עזרה על סוכני ביטוח, פרמיות ושות'

  • הוסף לסימניות
  • #1
רוצה להבין אחת ולתמיד -
מה הקטע של סוכני ביטוח/פנסיה שמקבלים פרמיות וכו'.
למה החברות לא מעדיפות לצרף לקוחות לבד ומנגד להוזיל את המחירים?

לכאורה זה נראה מקצוע כ"כ מיושן וחסר שקיפות.
לדעת שאתה תלוי בסוכן שמקבל אחוזים לפי המלצתו...

אשמח להבין את כל הנושא הזה.

תודה.

@מקצועי בלבד @ארי בכרמים
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
רוצה להבין אחת ולתמיד -
מה הקטע של סוכני ביטוח/פנסיה שמקבלים פרמיות וכו'.
למה החברות לא מעדיפות לצרף לקוחות לבד ומנגד להוזיל את המחירים?

לכאורה זה נראה מקצוע כ"כ מיושן וחסר שקיפות.
לדעת שאתה תלוי בסוכן שמקבל אחוזים לפי המלצתו...

אשמח להבין את כל הנושא הזה.

תודה.

@מקצועי בלבד @ארי בכרמים
סוכן ביטוח זה מקצוע עם הרבה ידע.
ולכן אנשים פונים לסוכני ביטוח
בהרבה מקרים הם צודקים.
בשירות הלקוחות של חברות, יש יותר בורות מידע.
בית ההשקעות משלם לסוכן
בתמורה לכך שהוא צירף להם לקוח
ובתמורה לכך שמעכשיו הוא נותן שירות ללקוח.
(הרבה פעמים אפשר לקבל שירות, גם בשירות הלקוחות של החברה. אבל הלקוחות מעדיפים בדרך כלל לפנות לסוכן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
סוכן ביטוח זה מקצוע עם הרבה ידע.
ולכן אנשים פונים לסוכני ביטוח
בהרבה מקרים הם צודקים.
בשירות הלקוחות של חברות, יש יותר בורות מידע.
בית ההשקעות משלם לסוכן
בתמורה לכך שהוא צירף להם לקוח
ובתמורה לכך שמעכשיו הוא נותן שירות ללקוח.
(הרבה פעמים אפשר לקבל שירות, גם בשירות הלקוחות של החברה. אבל הלקוחות מעדיפים בדרך כלל לפנות לסוכן)
זו בדיוק השאלה שלי - למה זה משתלם להם.
למה לא משקיעים בהכשרה של הנציגים ובתמורה נותנים מחירים טובים יותר ללקוחות?
ואיך זה הגיוני שכל השוק עובד ככה?
אפילו סתם דוגמא - בביטוח נסיעות לחו"ל שזה מוצר יחסית קל לעשות לבד - חברת פספורטכארד משקיעה הרבה על סוכנים.
לא עדיף להם להשקיע בשיווק רגיל, נציגי שירות טובים והרווח שלהם יהיה גבוה יותר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זו בדיוק השאלה שלי - למה זה משתלם להם.
למה לא משקיעים בהכשרה של הנציגים ובתמורה נותנים מחירים טובים יותר ללקוחות?
ואיך זה הגיוני שכל השוק עובד ככה?
אפילו סתם דוגמא - בביטוח נסיעות לחו"ל שזה מוצר יחסית קל לעשות לבד - חברת פספורטכארד משקיעה הרבה על סוכנים.
לא עדיף להם להשקיע בשיווק רגיל, נציגי שירות טובים והרווח שלהם יהיה גבוה יותר?
אולי הם היו מעדיפים שיפנו אליהם.
נכון להיום ככה השוק בנוי
כי הלקוחות מעדיפים לפנות לסוכנים. (ובצדק)

ואגב הסוכנים האלו עושים עבודת מכירות קשה.
וגם מצליחים יותר מאשר השירות לקוחות
הם מוכרים לאנשים ביטוח על אבדן טבעת יהלום וכו' וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
רוצה להבין אחת ולתמיד -
מה הקטע של סוכני ביטוח/פנסיה שמקבלים פרמיות וכו'.
למה החברות לא מעדיפות לצרף לקוחות לבד ומנגד להוזיל את המחירים?

לכאורה זה נראה מקצוע כ"כ מיושן וחסר שקיפות.
לדעת שאתה תלוי בסוכן שמקבל אחוזים לפי המלצתו...

אשמח להבין את כל הנושא הזה.

תודה.

@מקצועי בלבד @ארי בכרמים
אז אכן הרבה מאד פעמים מי שפונה ישירות לחברות מקבל מחיר יותר זול.
והחברות עובדות עם סוכנים, כי הם יעבדו עם כל מי שיביא להם לקוחות.
איך הסוכנים מביאים לקוחות זה כבר אפשר לספר הרבה סיפורים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אז אכן הרבה מאד פעמים מי שפונה ישירות לחברות מקבל מחיר יותר זול.
והחברות עובדות עם סוכנים, כי הם יעבדו עם כל מי שיביא להם לקוחות.
איך הסוכנים מביאים לקוחות זה כבר אפשר לספר הרבה סיפורים...
למה אושר עד לא עובדים עם סוכנים?
למה רק בתחום הביטוחים/פיננסים זה עובד ככה?
פשוט מעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
למה אושר עד לא עובדים עם סוכנים?
למה רק בתחום הביטוחים/פיננסים זה עובד ככה?
פשוט מעניין.
למה את קונה ירקות ופירות בצרכנייה או במשנת יוסף, ואת לא קונה ישר מהחקלאים?
למה כשקונים דירה הרבה מאד אנשים מעדיפים לקנות דרך מתווך ומשלמים על זה פרמיה גבוהה?
ובביטוחים ובפנסיות שאנשים לא מבינים בזה כלוםם, על אחת כמה וכמה שמעדיפים לסמוך על איזה מישהו שהוא כאילו לטובתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
למה אושר עד לא עובדים עם סוכנים?
למה רק בתחום הביטוחים/פיננסים זה עובד ככה?
פשוט מעניין.
לרשת קמעונאית זה כמובן לא רלוונטי, אבל יש תחומים רחבים שסוכנים פועלים בהם, טיסות, נסיעות, נופשים, אמנים, הפקות ועוד. גם רשתות יצרניות בהחלט נותנות מקום של כבוד לסוכנים ולהגדרות מקבילות שלהם (קבוצות רכישה, ועדים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
למה את קונה ירקות ופירות בצרכנייה או במשנת יוסף, ואת לא קונה ישר מהחקלאים?
למה כשקונים דירה הרבה מאד אנשים מעדיפים לקנות דרך מתווך ומשלמים על זה פרמיה גבוהה?
ובביטוחים ובפנסיות שאנשים לא מבינים בזה כלוםם, על אחת כמה וכמה שמעדיפים לסמוך על איזה מישהו שהוא כאילו לטובתם.

לרשת קמעונאית זה כמובן לא רלוונטי, אבל יש תחומים רחבים שסוכנים פועלים בהם, טיסות, נסיעות, נופשים, אמנים, הפקות ועוד. גם רשתות יצרניות בהחלט נותנות מקום של כבוד לסוכנים ולהגדרות מקבילות שלהם (קבוצות רכישה, ועדים).
הבעיה בסוכן פיננסי זה שהוא כביכול מועסק של החברה, לא נציג של הסתדרות המורים שאני חברה בו. (אני לא).
ועל כן התחושה שמקבלים מהרבה סוכנים היא של ניצול וזלזול ואובר סובייקטיביות למסלולים שרווחיים להם.

רוב החוויות שאני קיבלתי ושמעתי מאנשים הם של סוכנים שלא מבינים כלום במדדי מניות ושות', משכנעים רק לחברות שהם מקבלים אחוזים גבוהים מהם, מדברים שעה בשפה ומושגים גבוהים ולא מובנים בכלל,
בקיצור - לא עושים שירות ללקוח כלל.
כבר היה עדיף לפנות לחברה לבד, לקבל את אותו (חוסר) שירות, ולפחות לקבל הוזלה במחיר. אלא שבהרבה חברות זה בכלל לא אפשרי!!

ואגב - לא ברור לי גם למה צריך רשיון לסוכן פיננסי, בהשוואה למוצרים אחרים בשוק. (לא יעוץ אלא נטו עשיית הפעולה של העברת פנסיה וכדומה).

כל הסיפור הזה נשמע לי כמו עוד אחת מהנישות שהומצאו כדי לספק פרנסה לתעשיה שלמה. לא מבינה אותו בכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
היום רוב האנשים קונים לבד.פשוט וזול.
ביטוח הנסיעות שאני עושה מדי חורף כולל גם הרחבה לספורט חורף שמאוד מייקרת את הסיפור,(אני טס לחופשות סקי
בערך פעמיים בשנה.)
בשנתיים האחרונות שמתי לב
שבמקרה הזה סוכן בהחלט עשוי להיות יותר זול (בפספורט יצא לי
הבדל סופר משמעותי.)
ובאמת מוזר שכך הרי לכאורה עדיף להם שאקנה ישירות מהאתר שלהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
ביטוח הנסיעות שאני עושה מדי חורף כולל גם הרחבה לספורט חורף שמאוד מייקרת את הסיפור,(אני טס לחופשות סקי
בערך פעמיים בשנה.)
בשנתיים האחרונות שמתי לב
שבמקרה הזה סוכן בהחלט עשוי להיות יותר זול (בפספורט יצא לי
הבדל סופר משמעותי.)
ובאמת מוזר שכך הרי לכאורה עדיף להם שאקנה ישירות מהאתר שלהם.
כוונתי הייתה להסעות. התנהלות מול סוכנים מביאה מחיר זול בהרבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מי שמסתכל על מקצוע של סוכן ביטוח כמקצוע מכירתי בלבד, אכן צודק. אין מה לפנות לסוכן ביטוח כשאפשר להשיג מחיר/דמי ניהול טובים יותר דרך הישירים של חברות הביטוח.
אבל, מי שרוצה ניהול של תיק, ואני לא מדברת על אנשים שמחזיקים קרן פנסיה וקרן השתלמות אלא על אנשים שמחפשים מישהו לסמוך עליו שיתן להם ייעוץ ושירות מקצועי ונכון לכל ענפי הביטוח, החל מביטוחי רכב ודירה, עבור דרך השקעות פיננסיות, ביטוחי חיים ובריאות וגם מוצרי פנסיה וחסכון, יעדיף לפנות לסוכן ביטוח מקצועי ואמין שינהל לו את כל התיק.
ואגב, לא כל סוכני הביטוח לא מבינים כלום ועסוקים רק בלקחת כסף. יש מספיק סוכני ביטוח מקצועיים ושירותיים שדואגים לרווחת הלקוח ולא רק לפן המכירתי של המוצר.
לדוג', בנאדם בן 65 שילדיו נשואים ולא סמוכים על שולחנו ומחזיק ביטוח חיים של 2 מליון ש"ח ומשלם פרמיה של קרוב ל1000 ש"ח, אם ילך לחברת הביטוח היא תתן לו הנחה של 70%-80% כדי להחזיק את המוצר. אבל, סוכן ביטוח טוב יבחן את הצרכים שלו ואם אין צורך בביטוח, יבטל לו את הביטוח ויחסוך לו את הכסף הזה.
בנוסף, במקרה תביעה ל"ע, סוכן שדואג ללקוח שלו ידאג להוציא את הכסף מחברת הביטוח ולדאוג שהלקוח יקבל את מירב הזכויות המגיעות לו.
כנ"ל לגבי ביטוח נסיעות לחו"ל, נכון שב"ה ברוב המקרים הכל מסתיים בשלום, אבל ח"ו כשקורים אסונות, צריך שיהיה מישהו שיעזור לך לנהל את הכל במקצועיות וכמו שצריך מול חברת הביטוח.
אז נכון שלסוכנים אין שום טוב היום בשוק, אבל מי שרוצה, יחפש וימצא סוכן ביטוח מקצועי ואמין שאפשר לסמוך עליו במקרי הצורך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
@bnoya רציתי להתייעץ איתך, אני רואה שאת נחמדה ואדיבה
יש לנו בעבודה עובד בין 70 פלוס, שרק לאחרונה החליט להתחיל לקבל פנסיה... בקיצור עבדנו מול מגדל, מלאנו כל הטפסים והכל והכל, ואז התברר שיש לו עוד סכום לא מבוטל במה שנקרא 'מקפת' והוא החליט שאת זה הוא לא צריך ושומר לילדים.... בקיצור איזה פקיד מגדל אמר לנו בטלפון באגביות שאולי כדאי שינייד את המקפת לקופת גמל, שזה יוכל להיות זמין לירושה במשיכה אחת. בקיצור חשבתי לעזור לו להתקדם לניוד הזה, ניסנו לפנות למגדל, ואז הם שולחים מיד יועצת פנסיונית חיצונית להתקשר אליו, וזה היה כבר אחרי שבשביל הפנסיה חתמנו על איזה יועץ או סוכן.
בקיצור מה הקשר ליועץ חיצוני ? ומה את אומרת זה מומלץ לקדם אותו לצעד הזה? כמובן שאין לי שום אחוזים בענין, ורק עוזרת לי כעובד ותיק ומסור מאוד במשרד
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בקיצור איזה פקיד מגדל אמר לנו בטלפון באגביות שאולי כדאי שינייד את המקפת לקופת גמל, שזה יוכל להיות זמין לירושה במשיכה אחת. בקיצור חשבתי לעזור לו להתקדם לניוד הזה, ניסנו לפנות למגדל, ואז הם שולחים מיד יועצת פנסיונית חיצונית להתקשר אליו, וזה היה כבר אחרי שבשביל הפנסיה חתמנו על איזה יועץ או סוכן.
בקיצור מה הקשר ליועץ חיצוני ?
זה לא יועץ חיצוני, אלא סוכנת פנסיונית של מגדל.
וזה נועד בשביל שיהיה לה מותר "לייעץ" ואולי להוסיף לו עוד כמה דברים על הדרך וכו'.
בקיצור מה הקשר ליועץ חיצוני ? ומה את אומרת זה מומלץ לקדם אותו לצעד הזה? כמובן שאין לי שום אחוזים בענין, ורק עוזרת לי כעובד ותיק ומסור מאוד במשרד
באופן כללי מומלץ לכל עובד לפני פרישה לפנות ליועץ פרישה מקצועי כדי שיעזור לו להבין מה המסלול פרישה המתאים לו.
באופן כללי בלי לדעת את הנתונים האישיים שלו, אם הוא רוצה לשמור את זה לילדים, אז קופת גמל זה רעיון טוב.
ואת המעבר אפשר לעשות בקלות ע"י מילוי טופס.
כמובן שכדי לדעת לאיפה באמת כדאי להעביר? לאיזה מסלול השקעה? וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
@bnoya @מקצועי בלבד תודה !!

זה ממגדל שאמר לנו את זה היה רשום עליו בסיומת מתכנן פרישה

אז איך פתאום זה קפץ לעוד מישהי נורא נחמדה ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
@bnoya @מקצועי בלבד תודה !!

זה ממגדל שאמר לנו את זה היה רשום עליו בסיומת מתכנן פרישה

אז איך פתאום זה קפץ לעוד מישהי נורא נחמדה ...
אני לא יודעת בדיוק מה המקרה כאן, אני יכולה להעלות השערה.
הרבה פעמים כשלקוח פונה לחברת ביטוח, הם בודקים מי הסוכן בפוליסות המבוטח ומעבירים פניה לסוכן שיפנה ללקוח להליך שיווקי
יכול להיות שהסוכנת הזו מעודכנת על אחת מהפוליסות שלו ולכן העבירו אליה פניה והיא יצרה קשר.

וזה שרשום על מישהו, במיוחד שהוא נציג מחברת ביטוח, שהוא מתכנן פרישה, לא אומר כלום על רמת המקצועיות שלו. מה גם שהתכנון שלו לא יהיה אובייקטיבי, כי יש לו אינטרס שהליך הפרישה יבוצע במגדל ולא בחברה אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
@bnoya תודה על כל העזרה
התחלתי קצת לחפור על הנושאים המדוברים....

רציתי לשאול אותך:
1.טופס קיבוע זכויות עומד על 700+ אלף, או כבר מיליון+
2.מזה היוון זכויות ?
3.הפטור ממס שניתן בקיבוע זכויות, הוא כולל את הסכומים שהצטברו במקפת?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה