מידע שימושי עצמאיות ודמי לידה - לתשומת ליבכן

  • הוסף לסימניות
  • #1
חשוב לדעת :
החל משבוע 32 ניתן לצאת לחופשות לידה (אורך החופשה לידה כרגיל 105 יום )
למה זה חשוב:
1. לפעמים יש תקופות עומס ותקופות רגועות בעבודה. ולדחות עבודות או לקוחות יכול להביא נזק - והביטוח הלאומי לא אוהב לשלם לנו כשאנחנו לא באמת בחופשת לידה (לאיזו עצמאית יש חופשת לידה אמיתית) אז אפשר לתכנן את הזמנים בהתאם עם יציאה מוקדמת לחופשות לידה.
2. אבל למה זה חשוב כל כך עכשיו?
בחישוב דמי הלידה נלקח בחשבון ההכנסה חלקי חודשי העבודה בפועל.
מי שיולדת בשלושת החודשים הראשונים של השנה בסיס החישוב הוא 3 חודשים שלפני תאריך היציאה לחופשה לידה.
קצת מסובך אבל אנסה להדגים:
- יולדת שיולדת בחודש 1 הבסיס לחישוב הוא חודשים : 10-12 של שנה קודמת (ואחרי התיקון או שנה שלפניה לפי הגבוה) לוקחים ממוצע הכנסות שנה קודמת ולפי זה ישלמו לה דמי לידה.
- יולדת שיולדת במהלך חודש 2 הבסיס לחישוב יהיה חודשים 11-12משנה קודמת חודש 1משנה נוכחית. שזה אומר חודשיים ממוצע הכנסות שנה קודמת . חודש ממוצע הכנסות שנה נוכחית.

מקווה שלא סיבכתי .

ולמה זה משנה .
אסביר בדוגמא מספרית:
עצמאית מרוויחה 120000 (גם אם לא עבדה בפועל אבל אנשים שלמו חובות. העבירה עבודות וקיבלה אחוזים. העובדות שלה או בני משפחה ממשיכים לתפעל את העסק).
אם היא ילדה במהלך השנה ההכנסה מתחלקת ל חודשי עבודה בפועל והבסיב הוא 120000 לחלק לכ8.5 חודש
כ14000 שח הבסיס החודשי לדמי לידה.
אבל אם היא צריכה ללדת בחודש 1/23 אותה הכנסה תתחלק ל12 והבסיס יהיה 10000.

מקווה שההסבר מובן
ולמה נזכרתי.
כי בתכנון הזה הצלתי לכמה לקוחות שלי לאחרונה סכומים יפים.
ובגלל שאני בחופשת מחלה קצרה אז יש לי קצת זמן להציל ממונם של בנות ישראל.


מוזמנות לשאול מה שלא מובן
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכון מאוד וחשוב לכל עצמאית לדעת את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אם דיווחתי רק חצי שנה לפני היצאיה לחל"ד יש מה לעשות כדי לא לקבל חצי מהסכום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
@דודי ואודי חסר לי פרטים כדי לענות.
כמה חודשים משולמים? לא משנה מתי דווח אלא ממתי..
האם מעמד העצמאי מחליף מעמד שכיר?
אם כן זה מצטרף לתקופת האכשרה
(אבל אם היה אפילו חודש אחד חופף זה יכול להוות בעיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
@hds
בהנחה שההכנסה של העצמאית פחות או יותר זהה בכל שנה,
התכנון נכון רק לגבי לידה בינואר, ששווה להקדים את היציאה לחלד כמה שיותר אחורה.
ברגע שהלידה בפברואר, לא משתלם להקדים לנובמבר ואפילו לא לאוקטובר. (כי יש לנו בחלד חודש אחד של ינואר שהוא לפי ממוצע של 8.5 חודשים, והפער הזה משמעותי).
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
hds@תודה
לא היה לי תלוש מסודר לפני כן ל10 מתוך 14 חודשים שקדמו ללידה
כלומר לא שלמתי ביטוח לאומי
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
@חיה. תודה על ההדגשה אכן ההתייחסות למי שצריכה ללדת בינואר או בדצמבר.
את חודש 2 ציינתי רק לדוגמת חישוב.
תודה על ההדגשה.


 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מי שגם עצמאית וגם שכירה,
האם יכולה לצאת רק מהעסק= מהעצמאי?
ולהמשיך לעבוד כשכירה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
שאלה נוספת:
עוסק פטור, החישוב הוא בעצם שנתי,
אז זה גם משנה לחודשים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
חשוב לדעת :
החל משבוע 32 ניתן לצאת לחופשות לידה (אורך החופשה לידה כרגיל 105 יום )
למה זה חשוב:
1. לפעמים יש תקופות עומס ותקופות רגועות בעבודה. ולדחות עבודות או לקוחות יכול להביא נזק - והביטוח הלאומי לא אוהב לשלם לנו כשאנחנו לא באמת בחופשת לידה (לאיזו עצמאית יש חופשת לידה אמיתית) אז אפשר לתכנן את הזמנים בהתאם עם יציאה מוקדמת לחופשות לידה.
2. אבל למה זה חשוב כל כך עכשיו?
בחישוב דמי הלידה נלקח בחשבון ההכנסה חלקי חודשי העבודה בפועל.
מי שיולדת בשלושת החודשים הראשונים של השנה בסיס החישוב הוא 3 חודשים שלפני תאריך היציאה לחופשה לידה.
קצת מסובך אבל אנסה להדגים:
- יולדת שיולדת בחודש 1 הבסיס לחישוב הוא חודשים : 10-12 של שנה קודמת (ואחרי התיקון או שנה שלפניה לפי הגבוה) לוקחים ממוצע הכנסות שנה קודמת ולפי זה ישלמו לה דמי לידה.
- יולדת שיולדת במהלך חודש 2 הבסיס לחישוב יהיה חודשים 11-12משנה קודמת חודש 1משנה נוכחית. שזה אומר חודשיים ממוצע הכנסות שנה קודמת . חודש ממוצע הכנסות שנה נוכחית.

מקווה שלא סיבכתי .

ולמה זה משנה .
אסביר בדוגמא מספרית:
עצמאית מרוויחה 120000 (גם אם לא עבדה בפועל אבל אנשים שלמו חובות. העבירה עבודות וקיבלה אחוזים. העובדות שלה או בני משפחה ממשיכים לתפעל את העסק).
אם היא ילדה במהלך השנה ההכנסה מתחלקת ל חודשי עבודה בפועל והבסיב הוא 120000 לחלק לכ8.5 חודש
כ14000 שח הבסיס החודשי לדמי לידה.
אבל אם היא צריכה ללדת בחודש 1/23 אותה הכנסה תתחלק ל12 והבסיס יהיה 10000.

מקווה שההסבר מובן
ולמה נזכרתי.
כי בתכנון הזה הצלתי לכמה לקוחות שלי לאחרונה סכומים יפים.
ובגלל שאני בחופשת מחלה קצרה אז יש לי קצת זמן להציל ממונם של בנות ישראל.


מוזמנות לשאול מה שלא מובן
אשמח לדעת האם חודש הלידה נחשב כחודש עבודה לעניין חישוב דמי בט"ל?
חזרתי מחל"ד ב3/2. בט"ל מחשבים לי את ממוצע ההכנסות החודשי שלי לפי 10 חודשי עבודה. במקרה שלי זה מעלה לי את התשלום החודשי. השאלה אם הם צודקים, או שחודש פברואר יכול להיחשב לחודש עבודה, וממילא הממוצע החודשי שלי ירד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
@חיה. תודה על ההדגשה אכן ההתייחסות למי שצריכה ללדת בינואר או בדצמבר.
את חודש 2 ציינתי רק לדוגמת חישוב.
תודה על ההדגשה.
אפשר הסבר?
לא כל כך הבנתי למה ההתייחסות
היא רק לגבי לידה בינואר או בדצמבר?
אם אמורה להיות לידה בינואר, לא מספיק לצאת לחופשת לידה ב31/12
למה צריך כמה שיותר אחורה?
אשמח להבין,

תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
האם הנ"ל רלוונטי גם לפרילנסרית בעלת עוסק פטור שמרוויחה שכר זהה פחות או יותר לחודש?
כלומר, אם היא צריכה ללדת בתחילת ינואר, זה משנה לה מתי תצא לחל"ד?
אם תצא חודש קודם, יהיה לה גם הכנסה פחות בשנה קודמת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה