דרוש מידע מטריקס - מודיעין עילית

וואויי וויאייי
נכנסתן כאן לדיון שאין דרך לצאת מפה
(עוד רגע האשכול יינעל)

אין בזה נודא של כן ולא וזה לא שחור לבן
יש בנות שלא יכולות לעבוד אם יש אפילו חילוני אחד
ויש שכן והן שמורות בכל מקום ויודעות לשמור על עצמן

אבל זה לא נתון לדיון
כל דבר צריך לשאול רב!!!!!!!

ואין מה לדון בזה
מה גם שאתן מתווכחות סתם בלי לדעת מה כל אחת
יכול להיות שיש פה אחת שאליסטית נניח ואחת דתייה או אולי חילוניה (לא אומרת פה ספציפי על מישהי רק נותנת את שני הצדדים הקיצוניים....)
מה הקשר להתווכח במקום הזה????
מתכנתים זה עם אינטלקטואלי.
אוהבים להתנצח בשביל האינטלקטואל :p
 
ביקשת דוגמאות לפרטי פרטים - קיבלת
ביקשתי לנהל דיון מסודר וענייני.
כשאני כותבת:
יש סיכוי טוב שהייתי מכוונת את הבת שלי בעבודה ראשונה, בטח כבחורה,
למקום עבודה ׳רך׳ יותר. (לא מטריקס ולא גמפ״א אלא משהו באמצע)
ואת עונה לי:
אני מכירה אנשים שעובדים בוויקס (WIX) ויש שם מסיבות בריכה ובירות על הגג למה לך להכניס את הבת שלך לכאלה מקומות?? את יכולה להסביר לי את זה ?
שלא לדבר על זה שקאמאטק מכניסים בנות לפייסבוק!! את באמת רוצה שהבת שלך תעבוד בפייסבוק? למה?
זה לא עונה על ההגדרות האלו.
 
הורים שומעים שבהייטק מרוויחים הרבה כסף וכו', ושולחים את הבת בשמחה ללמוד, ואז כשהיא מתחילה לעבוד מעקמים את האף..
לאחרונה דיברה איתי אמא לבת בוגרת מסלול תכנות על משרה בחברה ספציפית, היא שאלה אותי "מה תהיה לה אינטרקציה עם גברים חילונים?"

האמת הפתיע אותי ששנתיים לימודים ולא מצאו זמן להנגיש לתלמידות (ולהורים!) את ההיבט הפרקטי של העבודה וההתמודדות המיטבית איתו.
 
לאחרונה דיברה איתי אמא לבת בוגרת מסלול תכנות על משרה בחברה ספציפית, היא שאלה אותי "מה תהיה לה אינטרקציה עם גברים חילונים?"

האמת הפתיע אותי ששנתיים לימודים ולא מצאו זמן להנגיש לתלמידות (ולהורים!) את ההיבט הפרקטי של העבודה וההתמודדות המיטבית איתו.
מוזר מאד. אין סיכוי שלא דברו על זה...
ואין סיכוי שהיא לא ידעה...
או שהיא תמימהלה גדולה. או שהיא לא מעורבת בחיים של הבת שלה.
 
ביקשתי לנהל דיון מסודר וענייני.
כשאני כותבת:

ואת עונה לי:

זה לא עונה על ההגדרות האלו.
לא ראיתי את ההודעה הראשונה כנראה כתבת אותה בזמן שאני כתבתי את שלי.
קבלי את התנצלותי
כוונתי היתה להכנס לנעליים של ההורים שסומכים על הסמינרים ולא תמיד מודעים בפועל למה זה אומר.
 
או שהיא תמימהלה גדולה. או שהיא לא מעורבת בחיים של הבת שלה
לא על שתי האופציות.

לדעתי היא חשבה שהבת שלה תיכנס למקום סטייל מטריקס וממילא הצורך יתייתר.

חוסר ההכרות פה הוא בכך שבתחום הזה, לא משנה איפה את יושבת יש ממשק עם כלל העובדים, ובזה כנראה יש חוסר בהסברה.
מתבקש קורס סטייל : "יום בחייה של עובדת הייטק מי מה למה וכמה"
 
לאחרונה דיברה איתי אמא לבת בוגרת מסלול תכנות על משרה בחברה ספציפית, היא שאלה אותי "מה תהיה לה אינטרקציה עם גברים חילונים?"

האמת הפתיע אותי ששנתיים לימודים ולא מצאו זמן להנגיש לתלמידות (ולהורים!) את ההיבט הפרקטי של העבודה וההתמודדות המיטבית איתו.
אני אל יודעת במי האשמה..
אבל הרגילו אותנו כציבור - שכל דבר צריך שהסמינר ינגיש..
כמו שהסמינר לא מברר לבחורה על בחור בשידוכים,
כך הוא לא אמור להסביר להורים מה כוללת העבודה (למרות שאם נאי זוכרת נכון, בעידן הרחוק לפני שנרשמו למגמה, היה איזה ערב הורים על כל המגמות יחד..
 
לא ראיתי את ההודעה הראשונה כנראה כתבת אותה בזמן שאני כתבתי את שלי.
קבלי את התנצלותי
כוונתי היתה להכנס לנעליים של ההורים שסומכים על הסמינרים ולא תמיד מודעים בפועל למה זה אומר.
זו באמת בעיה,
ובעיני הפיתרון הוא לא לסגור את קמאטק,
אלא שההורים והבחורה עצמה יבינו שיש להם אחריות על מקום העבודה של הבחורה (או האישה)
שהתפקיד שלה הוא לבדוק אם המקום מתאים, וגם אם כן - להציב לעצמה את הגבולות ולעמוד בהם.
כי כמו שכתבתי קודם, זה לא מתחיל בקמאטק ולא נגמר בוויקס.
אלו התמודדויות שאפשר לפגוש גם בחברות קטנות, וגם במקומות דתיים.
והתפקיד של העובדת הוא להיות מוכנה להתמודדויות האלו.
 
אבל הרגילו אותנו כציבור - שכל דבר צריך שהסמינר ינגיש..
כמו שהסמינר לא מברר לבחורה על בחור בשידוכים
לגמרי חושבת שזה במתחם הברורים של ההורים והתלמידה לפני הכניסה למסלול,
אבל כמו בשידוכים צריך להכיר את התחום כדי לדעת מה לשאול, ובזה יש אולי יתרון למורות שמכירות את התעשיה, ומשכך כדאי שישלבו גם את החומר הזה בערבי הסברה \ במסלול עצמו.
 
אם כבר אמרנו מקומות דתיים
אני לפעמים שמתי לב שדווקא במקומות שנקראים חרדים יש בעיות יותר גדולות
דוג
אני עבדתי במקום שהוא חרדי
ומה הבוסית אמרה לי שהיא שאלה רב ולא צריך חסימה.....(למה שאני אסמוך על הרב שלה)
אחותי-עבדה במקום חילוני הבוסית אומרת לה הבנתי שהחרדיות צריכות חסימה אז אין בעיה....

לפעמים שזה מקום חרדי אז כביכול הכל בסדר -לא חסר מקומות חרדים ולא דווקא הייטק שאת רואה את הגברים-החרדיים והנשים מדברים חופשי ובבדיחות....

לפעמים החילונים יודעים שחרדים זה משהו שלא מתקרבים אליהם........
 
אם כבר אמרנו מקומות דתיים
אני לפעמים שמתי לב שדווקא במקומות שנקראים חרדים יש בעיות יותר גדולות
דוג
אני עבדתי במקום שהוא חרדי
ומה הבוסית אמרה לי שהיא שאלה רב ולא צריך חסימה.....(למה שאני אסמוך על הרב שלה)
אחותי-עבדה במקום חילוני הבוסית אומרת לה הבנתי שהחרדיות צריכות חסימה אז אין בעיה....

לפעמים שזה מקום חרדי אז כביכול הכל בסדר -לא חסר מקומות חרדים ולא דווקא הייטק שאת רואה את הגברים-החרדיים והנשים מדברים חופשי ובבדיחות....

לפעמים החילונים יודעים שחרדים זה משהו שלא מתקרבים אליהם........
זה כמובן לא ככל מוחלט.
אישית עובדת היום במקום שרובו חרדי ובפירוש מרגישה שיותר קל לי ואני יכולה להיות יותר מובנת,
אבל בהחלט כתופעה - מה שציינת קיים.
 
לדעתי ההשוואה התמידית בין עבודות בהייטק לבין עבודות אחרות היא לא לגמרי מדוייקת.
אין עוד סקטור תעסוקתי כמו הייטק שמשקיע כל כך הרבה משאבים בליצור הווי חברתי וכמה שיותר קרבה וחברות בין העובדים.
בפרט בחברות הגדולות כמו גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט והלאה משם גם בעידן ההיברידי.
אני אתן דוגמא קטנה לכמה זה חשוב להם - אני עובדת בחברת ענק אמריקאית דרך כח אדם חרדי (כמו מטריקס) אני מצוותת בצוות אמריקאי בלבד, מעורב מכל הבחינות (סינים,הודים, טורקים, אוקראינים ואמריקאים) המנהל קבע פגישות היכרות פעם בשבוע כל אחד יעשה הצגה (presentation) על עצמו ועל חייו האישיים.
המנהל נתן רשימה של נושאים על מה צריך לדבר - איפה למדתי, מה התמודדויות שלי בחיים, תחביבים וכמובן להראות תמונות של המשפחה, של בני הזוג והילדים. (מיותר לציין שלא עשיתי את זה )
לדעת המנהל שם אנשים שקרובים personally יעבדו יותר טוב גם Professionally.
חוץ מזה יש גם פגישת ארוחת צהריים וירטואלית שלשמחתי אני מנועה מלהשתתף בה עקב הפרשי השעות.
מה שאני באה להגיד זה שבהייטק נותנים לזה משקל יותר מכל עבודה אחרת.
 
לדעתי ההשוואה התמידית בין עבודות בהייטק לבין עבודות אחרות היא לא לגמרי מדוייקת.
אין עוד סקטור תעסוקתי כמו הייטק שמשקיע כל כך הרבה משאבים בליצור הווי חברתי וכמה שיותר קרבה וחברות בין העובדים.
בפרט בחברות הגדולות כמו גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט והלאה משם גם בעידן ההיברידי.
אני אתן דוגמא קטנה לכמה זה חשוב להם - אני עובדת בחברת ענק אמריקאית דרך כח אדם חרדי (כמו מטריקס) אני מצוותת בצוות אמריקאי בלבד, מעורב מכל הבחינות (סינים,הודים, טורקים, אוקראינים ואמריקאים) המנהל קבע פגישות היכרות פעם בשבוע כל אחד יעשה הצגה (presentation) על עצמו ועל חייו האישיים.
המנהל נתן רשימה של נושאים על מה צריך לדבר - איפה למדתי, מה התמודדויות שלי בחיים, תחביבים וכמובן להראות תמונות של המשפחה, של בני הזוג והילדים. (מיותר לציין שלא עשיתי את זה )
לדעת המנהל שם אנשים שקרובים personally יעבדו יותר טוב גם Professionally.
חוץ מזה יש גם פגישת ארוחת צהריים וירטואלית שלשמחתי אני מנועה מלהשתתף בה עקב הפרשי השעות.
מה שאני באה להגיד זה שבהייטק נותנים לזה משקל יותר מכל עבודה אחרת.
והנה, את אומרת שאת דרך חברה חרדית ועדיין יש לך התמודדויות.
מה שמחזק את המסקנה שפלסטר בדמות סינון חברות מסוימות לא יספיק וצריך עבודה פנימית.
 
שיערתי שזה מה שתגיבי ועדיין כתבתי את הדוגמא הנ"ל כדי להמחיש את ההבדל בין הווי חברתי בהייטק לעומת עבודות אחרות.
 
צריך לקחת בחשבון שקמאטק חצבו בסלע בשביל כולם
בשנים הראשונות היה קשה מאוד
והמעסיקים לא הבינו בכלל את כללי המשחק
עכשיו, שיש משרדים שכבר הכניסו שנתיים -שלוש בנות
והבינו מה זה אומר - המצב הרבה יותר טוב
המעסיקים מבינים את האיכות ורמת המקצועיות שהן מביאות איתן
לומדים את הערכיות של החרדיות ומעריכים אותן
והכניסה לשם הרבה יותר הגיונית ושמורה.

קחו את רפאל (תעשיה צבאית) ליד חיפה
שבנו לפני כמה שנים קבוצה חרדית עם כל התנאים
וזורמים עם הדרישות ההלכתיות עד הסוף.

זאת מגמה שמתקדמת יפה
וכל שנה שעוברת המצב מתייצב ומשתפר.

צריך להבין שהצעד הזה משפיע ישירות גם על מקומות העבודה החרדיים
שהולכים ומפנימים שהבנות החרדיות לא ימשיכו לעבוד בשכר מינימום לעולם ועד
והם חייבים לעדכן את השכר.

וכמובן- שכל הורה וכל בת יעשו את הבירורים שלהם
ויעמדו על העקרונות לפי הרמה הרוחנית המתאימה להם.
 
אין בעיה אני אתן לך דוגמא ממישהי שעובדת בוורינט בהרצליה -
החברים שלה לעבודה היו באופן קבוע עושים הליכות על ספת הים ואח"כ היו באים להתקלח בעבודה.
חוץ מזה הייתי שם פיזית ואני חושבת שמקום שיש בו טלוויזיות בכל מקום ואנשים יושבים וצופים, או חדרי ישיבות עם פופים על הרצפה או סחבקיה במטבח זה לא מקום טוב - לדעתי. את מוזמנת לחלוק עלי.
העבודה ההיברידית היא גיימצ'יינגר אמיתי אבל לא כל החברות מאפשרות את זה עד כדי כך -
אני מכירה אנשים שעובדים בוויקס (WIX) ויש שם מסיבות בריכה ובירות על הגג למה לך להכניס את הבת שלך לכאלה מקומות?? את יכולה להסביר לי את זה ?
שלא לדבר על זה שקאמאטק מכניסים בנות לפייסבוק!! את באמת רוצה שהבת שלך תעבוד בפייסבוק? למה?

אני לא נוהגת לכתוב בקבוצות אך מתנגדת מכל וכל להשמצה של פעילות טובה ויפה כל כך שמתקימת ע"י קמאטק בהדרכתם ובאישורם של גדולי ישראל, ורבנים חשובים שמכתתים את רגליהם לחוות את דעתם על מקומות העבודה.

אני אישית עברתי תהליך ראיונות דרך קמאטק, יצא לי להתקל בחברות שקמאטק לא פתחו איתם בתהליך או עצרו באמצע מהסיבות הנ"ל ודומות להם, בין השאר התקבלתי לWIX (העדפתי שלא לעלות שמות ממש, אך מאחר ודברת על WIX אז הנה התשובה) עם קבוצת בנות ולבסוף קמאטק בטלו את התהליך מאחר והחברה נתנה תחושה שההווי החברתי חשוב לה ולכן לא מתאים לבנות מהציבור שלנו.

ולגבי ורינט - אני עובדת שם !!! (מטעם קמאטק) ואני יכולה לספר לך מה בדיוק הולך שם, בלי שום גוזמאות של חברים וטלויזיות. נכון שיש שם מחשבים, מסכים ואפילו מדפסות אבל לא מצליחה להבין מאיפה הגעת לכל התאורים שכתבת ומוחה בכל תוקף על הזלזול במקום!!
מדובר בחברה שמכבדת אותנו מאוד כקבוצה (כן, גם 5 בנות יכולות לבנות לעצמם קבוצה!!! ושתהיה שמורה ואיכותית במיוחד!!!!) שומרים על דיסטנס ומתנהגים בכבוד שאין בהרבה מקומות אחרים, לדוגמא: כשרוצים לפנק את העובדים ביום נחמד אנחנו יוצאות לבדינו ביום אחר למקום אחר ולא נתקלות בשום תאור מהתאורים הנ"ל.

לגבי החברים - הגדרה בוטה ללא כיסוי , לא מצליחה להבין איך אפשר להגדיר עובד שיושב בחדר אחר לחבר???? מאיפה הגעת לזה??? לא יודעת היכן את עובדת ואיך העובדים בחברה שלך נחשבים אבל פה זה לא כך ולא דומה לזה!!!!!!!!!, אף אחד מהעובדים לא מכיר עלינו אף פרט אישי מעבר לשם (שגם אותו הם לפעמים מחליפים בין ברכי לרבקי ומירי וכו') ההתנהלות מולם היא מקצועית בלבד.

ולכן כל התיאורים הנוספים שפרטת אינם מענינו ולא מכבודנו להיכנס אליהם כלל!!!

אני חושבת שזה עוול שנקודת המבט שלך תהווה השפעה עבור כל בנות בי"ע המעוניינות להקים בתים של תורה ויקבלו רושם מוטעה מאחר והדבר אינו נכון כלל ועיקר!!
 
וואו ממש התעצבנת..
לא אכפת לי לחטוף אש ואני לא מתכוונת לשכנע אף אחד פה.
רק רציתי להבהיר שכל מה שכתבתי כתבתי מידיעה אחותי עבדה 10 שנים בורינט וציינתי שהייתי שם פיזית לא המצאתי שום דבר.
לגבי WIX אני חייבת להגיד שמאד שימחת אותי שקמאטק הפסיקו את התהליך איתם גם שם יש לי משפחה קרובה וגם על זה כתבתי מידיעה כמובן.
בדבר אחד את טועה בהבנתך לגבי כל מה שכתבתי - לא כתבתי בשום מקום שהבנות משתתפות בפעילויות חברתיות או מייצרות קשרים חברתיים עם הצוותים השונים הדבר היחיד שעליו כתבתי היה שחבל לחשוף את הבנות הצעירות להווי כל כך חילוני:
אף אחד לא אמר שנהיים שם חילונים, וברור שבנות חרדיות לא משתתפות בכל זה
אבל לדעתי האישית חבל לחשוף את הבנות הצעירות לכאלה מקומות פשוט חבל.
קמאטק במקורה היא תוכנית שעובדת בשיתוף עם סמינרים קרי:רווקות
ברכה והצלחה לכולם בכל אשר תפנו
 
במקרה הבאת דוגמה לא מוצלחת
מכיון שהבנות החרדיות ברפאל הן ברובן עובדות קבלן של מטריקס
התנאים טובים יותר ממוידיעין עילית אבל עדין מטריקס תלפיות....
לגבי תנאים אני באמת לא מכירה
אבל כתופעה שחברה גדולה לומדת את הכללים
ושומרים על הקבוצה הזאת ועל תנאי העבודה הסטריליים שלהן- כן
וזאת רק התחלה.

מה עוד שאם עד היום לבנות משלנו לא היה גב לבקש העלאה
היום לאחר עידן קמא-טק- בהחלט יש להם לאן לפזול ולמעסיק זה מהווה איום משמעותי
מה שיחייב אותו במוקדם או במאוחר לעדכן שכר.

ואני לא מורידה מחלקה של מטריקס במהפך הזה
שנתנו בכלל דריסת רגל לבנות חרדיות בעולם ההייטק הפרוץ שלא היה מותאם בעבר במאומה לחרדיות
הם הקימו חממה תחת המטריה שלהם, הם כנראה הרויחו מזה לא רע
היום- המטריה התרחבה והשוק נפתח גם למעסיקים חילוניים להעסיק חרדיות.
כמובן, שגם רמת הלימודים הגבוהה בסמינרים מאפשרת את הכניסה והרצון להעסיק בנות חרדיות
אבל המגמה היא חיובית
ועדיין חובה עלינו לעמוד על המשמר ולא לתת לקידמה לשטוף אותנו במובן השלישי
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה