דרוש מידע צניחה של למעלה מ 30% ברכישת משקאות עתירי סוכר!

  • הוסף לסימניות
  • #41
נראה לי שאף חרדי לא יתנגד לבטל את מס ליברמן ולעשות מס חדש ע"י ממשלת ימין
הנקודה כאן זה מה שנתפס כהתעמרות של ליברמן , את זה צריך קודם כל לבטל!
אח"כ למסות בתבונה ובהתחשבות כדי למזער את הצריכה.
סליחה אנו במדינה מתוקנת לא עובדים כדי לעשות בדווקא
זה יהיה חורבן אם יבטלו את המס זה לא יחזור בכלל, מציאות שיש פגיעה בכיס אוטמוטי יש גם תת מודע לצרוך פחות שתיה מתוקה ניתן לראות בהרבה מקומות שאנשים פחות צורכים שתיה מתוקה
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
  • הוסף לסימניות
  • #43
להרגיל את הציבור לדיאט זה לא טוב, גם כי גם הוא לא בריא וגם כי שההרגל לשתיה מתוקה מוביל לשתיה כזאת גם כשאין דיאט.
אפשר לעשות מס מופחת על הדייאט
מה ההגיון שיהיה באותו שיעור מס של הסוכר הרגיל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
להבנתי , הירידה בצריכת המשקאות הממותקים לא התבטאה כלל בציבור החרדי , והתרחשה בעיקר בציבור הערבי (שגם שם זה בגלל שהם עברו לקנות בשחור מהברחות)
אני גרה בשכונה חרדית בירושלים,
ואין כמעט מבחר של משקאות מתוקים במכולות באזור, בכמה מכולות,
לטענת המוכרים זה כי ירד מאד הביקוש והצריכה של משקאות אלו.
כמובן שלא עשיתי מחקר בנושא, זה מה שהם אומרים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני גרה בשכונה חרדית בירושלים,
ואין כמעט מבחר של משקאות מתוקים במכולות באזור, בכמה מכולות,
לטענת המוכרים זה כי ירד מאד הביקוש והצריכה של משקאות אלו.
כמובן שלא עשיתי מחקר בנושא, זה מה שהם אומרים...
כן?? כי אני לא מיכיר אף אחד שהוריד בצריכה בגלל המס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
כן?? כי אני לא מיכיר אף אחד שהוריד בצריכה בגלל המס.
דוקא אני אישית מכירה כמה שהפסיקו לצרוך או עברו למים בטעמים וכאלה,
אני אישית המשכתי אותו דבר,
אבל לטענת בעלי המכולות- יש כנראה כמה וכמה שהפסיקו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
סליחה אנו במדינה מתוקנת לא עובדים כדי לעשות בדווקא
זה יהיה חורבן אם יבטלו את המס זה לא יחזור בכלל, מציאות שיש פגיעה בכיס אוטמוטי יש גם תת מודע לצרוך פחות שתיה מתוקה ניתן לראות בהרבה מקומות שאנשים פחות צורכים שתיה מתוקה
הקדנציה הקודמת הוכיחה שאנחנו לא במדינה מתוקנת
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
כן?? כי אני לא מיכיר אף אחד שהוריד בצריכה בגלל המס.
אנחנו הורדנו
במקום חמישה בקבוקי שתיה מתוקה לשבת
עברנו ל 2-3 קרטוניות ל8 נפשות (ליטר לסעודה, בסביבות כוס לכל ילד)
כל השבוע מים (אבל כבר לפני זה עברנו) וסודה, בטעמים וגם בלי טעמים.
ואני אישית מרוצה מאוד מהעניין, מבחינתי להוריד הכל, רק שהילדים צריכים טיפה בשבת..

באולמות השמחות מרגישים טוב את הירידה, באולמות הזולים ממש, יש הורדה משמעותית בכמות, ויש יחס הרבה יותר גבוה של בקבוקי מים מאשר בקבוקי שתיה מתוקה, ולפעמים אין שתיה מתוקה בכלל (חוץ מקצת על השולחנות וזהו)
אני גם מסתכל על האנשים, ומה הם שותים, ואני רואה יותר ויותר אנשים ששותים רק מים, ביחס לעבר, אבל יתכן שיש לי הטיית אישור, ולכן התצפיות האלה לא מלמדות על מגמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אנחנו הורדנו
במקום חמישה בקבוקי שתיה מתוקה לשבת
עברנו ל 2-3 קרטוניות ל8 נפשות (ליטר לסעודה, בסביבות כוס לכל ילד)
כל השבוע מים (אבל כבר לפני זה עברנו) וסודה, בטעמים וגם בלי טעמים.
ואני אישית מרוצה מאוד מהעניין, מבחינתי להוריד הכל, רק שהילדים צריכים טיפה בשבת..

באולמות השמחות מרגישים טוב את הירידה, באולמות הזולים ממש, יש הורדה משמעותית בכמות, ויש יחס הרבה יותר גבוה של בקבוקי מים מאשר בקבוקי שתיה מתוקה, ולפעמים אין שתיה מתוקה בכלל (חוץ מקצת על השולחנות וזהו)
אני גם מסתכל על האנשים, ומה הם שותים, ואני רואה יותר ויותר אנשים ששותים רק מים, ביחס לעבר, אבל יתכן שיש לי הטיית אישור, ולכן התצפיות האלה לא מלמדות על מגמה.
אין ויכוח על זה שיש ירידה. השאלות הם האם לא היה אפשר לעשות את זה יותר חכם, והאם המחיר היקר של לפגוע באנשים בכיס בתקופה כזו של עליית מחירים, שווה את התועלת המסויימת.
יש אכן הורדה בתחום של השמחות (בפרט שמחות קטנות כמו קידושים וכו'), שמתקמצנים יותר. אבל ביחס לצריכה של בן אדם זה פינאטס. העיקר זה ההרגלים בבית, בעבודה, וכו'.

אם מותר לשאול, אם אתה כ"כ מרוצה, מבחינה בריאותית, אני משער שהשינוי המבורך בבית שלך ימשיך גם אם יורידו עכשיו את המיסים, לא כן? כך שהורדת המיסוי, אצלך ואצל כל הדומים לך, לא תזיק כ"כ...

אגב גם אלו שעשו את זה בגלל חסכנות, אני משער שאחרי שהם גילו את האופציה של לשטוף בקבוק של פפסי, למלא בו מים מהברז, ולהגיש אותו לשולחן - הם ימשיכו עם זה גם אם המס יבוטל, כי זה עדיין יהיה הרבה יותר זול מלקנות פפסי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אם מותר לשאול, אם אתה כ"כ מרוצה, מבחינה בריאותית, אני משער שהשינוי המבורך בבית שלך ימשיך גם אם יורידו עכשיו את המיסים, לא כן? כך שהורדת המיסוי, אצלך ואצל כל הדומים לך, לא תזיק כ"כ...
לא רואה צורך בהורדת מיסוי למוצר מיותר כל כך.
מה שהייתי רוצה שהקרן של המס תוקצה למכון טיפול ומודעות לסוכרת ושאר נזקי הסוכר, ולא תלך סתם כך לאוצר המדינה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
לא רואה צורך בהורדת מיסוי למוצר מיותר כל כך.
מה שהייתי רוצה שהקרן של המס תוקצה למכון טיפול ומודעות לסוכרת ושאר נזקי הסוכר, ולא תלך סתם כך לאוצר המדינה.
אני גם חושב כמוך שלא צריך להוריד את המיסוי

מצד שני "לא רואה צורך" זו הגדרה לא נכונה, משפחה ברוכת ילדים שקונה שישיית קריסטל לשבת, וכל השבוע שותים מים, לא זה מה שיביא עליהם סוכרת. לא צריך להגזים. ולא צריך להתעלל בהם.

לכן במקום קרנות שישבו שם כל מיני פונקציונרים, הייתי מסבסד מאכלים ומשקאות בריאים (למשל בצורה של הורדת מע"מ).
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
לכן במקום קרנות שישבו שם כל מיני פונקציונרים, הייתי מסבסד מאכלים ומשקאות בריאים (למשל בצורה של הורדת מע"מ).
מסכים לחלוטין
ועוד משהו שפתאום חשבתי עליו בזמן האחרון כשעשיתי צילומים לישיבה, וגיליתי איך מזון לא אכיל במקרה הטוב, ופחמימות ריקות ומיותרות, גורמות לבחורים לצרוך ים של מממתקים במקום ארוחת צהריים.
אולי שמישהו ירים את הכפפה באחת הישיבות, ויתחילו (בצעדים קטנים) לדאוג למזון בריא לבחורים.
יש הרבה מקומות שבהם לא חוסכים, מטעמים של ואנווהו, ואני לא מזלזל בזה, אבל זה לא תמיד העיקר.
ונכון שאי אפשר לרקום באותיות זהב על ארוחת צהריים "נתרם על ידי הגביר הגדול"
אבל עדיין יש חשיבות מסויימת למזון בריא, מעבר לזה שמזון שאינו בריא, גורם לנזק לטווח ארוך, הוא גם גורם לריכוז לקוי ופחות אנרגיה חיובית ללימוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
מסכים לחלוטין
ועוד משהו שפתאום חשבתי עליו בזמן האחרון כשעשיתי צילומים לישיבה, וגיליתי איך מזון לא אכיל במקרה הטוב, ופחמימות ריקות ומיותרות, גורמות לבחורים לצרוך ים של מממתקים במקום ארוחת צהריים.
אולי שמישהו ירים את הכפפה באחת הישיבות, ויתחילו (בצעדים קטנים) לדאוג למזון בריא לבחורים.
יש הרבה מקומות שבהם לא חוסכים, מטעמים של ואנווהו, ואני לא מזלזל בזה, אבל זה לא תמיד העיקר.
ונכון שאי אפשר לרקום באותיות זהב על ארוחת צהריים "נתרם על ידי הגביר הגדול"
אבל עדיין יש חשיבות מסויימת למזון בריא, מעבר לזה שמזון שאינו בריא, גורם לנזק לטווח ארוך, הוא גם גורם לריכוז לקוי ופחות אנרגיה חיובית ללימוד.
למיטב זכרוני מי שהתנגד להחלת סטנדרטים של בריאות על המזון בישיבות
היו הח"כים החרדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
מסכים לחלוטין
ועוד משהו שפתאום חשבתי עליו בזמן האחרון כשעשיתי צילומים לישיבה, וגיליתי איך מזון לא אכיל במקרה הטוב, ופחמימות ריקות ומיותרות, גורמות לבחורים לצרוך ים של מממתקים במקום ארוחת צהריים.
אולי שמישהו ירים את הכפפה באחת הישיבות, ויתחילו (בצעדים קטנים) לדאוג למזון בריא לבחורים.
יש הרבה מקומות שבהם לא חוסכים, מטעמים של ואנווהו, ואני לא מזלזל בזה, אבל זה לא תמיד העיקר.
ונכון שאי אפשר לרקום באותיות זהב על ארוחת צהריים "נתרם על ידי הגביר הגדול"
אבל עדיין יש חשיבות מסויימת למזון בריא, מעבר לזה שמזון שאינו בריא, גורם לנזק לטווח ארוך, הוא גם גורם לריכוז לקוי ופחות אנרגיה חיובית ללימוד.
מכירה משפחה שבאמת לקחה על עצמה פרויקט כזה והכינה כל יום ארוחת צהוריים טובה ומזינה לעוד 10 בחורים והבחורים בישיבה הסמוכה אליהם עשו תורנות מי ה10 כל יום.
(זה לא פתרון בכלל, אבל אני מאוד מעריכה אותם על זה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
לא רואה צורך בהורדת מיסוי למוצר מיותר כל כך.
מה שהייתי רוצה שהקרן של המס תוקצה למכון טיפול ומודעות לסוכרת ושאר נזקי הסוכר, ולא תלך סתם כך לאוצר המדינה.
יש ציבור אדיר חרדי שהוא נגד ביטול המס, דרך אגב אצלנו לא השתנה בהרבה, אבל אנחנו ההורים הורדנו מאוד וגם שאנחנו מגיעים לשמחות שותים פחות, כי כך זה שעושים בלגן ואומרים שצריך למסות דבר גרוע, זה חודר וגורם לשינוי בהרגלים.
[יש כאלה שלא הכניסו את זה לתת מודע כי אמרו שלא יכנעו לליברמן וחבל מאוד]
השאלה איך ממשיכים הלה ודואגים שהמס לא יתבטל
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה