מידע שימושי זקוקה לעזרתכם-סדר יום שבועי לילדים שנחשב שכיח?

  • הוסף לסימניות
  • #61
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
אצלי הבעיה הפוכה
אני גרה ביישוב חרדי קטן, שכולם כמו משפחה אחת גדולה, כולם מכירים אחד את השני ומעורבים בחיי היום יום.
הבעיה שהבן שלי בן 6 כמעט לא נמצא בבית אחר הצהריים והרבה פעמים אני אפילו לא יודעת איפה הוא, הוא מסיים את החיידר לפני שאני חוזרת מהעבודה, קבענו עם משפחה שהוא מגיע אליהם אחרי החיידר (בתשלום) הבעיה שתמיד כשאני מגיע לקחת אותו הוא כבר לא שם, הלך לחברים ולפעמים עד 6 או 7 בערב אני לא יודעת איפה הוא מסתובב כי הם עוברים קבוצה של חברים מבית לבית (לפעמים כל החבורה מופיעה גם אצלינו בבית ואז נעלמים אחרי כמה דקות לבית אחר) זה מצב שמדאיג אותי מאוד אבל אין לי עליו כ"כ שליטה כי זה סגנון החיים פה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
במודיעין עילית כולם אברכים?

השאלה אם יש קהילה מגובשת זה לא בעצם עוזר קצת?

במודיעין עילית אין בכלל קהילה מגובשת?

אני ממודיעין עילית
במודיעין עילית לא כולם אברכים (לכאורה רובם)
אבל מי שלא אברך, ולא עוסק בעבודה תורנית
קצת קשה לו בקבלה לחיידר (וגם להיות חלק מקהילה של ביה"כ סטנדרטי)
ביה"ס של בנות- אם אתם חרדים, אמורים להתקבל

אני לא מכירה ביה"כ ספרדי, אבל אם זה מתאים, יכול להיות ששם יותר יקבלו לקהילה בזרועות פתוחות
בניינים ושכונות, איך בנין
אבל בגדול יש קשרים יפים בדר"כ בין שכנים

אבל שוב, תבדקו באמת מה מתאים לכם
אני נתתי פחות או יותר את מה שאני מכירה במודיעין עילית

יכול להיות שאלעד או ביתר יותר פתוח בעניין של האברכים ומגבעת
אשדוד?
תל ציון?
עמנואל?

אבל בהחלט קהילתיות, וחברה לילדים בהחלט תורמת
רק חשוב שהיא באמת תתאים לסגנון שלכם (כי אחרת זה פחות יעבוד)
וגם לשים גבולות, כי אין לזה סוף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אצלי הבעיה הפוכה
אני גרה ביישוב חרדי קטן, שכולם כמו משפחה אחת גדולה, כולם מכירים אחד את השני ומעורבים בחיי היום יום.
הבעיה שהבן שלי בן 6 כמעט לא נמצא בבית אחר הצהריים והרבה פעמים אני אפילו לא יודעת איפה הוא, הוא מסיים את החיידר לפני שאני חוזרת מהעבודה, קבענו עם משפחה שהוא מגיע אליהם אחרי החיידר (בתשלום) הבעיה שתמיד כשאני מגיע לקחת אותו הוא כבר לא שם, הלך לחברים ולפעמים עד 6 או 7 בערב אני לא יודעת איפה הוא מסתובב כי הם עוברים קבוצה של חברים מבית לבית (לפעמים כל החבורה מופיעה גם אצלינו בבית ואז נעלמים אחרי כמה דקות לבית אחר) זה מצב שמדאיג אותי מאוד אבל אין לי עליו כ"כ שליטה כי זה סגנון החיים פה.
זה קשה מאוד אבל חשוב מאוד מאוד לשים גבולות לזה,
ממש ממליצה לך לעבוד על זה עכשיו.

למשל- שמיד אחרי הלימודים הולכים למשפחה איקס ומתקשרים לאמא לומר שלום.
אם רוצים ללכת לחבר אחר, אז צריך להתקשר לאמא לשאול אותה.
כשאמא חוזרת (נניח ב5) כולם צריכים לחזור הביתה, ולשנן את זה לילדים גם כשהם הולכים שב5 צריך לחזור או פשוט הולכים לאסוף אותם.
וכו' מה הגבולות והדרך שמתאימים לכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
לא כולם אברכים בכל מקום יש מהכול
אבל בערים צעירות בד"כ יש קהילה של כלל התושבים החרדים בערים הוותיקות יש קהילות שמגובשות כבר לפי עדות וחסידויות,
אבל יש נתון חשוב של טווח מחירים שיכול להתאים לכם בערים וותיקות ממש יקר,
ואזור בארץ אם יש לכם עבודה מסודרת מסתבר שלא תרצו להתרחק מידי,
יש לכם חברים להתענין או אני חוזרת להמלצה לנסות לסוע לשבתות למשש דופק,
קחי בחשבון שבערים צעירות כדוגמת חריש יש קהילה ברובה משפחות צעירות ושוב נישארת בלי חברה בגיל מתאים לילדים בוגרים,
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
תודה.
אכן בעלת תשובה וותיקה.
בנוגע למה שכתבת מאוד יכול לעזור לי "לאמץ" משפחה חרדית אבל באזור שלנו ממש קשה למצוא דבר כזה.
בקשר לאינטואיצה - מאוד קשה לי.
הבעיה שאין לי בכלל משפחה או מכרים כמונו. אין עם מי להתייעץ. הכל לבד לבד.
לדוגמא לאחרונה שקלנו לחפש מקום מגורים אחר. אין לי את מי לשאול
הי,
אני חושבת שזה ממש ממש חשוב שיהיה לכם משפחה חרדית בקשר טוב,
רב,
יועץ חרדי
או דמות שתוכל להדריך
לפעמים בתחילת הדרך זה ברור שצריך הכונה
אבל דווקא בהמשך,
בשלב של גידול ילדים, משפחה, וה"חיים בעצמם" מאד חשוב לקבל הדרכה

תוכלו אולי לפנות לארגונים כמו ערכים, שיש להם מחלקה מיוחדת לליווי בעלי תשובה וותיקים.

או אם אתם חושבים על מעבר דירה, לעבור למקום שיש בו עוד אנשים בסגנון שלכם מחד ורב / משפחות חרדיות מאידך,
קהילה כמו רעננה לדוגמא, יש בה הרבה בעלי תשובה וגם אברכים, חרדים שמסייעים לכל אורך הדרך.
זה כמובן קיים גם בבני ברק, אבל זה תלוי בכם ובסגנון שלכם
לכן חשוב להתיעץ עם מישהו שמכיר את המערכת אבל מכיר גם אתכם, וידע לכוון באופן מדויק ומתאים לצרכים שלכם.



בהצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
תו
לא כולם אברכים בכל מקום יש מהכול
אבל בערים צעירות בד"כ יש קהילה של כלל התושבים החרדים בערים הוותיקות יש קהילות שמגובשות כבר לפי עדות וחסידויות,
אבל יש נתון חשוב של טווח מחירים שיכול להתאים לכם בערים וותיקות ממש יקר,
ואזור בארץ אם יש לכם עבודה מסודרת מסתבר שלא תרצו להתרחק מידי,
יש לכם חברים להתענין או אני חוזרת להמלצה לנסות לסוע לשבתות למשש דופק,
קחי בחשבון שבערים צעירות כדוגמת חריש יש קהילה ברובה משפחות צעירות ושוב נישארת בלי חברה בגיל מתאים לילדים בוגרים,
תודה.
בחריש יש יש יותר זוגות צעירים בגלל שזה יחסית מקום חדש? לא חשבתי על העניין הזה ולא ידעתי שזה ככה
אשמח לעוד הצעות. אז בכל מקום שהוא חדש לא יהיו הרבה ילדים בגילאים בוגרים??? כי זה גם שיקול אצלנו.

אנחנו מחפשים מקום שיהיו גם בנות בגילאי תיכון/סמינר - זה לא קיים בכל מקום?


בקשר לשבתות- חשבנו על זה -השאלה אם בשבת רוב המשפחות לא מתארחות ואז זה בעצם לא נותן לנו כלום? כי המקום מכיל אורחים ולא באמת המקום עצמו שביום רגיל. מה דעתך?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #67
אצלי הבעיה הפוכה
אני גרה ביישוב חרדי קטן, שכולם כמו משפחה אחת גדולה, כולם מכירים אחד את השני ומעורבים בחיי היום יום.
הבעיה שהבן שלי בן 6 כמעט לא נמצא בבית אחר הצהריים והרבה פעמים אני אפילו לא יודעת איפה הוא, הוא מסיים את החיידר לפני שאני חוזרת מהעבודה, קבענו עם משפחה שהוא מגיע אליהם אחרי החיידר (בתשלום) הבעיה שתמיד כשאני מגיע לקחת אותו הוא כבר לא שם, הלך לחברים ולפעמים עד 6 או 7 בערב אני לא יודעת איפה הוא מסתובב כי הם עוברים קבוצה של חברים מבית לבית (לפעמים כל החבורה מופיעה גם אצלינו בבית ואז נעלמים אחרי כמה דקות לבית אחר) זה מצב שמדאיג אותי מאוד אבל אין לי עליו כ"כ שליטה כי זה סגנון החיים פה.
צריך לתאם עם הילד פשוט.
אגב, באיזה יישוב חרדי אתם גרים?
שקלנו גם יישוב כי אולי ביישוב לעומת עיר יותר קל לילדים חברתית
 
  • תודה
Reactions: bp1
  • הוסף לסימניות
  • #69
במעלה עמוס
יישוב בגוש עציון
שמעתי עליו דברים טובים על מעלה עמוס.
בגלל שחיפשנו מקום מגורים - המליצו לנו גם עליו.
אגב, את גרת לפני כן בעיר? מאוד תעזור לי חוות דעת של מישהי שגרה גם בעיר וגם ביישוב ויכולה להצביע על ההבדלים.
כרגע אנחנו מחפשים מקום מגורים ולא כ לכך מוצאים.
יש הבדלים בין עיר ליישוב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
א. ניתן להתנסות בשכירות, לא חייבים למכור ולקנות. ואז מה הבעיה לחזור בחזרה?
ב. לא בכל מצב, אבל ברוב הפעמים כדי להצליח בגידול טהור, צריך מעט להתרחק מהמשפה אם היא אינה כזו, למרות הקושי שבדבר.
ג. יש קושי לקהילות החזקותיותר, לקבל מי שאינו לגמרי עם כל הכלים והכללים, ולכן אולי עדיף לא עיר עוצמתית ודורסת ודורשת כמו בני ברק, או מודיעין עלית, אלא יותר פריפריה, או אלעד וכדומה.
אבל צריך להתייעץ עם רב גדול, יש בכל פרט ופרט שאלות, והבדלים דקים, וקשה לפרט הכל.
גם אני מתנסח בזהיורת, מפני שזה פורום ציבורי, ויש סטיגמות, ומקובלויות, וכעס, ואיני רוצה לפתוח דיון פומבי בעניין.
אני מבינה מה שאתה כותב. גם היום אנחנו גרים בעיר שהיא מעורבת וגם פה יש את כל הנושאים האלו שאתה מדבר עליהם. זה לא חדש לנו.
האם אפשר לומר שבערים החרדיות יש ערים יותר חרדיות ופחות? יעזור לי מאוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
שמעתי עליו דברים טובים על מעלה עמוס.
בגלל שחיפשנו מקום מגורים - המליצו לנו גם עליו.
אגב, את גרת לפני כן בעיר? מאוד תעזור לי חוות דעת של מישהי שגרה גם בעיר וגם ביישוב ויכולה להצביע על ההבדלים.
כרגע אנחנו מחפשים מקום מגורים ולא כ לכך מוצאים.
יש הבדלים בין עיר ליישוב?
אני נולדתי וגדלתי בביתר
אחרי החתונה גרתי כמה שנים בצפת
ואחר כך עברנו למעלה עמוס
כך שגרתי גם בעיר חרדית, גם בעיר מעורבת וגם ביישוב חרדי.
השוני בין המקומות גדול מאוד בהרבה תחומים
אם את רוצה תוכלי להתכתב איתי באישי ואפרט לך בשמחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
@רינה כהן3434
אולי תיפגשי עם מישהו, אולי מישהו שיתנדב כאן מהפורום שקצת מכיר את הלך הרוח בערים השונות
יהיה קל יותר לעזור לך עם הסגנון
תחושת תלישות זה לא קל, אני בטוחה שקהילה טובה ואזור טוב יכולים לעזור הרבה
לא רק בנקודה הספציפית של שעות אחה"צ...
מחזקת את ידיך להמשיך לחפש ולנסות את המעבר, מעריכה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
בקשר לשבתות- חשבנו על זה -השאלה אם בשבת רוב המשפחות לא מתארחות ואז זה בעצם לא נותן לנו כלום? כי המקום מכיל אורחים ולא באמת המקום עצמו שביום רגיל. מה דעתך? - לא נראה לי שבשבת רגילה באמצע השנה רוב האנשים מתארחים,
בערים צעירות בד"כ המשפחות יותר צעירות, יש קהילות פרפריה וותיקות שיש שם גם משפחות מבוגרות,
נראה לי שאתם צריכים לתחום את עצמכם לאזור בארץ אחרת - לא נגמר ההצעות , מתאים לכם צפון? רוצים מרכז / אזור ירושלים?
אולי תכנוני אותנו יותר מה את מחפשת ,אזור , סגנון וכד
ובנות פה תכתובה הצעות, אח"כ תנסי לאתר נשים שגרות במקומות הנל לברר יותר על הקיהלה, סוגי מוסדות וכד,
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
בקשר לשבתות- חשבנו על זה -השאלה אם בשבת רוב המשפחות לא מתארחות ואז זה בעצם לא נותן לנו כלום? כי המקום מכיל אורחים ולא באמת המקום עצמו שביום רגיל. מה דעתך? - לא נראה לי שבשבת רגילה באמצע השנה רוב האנשים מתארחים,
בערים צעירות בד"כ המשפחות יותר צעירות, יש קהילות פרפריה וותיקות שיש שם גם משפחות מבוגרות,
נראה לי שאתם צריכים לתחום את עצמכם לאזור בארץ אחרת - לא נגמר ההצעות , מתאים לכם צפון? רוצים מרכז / אזור ירושלים?
אולי תכנוני אותנו יותר מה את מחפשת ,אזור , סגנון וכד
ובנות פה תכתובה הצעות, אח"כ תנסי לאתר נשים שגרות במקומות הנל לברר יותר על הקיהלה, סוגי מוסדות וכד,
מניחה שיותר מרכז הארץ והשרון יותר רלוונטי עבורנו. למרות שאם יהיה מקום מיוחד אולי כדאי לשקול אפילו שיהיה מרוחק מאוד.
תודה על העזרה. אני ממש זקוקה לייעוץ.
מניחה שיתאים לנו מקום שיהיו בו כמה סוגים.
לדעתך, איך משפחה מחפשת ומחליטה על מקום מגורים?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #76
לא יודעת מה לומר,
אנחנו גרים איפה שההורים שלי
יש לי אחות שהלכה לאיפה שהורי בעלה
אחות נוספת שקנתה באחיסמך,
משהי אמרה לי שבקהילה החרדית בחיפה עשו סקר רוב מי שגר שם זה מי שיש לו שורשים בעיר סבתה ילידת חיפה או משהו כזה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
בודאי שבמקום חרדי יש אפשרויות תעסוקה נרחבות יותר לילדים.
הילדים שלי כמעט לא הולכים לחברים אבל הם יום יום במתמידים. פעמיים בשבוע בספריה. ואני לפעמים לוקחת את הקטנים למשחקיה. יש תקופות שהולכים לחוגים. בראש חודש הם הולכים בד"כ לפעילות מטעם המתמידים/ המנהל הקהילתי.
אז עוד לפני החברים יש לילדים תעסוקה מגוונת.
בקיץ הם יוצאים למגרש (הגדולים) לשחק כדור או נוסעים באופניים, ועם הקטנים אני יורדת לעתים מאד קרובות לגינה שם אני פוגשת את מעגל התמיכה שלי...
דווקא חברים אצלינו פחות כי אני לא אוהבת תאומים, אז הקטנים שלא מתאמים בעצמם כמעט לא הולכים לחברים. הגדולים יש לו"ז צפוף כמו שהזכרתי לעיל כך שאת החברים הם פוגשים בפעילויות ובזמן הפנוי הם כן קצת בבית (לא עושים אצלנו יצירות ולא כלום, מעבירים את הזמן..... ומרב שעמום קצת עוזרים לאמא)

לגבי איך מחלטים על מקום מגורים.
לדעתי השיקול הראשון הוא משפחה. מי שיכול נשאר לגור בעיר הולדתו.
השיקול השני הוא אפשרות כלכלית + משפחה. מחפשים מקום שיהיה מצד אחד נגיש למשפחה מצד שני אפשרי מבחינה כלכלית (את תראי יותר בני ברקים שהגרו לאלעד וירושלמים שמתגוררים בבית שמש)
כמובן שבמקביל נבדקת ההתאמה הדתית. חינוך הילדים והרמה הרוחנית של הקהילה.
לרב תעסוקת הילדים לא נלקחת בחשבון בבחירת מקום מגורים כי הוא נבחר עוד לפני שהם גדלים ומביעים מורת רוח.
אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לקחת בחשבון. כי נשמע באמת שהענין הזה מקשה עליכם ברמה היומיומית.
אז באמת תלוי מה עדיין מחזיק אתכם במקום ההוא והאם זה שוה את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
מניחה שיותר מרכז הארץ והשרון יותר רלוונטי עבורנו. למרות שאם יהיה מקום מיוחד אולי כדאי לשקול אפילו שיהיה מרוחק מאוד.
תודה על העזרה. אני ממש זקוקה לייעוץ.
מניחה שיתאים לנו מקום שיהיו בו כמה סוגים.
לדעתך, איך משפחה מחפשת ומחליטה על מקום מגורים?
חשבתם על נתניה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
לא יודעת מה לומר,
אנחנו גרים איפה שההורים שלי
יש לי אחות שהלכה לאיפה שהורי בעלה
אחות נוספת שקנתה באחיסמך,
משהי אמרה לי שבקהילה החרדית בחיפה עשו סקר רוב מי שגר שם זה מי שיש לו שורשים בעיר סבתה ילידת חיפה או משהו כזה,
היינו רוצים לברר לגבי אלעד אבל לא מכירים משם. אלעד זה כמו עיר או כמו יישוב?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה