למסירה ספרים לגניזה

  • הוסף לסימניות
  • #7
יש היום הרבה אנשים שמעונינים בזה תעשה חיפוש אולי תמצא מישהו שרוצה את זה
כתבתי כבר בעבר שכל המודעות שאתם רואים "ספרים ישנים חבל לגנוז - אנחנו ניקח את הספרים כדי שילמדו בהם", זה אנשים שבמקרה הטוב הם לוקחים הכל בודקים אם יש שם מציאות של עתיקות [מהדורות ישנות יקרות], וכל השאר זורקים לפח [או לגניזה במקרים נדירים].
ויש מקרים שהם באים מרוקנים חלק ועושים בלאגן כדי למצוא מציאות, וכשרואים שאין מציאות אז הם עוזבים באמצע והולכים, הרי הם לא חתמו איתך חוזה

היום כולם קונים חדש, מלבד כמה מקרים של בתי כנסת שנפתחים וזקוקים לספרים בסיסיים אז יקחו מהדורות ישנות לבנתיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כתבתי כבר בעבר שכל המודעות שאתם רואים "ספרים ישנים חבל לגנוז - אנחנו ניקח את הספרים כדי שילמדו בהם", זה אנשים שבמקרה הטוב הם לוקחים הכל בודקים אם יש שם מציאות של עתיקות [מהדורות ישנות יקרות], וכל השאר זורקים לפח [או לגניזה במקרים נדירים].
ויש מקרים שהם באים מרוקנים חלק ועושים בלאגן כדי למצוא מציאות, וכשרואים שאין מציאות אז הם עוזבים באמצע והולכים, הרי הם לא חתמו איתך חוזה

היום כולם קונים חדש, מלבד כמה מקרים של בתי כנסת שנפתחים וזקוקים לספרים בסיסיים אז יקחו מהדורות ישנות לבנתיים.
ומה עם אנשים (פרטיים) שבאמת רוצים ספרים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ומה עם אנשים (פרטיים) שבאמת רוצים ספרים?
כמו שעושים מכירה של רהיטים לפני נסיעה "מובינג סייל", אז אפשר לכתוב מודעות בבתי כנסת שביום מסויים בין השעות (שעות צהרים וגם שעות ערב) ולרשום רשימה חלקית של הספרים בעיקר את הסטים, לרשום שזה חינם.
מאמין שיהיו כמה בחורים/אברכים שיבאו ויקחו חלק קטן.
השאר לגניזה, אין ברירה - גם עלוני פרשת שבוע הולכים לגניזה למרות שחבל - אפשר ללמוד בהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש בהרבה בתים ספרים נדירים שהיום כבר לא מודפסים ואין להשיגם במיוחד חוברות וקונטרסים
וכשמגיע הדירה לירושים וכד' מפנים את כל הספרים לגניזה (או סתם אנשים ששוכב אצלם בבית ספרים לא שמושים שאין להשיגם בחניות)
כמו כן בתי כנסיות קטנים שיש להם אוצ"ס ישן שאין להם צורך ושימוש בספרים
יש מספר בתי מדרשות שיש להם אוצ"ס מסודר וענק והם מעונינים בספרים אלו (לא ספרי יסוד או ספרים שיצא להם מהדורה חדשה)
אם אתם מכירים אנשים כאלו נשמח שתפנו למייל x0583212115 @ gmail.com
ונשליח שליח לאסוף את הספרים
בברכת ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מודעה שראיתי בבית הכנסת

אני עובד מטעם הגניזה בפנוי המכולות לעבר הקבורה של הגניזה בכבוד
בשנים האחרונות הכמות של הגניזה גוברת וכמה שאנחנו מפנים לפעמים לאחר יומים שלושה הכל כבר מתמלא
רציתי לעורר את הציבור ג' נקודות
א. יש הרבה אנשים שזורקים עיתונים שיש בהם רק פרסומות לגניזה
להלכה כפי שהורו גדולי ישראל וכך מבצעים עיתון יתד נאמן מפרסמים על העמודים שחיבים גניזה ותולשים אותם ומי שקשה לו יכול לגנוז את כל העיתון
ב. אם יש ספרים במצב טוב שאנשים אחרים יכולים להשתמש בהם חבל לגנוז אפשר להעביר הלאה לאנשים שילמדו בהם גם לפי ההלכה יש בעיה לגנוז אותם כל עוד שהם במצב טוב
ג. לפי ההלכה תשמשי מצוה לא צרכים גניזה כגון טליתות לולבים וכד' אפשר לזורקם בתוך שקית שלא היה בבזיון וכו'
בברכת זמן חורף פורה
משה כהן ב"ב
בהזדמנות זו נפרסם גם את מה שפרסמתי בעבר למי שיש ספרים במצב טוב (לא ספרי יסוד)ומעונין להעבירם לבתי מדרשות ניתן ליצור איתי קשר
במייל x0583212115 @ gmail.com

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה