443)
היא מנחת קבוצות לאמהות בבני ברק
ומדרכית הורים (גם פרטני)
מהיכרות אישית אני יודעת שבחלק מהקבוצות משתתפות בעלות תשובה שזקוקות לפעמים להנחיה מדויקת יותר.

ודבר אחרון
תסמכי על האינטואיציות שלך כאמא.
הקב"ה הפקיד לך ילדים, והם ניתנו לך ורק לך, את עם הכלים והכישורים שלך, והאופי ומסלול החיים הייחודי שלך, הכי הכי מתאימה להיות להם לאם, לגדל אותם, לחנך ולהכין לחיים. משכך, ודאי יש בתוכך את התבונה האימהת לדעת מה נכון עבור הילד שלך, עבור הבית ועבורך.
הרבה הצלחה וס"ד!
תודה.
אכן בעלת תשובה וותיקה.
בנוגע למה שכתבת מאוד יכול לעזור לי "לאמץ" משפחה חרדית אבל באזור שלנו ממש קשה למצוא דבר כזה.
בקשר לאינטואיצה - מאוד קשה לי.
הבעיה שאין לי בכלל משפחה או מכרים כמונו. אין עם מי להתייעץ. הכל לבד לבד.
לדוגמא לאחרונה שקלנו לחפש מקום מגורים אחר. אין לי את מי לשאול
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה