דרוש מידע זכאות לגן שפה, למה זה כזה סיוט? בית שמש

  • הוסף לסימניות
  • #1
ילדה בת שלוש וחצי מוציאה מילים בודדות ממש מהפה, גם מה שכן מדברת לא כ"כ ברור, קושי בתקשורת עם בני גילה, חשש לדיספרקסיה
מלא מסמכים מקלינאית תקשורת, רופאים, ביניהם רופא התפתחותי מומחה, כולם פה אחד כותבים שהילדה זקוקה דחוף למסגרת קטנה שמתמחה בבעיות שפה, בנוסף מאובחנת עם בעיה התפתחותית כללית.
הייתי השנה לפני פסח בוועדת זכאות, ומה התשובה??? זכאית ללימוד בכיתה רגילה עם עזרה עם גננת שילוב.
הלם!!!!
טוענים שיכולה לפנות לוועדת ערעור, הייתי שם כבר שנה שעברה, זה בדיחה, זה לא עוזר כלום.
למה למה כל דבר אני צריכה לריב, מה קורה כאן???? כאילו שזה כיף לי, שאני מבקשת סתם, למה כל רופא שאני פוגשת שואל אותי למה היא לא בגן שפה, ומצד שני איזה כמה אנשים שלא ראו אותה מחליטים פה אחד שכמה שעות בודדות בשבוע יספיקו לה????
אשמח אם יש פה מישהו שהתנסה בסיוט הזה או כל מידע למי לפנות יעזור לי מאוד! תודה!
מדובר על עירית בית שמש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הזוי.
לפי מה שאני מכירה, בעיר אחרת, בועדת אפיון וזכאות מחליטים לפי הרצון של ההורים - אם שילוב או חינוך מיוחד. לא שאלו אתכם במה אתם בוחרים?
ברור לערער, ואם צריך לפנות לגורמים נוספים בעיריה או במתיא.
לפעמים צריך להילחם בשביל שהילדים שלנו יקבלו את מה שהם זכאים לקבל. עצוב שזה ככה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לפי מה שאני מכירה, בעיר אחרת, בועדת אפיון וזכאות מחליטים לפי הרצון של ההורים - אם שילוב או חינוך מיוחד. לא שאלו אתכם במה אתם בוחרים?
ממה שידוע לי, לפי החוק זו אמורה להיות החלטה של ההורים וזה לא עניין של רשויות.
@StOT אם תוכלי להרחיב, נראה לי שיהא זה לתועלת הציבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ממה שידוע לי, לפי החוק זו אמורה להיות החלטה של ההורים וזה לא עניין של רשויות.
@StOT אם תוכלי להרחיב, נראה לי שיהא זה לתועלת הציבור.
מענין אני לא מבינה, היום המזכירה כתבה לי זו החלטת הוועדה אין מה לעשות אם תרצי תפני לוועדת ערעור.
אני כתבתי וביקשתי גן שפה. גן שפה זה נחשב חינוך מיוחד לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ילדה בת שלוש וחצי מוציאה מילים בודדות ממש מהפה, גם מה שכן מדברת לא כ"כ ברור, קושי בתקשורת עם בני גילה, חשש לדיספרקסיה
מלא מסמכים מקלינאית תקשורת, רופאים, ביניהם רופא התפתחותי מומחה, כולם פה אחד כותבים שהילדה זקוקה דחוף למסגרת קטנה שמתמחה בבעיות שפה, בנוסף מאובחנת עם בעיה התפתחותית כללית.
הייתי השנה לפני פסח בוועדת זכאות, ומה התשובה??? זכאית ללימוד בכיתה רגילה עם עזרה עם גננת שילוב.
הלם!!!!
טוענים שיכולה לפנות לוועדת ערעור, הייתי שם כבר שנה שעברה, זה בדיחה, זה לא עוזר כלום.
למה למה כל דבר אני צריכה לריב, מה קורה כאן???? כאילו שזה כיף לי, שאני מבקשת סתם, למה כל רופא שאני פוגשת שואל אותי למה היא לא בגן שפה, ומצד שני איזה כמה אנשים שלא ראו אותה מחליטים פה אחד שכמה שעות בודדות בשבוע יספיקו לה????
אשמח אם יש פה מישהו שהתנסה בסיוט הזה או כל מידע למי לפנות יעזור לי מאוד! תודה!
מדובר על עירית בית שמש.
אין לי מושג עם זה קשור לעירה או לא מה שכן חברה שלי מתמודדת עם אותו ניסיון במודיעין עלית
לבן שלה יש דיספרסיה מאובחן והיא גם לא קיבלה אישור
כל הבעיות התחילו מאז שנכנס חוק ההכלה שיעני אמור לעזור לשילוב ידי חנ"מ או 07 או כל ילד עם קושי במסגרת רגילה.
ומאז החוק ניתנים הרבה פחות אישורים לפתיחת גני שפה וכו כי יותר שווה למדינה לתת סל אישי לילד מאשר לתת תקציב לגן מתמחה ומקצועי!
וזה עצוב מאוד
מאחלת לך,
הצלחה זה כל כך כואב גם יש קושי עם הילד ועוד צריך להילחם לכל דבר קטן בשבילו- כאילו שיש להורים טיפת כח לפחות שהבירוקרטיה בענינים הללו יהיה יותר קל!
ממש כואב
המון נחת
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ממה שידוע לי, לפי החוק זו אמורה להיות החלטה של ההורים וזה לא עניין של רשויות.
@StOT אם תוכלי להרחיב, נראה לי שיהא זה לתועלת הציבור.
יש רשויות שעושות את המוות להורים עד שמאשרים גן שפה
בכל מקרה אצלנו זה סיוט לקבל גן שפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
במקרה זה, פותחת האשכול לא קיבלה זכאות לחינוך מיוחד, קרי גן לחינוך מיוחד או סל אישי, והחזירו אותה למתן שעת שילוב בודדת על ידי גננת שילוב, לכן אין כאן אפשרות לבחירת הורים, זוהי תמיכה מינימלית בגן. אם אכן כל גורמי המקצוע ממליצים על מסגרת לחינוך מיוחד, באמת מוזר שזוהי ההחלטה והייתי ממליצה לך להגיש ערעור (השגה, על פי החוק החדש).
ממה שידוע לי, לפי החוק זו אמורה להיות החלטה של ההורים וזה לא עניין של רשויות.
@StOT אם תוכלי להרחיב, נראה לי שיהא זה לתועלת הציבור
עורכת את הודעתי כאן ומוסיפה בעקבות המשך האשכול- כן קיבלת זכאות לחינוך מיוחד, את צריכה רק לשנות את בחירתך. מה שכתבתי תקף לגבי ילדים שלא קיבלו זכאות לחינוך מיוחד (כפי שעלה מהודעתך הראשונה) ומחזירים אותם לקבל שעת גננת שילוב.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #10
מבחינה חוקית זכות ההורים להחליט איפה הילד ילמד!!!!
תגישי ערעור ותדרשי גן שפתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מבחינה חוקית זכות ההורים להחליט איפה הילד ילמד!!!!
תגישי ערעור ותדרשי גן שפתי
כן רק להדכירנו המדינה הזו
עד שמתחילים להוכיח מה החוק ורבים על זה
בעזה הילד כבר ידבר חלק ויעברו הקשיים.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
1681840889788.png

זה מה שכתבו לי, וזה שקר שכתוב על פי בקשתכם, כי אני חזרתי ואמרתי כמה פעמים שהיא חיבת גן שפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עד כמה שידוע לי (ואני אמא לילדי גן שפתי)
יש 2 דברים
א. ועדת שילוב שבה הילד זכאי לקבל עזרה בגן של מורה מתקנת
ב. ועדת אפיון שבה הזכאות לשרותי חנ"מ וההורה יכול לבחור אם הוא רוצה בגן חנ"מ (שפתי) או בגן בסל אישי (לא סל שילוב)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
צפה בקובץ המצורף 1355606
זה מה שכתבו לי, וזה שקר שכתוב על פי בקשתכם, כי אני חזרתי ואמרתי כמה פעמים שהיא חיבת גן שפה.
טעית בהבנת המכתב. קיבלת זכאות לחינוך מיוחד! רק שביקשת בוועדה גן רגיל עם סל אישי. וקיבלת! את יכולה פשוט לבקש לשנות את זה. רק להרגיעך.. קיבלת בדיוק מה שרצית-כלומר זכאות לחנ״מ… שינוי בחירת ההורים זה ממש לא פרוצדורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
צפה בקובץ המצורף 1355606
זה מה שכתבו לי, וזה שקר שכתוב על פי בקשתכם, כי אני חזרתי ואמרתי כמה פעמים שהיא חיבת גן שפה.
עד כמה שידוע לי 5.5 זה זכאות לחנ"מ.
ובמיוחד רמת תפקוד 3.
אפשר לשנות את החלטתכם. (אני חושבת תוך חודש)
נכון, לא אתם החלטתם אבל תפנו לרכזת הגן שאתם רוצים לשנות את ההחלטה.

אני אישית שיניתי החלטה בעבר.
בוועדה אמרתי שאני רוצה מסגרת רגילה ואחרי שבועיים בחנתי שוב את האופציות ושלחתי טופס כזה שאני משנה את ההחלטה.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
צפה בקובץ המצורף 1355606
זה מה שכתבו לי, וזה שקר שכתוב על פי בקשתכם, כי אני חזרתי ואמרתי כמה פעמים שהיא חיבת גן שפה.
דווקא נשמע שקיבלה תנאים מצויינים.
הבעיה היא שכתוב שביקשתם שילוב בחינוך הרגיל במקום שביקשתם חינוך מיוחד.

לי אמרו בועדה, שעד שבועיים אני יכולה לשנות את דעתי בלי צורך בערעור, אלא פשוט להתקשר ולומר את דעתי החדשה.
תנסי ליצור קשר ולומר שאת מבקשת שיתנו לה חינוך מיוחד ולא שילוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
חשבתי שנפלה פה טעות. הייתי ממש בהלם, כאילו אם לא היא אז מי כן??
אני רק לא מבינה למה המזכירה מתעקשת שאי אפשר לשנות וזו ההחלטה ושאם אני רוצה שאגיש ערעור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
טעית בהבנת המכתב. קיבלת זכאות לחינוך מיוחד! רק שביקשת בוועדה גן רגיל עם סל אישי. וקיבלת! את יכולה פשוט לבקש לשנות את זה. רק להרגיעך.. קיבלת בדיוק מה שרצית.
לדבריה זה לא מה שהיא בקשה
וזה שקר שכתוב על פי בקשתכם, כי אני חזרתי ואמרתי כמה פעמים שהיא חיבת גן שפה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה