דרוש מידע שאלה מוזרה... מקובל חברתית = נורמלי?

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לדעתי כן.
נורמלי- אם בודקים מה שכולם עושים בגרף. הגרף יוצא בצורת פעמון, כשהרוב במרכז. כל עוד אתה לא בקצוות- אתה בנורמה.
לכן, כל דבר שכולם עושים, הופך להיות הנורמה, ומי שעושה אותו הוא הלא נורמלי. גם בקטע טוב, הוא יותר טוב מהשאר, אבל לא בנורמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
פעם שמעתי הרצאה ממורה לחינוך מיוחד שאין כזה דבר נורמלי ולא נורמלי כל אחד והנורמה שלו... היה לה על זה הרצאה שלימה, תאוריה בפני עצמה.
וסתם כך בדיוק השבוע שמעתי משהו יפה על הנושא -נורמלי זה בעצם 'נורמה לי' לכל אחד נורמה משלו... כך שאין להקיש ממקרה למשנהו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כן זה בדיוק ככה,
כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי
חד משמעית כן!!!!
לצערנו.....:((תמיד יהיו את האנשים הנורמליים שיגידו שזה לא נורמלי, אבל רוב העולם ידרוש "הכלה" ל"נורמליות החדשה"
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
זה נכון וכואב מאוד
כי הרבה פעמים עברות ודברים אסורים הופכים להיות שיא הנורמליים
בגלל שכמה אנשים בלי ירא"ש ככה התנהגו ולצערנו זה נכנס
ולפעמים זה כל כך מושרש עד שזה מגיע למצב שלא מבינים בכלל איזה בעיה יש בזה
והרבה פעמים אותם שעושים באמת כמו שהתורה אומרת נראים ונתפסים בציבור כ"לא נורמליים"
צריך להבין שנורמלי ולא נורמלי צריך להיקבע רק לפי חוקי התורה
מה היא אוסרת ומה היא מתירה ואיך צריך להתנהג בכל תחומי החיים
הלוואי ונזכה לחיות כך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש כת בארצות הברית של אנשים ברצף האוטיסטי שחיים ביחד. מנהיגים אותה גבר ואישה שאוטיסטים גם הם .והם טוענים שלמה כל העולם אומר שאנחנו לא נורמלים והם כן? אנחנו טוענים את ההפך אנחנו הנורמלים ואתם אלו שלא!
נראה לי שקוראים לה כת האסי או משהו כזה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא קראתי את התגובות מעלי - אולי כתבו גם...

אבל בטח שכן, ראו ערך "אופנה"
דוגמה אחת מיני רבים:
לפני 15 שנה מי שהלך עם משקפיים ענקיות שמכסות את כל הפרצוף היה נראה מיושן ומוזר
והיום?...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
זה נורלמי לענות אחרת מכולם?
יכול להיות שדבר שנהיה מקובל חברתית הופך לנורמלי. אך מי שלא שהולך עם העדר - לא הופך ללא נורמלי.
כל אדם צריך להפעיל שיקול דעת ולדעת לא לנהות אחר העדר בעיינים עצומות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
הגדרה מילונית למושג נורמה - דבר הנמצא בשכיחות גבוהה בקרב אוכלוסיית היעד.
אם כך מה שהופך למקובל חברתית מטבע הדברים הופך לשכיח ואם כך גם לנורמלי.

עצוב לומר אבל חיינו לגמרי מתנהלים ככה.

מישהו מעלה רעיון משוגע משכנע את ה''טובים'' וכל השאר כמו עדר אחריהם, בלי לעצור רגע ולחשוב אם זה בכלל טוב או נורמלי..
כשחז''ל אמרו ''או חברותא או מיתותא'' לא נראה לי שהם התכוונו עד כדי כך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
בדרך כלל דבר שהוא לא נורמלי לא מצליח להפוך לנורמלי ולהיות חלק מהציבור
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בדרך כלל דבר שהוא לא נורמלי לא מצליח להפוך לנורמלי ולהיות חלק מהציבור
לא מסכימה עם הדברים,
פעם אולי זה היה נכון, בדור של היום כל דבר שהוא מוזר הוא מרגש וגורר אחריו הרבה שהופכים את זה לנורמה....
(ואני לא אתן פה דוגמאות, וד"ל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אולי התכוונת לומר - "מקובל"? כלומר יש דברים שמקובלים ויש דברים שלא. היום מקובל ללכת עם משקפיים ענקיות, פעם זה לא היה מקובל. או - מקובל ללכת עם חצאיות, פעם זה לא היה מקובל (וגם לא צנוע).
נורמלי זה יותר קשור למצב הנפשי של האדם. אם אדם עושה משהו שבני אדם בדרך כלל לא עושים, אז הוא נחשב לא נורמלי. למשל, אדם שמחליט לעבור כביש בעיניים עצומות, או אדם שחוצה כביש סואן מאוד (למשל, כביש 6) בוודאי לא נורמלי.
אם מישהו פתאום צועק ברחוב סתם בצורה חריגה, בוודאי זה לא נורמלי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה