דרוש מידע עושים סוף לשריפות!

  • הוסף לסימניות
  • #1
בעקבות השריפות האחרונות ולקראת חנוכה
עוד ועוד שריפות
בבני ברק, בגבעתיים, בק"ס, בירושלים.
נורא, מאחרוי כל שריפה ישנה משפחה, לעיתים משפחות, שגם אם הם יצאו בשלום, כולום בריאים ושלמים.
עדיין הנזק הוא בל יתואר, חוץ מהנזק הכלכלי האדיר, כי ברוב השריפות פשוט צריך הכל הכל מחדש, אין זכר לעבר, הכל או מפויח או שרוף ולא ניתן לשימוש! ויש גם נזק נוסטלגי ועוד דברים חשובים שלא ניתן להשיבם!!!.
צריך לעשות לזה סוף!
נכון, הכל מלמעלה, ועדיין, ישנה השתדלות שחייבים לעשות אותה.
קודם כל, שימו לב איפה אתם מדליקים אש!
לא מדליקים נרות שבת וחנוכה במקומות שיש בהם בדל (תרתי) של סכנה!, לא משאירים אש ליד ילדים ללא השגחה וכו' וכו'
אבל זה דברים פשוטים שלכאורה כולם מקיימים אותם.
אבל צריך לדעת שמטף כיבוי בבית, פירושו של דבר הצלת הבית במקרה שריפה!
אם לדוגמא מזרון עולה באש, אין מה לעשות ואי אפשר להספיק למלא ספלים ולכבות, אבל אם יש מטף כיבוי הוא ונק את האש בשיות.
במיוחד נכונים הדברים לגבי שריפה שמקורה בחשמל, מים וחשמל לא הולכים ביחד, ואי אפשר לכבות חשמל שעולה באש עם מים, בשביל זה יש מטף כיבוי!, שפריץ אחד והשריפה מאחורינו. (חשוב לדעת! השפרצה של מטף כיבוי על ארון חשמל הורס את ארון החשמל עד היסוד ומדובר על אלפי שקלים! יש מטף שממולא בגז והוא מתאים לכיבוי חשמל בלי לעשות לו כל נזק)
נכון, הוא עולה כמה מאות שקלים, אבל זה סוג של ביטוח לבית, לנכסים, ומעל הכל לנפשות שבבית, (וגם לשכנים).
נ. ב. אין לי חנות לממכר גלאים או מטפים אהל למענכם, זה חשוב מאד מאד מאד מאד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
איך קרתה השריפה בבני ברק??
קצר או נרות שבת
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכון, הכל מלמעלה, ועדיין, ישנה השתדלות שחייבים לעשות אותה.

נראה לך שאם הם היו קונים מטף זה היה מונע את השריפה?
מי שעונה תשובה חיובית על השאלה הזו זה חסרון באמונה, נגזר על כל אחד בראש השנה מה יהיה ואיך יהיה וגם אם היה קונה 10 מטפים אז בדיוק אף אחד לא יהיה בבית ולא יהיה מי שיתפעל אותם [כפי שאכן היה שם... אף אחד מההורים לא היה בבית]

כל העצות האלו שבאות כל פעם אחרי איזה אסון נובעות מתוך דחף פנימי [וחסרון באמונה] של אדם לבטח את עצמו איך לי זה לא יקרה עד שמגיע הפתרון הגדול 'אני יקנה מטף' וכך אני יהיה מוגן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
בעקבות השריפות האחרונות ולקראת חנוכה
עוד ועוד שריפות
בבני ברק, בגבעתיים, בק"ס, בירושלים.
נורא, מאחרוי כל שריפה ישנה משפחה, לעיתים משפחות, שגם אם הם יצאו בשלום, כולום בריאים ושלמים.
עדיין הנזק הוא בל יתואר, חוץ מהנזק הכלכלי האדיר, כי ברוב השריפות פשוט צריך הכל הכל מחדש, אין זכר לעבר, הכל או מפויח או שרוף ולא ניתן לשימוש! ויש גם נזק נוסטלגי ועוד דברים חשובים שלא ניתן להשיבם!!!.
צריך לעשות לזה סוף!
נכון, הכל מלמעלה, ועדיין, ישנה השתדלות שחייבים לעשות אותה.
קודם כל, שימו לב איפה אתם מדליקים אש!
לא מדליקים נרות שבת וחנוכה במקומות שיש בהם בדל (תרתי) של סכנה!, לא משאירים אש ליד ילדים ללא השגחה וכו' וכו'
אבל זה דברים פשוטים שלכאורה כולם מקיימים אותם.
אבל צריך לדעת שמטף כיבוי בבית, פירושו של דבר הצלת הבית במקרה שריפה!
אם לדוגמא מזרון עולה באש, אין מה לעשות ואי אפשר להספיק למלא ספלים ולכבות, אבל אם יש מטף כיבוי הוא ונק את האש בשיות.
במיוחד נכונים הדברים לגבי שריפה שמקורה בחשמל, מים וחשמל לא הולכים ביחד, ואי אפשר לכבות חשמל שעולה באש עם מים, בשביל זה יש מטף כיבוי!, שפריץ אחד והשריפה מאחורינו. (חשוב לדעת! השפרצה של מטף כיבוי על ארון חשמל הורס את ארון החשמל עד היסוד ומדובר על אלפי שקלים! יש מטף שממולא בגז והוא מתאים לכיבוי חשמל בלי לעשות לו כל נזק)
נכון, הוא עולה כמה מאות שקלים, אבל זה סוג של ביטוח לבית, לנכסים, ומעל הכל לנפשות שבבית, (וגם לשכנים).
נ. ב. אין לי חנות לממכר גלאים או מטפים אהל למענכם, זה חשוב מאד מאד מאד מאד!
ה’ ישמרנו!!!!
תודה על ההערה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נראה לך שאם הם היו קונים מטף זה היה מונע את השריפה?
מי שעונה תשובה חיובית על השאלה הזו זה חסרון באמונה, נגזר על כל אחד בראש השנה מה יהיה ואיך יהיה וגם אם היה קונה 10 מטפים אז בדיוק אף אחד לא יהיה בבית ולא יהיה מי שיתפעל אותם [כפי שאכן היה שם... אף אחד מההורים לא היה בבית]

כל העצות האלו שבאות כל פעם אחרי איזה אסון נובעות מתוך דחף פנימי [וחסרון באמונה] של אדם לבטח את עצמו איך לי זה לא יקרה עד שמגיע הפתרון הגדול 'אני יקנה מטף' וכך אני יהיה מוגן...
נכון, הכל מלמעלה, ועדיין, ישנה השתדלות שחייבים לעשות אותה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני בטוחה שהכל משמים
אבל עדיין יש הרבה שסומכים על הנס או שלא מספיק מבינים מה זה אומר שמשהו משתבש ואיתו סכנה:
מדליקים נרות כשיש בסביבה הקרובה חומרים דליקים (גם ברכה להדלקת נרות מנייר קרובה מידי לנרות זה מסוכן)
מדליקים נרות שבת/חנוכה על מדף שמתחתיו יש מיטות/שולחנות/מצעים/וילונות וכדו'
ובפירוש במקרים כאלו אי אפשר להגיד שלום עלי נפשי, הכתובת היתה על הקיר.

לי קרה מקרה שהדגיש לי כמה צריך להזהר.
לי יש אובססיה לא לשים מתחת המדף של הנרות כלום
ז"א שגם אם הנרות יפלו ח"ו הם יפלו על הרצפה ויכבו לבד.
(כנראה שריטה מילדות שנרות שבת היו דלוקים על השולחן ונר נפל והדליק את המפה. נכבה בנס בנזק קטן)

לפני כמה שנים התארחו אצלי גיסים עם תינוק קטן בעגלה
כשנכנסו - שמו את העגלה עם התינוק מתחת המדף של הנרות
הנרות כמובן דלקו.
ואני באוטומט מזיזה את העגלה למקום אחר
עם הסבר קצר שמפחיד אותי לשים עגלה מתחת הנרות.

באמצע הסעודה מסיבות לא ברורות הכוסית של הנרות התפוצצה
והנר כבה, אבל הזכוכית---
עפה על הרצפה מתחת המדף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לפני כמה שנים התארחו אצלי גיסים עם תינוק קטן בעגלה
כשנכנסו - שמו את העגלה עם התינוק מתחת המדף של הנרות
הנרות כמובן דלקו.
ואני באוטומט מזיזה את העגלה למקום אחר
עם הסבר קצר שמפחיד אותי לשים עגלה מתחת הנרות.

באמצע הסעודה מסיבות לא ברורות הכוסית של הנרות התפוצצה
והנר כבה, אבל הזכוכית---
עפה על הרצפה מתחת המדף...
אייש..
חבל שהזזת את העגלה אם לא היית מזיזה אותה הזכוכית לא היתה מתנפצת.. הרי לא נגזר על התינוק ליכוות או לחילופין הזכוכית היתה נופלת לכיוון אחר.
אם זה נורמה רגילה להניח דברים מתחת למדף שיש עליו נרות זה לא השתדלות להזיז אותם אלא רק 'אובססיה' כפי שאת מעידה על עצמך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תכל'ס איפה קונים מטף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם זה נורמה רגילה להניח דברים מתחת למדף שיש עליו נרות זה לא השתדלות להזיז אותם אלא רק 'אובססיה' כפי שאת מעידה על עצמך.
זאת נורמה בעייתית
עובדה שקורים דברים בסגנון הזה לא אחת ולא שניים
לי אישית בבית יש מדף לנרות חנוכה שנתלה על החלון
ואנחנו מזיזים את הספה שמתחת בכל ימי חנוכה.
אני מגדירה את זה כאובססיה כי זה דחף לא מוסבר והוא נשען על נסיון הערב ולא דוקא על שכל
תשאלו את כל מי שהיה עד לשריפה בבית אם הוא לא סובל גם מהאובססיה הזאת...

כי ב-99.9 אחוז מהמקרים באמת לא קורה כלום
אבל- בשביל האחוז הקטן שיכול לקרות. וזה קורה...
צריך להזהר! זה לא מיותר..

הסיפור בא להדגיש כמה הדברים רגישים ולא בשליטתנו!!!
ואם הנר עצמו לא יפול. יכול ליפול משהו אחר לתוך האש הדולקת או כל מיני דברים בלתי צפויים אחרים
כשיש אש דולקת יכולים לקרות גם דברים שאנחנו לא תמיד יכולים לצפות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נראה לך שאם הם היו קונים מטף זה היה מונע את השריפה?
מי שעונה תשובה חיובית על השאלה הזו זה חסרון באמונה, נגזר על כל אחד בראש השנה מה יהיה ואיך יהיה וגם אם היה קונה 10 מטפים אז בדיוק אף אחד לא יהיה בבית ולא יהיה מי שיתפעל אותם [כפי שאכן היה שם... אף אחד מההורים לא היה בבית]

כל העצות האלו שבאות כל פעם אחרי איזה אסון נובעות מתוך דחף פנימי [וחסרון באמונה] של אדם לבטח את עצמו איך לי זה לא יקרה עד שמגיע הפתרון הגדול 'אני יקנה מטף' וכך אני יהיה מוגן...
האם אתה מסתכל על הרמזור אם הוא אדום או ירוק לפני מעבר בכביש או במעבר חציה?
אם כן, מדוע?
הרי יכול להיות שבדיוק אז יבוא מחבל וידרוס אותך ברמזור הירוק (חלילה כמובן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הערה חשובה מאוד. תודה על האשכול.
הבעיה במטף זה שיש לו תוקף, בין 5-10-15 שנה, והעלות לא נמוכה.
אם לא היה לזה תוקף אני מאמינה שיותר אנשים היו קונים את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
הערה חשובה מאוד. תודה על האשכול.
הבעיה במטף זה שיש לו תוקף, בין 5-10-15 שנה, והעלות לא נמוכה.
אם לא היה לזה תוקף אני מאמינה שיותר אנשים היו קונים את זה.

אני לא כותב מידיעה אלא מהגיון

אני מאמין שהעלות הגבוהה היא רק עלות ראשונית, של כל המטף, ברגע שפג התוקף, שזה אומר שלחץ האוויר ירד, לא קונים חדש אלא ממלאים את הישן

ממש כמו בלוני גז או בלוני סודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נראה לך שאם הם היו קונים מטף זה היה מונע את השריפה?
מי שעונה תשובה חיובית על השאלה הזו זה חסרון באמונה, נגזר על כל אחד בראש השנה מה יהיה ואיך יהיה וגם אם היה קונה 10 מטפים אז בדיוק אף אחד לא יהיה בבית ולא יהיה מי שיתפעל אותם [כפי שאכן היה שם... אף אחד מההורים לא היה בבית]

כל העצות האלו שבאות כל פעם אחרי איזה אסון נובעות מתוך דחף פנימי [וחסרון באמונה] של אדם לבטח את עצמו איך לי זה לא יקרה עד שמגיע הפתרון הגדול 'אני יקנה מטף' וכך אני יהיה מוגן...
את עובדת?
קרה לך להיות פעם בבית חולים?
הלכת פעם לרופא?
אם ענית חיובי על אחת מהשאלות ככל הנראה גם את חסרת אמונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני לא כותב מידיעה אלא מהגיון

אני מאמין שהעלות הגבוהה היא רק עלות ראשונית, של כל המטף, ברגע שפג התוקף, שזה אומר שלחץ האוויר ירד, לא קונים חדש אלא ממלאים את הישן

ממש כמו בלוני גז או בלוני סודה
מחיפוש גוגל, חלק אפשר למלא וחלק לא. מענין, לא ידעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
  • הוסף לסימניות
  • #20
אתמול (ליל שבת) בשעה 16:55 התקבלו הודעות רבות במשל"ט 102 של מחוז דן בדבר שריפה בדירת מגורים ברחוב חפץ חיים בבני ברק. 5 צוותי כיבוי וסולם גבהים מתחנות בני ברק, רמת גן וגבעתיים בפיקוד מפקד המשמרת רשף אבירם מרדכי הוזנקו למקום.

בדרכם לשריפה זיהו הלוחמים מרחוק עשן סמיך העולה מן הבניין וכן הבחינו בלשונות אש מחלונות הדירה. הצוותים במקום דיווחו על בעירה בקומה השלישית והאחרונה של המבנה וכי גג הרעפים של הבניין קרס.

הצוותים החלו בפעולות תקיפה חיצוניות במספר גזרות בד בבד עם פעולות חדירה למבנה וסריקות לאיתור לכודים. אל האירוע הוזעקו קצינת האג"ם המחוזית, סגן טפסר מירב סמט, סגן מפקד תחנת בני ברק סגן טפסר רונן וולך וקצין האג"ם של תחנת בני ברק, רב רשף חזי צפניה.

לאחר לחימה ממושכת באש וסריקות לאיתור לכודים בכלל דירות הבניין, בשעה 18:50 הוכרזה שליטה על האירוע. האירוע הסתיים ללא נפגעים אך עם נזק כבד לדירות בקומות העליונות ולגג הבניין. מהנדס העיר הגיע למקום לקביעת המשך שהייה בבניין. חוקר דליקות זומן למקום. לחקירת נסיבות פרוץ הדליקה.

לטענת התושבים מכבי האש הגיעו רק כרבע שעה לאחר תחילת השריפה והכוחות שהגיעו לזירה היו דלים ובשל כך לקח זמן רב לכבות את השריפה, מה שגרם לנזק הכבד. עדי ראייה סיפרו כי תושבים רבים מהאזור היו שותפים למאמצי הכיבוי כאשר ראו שקצר ידם של מכבי האש להושיע בעקבות הכוחות המועטים שהגיעו לזירה כאמור.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה