דרוש מידע כיפה וילדים

  • הוסף לסימניות
  • #1
מאיזה גיל אתם מקפידים שהכיפה תהיה על הראש של הילד במהלך היום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מגיל 3.
לפני זה בעיקר בבית כנסת וכדומה.
מגיל 3 אתם ממש מקפידים על זה?
אני מתכוונת שכל פעם שרואים את הילד בלי כיפה אומרים לו לשים או שמים לו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני מתכוונת שכל פעם שרואים את הילד בלי כיפה אומרים לו לשים או שמים לו.
דבר ראשון קונים כיפה נוחה, לאו דווקא החדשות והיפות, אלא שיושב לו טוב על הראש, ופחות נופל לו.
וכשהוא מוריד, אכן אומרים - הלאווו אתה גדול... מה עם כיפה.
וכמו שכתבו אחרי - מייקרים את הכיפה, גם כדבר יהודי וגם כסימן לגדלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש עניין לשים לתינוק בן 5 חודשים
כיפה בקול הנערים?
אנחנו משתדלים שילד לא יכנס בלי כיפה לבית כנסת,
זוכר את הזמנים שהילדים היו תינוקים, ולדאוג שיהיו בשקט בקול הנערים, ולראות שהכיפה יושבת על הראש [כמעט בלי שערות, ואין במה לתפוס].

אבל אכן מאד משתדלים בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אנחנו משתדלים שילד לא יכנס בלי כיפה לבית כנסת,
זוכר את הזמנים שהילדים היו תינוקים, ולדאוג שיהיו בשקט בקול הנערים, ולראות שהכיפה יושבת על הראש [כמעט בלי שערות, ואין במה לתפוס].

אבל אכן מאד משתדלים בזה.
יש מקום לקנות היום בבני ברק
או שהחנויות סגורות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש עניין לשים לתינוק בן 5 חודשים
כיפה בקול הנערים?
ואם כן יש למישהו בבני ברק להשאיל לי
אצלינו יש ענין אבל לא דווקא כיפה אפשר כיסוי ראש
אני שמה כובע יפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גיל 3
היום יש כיפות עם סיכה פנימית שנתפסת מעולה על השיער ולא נופלת
גם בחורי ישיבות קונים כיפה עם הסיכה הזו.
זה פתרון מצוין לילדים קטנים שנופל להם כל הזמן
לא רואים את זה בכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מזדהה עם השאלה ,
הבן שלי כמעט בן ארבע ועדיין לא ממש מקפיד אבל כל פעם שרואים אותו בלי כיפה שולחים אותו להביא
מנסיון עם הבנים האחרים, בסוף הם מתרגלים

גיל 3
היום יש כיפות עם סיכה פנימית שנתפסת מעולה על השיער ולא נופלת
גם בחורי ישיבות קונים כיפה עם הסיכה הזו.
זה פתרון מצוין לילדים קטנים שנופל להם כל הזמן
לא רואים את זה בכלל.
לבן שלי זה כוואאב
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני לא מעירה להם בכלל
גיל 3 באמת הכיפה יותר על הריצפה מאשר על הראש
מקסימום שמה להם בעצמי מדי פעם
אבל היום הם כבר דואגים לזה בעצמם
אחותי לעומת זאת מאז שהבן שלה עשה חלאקה זה השיח שלה איתו
שים תכיפה ,שים תכיפה, ממש חופר...
ולדעתי עושה ראקציה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אחותי לעומת זאת מאז שהבן שלה עשה חלאקה זה השיח שלה איתו
שים תכיפה ,שים תכיפה, ממש חופר...
ולדעתי עושה ראקציה
אצלנו ברגע שהוא הבין שזה סימן גדלות שלו,
ובזה הוא דומה לאבא ... ולאחים הגדולים,
לא שווה שזה יפול, כי אז הוא דומה לקטנים :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אנחנו גם מקפידים מגיל 3
מנסים ליקר את המצווה ולתת כבוד לכיפה, שהילד לא ירצה להיות בלי זה.

דבר ראשון קונים כיפה נוחה, לאו דווקא החדשות והיפות, אלא שיושב לו טוב על הראש, ופחות נופל לו.
וכשהוא מוריד, אכן אומרים - הלאווו אתה גדול... מה עם כיפה.
וכמו שכתבו אחרי - מייקרים את הכיפה, גם כדבר יהודי וגם כסימן לגדלות.
אשמח לשמוע באיזו דרך אתם מייקרים את המצווה.

ועוד עניין -
בן 4 מאבד כיפות ללא הרף כי כשמשחק ורץ עם חברים הכיפה תמיד ביד ואז נשכחת לה. יש מה לעשות בנוגע לזה?
בזמנים רגועים יותר הוא כן עם כיפה על הראש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש ענין להביא תינוק בגיל כזה לכל הנערים? מקור?
עיין רמ''א תרסט.
ועיין מהרי''ל.
ועיין בשערי אפרים שער ח סימן נז, בגודל מעלת עליה לתורה לתינוקות.
ועיין משנ''ב שם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה