דרוש מידע האם זה בסדר לפרנס פושעים נגד האנושות?

  • הוסף לסימניות
  • #61
האופציה האחרת של הילדים האלו היא למות ברעב.
ככה כלכלה מתפתחת. גם באנגליה במהפכיה התעשייתית ובאמריקה כשהמהגרים זרמו העסיקו ילדים בתנאי ניצול.
רחמנות. אבל איך זה קשור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
טוב באמת אשכול נחמד לפרוק את המצפון. (ולגלות שבכלל קיימת חיה כזאת- מצפון )

תגידו לי אם מישו באמת הפסיק לקנות מאלי בגלל זה...
ואם כן אז כמו שאמרו כאן, מטעי הקקאו, ושאר המוצרים הבסיסים שאתם צורכים הכל מתחיל בסין...
(העטיפות של האוכל, המכונת כביסה, המקרר, התנור, הרוב מיוצר שם...מה לעשות)

מממ נראה לי כדאי שכל פעם לפני שלוחצים על "תשלום" להיזכר בייצור ההמוני בסין, בעובדים בכוח הזרוע, בילידים הקטנים שמועסקים שם, ושאר מראות קשים שהוזכרו באשכול. אולי זה יוציא לכם את ההנאה מהקניה,חסכון כספי גדול!! אבל זה כבר מתאים לאשכול "איך לחסוך כסף"
אני סקרנית לדעת אם עוד אנשים חושבים כמוני
ואולי מישהו הגדיל לעשות ושאל גם דעת תורה

תוצרת גרמניה לדוג ממש נמנעת (ולא רק מרגישה מצפון : ), אבל זה עניין אחר
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני סקרנית לדעת אם עוד אנשים חושבים כמוני
ואולי מישהו הגדיל לעשות ושאל גם דעת תורה

תוצרת גרמניה לדוג ממש נמנעת (ולא רק מרגישה מצפון : ), אבל זה עניין אחר
ואהו תני לי להפתיע: כלל לא בטוח שאנשים חושבים על זה.

סקר:
לכמה מאלה שמזמינים עוברת המחשבה, אני מפרנס משפחות פשע...

וגם ראיתי שכתבו פה את הפן ההלכתי-
יש מושג בסיסי בהלכה
של דינא דמלכותא וקנין 'כיבוש מלחמה'
עד כדי כך שמלכות שכבשה מדינה אחרת, יכולה למכור את האנשים שבה לעבדים, וזהו קנין לכל דבר
אפשר לאהוב, ועדיף שלא, אבל זהו לא פשע
מלבד זאת, מי שפותח חברה בכל מדינה שהיא, יודע בערך מה אופי המדינה, בסין ברור לך שאתה בעצמך יכול להיות מולאם אם ככה בא למישהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
מצטרפת לכך שליבי נוקפייני כשאני קונה שם ובshein. יש כל כך הרבה עדויות על עבדות של מבוגרים וילדים. זה מזעזע.
וזה לא דומה בד״כ לחברות אחרות שמייצרות בסין - כי בגלל שזה ידוע החברה מפקחת שלא תיהיה עבדות - אבל גם זה קורה ואז כל העולם צועק.
יש היום ממש מגמה של לא ליקנות באתרים כמו זה ו Shein, אבל זה לא קל וגם אני מזמינה...
אם מוצר (לא פשוט) שמתומחר זול ממש ממש, אני לא מזמינה. כי הלב שלי בוכה שזה לא הגיוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
ידוע שהעובדות שם בסין עובדות באגורות לשעה, בתנאי עבדות, 14 שעות ביממה פלוס
עם חומרים כימיים לפעמים, גם ילדיהם הצעירים עובדים
העובדים הם רכוש של המנהלים, בעוד המנהלים מליארדרים דוחפים לכיסם הון
הסתובבתי בהרבה מפעלים בסין
לא ראיתי שקורה אפילו פסיק אחד ממה שכתבת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
הסתובבתי בהרבה מפעלים בסין
לא ראיתי שקורה אפילו פסיק אחד ממה שכתבת.
זה אומר שהם הצליחו לעבוד עלך..
יש להם מתפרות סופר מודרניות
עם ציוד רובוטי המתקדם בעולם אבל..
זה תצוגה נהדרת לקניינים מרחבי העולם..
את העבודה בפועל עושים במה שמכונה "סדנאות יזע" ושם שאלוקים ישמור איזה תנאים יש עובדים
נכון שחלק מהעבודה נדדה לבנגלדש והודו אבל עדיין ממציאי שיטת העבודה הזאת הם הסינים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
את העבודה בפועל עושים במה שמכונה "סדנאות יזע" ושם שאלוקים ישמור איזה תנאים יש עובדים
נכון שחלק מהעבודה נדדה לבנגלדש והודו אבל עדיין ממציאי שיטת העבודה הזאת הם הסינים.
הם לא ממציאים את השיטה. בארצות הברית ב-1910 היה בדיוק אותו דבר, וכמובן באירופה במהפיכה התעשייתית.
אם נפסיק לקנות מהמזרח הפועלים האלו ימותו ברעב
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
זה אומר שהם הצליחו לעבוד עלך..
יש להם מתפרות סופר מודרניות
עם ציוד רובוטי המתקדם בעולם אבל..
זה תצוגה נהדרת לקניינים מרחבי העולם..
את העבודה בפועל עושים במה שמכונה "סדנאות יזע" ושם שאלוקים ישמור איזה תנאים יש עובדים
נכון שחלק מהעבודה נדדה לבנגלדש והודו אבל עדיין ממציאי שיטת העבודה הזאת הם הסינים.
איזה ציוד רובוטי?!?!
ממש לא עבדו עלי
הסתובבתי במקומות סופר מוזנחים, אזורי תעשיה קודרים
ראיתי בפועל את המכונות תפירה, מי ומי בתופרים (אף אחד שם לא היה פחות מ25 בטח)
נכחתי גם כשתפרו, כשארזו,
וגם כשלקחו הפסקה בצהריים
ולא במפעל אחד ולא בשתיים.

אני לא אומרת שמה שכתבו לא קיים, אבל הסבירות שזה בדיוק במוצר שקניתי נמוכה מאד מאד!

בסביבות אחה"צ אפשר פה ושם לראות ילדים שמגיעים למקום העבודה של ההורים
אבל הם ממש לא עובדים, רק מסתובבים משועממים או ישנים על מזרנים בצד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
הם לא ממציאים את השיטה. בארצות הברית ב-1910 היה בדיוק אותו דבר, וכמובן באירופה במהפיכה התעשייתית.
אם נפסיק לקנות מהמזרח הפועלים האלו ימותו ברעב
אני מכיר טוב מה זה sweatshops
זה בכלל לא מתקרב למה שנעשה בסין וגרורותיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
איזה ציוד רובוטי?!?!
ממש לא עבדו עלי
הסתובבתי במקומות סופר מוזנחים, אזורי תעשיה קודרים
ראיתי בפועל את המכונות תפירה, מי ומי בתופרים (אף אחד שם לא היה פחות מ25 בטח)
נכחתי גם כשתפרו, כשארזו,
וגם כשלקחו הפסקה בצהריים
ולא במפעל אחד ולא בשתיים.

אני לא אומרת שמה שכתבו לא קיים, אבל הסבירות שזה בדיוק במוצר שקניתי נמוכה מאד מאד!

בסביבות אחה"צ אפשר פה ושם לראות ילדים שמגיעים למקום העבודה של ההורים
אבל הם ממש לא עובדים, רק מסתובבים משועממים או ישנים על מזרנים בצד.
טוב, אני מכיר עולם מקביל כפי שכתבתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
הערת אגב:
לא כל המוכרים באליאקספרס הם דווקא סיניים. יש ביניהם גם יהודים. חלק אמריקאים, חלק ישראלים.
מקור?
אני דווקא יודעת שאחד התנאים להיות מוכר בעליאקספרס זה להיות סיני.
אולי את מתכוונת לדרופשופינג

לא קונים מוצרים המיוצרים בגרמניה , נקודה , מוצרים שחומרי הגלם מגרמניה - אלוקים יודע , אני לא יכול לדעת ,
אתה קונה ולא יודע.
קנית מחדד של שנדלר?
מוצרים של פנסוניק?
ועוד...

לי יש הרבה מצפון על זה שאני קונה מחו"ל, באתרים כמו SHEIN ועוד

ידוע שהעובדות שם בסין עובדות באגורות לשעה, בתנאי עבדות, 14 שעות ביממה פלוס
עם חומרים כימיים לפעמים, גם ילדיהם הצעירים עובדים
העובדים הם רכוש של המנהלים, בעוד המנהלים מליארדרים דוחפים לכיסם הון
ידוע שיצאו נגדם בכל העולם, כל ארגוני הזכויות אדם ועוד

אבל מצד אחד לי בארץ קשה לקנות דברים יקרים שיהרסו תוך שנייה בעוד יש את זה מסין בזול ויפהפה בפרוטות, משלוח מהיר..
באמת דילמה
ויש גם את העניין של לפרנס את תושבי ארצנו המשוועים לפרנסה
מצד שני- הכל כל כך יקרררר כאן
ושאת קונה בארץ ב200% יותר אותו מוצר?
משגע אותי לראות מוצרים שעולים גרושים מסין והארץ מחיר מופרז ולא הגיוני בעליל.
אם יש לך כסף מיותר לפרנס - אשריך.
רק אל תשכחי כשהשכנה לידך תפתח מכירה של גרביים וזוג יעלה כמה שקלים יותר לקנות רק אצלה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #73
מצטרפת לכך שליבי נוקפייני כשאני קונה שם ובshein. יש כל כך הרבה עדויות על עבדות של מבוגרים וילדים. זה מזעזע.
וזה לא דומה בד״כ לחברות אחרות שמייצרות בסין - כי בגלל שזה ידוע החברה מפקחת שלא תיהיה עבדות - אבל גם זה קורה ואז כל העולם צועק.
יש היום ממש מגמה של לא ליקנות באתרים כמו זה ו Shein, אבל זה לא קל וגם אני מזמינה...
אם מוצר (לא פשוט) שמתומחר זול ממש ממש, אני לא מזמינה. כי הלב שלי בוכה שזה לא הגיוני.
זה הגיוני ואת לא יודעת.
בארץ הכל יקר. מלא מיסים.

רב המיסים הולכים לרשות השידור שה' יעזור מה היא מממנת
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
ברור לי
אבל יש לפרנס ישירות, וזה אחרת. גם הלכתית
האם אנו חייים לימנע? לא בטוח
אבל לומר בפשטות "קונה איפה שזול" צורם מאוד מאוד
(הרמב"ם כותב שמי שאומר שמצד עצמו היה גונב אבל מה אעשה שהקב"ה אסר - הרי זה רשע)
איפה הרמב"ם אומר את זה
לי זכור דווקא שלגבי חזיר צריך לומר שאיפשי אלא שהקב"ה גזר עלי
ומה נעשה כאשר סין תקנה את פרוג,
הרי גם זה יקרה יום אחד...
אז האתר יפסיק להיתקע...
הם לא ממציאים את השיטה. בארצות הברית ב-1910 היה בדיוק אותו דבר, וכמובן באירופה במהפיכה התעשייתית.
אם נפסיק לקנות מהמזרח הפועלים האלו ימותו ברעב
אם נפסיק לקנות את המוצרים האלה בגלל זה
התנאים שלהם ישתפרו מהר מאוד
זה הגיוני ואת לא יודעת.
בארץ הכל יקר. מלא מיסים.

רב המיסים הולכים לרשות השידור שה' יעזור מה היא מממנת
כמובן שלא!
רוב המיסים הולכים לפנסיות התקציביות ודברים בסגנון הזה
לרשות השידור מקבלים אולי 800 מיליון שקל בשנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #76

רב המיסים הולכים לרשות השידור שה' יעזור מה היא מממנת
כמובן שלא!
רוב המיסים הולכים לפנסיות התקציביות ודברים בסגנון הזה
לרשות השידור מקבלים אולי 800 מיליון שקל בשנה
רוב המסים לא הולכים לשום דבר ספציפי אלא להרבה מאוד דברים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
זה הגיוני ואת לא יודעת.
בארץ הכל יקר. מלא מיסים.

רב המיסים הולכים לרשות השידור שה' יעזור מה היא מממנת
אני מתכוונת לדברים שאמורים לעלות בברו עשרות שקלים אם לא מעל 100 גם בחו״ל ובעלי אקספרס 2 ש״ח או פחות. זה כוונתי בלא הגיוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
  • הוסף לסימניות
  • #80
דינא דמלכותא זה רק דברים הוגנים עם כללים ברורים!
א"א להצדיק כל גחמה של השלטון עם דינא דמלכותא,
[ולכאו' גם א"א לחוקק שאסור להטיח שום ביקורת נגד השלטון כל זמן שאינה מרידה].

וגם כיבוש מלחמה הוא רק במלחמה ולא בכל פושע שמשתלט על חבירו או על העסק שלו, [ואם זה פשע לא משנה שכנופיית הפשע היא שלטונות סין החוקיים].
במכלול, תחת הערך מורד במלכות מובא סיכום של דין זה. נראה שם כדבריך (שד"ז נאמר רק במלך שהוכתר ע"פ דיני התוה"ק).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה