דרוש מידע דחוף דחוף דחוף - מחפשים טוען / טוענת רבני

  • הוסף לסימניות
  • #21
מתוך המכלול:

טוענות רבניות​

עד סוף שנות השמונים דרישות הקדם לעיסוק במקצוע כללו השכלה ישיבתית, וממילא מקצוע הטיעון הרבני, עבור מי שאינו מוסמך לעריכת דין, היה שמור לגברים בלבד. פסיקת בג"ץ בעניין שינתה את הקריטריונים והקלו על כניסה נשים למערכת. העובדה שמרב העיסוק הוא בנושאים אישיים ומשפחתיים, הופכת את שיתוף הפעולה עם אישה לנוחה עבור נשים, ובעיקר נשים דתיות. כיום משמשות במקצוע נשים רבות, בעיקר מקרב הציבור הדתי-לאומי.

מקצוע הטיעון הרבני מבסס עצמו לרוב על ההנחה שבגירושים האישה היא הצד החלש, זאת מאחר שללא הסכמתו של הבעל לא ניתן להתגרש; ומכאן הזיהוי של המקצוע עם דאגה לצד החלש – ברוב המקרים נשים עגונות ומסורבות-גט, או קורבן לאלימות פטריארכלית מסוגים שונים (פיזית, נפשית או כלכלית). משימת הטוען או הטוענת היא להקל על המתדיינים, ולוודא שהליך הגירושין לא מתעכב מעבר לנדרש. ככלל, טוענות רבניות מהוות מענה למצב כיום שבו בהיעדרה של סמכות דתית בידי נשים, בכל שאלה הלכתית, גם אם היא באופן מובהק בענייני נשים, האחרונות נאלצות לפנות אל רבנים גברים.

לאור זאת ישנן לא מעט טוענות רבניות אשר פועלות מתוך תפיסה פמיניסטית, לפיה יש לשפר את מעמד האישה בבית-הדין הרבני, ומהן אף שפועלות במסגרת ארגוני נשים. מה שגרם לשינוי מגמה בשנים האחרונות בה הגבר במשפט גירושין הוא הצד החלש קטגורית. סרבני גט כמעט ואינם קיימים, שכן הסנקציות נגדם מיידיות, לעומת זאת ישנם אבות רבים שלא פוגשים את ילדיהם או שמשלמים מזונות מעבר ליכולתם. הבעיה מוצפת בעיקר ברשתות החברתיות, מה שהביא לשינויי חקיקה כמו חוק חזקת הגיל הרך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
דוקא בתלמוד הבבלי יש דיון הפוך בשאלה אם אשה יכולה/צריכה לשלוח נציג מטעמה לבית הדין תחתיה, כמדומני במסכת שבועות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
פסיקת בג"ץ בעניין שינתה את הקריטריונים והקלו על כניסה נשים למערכת.
והבתי דין מקבלים אותה?!
העובדה שמרב העיסוק הוא בנושאים אישיים ומשפחתיים, הופכת את שיתוף הפעולה עם אישה לנוחה עבור נשים, ובעיקר נשים דתיות
לא הבנתי למה נושאים הלכתיים קשורים לנושא רגשי.
מאחר שללא הסכמתו של הבעל לא ניתן להתגרש; ומכאן הזיהוי של המקצוע עם דאגה לצד החלש
הצד המסכן החלש... אבל לא לשכוח שמקור הדין הוא בתורתינו הקדושה, שהיא קבעה שכך זה יהיה.
טוענות רבניות מהוות מענה למצב כיום שבו בהיעדרה של סמכות דתית בידי נשים, בכל שאלה הלכתית, גם אם היא באופן מובהק בענייני נשים, האחרונות נאלצות לפנות אל רבנים גברים.
אה, בדרך למנות גם רבניות ודיניות?
שכן הנשים המסכנות נאלצות לפנות אל רבנים גברים.. נעבאך..
אם זה לא רפורמיות, אז מה כן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
  • הוסף לסימניות
  • #27
באופן חוקי ע"פ תקנות הדיון של הרבנות הראשית לישראל א"א לתת רישיון לטוענת רבנית, אך כיום יש, מרכז י.נ.ר מכשיר טוענות רבניות.
חשוב להסביר ישנם טוענות רבניות חרדיות משלנו.
חלק מהדיינים אכן לא אוהבים את המושג הזה אבל אין להם ברירה חייב לקבל אותן.....
אפשר לבדוק ברשימת הטוענים הרבניים הארצית כמה נשים יש....
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
היכן אריה גרליץ?
אפשר את המספר שלו?
מתוך האתר של לשכת הטוענים הרבניים:
טלפון:089741736
כתובת: רבי יהודה הנשיא 24/2, מודיעין עילית כתובת דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
מגדר: גבר אורח חיים: חרדי מצב משפחתי: נשוי/נשואה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
יהושוע מלוביצקי טוען רבני ממש מיוחד ואכפתי
אם המון רגש מקשיב ממש מיוחד
{שמעתי על כמה תקים שהוא לקח הוא אריה}
המון הצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
יהושוע מלוביצקי טוען רבני ממש מיוחד ואכפתי
אם המון רגש מקשיב ממש מיוחד
{שמעתי על כמה תקים שהוא לקח הוא אריה}
המון הצלחה
ממש ממליצה לא מנסיון אישי ברוך ה' אבל שמעתי מכמה הוא פשוט תוטח של בן אדם ממליצה ביותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
  • הוסף לסימניות
  • #34
ממש ממליצה לא מנסיון אישי ברוך ה' אבל שמעתי מכמה הוא פשוט תוטח של בן אדם ממליצה ביותר
אם זה אותו 'יהושע מילובצקי' אותו אני מכיר (מצומת אחרת לגמרי) - הוא אדם מיוחד וישר מאוד.
נעים שיחה, אדם שאפשר לסמוך עליו לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
יש אחד יחסית חדש אבל מקצועי קשוב חכם ויודע לעבוד.
הוא גם עו"ד וגם טוען רבני.
יהודה עמיר 052-7653088. הוא עובד במשרד של ג'רמי שטרן.
לדעתי שווה לנסות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מאד ממליץ עליו (ב"ה לא מניסיון, אלא מדיבורים של קרוב מאד)
קצת מהיר מדי במחשבה (חריף .. צריך להיות מרוכזים)
אבל יסודי ואכפתי בעיקר
שמתי לב שבאופן שיטתי בכל נושא שמוזכר בו טוען רבני-המלצתם עליו.
זו פרסומת?????
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
  • הוסף לסימניות
  • #38
כפי שכתבתי קרוב שלי גמר עליו את ההלל.
אבל למה לך להרים שלט ולהכריז אני צר עין באחרים???
מי שקרוב שלו וממליץ עליו זה דבר לגיטימי ומקובל
הכי הרבה לא תקבל את ההמלצה. אף פעם אל תראה עין צרה באחרים (גם אם במחשבה יש צרות עין, החשיפה כלפי חוץ מגונה)
מי שמפרגנים לו, גם אם זה קרובי משפחתו, או שתתעלם או שתקבל.
חס וחלילה מלהיות צר עין.
אם אכן הוא טוען רבני מוצלח כמו שכתבת אדרבה שיצליח ויעשה חיל.
אני רק ציינתי עובדה מסויימת שהיא שניק חדש מקפיץ את כל האשכולות ומפרסם טו"ר מסויים-שזה נראה ממש כמו פרסומת מכווונת....
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מיכאל חיים רוטמן הוא לא טוען רבני בבתי דין רבניים, הוא מלמד שיעורי פרקטיקה בחושן משפט.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה