דרוש מידע לא נמאס כבר? חוסרים בסופרים בערבי חגים

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
בלת"ק

בכל הסופרים זה ככה.
עם ישראל גדש בהמוניו את המרכולים וריקן את המדפים כהוגן.
המצב כבר יצא משליטה (ציטוט של מנהל הסופר)
ממש לא נכון,זה רק ביש וממש לא רק לפני החגים
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אני לא יודעת מה קורה שם כיום
אבל בעלי היה מנהל ביש עד לפני כשנתיים
(ניהל כמה סניפים במשך כשש שנים, בכולם היה לו קשר עם הלקוחות, והכיר אותם ברמה אישית של איזה סוג דגים גברת x צורכת ואיזה שתיה וכמה ,משפחת y נוהגת לקנות, יכולה להעיד שהשקיע את נשמתו שיהיה הכי טוב שרק אפשר לרווחת הלקוחות)
אז אני קצת מכירה מה קורה שם מבפנים ,
ערב חגים , לא שייך לנהל מקום במקסימום כי יש חוסרים, חוסרים אי אפשר להמציא,
הסיבה שאושר עד למשל, כן מצליחה יותר להחזיק מחלקות מלאות זה בגלל ההבדל בסדרנים, אושר עד מחזיקה סדרני חוץ, שזה אומר סדרנים מטעם החברה, למשל סדרן מטעם אוסם שדואג למוצרי אוסם במחלקה, מקבל משכורת מאוסם והאינטרס שלו שיקנו אוסם, לכן הוא יעשה הכל שהמחלקה שלו תהיה מלאה ותראה טוב, לעומת הסדרנים של יש שהן עובדים של יש ואחראים על מחלקה שלמה לפי קטוגריה.
החוסרים לא נובעים מזלזלול , אלא ממצב השוק.
לגבי העגלות, זה קצת מקומם לקרוא את התלונות, כי הציבור, מזלזל בעגלות בצורה מחפירה ומבישה, אנשים לוקחים עגלות הביתה ומשאירים שם, לפחות פעמים בשבוע צריכים לקיים איסוף עגלות מרחבי העיר( אחרת לא יהיו עגלות, לקחת עגלה מחוץ לתחום הסופר זה גזל ), חלק גדול נאסף במצב תקול, לבוא ולהאשים את הרשת , זה קצת מקומם(אפילו שאין לי קשר לרשת כיום, רק יודעת מה קורה מבפנים )
לגבי הלכלוך וההזנחה, שוב לא מכירה מה קורה כיום, בזמנים שהיינו חלק, היה על זה ביקורת שבועית וביקורות פתע, שהיו מכריחים את המנהלים להחזיק סניף עם נראות טובה

החרמות על החברות זה בהחלט קטע מעצבן שיש שם, אבל זה הטקטיקה שבה הם בחרו לעבוד עם הספקים
אני לא באה להצדיק זלזול, אלא רק להאיר שלכל מטבע יש צד שני , אחרי הכל זה רשת עם אינטרס להרוויח שתודעת מאד שתודעת שרות ורווחת הצרכנים זה קלף שיביא להם לקוחות
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #43
מה אתם רוצים כבר? מדברים פה על עיירות שכווווולם קונים את אותם דברים בכמויות גדולות האותו זמן וכל משפחה זה 8-9 נפשות וכולם באים לסופר.לא פלא שהסופר נראה כג'ונגל ולמה יש הרגשה שמגיע שנות רעב ח''ו והכל ריק.פשוט כולם קונים אותם דברים וזה פשוט לא מספיק
אז אם היו מתחשבים בלקוחות היו עושים סופר יותר גדול
ומזמינים סחורה בכמות כפולה
כמו כל הרשתות שנמצאים באזורים לא של חרדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אז אם היו מתחשבים בלקוחות היו עושים סופר יותר גדול
ומזמינים סחורה בכמות כפולה
כמו כל הרשתות שנמצאים באזורים לא של חרדים
בואי אגלה לך בתור אחת שבבעלותה סופר קטן, הדבר שהכי מענין אותנו, שיהיה כח קניה ,
וזה קורה כתוצאה של לקוח מרוצה שמוצא בקלות את מה שהוא צריך ויש לו חווית קניה חיובית, אממה , מה אני יכולה לעשות עם הזמנתי סחורה מתנובה וחצי הזמנה לא הגיע כי יש חוסרים, באופן ישיר אני דפקתי את הלקוח שלי וזלזלתי בו...תבינו, בעלי עסקים רוצים להרוויח, התחרות גדולה ,המצב לא פשוט , הן מבחינת מחירים, והצע, יש המון חוסרים, שהלקוח לא מודע אליהם ומתפרשים אצלו כזלזול, דבר אחרון שבעל עסק רוצה לקוח לא מרוצה,לא תמיד הכל בידיים שלו
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
בלת"ק

בכל הסופרים זה ככה.
עם ישראל גדש בהמוניו את המרכולים וריקן את המדפים כהוגן.
המצב כבר יצא משליטה (ציטוט של מנהל הסופר)
מה אתם רוצים כבר? מדברים פה על עיירות שכווווולם קונים את אותם דברים בכמויות גדולות האותו זמן וכל משפחה זה 8-9 נפשות וכולם באים לסופר.לא פלא שהסופר נראה כג'ונגל ולמה יש הרגשה שמגיע שנות רעב ח''ו והכל ריק.פשוט כולם קונים אותם דברים וזה פשוט לא מספיק

ממש לא מדויק, זה לא בעיה שהתחילה שבוע לפני החגים, זה מגמה של תקופה ארוכהה
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
בואי אגלה לך בתור אחת שבבעלותה סופר קטן, הדבר שהכי מענין אותנו, שיהיה כח קניה ,
וזה קורה כתוצאה של לקוח מרוצה שמוצא בקלות את מה שהוא צריך ויש לו חווית קניה חיובית, אממה , מה אני יכולה לעשות עם הזמנתי סחורה מתנובה וחצי הזמנה לא הגיע כי יש חוסרים, באופן ישיר אני דפקתי את הלקוח שלי וזלזלתי בו...תבינו, בעלי עסקים רוצים להרוויח, התחרות גדולה ,המצב לא פשוט , הן מבחינת מחירים, והצע, יש המון חוסרים, שהלקוח לא מודע אליהם ומתפרשים אצלו כזלזול, דבר אחרון שבעל עסק רוצה לקוח לא מרוצה,לא תמיד הכל בידיים שלו
נו אז אני מחכה לסוד של העסקים באזורים אחרים
שכן בכל אופן מצליחים לדאוג ללקוחות שלהם
והסיבה שבציבור החרדי אין מספיק תחרות אין יוחננוף
ולא רמי לוי וכו' ולכן מתנהגים לציבור כשבוי
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא הבנתי כלפי מי הטענה.
שילמת כסף כדי להיכנס לשם?
לא נח לכם, תעברו לרשת אחרת.
לא אומרת את זה מניתוק,
כשלא טוב לנו אנחנו עוברים למקום שטוב בו.
נכון, עוברים
אבל שמשהו נח לך מתחיל לחרוק, ואת צריכה לוותר על הנוחות שהתרגלת וללכת רחוק, יקר וכו'
אז זכותך לבוא בשאלות,
במיוחד שזה לא שכל אחד יכול עכשיו לבוא ולהקים משהו ליד, הם קבלו היתרים וכו' לרווחת התושבים, העיריה כשמאפשרת לעשות סופר, היא משקללת את זה באחוזי השטחים לסופרים, לטובת התושבים.
אז בהחלט אם הם לא מספקים את הסחורה והצורך, יש מקום לתיקון, ויש לנו זכות כלשהיא גם להצר על כך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
נו אז אני מחכה לסוד של העסקים באזורים אחרים
שכן בכל אופן מצליחים לדאוג ללקוחות שלהם
והסיבה שבציבור החרדי אין מספיק תחרות אין יוחננוף
ולא רמי לוי וכו' ולכן מתנהגים לציבור כשבוי
יש תחרות יפה מאד בציבור החרדי
אממה , הוא הרבה יותר מוגבל, כשרויות שמיטה ועוד פרמטרים שמשפיעים על מחיר ואפילו על מלאי
לציבור החרדי למשל, אין קטיף וחליבה בשבת
זה מוביל לצמצום וממילא על המחיר
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #51
גם לי זה מרגיש טריק שיווקי שכולנו נעבור לקנות את המותג שלהם.
אין לי משהו נגד המותג, יש לי משהו נגד זה שאני מחפשת בסופר מוצרים מכמה חברות ומגוון ענק וכרגע זה רק הולך ומצטמצם.

חכו עוד מעט גם יהיה להם מרכך כביסה ודורדארנט של יש , כולנו נריח אותו הדבר.

תכלס במודיעין עילית המצב גם על הפנים, הרשתות האחרות לא יותר טובות :(
וזהו, סובלים בשקט.
זה בדיוק מה שאמרתי קודם
זה טריק שיווקי פשוט
ואם המחירים של החברות הנל ירדו
הם יגידו "מסקר שערכנו
הציבור כבר אוהב את המוצרים של יש"
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
יש תחרות יפה מאד, לציבור החרדי
אממה , הוא הרבה יותר מוגבל, כשרויות שמיטה ועוד פרמטרים שמשפיעים על מחיר ואפילו על מלאי
לציבור החרדי למשל, אין קטיף וחליבה בשבת
זה מוביל לצמצום וממילא על המחיר
בקיצור מה שאת כותבת שאין תחרות ואת מסבירה
למה בגלל כשרויות וכו'
ושמעתי שיש גופים שמונעים ממתחרים להיכנס
אחרת למה רשתות גדולות לא מנסות לפתוח בציבור החרדי
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
בבית שמש היה פעם סופר שהיה ממש מוזנח ומבולגן וכששאלתי את הקופאי בחביבות למה המקום נראה ככה הוא אמר לי שהחרדים אוהבים לקנות במקום מוזנח ולא מסודר ומנצנץ, זה נותן להם תחושה שהמחירים זולים.
די הופתעתי אבל כנראה שיש במחשבה הזו היגיון מסוים שכביכול אם אין הרבה עובדים והכל מונח על המשטחים והרצפה מלוכלכת זה משום שרוצים לחסוך בכח אדם "וממילא" לחסוך ללקוחות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
בקיצור מה שאת כותבת שאין תחרות ואת מסבירה
למה בגלל כשרויות וכו'
ושמעתי שיש גופים שמונעים ממתחרים להיכנס
אחרת למה רשתות גדולות לא מנסות לפתוח בציבור החרדי
יש תחרות !
בכל האזורים שאני מכירה יש בכל רחוב לפחות שתי סופרים
תחרות טובה ללקוחות לא לעסקים, ברור שהרשתות מנסות למנוע אותה , לא מכירה עסק שיזמין לעצמו מתחרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
כמעט בכל רחוב יש משהו שמוכר תלושים ליש או לאושר עד ב5 אחוז הנחה
לכל הסניפים של יש או רק ליש חסד?
הסיבה שאושר עד למשל, כן מצליחה יותר להחזיק מחלקות מלאות זה בגלל ההבדל בסדרנים, אושר עד מחזיקה סדרני חוץ, שזה אומר סדרנים מטעם החברה, למשל סדרן מטעם אוסם שדואג למוצרי אוסם במחלקה, מקבל משכורת מאוסם והאינטרס שלו שיקנו אוסם, לכן הוא יעשה הכל שהמחלקה שלו תהיה מלאה ותראה טוב, לעומת בסדרנים של יש שהן עובדים של יש ואחראים על מחלקה שלמה לפי קטוגריה.
אם זה אמיתי, זה פשוט גאוני!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
יש תחרות !
בכל האזורים שאני מכירה יש בכל רחוב לפחות שתי סופרים
תחרות טובה ללקוחות לא לעסקים, ברור שהרשתות מנסות למנוע אותה , לא מכירה עסק שיזמין לעצמו מתחרים
יש לא להזמין ויש לאסור באיומים כאלה ואחרים
על עסק מתחרה לפתוח
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
רוצים לשמוע סוד?
אני גרה בחיפה, ושם "יש בשכונה" (שזה סניף של יש חסד) באזור חילוני נקי, מסודר ממוזג ואף פעם לא חסר שום דבר.
תשאלו למה?
כי תמיד לחרדים יהיה יותר גרוע!
בלי הגזמות בכלל
אבל מה שכן טיפה יותר יקר שם
אבל עדיין לא יקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
רוצים לשמוע סוד?
אני גרה בחיפה, ושם "יש בשכונה" (שזה סניף של יש חסד) באזור חילוני נקי, מסודר ממוזג ואף פעם לא חסר שום דבר.
תשאלו למה?
כי תמיד לחרדים יהיה יותר גרוע!
בלי הגזמות בכלל
אבל מה שכן טיפה יותר יקר שם
אבל עדיין לא יקר
לא צריך ליסוע עד חיפה
אפשר לראות ביש חסד רגיל בבארות יצחק
ולא לאמין שזה אותו רשת של בני ברק
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
רוצים לשמוע סוד?
אני גרה בחיפה, ושם "יש בשכונה" (שזה סניף של יש חסד) באזור חילוני נקי, מסודר ממוזג ואף פעם לא חסר שום דבר.
תשאלו למה?
כי תמיד לחרדים יהיה יותר גרוע!
בלי הגזמות בכלל
אבל מה שכן טיפה יותר יקר שם
אבל עדיין לא יקר
יותר יקר מיש בשכונות החרדיות?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

תופעת החרדי המכוער

טביאל עיר יפה, כעיקרון. כיכרות, צמחים, ובעיקר יופי פנימי.
המוני יהודים יראי שמיים, משפחות ובתים של תורה, מוסדות לימוד מכל הסוגים, רובם ככולם במבני קבע ראויים לשמם.

בתי כנסת גדולים ונהדרים, מחופים באבן ומצויידים במדרגות שיש וארונות קודש מגולפים, והמוני מנייני תפילה בכל שעות היממה, כולל גם פינת קפה לשירות הציבור.

אה! אשרינו!




אלא שיש קוץ מעצבן באליה:

תופעת הטביאליסט המכוער. כפראפראזה על "הישראלי המכוער" הידוע בכל העולם.
הטביאליסט המכוער. אינו התושב הקלאסי של העיר, אך לעיתים נדמה כי יש רבים ממנו.


קווים לדמותו.
הט"מ יחתום על הוראת קבע ענקית לקהילה שלו, כדי שהיא תוכל לבנות בית כנסת אדיר ויפהפה יותר מבית הכנסת ממול, אך לא יטרח לומר שלום חם ונעים לזר כי ייקלע בטעות לארמון הקהילתי שלו.
שירגיש לא נעים, עדיף. כך לא יתנחל פה. פה מתפללים ורצויים רק אנ"ש.

הט"מ לא יתרה בילדיו שאסור להם לגרור עד הבית עגלת מכולת, כיוון שהיא, מה לעשות, רכוש הסופרמרקט. התוצאה? ניתן לראות לא מעט עגלות מכולת מונחות בכניסה לבנייני מגורים, ממתינים לעובד הסופרמרקט שאולי יקח אותם ואולי לא.

הט"מ לא יאמר שלום לשכנים החדשים המתגוררים ביחידת הדיור על הגג. הוא יסתכל עליהם – ומבטו יעבור דרכם. בייחוד אם הם לא לבושים בדיוק בדיוק כמו הצורה והצבע שלו עצמו.

הט"מ ילביש את משפחתו בבגדים הכי עדכניים ויקרים שיש בנמצא, כך שיראו כאילו נגזרו מתוך פרסומת משובבת נפש של קידי קיש. אז מה אם אין קשר בין ההכנסות המזעריות שלו ובין הצורך הכפייתי לנקר את עיני השכנים-גיסים-חברים.

הט"מ מקפיד להחזיק בבעלותו ולנהוג ברכב יקר. רצוי חשמלי ועדיף עם שכבת לקס + ווקס + פוליש נוצצת ומרשימה. הוא אוהב במיוחד, משום מה, רכב גבוה עם גריל ענק מקדימה, המשרה את יראת הכבוד הרצויה.

מה הקשר בין אברך צעיר, פעמים רבות מלמד בחיידר או בעל תפקיד זוטר בחנות טמבור, או סתם איש אחזקה במוסד – ולרכב מנהלים כזה? אין לדעת.


הט"מ יקפיד לזעום אם עובר אורח יתפוס לו את החניה הפרטית המחושמלת שלו, אך לעולם לא יעשה מאמץ מיוחד להחנות רכבו בצורה מסודרת במקום שבו יש להתחשב בנוספים. בייחוד הוא לא יטרח לחנות באופן שמאפשר לאם עם עגלה לעבור בנחת בלי להסתכן בחייה ולרדת לכביש.

ואגב הסעיף הקודם; נדמה כי יש לט"מ הנאה מיוחדת לחנות כמו פריץ הכפר, ולחסום את מרבית המדרכה - העיקר שהוא עצמו לא ייאלץ ללכת יותר מעשרים שניות מפתח רכבו עד פתח השטיבלאך או מחוז חפצו...

אך כל אלו עניינים זניחים. זכותו של כל אדם לרכוש כל כלי תחבורה שעולה על דעתו, כל זמן שהדבר מסב לו הנאה ונחת.



מה שהופך את הנהג הטביאליסט המצוי למכוער, היא התנהגותו בכביש.

הט"מ ינהג בעירו ברוכת הילדים במהירות גבוהה. למה חמישים. אולי שישים, אולי שבעים או תשעים. הוא לא דואג, הרכב החשמלי המוגזם שלו יודע לעצור ממש בנגיעה על דוושת הגז. מה זה משנה אם פה ושם הוא כמעט דורס עוברי אורח?

הט"מ מפגין זלזול מוחלט בשאר הנהגים בעיר שלו.

כאשר נהג של רכב חונה מתחיל לצאת מהחניה, הטביאליסט המכוער יקפיד להגביר מהירות ולעקוף אותו, כדי שחס וחלילה לא ייאלץ להתעכב בנסיעתו לשטיבלך בעוד חצי דקה. מה אכפת לו שהרכב המסכן ייתקע בחניה עוד 5 דקות בגלל ט"מ נוספים.



הט"מ חסר סבלנות באופן קומי כמעט. כאשר לפניו נוהג אוטובוס עירוני, הב"מ לעולם ינסה לעקוף אותו. הוא לא יתן לאוטובוס את "מנת החסד" ויסכים להמתין 10 שניות. לא. הוא מייד ינסה לעקוף – וכמעט יתנגש ברכב הבא ממולו הנוסע במהירות, כזכור, מעל החמישים המותרים בחוק...



הטביאליסט המכוער לא ירחם על ילדה קטנה שרק רוצה לחצות במעבר חציה. הצחקתם אותו! הוא עסוק בשיחה נרגשת מלאת פוליטיקה באמצעות אוזנית הבלוטות' התלויה על אוזנו, אותה קנה במכירה הסמוכה לשטיבלאך. הוא יתן גז עוד לפני שהיא תספיק להציב את כף רגלה הקטנה והמפוחדת על מעבר החציה. שתפחד, מה זה משנה. היא לא הילדה שלו.


יש בעיר טביאל נהגים רבים זהירים, מכבדים את הזולת, חונים בצורה מסודרת, מאפשרים לרכב לצאת מהנחיה, ועוצרים לבטח מול הולכי רגל המבקשים לחצות את הכביש. ברור שיש כאלו. אבל הם לא מורגשים. בכלל.

אין בעיר אווירה של "מענטש". של:
את רוצה לחצות את הכביש? תחצי, בשמחה, אחכה לך בנחת.
אין לי חניה מתחת השטבילאך? אז מה אם יש תו נכה שחבר השיג לי. בגלל זה אחנה כמו פסיכי ואצער את כל העוברים ושבים? לא. אחנה במרחק 4 דקות הליכה בצורה מסודרת.
אני מטעין את הרכב החשמלי שלי מידי לילה? אציב שלט מסודר ונעים, ולא שלט אזהרה צהוב מאיים נבחני.
אני ממילא נוסע החוצה מהעיר? אתקרב לתחנות אוטובוס בדרכי, אציע לאברים הסעה לכניסה לעיר.
אני מתקרב למחסום? אמתין בסוף התור, לא אעקוף את כולו ואגרום צער וכעס לכל 10 הרכבים שלפניי.

כשאתה פוגש את הט"מ אחד על אחד, אתה מגלה בתשעים ותשע מהמקרים אברך עדין נפש, ירא שמיים, תורני, ממש אדם נהדר. מותק אפילו.

מישהו שלעולם לא יגזול מרעהו שקל, יקפיד להשיב כל אבידה, יעשר ממונו ויתרום לקהילתו סכומים נכבדים.

מה גורם לו להיות ב"מ? מהו הסוד?

ובכן -

אני לא יודע.

(אתם יודעים איזה חילול ה' מחריד קורה בכל פעם שאורח זר מגיע לטביאל? הוא יוצא מדעתו! לא חבל עליו? לא חבל עלינו? למה אנחנו לא מחנכים את עצמנו? קודם כל אתהמבוגרים? לתת כבוד זה לזה, לכבד, להאיר פנים, להיות מענטש?
שכנה שלי, שהיא גם חברה קרובה. אישה חמה, מצחיקה, סופר-אכפתית מהילדים שלה. יש לה כמה בנות, כולן מתוקות, והיא תמיד עטופה בהן – חיבוקים, צחוקים, הקשבה. ממש מרגישים את החום שלה.

אבל אצל הבן הבכור שלה, בן 8 או 9 זה אחרת.
מתוך המפגשים בגינה, והשיחות, והתצפית מהצד – הלב שלי קצת מתכווץ. כי הוא קצת שונה מהן ובהתאם לזה גם היחס שלה כלפיו.
הוא מאוד תלותי בה, שואל אותה המון שאלות, כמעט לא משחק עם ילדים אחרים, תמיד יושב לידה, כמעט נצמד, די פחדן ולפעמים חסר טאקט. וכל פעם כשהוא מדבר איתה – היא מגיבה בקוצר רוח, בגלגול עיניים, לפעמים גם מתעצבנת מול האמהות האחרות ("הנה, עוד פעם עם השאלות הנודניקיות שלו" או "ראיתן עכשיו? יואו אין לי כח..").
אני אף פעם לא רואה חיבוק, ליטוף, או רגע של רוך ביניהם, כמו עם הבנות.

ויש בי תחושת בטן כזו – שאולי יש לילד הזה קושי כלשהו, רגשי או התפתחותי (אולי הוא אפילו על הרצף), ואולי גם לה קשה עם זה, והיא לא יודעת לזהות למה ומה. יכול להיות גם שאני טועה..

אני מתלבטת כבר הרבה זמן , אבל היום אחרי מקרה נוסף חריג שממש כאב לי לראות עוד יותר– איך אפשר לפתוח את זה מולה? האם בכלל נכון להגיד משהו?
ואם כן – איך עושים את זה בלי לבייש, בלי לפגוע, בלי לגרום לה לנתק איתי קשר?
אני באמת באה מהמקום הכי אוהב שיש – גם כלפיו, וגם כלפיה כאמא. אני יודעת שהיא אמא מדהימה – ואני מרגישה שדווקא בגלל זה, חבל לי לראות את הפער הזה ביניהם.

אשמח לשמוע מה אתם אומרים- האם ואיך לגשת? או שעדיף לא לגעת?..

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה