דרוש מידע נהג מונית רמאי - מה לעשות?

  • הוסף לסימניות
  • #61
בכל מצב אתם צריכים לפגוש אותו כדי לקבל את הקבלה להעביר לבוסית
אז תביאו לו מזמן באותו הזמן וזהו
אני לא הייתי סומך על זה שהוא ישלח אח"כ קבלה
הוא הביא לי קבלה לפני ששילמתי.

בכל מקרה אני אגיד לו שאני לא רוצה לתת אשראי בטלפון
ולא יתווכח על הסכום
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
בלת"ק
העברה בנקאית
או בביט. אם אין לך תבקשי ממשהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
אם הפרש המחיר אינו עובר את 1/6 המחיר המירבי הראוי, הרי שזה עדיין מסתדר עם ההלכה, כמו שיש לכל מוצר טווח מחירים בין חנות לחנות.
יותר חשוב להעמידו על הטעות שבהתנהגותו, גם אם לשלם לו את מלוא הסכום, לומר לו: אני נותן את מה שסיכמנו, אבל רוצה להסב את תשומת לבך לצורת התנהלותך... .
אם רק נעמוד על שלנו ו''נראה לו', נעשה גם אנו את מה שהוא עשה.
אם אנחנו דורשים ממנו משא ומתן באמונה, נראה לו דוגמה אישית.
כמובן שצריך להיזהר כבדהו וחשדהו, ולא למסור מספר אשראי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
בד"כ לא מומלץ מונה !
נסעתי פעם עם נהג והתלבטתי לגבי המחיר בסוף החלטתי מונה.
הוא נסע ממש מהר וכשסיים שאלתי אותו כמה יצא במונה
והוא היה בהלם ואמר לי שחשב שהחלטתי את המחיר שאמר בתחילה
ועוד הוסיף - נראה לך שהייתי נוסע כ"כ מהר אם זה היה מונה...???
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אם אתה רוצה לדעת...
איפה ולאיפה - זה לא משנה, אבל כשאני בודקת בגוגל מפות את המסלול ברכב (על אותו שעה, לפני שאתה קופץ) זה לוקח 25 דקות, 10 ק"מ, השעה ארבע אחרי הצהריים OK?
זו התוצאה של חישוב מחיר הנסיעה במחשבון נסיעה במונה...
1652633757689.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
הוא הביא לי קבלה לפני ששילמתי.

בכל מקרה אני אגיד לו שאני לא רוצה לתת אשראי בטלפון
ולא יתווכח על הסכום
ואת קוראת לו רמאי? לא יפה.
יכול להיות שהוא ניסה להרוויח על הנסיעה הזו קצת יותר, אולי. זה עדיין לא הופך אותו לרמאי, אולי ל'לא ישר', ואולי גם זו רק תחושת בטן שלך, איך אפשר לדעת מה עבר לו בראש?
בכל מקרה נשמע שהוא ממש סמך עליך, נתן לך קבלה ונתן ללכת בלי לשלם... זה ממש יפה מצידו. ושאר ההתנהלות אינה חריגה בקרב נהגי מוניות, זו התנהלות מקובלת.
עניינית לגבי השאלה שלך - את יכולה לומר לו לאן להגיע כדי לקבל מזומן, ואת יכולה אולי לתת את פרטי האשראי לתחנה, אבל חבל על ה5 ש"ח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
בד"כ לא מומלץ מונה !
נסעתי פעם עם נהג והתלבטתי לגבי המחיר בסוף החלטתי מונה.
הוא נסע ממש מהר וכשסיים שאלתי אותו כמה יצא במונה
והוא היה בהלם ואמר לי שחשב שהחלטתי את המחיר שאמר בתחילה
ועוד הוסיף - נראה לך שהייתי נוסע כ"כ מהר אם זה היה מונה...???
פעם עליתי למונית הנהג, שאל אותי רגיל או מונה,
אמרתי לו אתה מתכוון מהר או לאט, הוא צחק
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
במקום שאין פקקים בדרך כלל עדיף לעשות מונה
מה שיצא לי מהבדיקה שעשיתי
נכון שלפעמים יש פקק וצריך לשלם עוד 30 שח
אבל חוסכים את זה משאר הנסיעות
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
הוא הביא לי קבלה לפני ששילמתי.

בכל מקרה אני אגיד לו שאני לא רוצה לתת אשראי בטלפון
ולא יתווכח על הסכום
ממש לא יקר 60 שח ל25 דק אפילו זול,
(ובת כמה את שפעם ראושנה נסעת במונית:)),
בכל אופן, נשמע סכום ממש סביר,
וזה עוד כולל מעמ כי הרי יש חשבונית,אז בכלל,
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
מישהו סיפר לי שהיה אדם שרצה לנסות נהג מונית שרימה אותו
כשהוא בא לרדת מהמונית אז הוא אמר לנהג נעלם לי 100$
והוא חיפש ולא מצא (עשה את עצמו מחפש)
ואז הוא אמר לו אני אעלה לבית להביא פנס
וכשהוא עלה לבית הנהג ברח לו עם ה-100$ שכאילו נעלמו במונית:sneaky:
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
לא זכור לי ששאלתי אם צריך לשלם לו, להפך:
כתבתי בפרוש בשאלה "מצד שני, ברור שאני צריכה לענות לו ולשלם על הנסיעה."
וגם אם מורה הוראה היה אומר לי שאני לא חייבת לשלם הייתי מחפשת דרך לשלם.
ואלי לא הבנת נכון? לא האשראי שלי לא עבר - המכשיר שלו התקלקל.
מעניין איך הגעתם למסקנה שאני לא רוצה לשלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אם הפרש המחיר אינו עובר את 1/6 המחיר המירבי הראוי, הרי שזה עדיין מסתדר עם ההלכה, כמו שיש לכל מוצר טווח מחירים בין חנות לחנות.
יותר חשוב להעמידו על הטעות שבהתנהגותו, גם אם לשלם לו את מלוא הסכום, לומר לו: אני נותן את מה שסיכמנו, אבל רוצה להסב את תשומת לבך לצורת התנהלותך... .
אם רק נעמוד על שלנו ו''נראה לו', נעשה גם אנו את מה שהוא עשה.
אם אנחנו דורשים ממנו משא ומתן באמונה, נראה לו דוגמה אישית.
כמובן שצריך להיזהר כבדהו וחשדהו, ולא למסור מספר אשראי.
לעניות דעתי אינו קשור כלל
נהג מונית הוא עובד [גם] לפי שעה וכל אדם עולה על מונית על דעת שהוא יסע איך שהוא נוסע וכולם יודעים איך נהגי מוניות נוסעים אולי זה לא ישר אך אין לזה קשר לא עם גזל ולא וודאי שלא עם הונאה מה גם שנראה שזה לא היה יקר כ"כ .........
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
סתם מסוקרנת,
הקבלה הייתה על התאריך והשעה של הנסיעה שלך?

כיוון שיש כאלה ששומרים קבלות שלא ניתנו ללקוח ושולפים אותם בעת הצורך.
ז"א אם למשל רצית קבלה והוא 'החליט' למתאים לו לקבל ממך 60 ש"ח, כי זה מה שיש לו... אז הוא 'יארגן' נסיעה שתתאים לסכום.

*ע"מ שלא תצא תקלה תחת ידי, אני מעדכנת שהמידע הנ"ל הוא ע"מ להעלות את תשומת הלב ולא חלילה להכפיש את הנהג.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #76
אני תמיד מבקשת מהנהג להפעיל וויז + מונה,
פעם רציתי להזמין מונית ביום גשום מפרדס כץ לרמת החייל נסיעה של גג 10 דקות( לא בשעה של פקקים), הסדרנים של החברות מוניות בבני ברק הודיעו לי שזה יעלה 60 ש״ח(בלי ששאלתי כמה יעלה) כשניסיתי לומר שזה לא חוקי קיבלתי טריקת טלפון...
התקשרתי לתחנת מוניות מרמת גן הגיע מונית תוך כמה דקות, עלות הנסיעה : 35 ש״ח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
סתם מסוקרנת,
הקבלה הייתה על התאריך והשעה של הנסיעה שלך?

כיוון שיש כאלה ששומרים קבלות שלא ניתנו ללקוח ושולפים אותם בעת הצורך.
ז"א אם למשל רצית קבלה והוא 'החליט' למתאים לו לקבל ממך 60 ש"ח, כי זה מה שיש לו... אז הוא 'יארגן' נסיעה שתתאים לסכום.
לא. אמרתי שהוא נתן לי בתחילת הנסיעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
נשמע שאת פשוט לא מתמצאת במחירון של מוניות
60 שקל לחצי שעת עבודה כולל הדלק שעלה לו
זה מחיר מגוחך
ולגבי הבוסית שלך
לא בטוח שיש לה בעיה עם התשלום הזה
יורד לה מהמס...
תעדכני אותנו מה היתה תגובתה ה"מופתעת" מהקבלה
(בטח תהיה מופתעת לטובה)
נהגי המוניות עובדים קשה
נשמע שגם את לא מתמצאת בנהיגה, ואין לך רשיון
כך שאת לא יכולה לקבוע שמישהו לא נהג מספיק נכון, ושהוא נהג לאט..
כדאי שתשני את הכותרת שסתם מוציאה שם רע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
לא. אמרתי שהוא נתן לי בתחילת הנסיעה.
לדעתי הוא צריך לדאוג לקחת את הכסף,
אם הוא מתקשר תגידי לו באיזה איזור את גרה ושיבא לקחת את הכסף,
המכשיר שלו לא עבד וזה על אחריותו!(כך נראה לי אבל את יכולה לשאול רב)
(עם הסיפורים שאני קוראת כאן יכול להיות שהוא בכוונה רוצה להשיג את הפרטים)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה