דרוש מידע מי שלא מסודרת בסמינר, ימים אחרונים להגשת ערעור!

לכל האלו שחושבים שמפלים רק את הספרדים
אני מכירה בי"ס של ש"ס - ספרדי שלא מסכים לקבל מורות אשכנזיות
זה לא הפליה?
זה לא הפליה שאני רואה מודעה בעיתון שרק משהי עם מטפחת וכו' יכולה לעבוד במקום מסוים
אם אשכנזי היה כותב ככה שחור ע"ג לבן מודעה ד' ישמור מה היו עושים לו....
מה שקורה שמי שרוצה להרגיש מופלה בחיים יכול להרגיש בכל מקום
ויש דרך להסתכל על החיים!
נכון אני לא סותרת את זה שמעדיפים לקבל בנות אשכנזיות מבנות ספרדיות, כי ברגע שרוב הכיתה תיהיה ספרדיות הספרדיות עצמן כבר לא ירצו ללכת לשם לא יספיק להם
ולכל האלו שכותבות שלעשות תיכונים אזורים כמו יסודי לא מבין את הבעיה
כי בבי"ס יסודי האמא יכולה להחליט לילדה לאיזה חברה ללכת ולתחבר וכד' וזה לא קל לשלוח ילד למרחק
ותלמידה בסמינר זה משפיע אחרת החברה, וחברה משפיע לטוב ולמוטב בכל מקום! והיא יכולה לנסוע קצת בשביל החינוך שלה....
 
לכל האלו שחושבים שמפלים רק את הספרדים
אני מכירה בי"ס של ש"ס - ספרדי שלא מסכים לקבל מורות אשכנזיות
זה לא הפליה?
זה לא הפליה שאני רואה מודעה בעיתון שרק משהי עם מטפחת וכו' יכולה לעבוד במקום מסוים
אם אשכנזי היה כותב ככה שחור ע"ג לבן מודעה ד' ישמור מה היו עושים לו....
מה שקורה שמי שרוצה להרגיש מופלה בחיים יכול להרגיש בכל מקום
ויש דרך להסתכל על החיים!
נכון אני לא סותרת את זה שמעדיפים לקבל בנות אשכנזיות מבנות ספרדיות, כי ברגע שרוב הכיתה תיהיה ספרדיות הספרדיות עצמן כבר לא ירצו ללכת לשם לא יספיק להם
ולכל האלו שכותבות שלעשות תיכונים אזורים כמו יסודי לא מבין את הבעיה
כי בבי"ס יסודי האמא יכולה להחליט לילדה לאיזה חברה ללכת ולתחבר וכד' וזה לא קל לשלוח ילד למרחק
ותלמידה בסמינר זה משפיע אחרת החברה, וחברה משפיע לטוב ולמוטב בכל מקום! והיא יכולה לנסוע קצת בשביל החינוך שלה....
פעם ספרדיה כזאת שדוגלת רק במטפחת וכו' הסבירה לי שהם לא יכולים לקבל חינוך ממי שהולכת עם פאה.
אבל זה ממש שטויות.
כי בכל בית ספר וסמינר ספרדיים יש המון מורות אשכנזיות, יותר נכון רובן אשכנזיות.
 
לפני הרבה שנים הייתי מזכירת רישום, וראיתי את הדברים מזווית קצת שונה.
כל פעם שהיתה מגיעה אמא של בת בכורה הייתי מסבירה לה שמתוך 4 כיתות, 3 כיתות מתמלאות באחיות שאליהם אנחנו מחוייבים (משה"ח מחייב, אא"כ יש משהו חריג), ועל המקומות בכיתה הרביעית מתמודדות מאות נרשמות, כך שכדאי שתירשם לעוד מקומות.
התגובה הקבועה היתה: "מה פתאום? הבת שלי רוצה פה!".
לא עזרו כל הסבריי על כך שאין מה לעשות, אי אפשר לקבל את כולן, גם אם הן מצויינות.
"אבל הבת - שלי - מצויינת"
"אבל הבת - שלי - רוצה - פה".
"אבל הבת - שלי - רוצה - פה".
אח"כ יתלוננו על זה שלא מקבלים את הבת והיא יושבת בבית...

ואגב, צריך להבין שבקרב האחיות יש המון בנות חלשות לימודית, כך שכדי לאזן הסמינר שואף לקבל את הטובות.

ואם הסמינר לא יסנן, ויקבל רוב ספרדי, לדוגמא, או רוב בנות חלשות לימודית, אז השם שלו ירד, ושנה הבאה כבר לא ירצו ללכת אליו, אז מה עשינו?
 
@פלפלונית לדעתי אפליות יהיו עד סוף הגלות.
פעם היתה אפליה של ספרדים נגד אשכנזים (סורי שאני לא זוכרת את השנים, המח שלי היום מאובק לגמרי) מתישהו זה התהפך נראה לי מקום המדינה, ונהיה אפליה של אשכנזים נגד ספרדים, היום זה מתחיל להתאזן, מאמינה שעוד כמה שנים אם הגלות הזו לא תסתיים כבר יהיה אפליה מאוזנת או הפוכה חזרה. ;)
היום באמת בסמינרים ספרדים לא מוכנים לקבל בנות אשכנזיות אבל זה לא נראה לי כאפליה אלא בגלל המציאות של ימינו, אם אשכנזיה רוצה ללכת לסמינר ספרדי זה הרבה יותר מנורה אדומה על הסיבה.
סמינרים במקור לא היו מיועדים לאשכנזיות בלבד, הסמינרים היו מיועדים למשפחות חרדיות ומתי שהוא נהיה סינון של רוב אשכנזי.
 
היום באמת בסמינרים ספרדים לא מוכנים לקבל בנות אשכנזיות אבל זה לא נראה לי כאפליה אלא בגלל המציאות של ימינו, אם אשכנזיה רוצה ללכת לסמינר ספרדי זה הרבה יותר מנורה אדומה על הסיבה.
סמינרים במקור לא היו מיועדים לאשכנזיות בלבד, הסמינרים היו מיועדים למשפחות חרדיות ומתי שהוא נהיה סינון של רוב אשכנזי.
לא באמת שמכריה משהי אשכנזיה שרוצה סמינר ספרדי
רק נתתי דוגמא אם למשל זה היה ההפך פתאום זה לא אפליה
אין לי בעיה שהיו אפליות, כמו שהסברתי זה בחירה של בנ"א להסתכל על העולם
 
לא באמת שמכריה משהי אשכנזיה שרוצה סמינר ספרדי
רק נתתי דוגמא אם למשל זה היה ההפך פתאום זה לא אפליה
אין לי בעיה שהיו אפליות, כמו שהסברתי זה בחירה של בנ"א להסתכל על העולם
יש כמה בודדות כל שנה שרוצות
אבל זה לא אפליה כרגע כי זה פשוט מציאות כ"כ מוקצנת לצד השני שעצם הרצון של אשכנזיה ללכת לסמינר ספרדי מראה על בעייתיות.
ומאחר שצוות יש הרבה אשכנזיות בסמינרים ספרדים, וזה בסדר לתת תנאי של ללבוש מטפחת בזמן העבודה אז אין פה גם אפליה לגבי צוות. האמת שמבחינת צוות לא ראיתי את האפליה הזו גם בסמינרים, מכירה הרבה ספרדיות שעובדות כמורות וכו' בסמינרים.
(ומרגיז אותי נורא לראות הודעות שמחפשים מישהי עם כיסוי ראש. פאה זה כיסוי ראש. תכתבו שאתם מחפשים מישהי עם מטפחת או מישהי עם כיסוי ראש לדעת הרב עובדיה.)
וכן. אם המציאות תתהפך והאפליה תהיה נגד אשכנזים- לא יצטרכו לחפש ולראות שיש אפליה. ולא יהיה תלוי בבחירה של בנ"א איך לראות את העולם.
 
לפני הרבה שנים הייתי מזכירת רישום, וראיתי את הדברים מזווית קצת שונה.
כל פעם שהיתה מגיעה אמא של בת בכורה הייתי מסבירה לה שמתוך 4 כיתות, 3 כיתות מתמלאות באחיות שאליהם אנחנו מחוייבים (משה"ח מחייב, אא"כ יש משהו חריג), ועל המקומות בכיתה הרביעית מתמודדות מאות נרשמות, כך שכדאי שתירשם לעוד מקומות.
התגובה הקבועה היתה: "מה פתאום? הבת שלי רוצה פה!".
לא עזרו כל הסבריי על כך שאין מה לעשות, אי אפשר לקבל את כולן, גם אם הן מצויינות.
"אבל הבת - שלי - מצויינת"
"אבל הבת - שלי - רוצה - פה".
"אבל הבת - שלי - רוצה - פה".
אח"כ יתלוננו על זה שלא מקבלים את הבת והיא יושבת בבית...

ואגב, צריך להבין שבקרב האחיות יש המון בנות חלשות לימודית, כך שכדי לאזן הסמינר שואף לקבל את הטובות.

ואם הסמינר לא יסנן, ויקבל רוב ספרדי, לדוגמא, או רוב בנות חלשות לימודית, אז השם שלו ירד, ושנה הבאה כבר לא ירצו ללכת אליו, אז מה עשינו?
האמת שאף פעם לא הבנתי למה הרישום לסמינרים לא מתבצע כמו רישום לישיבות, מה העניין שכל האחיות ימשיכו באותו סמינר?? יש בנות שמתאים להן סמינר קטן עם יחס אישי, יש כאלה שכל ההמוניות עושה להן טוב. הכנסתם את הבת הבכורה לסמינר אחד, אוטומטית כל הבנות אחריה הולכות לאותו סמינר גם אם הוא לא מתאים להן בכלל, כמו שאת מציינת פה שיש בנות חלשות לימודית בקרב האחיות, אז למה לאמלל אותן?? למה לא להתאים לכל אחת את הסמינר שמתאים לה?? בדיוק כמו בישיבות.
 
האמת שאף פעם לא הבנתי למה הרישום לסמינרים לא מתבצע כמו רישום לישיבות, מה העניין שכל האחיות ימשיכו באותו סמינר?? יש בנות שמתאים להן סמינר קטן עם יחס אישי, יש כאלה שכל ההמוניות עושה להן טוב. הכנסתם את הבת הבכורה לסמינר אחד, אוטומטית כל הבנות אחריה הולכות לאותו סמינר גם אם הוא לא מתאים להן בכלל, כמו שאת מציינת פה שיש בנות חלשות לימודית בקרב האחיות, אז למה לאמלל אותן?? למה לא להתאים לכל אחת את הסמינר שמתאים לה?? בדיוק כמו בישיבות.
את רוצה שענין המגמות יתחיל כבר בט'?

בכללית אני חושבת שהאימוץ של המודל הסמינרים החסידיים היה יכול בהחלט לעזור כאן!
תראו מה הולך בסמינרים החסידים בנות יראות שמיים צנועות ואיכותיות!
לא רואה שאחוז הבנות ה"מקולקלות" שונה משאר הסמינרים,
מקבלים את כל מי ששייך לחסידות וגם שם יש משפחות על כל גווני הקשת החסידית (ממודרנים מאד ועד מאד חסידיים ושמרנים)
ולכולם שלום....
 
את רוצה שענין המגמות יתחיל כבר בט'?

בכללית אני חושבת שהאימוץ של המודל הסמינרים החסידיים היה יכול בהחלט לעזור כאן!
תראו מה הולך בסמינרים החסידים בנות יראות שמיים צנועות ואיכותיות!
לא רואה שאחוז הבנות ה"מקולקלות" שונה משאר הסמינרים,
מקבלים את כל מי ששייך לחסידות וגם שם יש משפחות על כל גווני הקשת החסידית (ממודרנים מאד ועד מאד חסידיים ושמרנים)
ולכולם שלום....
צודקת. זה גם מה שאני חושבת. אמרתי זאת קודם, סמינר איזורי.
 
את רוצה שענין המגמות יתחיל כבר בט'?

בכללית אני חושבת שהאימוץ של המודל הסמינרים החסידיים היה יכול בהחלט לעזור כאן!
תראו מה הולך בסמינרים החסידים בנות יראות שמיים צנועות ואיכותיות!
לא רואה שאחוז הבנות ה"מקולקלות" שונה משאר הסמינרים,
מקבלים את כל מי ששייך לחסידות וגם שם יש משפחות על כל גווני הקשת החסידית (ממודרנים מאד ועד מאד חסידיים ושמרנים)
ולכולם שלום....
זה יכול לקרות רק בגלל שכל ההורים כפופים בצורה בלתי מתפשרת להנהגה אחת!
מה שכנראה לא קיים במקומות אחרים...
אני מתכוונת שלפעמים ההורים מעקמים ת'אף מול משפחות מסוימות שמכניסים למוסדות אבל ברגע שזה מגובה מגבוה אז פשוט מאמינים וסומכים.
 
מה שמשגע אותי... מילא היו יוצאות מהסמינרים האלה רק בנות טובות ואיכותיות, אז הייתי מבינה את הסינון, אבל המצב הוא לא כזה, לא חסר מקולקלות ולא חסר סיפורים בסמינרים, אז איך הסינון שלהם בדיוק עוזר אם מקבלים רק רק רק משפחות טובות?? אפשר לחשוב יש למישהו ערובה שמשפחה טובה= ילדה טובה
 
מלכתחילה ,
למה שסמינר אשכנזי ירצה לקבל בנות ספרדיות .
ולפני שאתן תוקפות אותי ,
לסמינרים יש סדר עדיפויות
1. בנות אשכנזיות ממשפחה טובה.
2. בנות ספרדיות ממשפחות טובות ממש
3. בנות אשכנזיות ממשפחות טובות אבל קצת חלשות
4. בנות ספרדיות ממשפחות טובות.
זהו , לשאר אין מקום
כמה גזענות... לא יאומן שיש עוד אנשים כאלה בימינו....
 
מלכתחילה ,
למה שסמינר אשכנזי ירצה לקבל בנות ספרדיות .
ולפני שאתן תוקפות אותי ,
לסמינרים יש סדר עדיפויות
1. בנות אשכנזיות ממשפחה טובה.
2. בנות ספרדיות ממשפחות טובות ממש
3. בנות אשכנזיות ממשפחות טובות אבל קצת חלשות
4. בנות ספרדיות ממשפחות טובות.
זהו , לשאר אין מקום.
לא השארת מקום לחצי חצי
 
בלת"ק
בחורה שהסמינר לא מוכן אפילו לקבוע לה ראיון (הסיבה שהם אומרים לכאורה לא זה)
מה היא אמורה לעשות עכשיו? איך מערערים? יש לה אפשרות לערער אם לא היה ראיון?
 
מלכתחילה ,
למה שסמינר אשכנזי ירצה לקבל בנות ספרדיות .
אמממ אולי כי הכסף מהמדינה הוא לא אשכנזי או ספרדי?
כספי ציבור= הנהגה שוויונית, קריטריונים שקופים וחוקיים.
עולה על דעתך בית חולים שיקבל רק ספרדים כי בא לו?

ומנהל שלא מתאים לו שיתכבד וגייס תרומות בעצמו ולא יקח שקל מהמדינה וגם לא מתורמים ספרדים
ורק אז יוכל לקבוע שהוא מקבל רק את זותי שסבתא שלה כיבסה על גדות הדנייפר
מקווה שאת לא מורה אם זה היחס שלך לאנשים.
 
בלת"ק
אני יכולה להעיד על הכיתה שלי
שאותן בנות שבתחילה לא קבלו ,
והפעילו פרוטקציות ,
הן הבנות שעשו הכי הרבה בלאגן בכיתה!
לפעמים ההורים חושבים שהילדה ילדה טובה והם לא באמת יודעים מה קורה בכיתה
והסמינרים שחופרים , יודעים לפעמים יותר טוב מההורים כן ,כן!
ונכון ,
יש ילדות טובות באמת שלא מתקבלות
בואו לא נשכח שהכל נקבע מלמעלה
וה' גוזר הכל .
ואם אחת שהפעילה פרוטקציות מקבלים והשניה , שהיא יותר טובה לא מקבלים - זה משמים!!!
ילדה טובה שעוברת גיהנום ברישום לסמינרים - ככה ה' רצה , ובעז"ה זה מה שיכפר לה על העוונות.
ב"ה לא התנסיתי בזה , אבל עברתי את זה עם כמה חברות טובות
וזה תקופה קשה , לראות שהתקבלת , ואת רוצה לחוות עם החברות את הרגע , ויש כמה שלא קיבלו עדיין תשובות...
אבל , יש גבול כמה אפשר להאשים את הסמינר .
הסמינר יקבל את מי שהוא בחר . ולא את מי שאת בחרת .
לא חושבת שזה טוב לילדה להכנס לסמינר , ולדעת שבמקום הזה לא רצו את המש' שלה בגלל כך וכך וכך...
והיא צריכה להוכיח למורות ולהנהלה שהיא טובה ,
ולא תמיד זה קל .
אז לפעמים אין מקום יותר טוב , ומנסים ומשתדלים - ברור
אבל לפעמים צריך להרים ידים - ולדעת שהכל מאבא שאוהב אותנו כ"כ!!!
את צודקת מאוד!!
להגיד לכם שאני בעד התנהלות של סמינרים ממש ממש לא!!
ויש כמה שאני בטוחה שמוכן להם מקום מיוחד בגיהנום
אבל א"א להכליל את כל המקרים
אצלי בכיתה היו כמה וכמה בנות שהתקבלו ברגע שאחרי האחרון אחרי לחצים אדירים
(אחת התקבלה היום הראשון של הלימודים בבוקר)
והם עשו כל כך הרבה צרות אח"כ בסמינר ובלגן
אני כמה שנים טובות אחרי סמינר אבל גם איך שהם נראות עכשיו הסמינר מתבייש שהם למדו שם
אולי יהיו כאלו שיטענו שהסמינר מתייחס לא יפה אחרי שקיבל מאוחר, במקרים האלה אני לא חושבת שזה היה
התייחסו אליהם מאוד יפה והם קבלו הרבה תפקידים בסמינר
נראלי הורים צריכים להפנים שחייבים לשלוח בת למקום שמתאים לה!! ולא לשכנות ולא לסבתא
להפסיק להתייחס לשם ולכבוד
 
בסיעתא דשמיא

גם אצלינו בעיר
היו 3 בנות שלא התקבלו
ועשו הפגנות בלי סוף
הבנות לא הלכו לשום סמינר
נשארו בבית
והתעקשו להתקבל
ואחרי חצי שנה שהיו בבית
התקבלו וחשבו שנצחו-
אבל אחרי כמה שנים כולם הבינו למה הסמינר לא רצה לקבל אותן.
2 מהן נפלטו אחרי 3 שנים וד' ישמור איך הן נראות...
והשלישית שרדה איכשהו בקושי רב

אם היו הולכות למקום שמתאים להן מלכחילה זה לא היה קורה
וגם מה שנראה מתאים בגלל התדמית- תראו לאן זה הוביל.
מה הרויחו?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה