חלבי פיצה ביתית אוורירית במיוחד

  • הוסף לסימניות
  • #22
השתמשתי בכוס קרטון לשתיה חמה, יצא בצק מאוד דביק
ככה אמור להיות?
או שצריך להוסיף קמח?
זה מה שרציתי לשאול
כי 3 כוסות מים לקילו קמח אמור להיות בצק ממש דביק
והתפלאתי איך כולן כתבו שהבצק נח לעבודה......
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
משתפת מתכון לפיצה ביתית, אוורירית ומיוחדת.
ניסיתי הרבה מתכונים, המתכון הזה לוקח בגדול.

החומרים לבצק:
1 ק"ג קמח
3 כפות שמרים
3 כפות סוכר
1/2 כוס שמן
3 וחצי כוסות מים פושרים
1 כף מלאה מלח.

החומרים לרוטב ולרוטב פיצה:
אני מכינה 2 רטבים, ומוסיפה קצת מהרוטב פיצה (1) גם לרוטב של לפני האפיה (2).
רוטב פיצה (1)
1/2 כוס מים
1/3 כוס שמן
1 כף סוכר
1 כף אורגנו
3 כפות מיונז
5 כפות רסק עגבניות
2 שיני שום
1/2 כף מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1 כפית פפריקה.
משאירה את הרוב לרוטב פיצה.

רוטב פיצה (2)
1/2 כוס מים
3 כפות שמן
2 שיני שום
3 כפות קטשופ
1 כף אורגנו
3 עגבניות מרוסקות
קצת מלח ופלפל שחור.

תוספות:
כל מה שבא לכן, בצל, פטריות, עגבניה, תירס, זיתים, וכדו'.

אופן ההכנה:
מכניסים למיקסר את הקמח, מוסיפים שמרים, סוכר, שמן ומים ומערבלים למשך כמה דקות, כאשר הבצק כמעט מוכן מוסיפים את המלח עד שהבצק נעים למגע ומוכן.
מתפיחים שעה עד להתפחה של הבצק.
לאחר ההתפחה מחלקים ל 4 חלקים.
מרדדים לעיגול בקוטר של תבנית תנור.
מכניסים לתנור על חום 180 מעלות.
אני מעדיפה להכניס את הבצק המרודד לתנור למשך מספר דקות בכדי שיהיה אפוי טוב (לא חובה, אפשר לשים את הרוטב לפני האפיה, לדעתי האפיה המוקדמת משפרת את הטעם), כאשר הבצק מתחיל קצת להשחים (לא להיבהל אם הוא מתנפח קצת) אני מוסיפה את הרטבים והגבינה צהובה ואת שאר התוספות.

בתיאבון!
נראה טובבב
מכינה עכשיו צריכה כמה שאלות דחוף
1 האם אפשר להקפיא את הבצק בלבד יצא טעים אח"כ?
2 עגבניות מרוסקות -מה זה אומר?-לרסק בפומפייה עגבניות?
*ולא רוצה שיצא מידי נוזלי אז להוציא את המיץ מהעגבניות?
3 קטשופ חובה ? או שאם לא אשים ירד בטעם?
4 לא הבנתי את המשפט האחרון שכתבת מה הכוונה
עושים בצק, מרדדים, ואח"כ שמים את הרוטב ומכניסים לתנור?
אם כך מה כתבת שקצת משחים ואז להוסיף את הרוטב והגבינ"צ
אשמח להסבר מדויק
תודההה
מכניסים לתנור על חום 180 מעלות.
אני מעדיפה להכניס את הבצק המרודד לתנור למשך מספר דקות בכדי שיהיה אפוי טוב (לא חובה, אפשר לשים את הרוטב לפני האפיה, לדעתי האפיה המוקדמת משפרת את הטעם), כאשר הבצק מתחיל קצת להשחים (לא להיבהל אם הוא מתנפח קצת) אני מוסיפה את הרטבים והגבינה צהובה ואת שאר התוספות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
השתמשתי בכוס קרטון לשתיה חמה, יצא בצק מאוד דביק
ככה אמור להיות?
או שצריך להוסיף קמח?

זה מה שרציתי לשאול
כי 3 כוסות מים לקילו קמח אמור להיות בצק ממש דביק
והתפלאתי איך כולן כתבו שהבצק נח לעבודה......
הכנתי את הבצק עם 3 כוסות מים פושרים אבל 3 בלבד
כוס ח"פ
לא 3וחצי!
ואגב הכנתי בהתחלה בצק עם 3 כוסות מים ואח"כ לאחר שקצת לשתי הוספי עוד חצי כוס מים ויצא דביקקק הלך לפח לצערי (לא היה נוח לעבוד איתו)
אח"כ הכנתי עם 3 בלבד ויצא פצצה
חשבתי שנראה לי הכלל החשוב ביותר הוא
אין להוסיף מים לאחר שהבצק קצת לשו אותו כי אזה זה יוצר דביקיות
אז אני לא יודעת אם זה יוצא דביקי בגלל הכמות או בגלל מתי שמים את המים
תחכימו אם יש מה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
הכנתי את הבצק עם 3 כוסות מים פושרים אבל 3 בלבד
כוס ח"פ
לא 3וחצי!
ואגב הכנתי בהתחלה בצק עם 3 כוסות מים ואח"כ לאחר שקצת לשתי הוספי עוד חצי כוס מים ויצא דביקקק הלך לפח לצערי (לא היה נוח לעבוד איתו)
אח"כ הכנתי עם 3 בלבד ויצא פצצה
חשבתי שנראה לי הכלל החשוב ביותר הוא
אין להוסיף מים לאחר שהבצק קצת לשו אותו כי אזה זה יוצר דביקיות
אז אני לא יודעת אם זה יוצא דביקי בגלל הכמות או בגלל מתי שמים את המים
תחכימו אם יש מה?
בגלל כמות המים.
זו בעיה קבועה במתכונים בפורום פה שאין אחידות בכוסות מדידה! אצל אחת כוס זה כוס מדידה =240 מ"ל ואצל אחת כוס זה כוס חפ לקרים לא ממש מלאה=160 מ"ל. הפרש של שליש. במתכון הזה ברור שמדובר על האפשרות השניה כי 3.5 כוסות מדידה מים + חצי שמן יוצר בצק ממש נוזלי.

בפעם הבאה תוסיפי קצת קמח והכל יבוא על מקומו בשלום.
ולכותבות המתכונים הצדיקות-בבקשה לציין איזה סוג כוס אתן משתמשות. זה קריטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
על כמה מעלות לאפות?
ולמשך כמה זמן?
וגם צריך לקילו קמח הפרשת חלה? עם ברכה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
הכנתי את הבצק עם 3 כוסות מים פושרים אבל 3 בלבד
כוס ח"פ
לא 3וחצי!
ואגב הכנתי בהתחלה בצק עם 3 כוסות מים ואח"כ לאחר שקצת לשתי הוספי עוד חצי כוס מים ויצא דביקקק הלך לפח לצערי (לא היה נוח לעבוד איתו)
אח"כ הכנתי עם 3 בלבד ויצא פצצה
חשבתי שנראה לי הכלל החשוב ביותר הוא
אין להוסיף מים לאחר שהבצק קצת לשו אותו כי אזה זה יוצר דביקיות
אז אני לא יודעת אם זה יוצא דביקי בגלל הכמות או בגלל מתי שמים את המים
תחכימו אם יש מה?
אני הכנתי עם 3.5 כוסות של 240, והוספתי את כל המים בפעם אחת (לא יודעת אם קשור)
באמת יצא מאוד דביק, לא היה אפשר לרדד את הבצק
אבל פשוט שטחתי אותו בתבנית- מתחתי איכשהו עם הידיים ודוקא יצא טעים :)
רק יצא בצק יחסית עבה, חילקתי אותו לשתי תבניות תנור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
חובה העגבניות המרוסקות?
או אפשר לשים במקום רסק עגבניות?(אני שואלת מבחינת הטעם
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
יש קופסאת שימורים של עגבניות מרוסקות או שתרתיחי עגבניות 20 דק תוציאי את הקליפה ותרסקי בבלנדר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מקפיצה לתועלת כולם,
הכנתי כעת יצא מעדן!
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
משתפת מתכון לפיצה ביתית, אוורירית ומיוחדת.
ניסיתי הרבה מתכונים, המתכון הזה לוקח בגדול.

החומרים לבצק:
1 ק"ג קמח
3 כפות שמרים
3 כפות סוכר
1/2 כוס שמן
3 וחצי כוסות מים פושרים
1 כף מלאה מלח.

החומרים לרוטב ולרוטב פיצה:
אני מכינה 2 רטבים, ומוסיפה קצת מהרוטב פיצה (1) גם לרוטב של לפני האפיה (2).
רוטב פיצה (1)
1/2 כוס מים
1/3 כוס שמן
1 כף סוכר
1 כף אורגנו
3 כפות מיונז
5 כפות רסק עגבניות
2 שיני שום
1/2 כף מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1 כפית פפריקה.
משאירה את הרוב לרוטב פיצה.

רוטב פיצה (2)
1/2 כוס מים
3 כפות שמן
2 שיני שום
3 כפות קטשופ
1 כף אורגנו
3 עגבניות מרוסקות
קצת מלח ופלפל שחור.

תוספות:
כל מה שבא לכן, בצל, פטריות, עגבניה, תירס, זיתים, וכדו'.

אופן ההכנה:
מכניסים למיקסר את הקמח, מוסיפים שמרים, סוכר, שמן ומים ומערבלים למשך כמה דקות, כאשר הבצק כמעט מוכן מוסיפים את המלח עד שהבצק נעים למגע ומוכן.
מתפיחים שעה עד להתפחה של הבצק.
לאחר ההתפחה מחלקים ל 4 חלקים.
מרדדים לעיגול בקוטר של תבנית תנור.
מכניסים לתנור על חום 180 מעלות.
אני מעדיפה להכניס את הבצק המרודד לתנור למשך מספר דקות בכדי שיהיה אפוי טוב (לא חובה, אפשר לשים את הרוטב לפני האפיה, לדעתי האפיה המוקדמת משפרת את הטעם), כאשר הבצק מתחיל קצת להשחים (לא להיבהל אם הוא מתנפח קצת) אני מוסיפה את הרטבים והגבינה צהובה ואת שאר התוספות.

בתיאבון!

עשיתי יצא מושלם!!!

@ישראלית
חייבת לציין שלמרות האמון ההולך ומתפוגג שלי במוסד הפיצה הביתית
אמרתי לעצמי שאני אנסה היום להכין את זו, לכבוד ראש חודש
והיא מעלפת!
עשיתי בדיוק לפי ההוראות
משום מה, יש לי מתכונים אחרים שעושים צרבת
זו קלה ונעימה ותפוחה וכיפית ממש לעיבוד
ממש תודה וחודש טוב!

הכנתי אתמול
יצא טעים מאד!!

טיפ: תוסיפו לגבינצ כף שמן ותערבבו.
מוסיף ליופי ולנמתחות
עוד טיפ: תוסיפו גבינות שוות לפיצה של המבוגרים..

מתכון מצוין,
מכינה אותו כבר שניםםם
רק קרדיט לשף
סטפן לייק
מופיע בחוברת ישנה של "שמרית".

תודה למעלת המתכון אחלה בצק יצא מעולה
ותודה ל @מה יש על הרעיון לערבב שמן בגבינ"צ
יצא טעים ומגרה

@ישראלית ,
ניסיתי אתמול ויצא מושלם.
תודה על השיתוף!
איך מרסקים את העגבניות? עם הקליפה או בלי?
ומתי הוספתן את הרוטב לפיצה? כמו שישראלית כתבה - אחרי אפיה קצרה או לפני שהכנסתן לתנור?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה