בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

  • הוסף לסימניות
  • #61
לתשומת לבכם

באשכול זה נמחקו הודעות לא ענייניו וכאלו שלא מתאימות לפורום מעורב.

בבקשה, אל תביאו אותנו המנהלות למצב שבו נצטרך למחוק אשכולות בגלל תגובות לא מתאימות.


הטשולנט אגב, נראה מעולה.
תודה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #62
לתשומת לבכם

באשכול זה נמחקו הודועת לא ענייניו וכאלו שלא מתאימות לפורום מעורב.

בבקשה, אל תביאו אותנו המנהלות למצב שבו נצטרך למחוק אשכולות בגלל תגובות לא מתאימות.


הטשולנט אגב, נראה מעולה.
תודה
תודה
ותודה על הוספת התמונות לפוסט הראשון
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
  • הוסף לסימניות
  • #65
הכנתי השבוע
ופשוט עונג שבת אמיתי

שכוייח עצום
כנ"ל, הכנתי לפי ההוראות המפורטות, הטעם היה עמוק, חזק ולא פחות - טעים... יצא מושלם מבחינת איזון הטעמים.
תודה @yakov ysrel


רק כמה הערות לגבי הרכיבים האלו שהעכירו מעט את האוירה:
0.5 קילו חומוס
החומוס משום מה יצא לא מספיק רך, אולי כדאי להשרות אותו במים לפני הבישול (?).
85 גרם אבקת מרק בצל (כוס)
25 גרם אבקת מרק פטריות (1/3 כוס)
25 גרם אבקת מרק עוף (1/4 כוס)
320 גרם טריאקי (כמעט חבילה של אוסם או קנור)
60 גרם צילי מתוק (קצת פחות מחצי כוס)
140 גרם צילי חריף (כוס)
60 גרם קטשופ (1/2 כוס)
רכיבים אלו... אין ספק שהם ה"נותן טעם" וה"טויסט" שגורם לטשולנט להיות בעל טעם חזק מודגש ו"טעים" (אולי בעיקר בזכות רכיב המונסודיום גולטומט ו/או משפרי הטעם האחרים שיש בהם בשפע).
אישית הייתי שמח להימנע מהם, מעדיף להיצמד כמה שיותר לרכיבים טבעיים ולא מתועשים. אם יש לאי מי מהחברים כאן בעלי המוחות הקולינריים רעיונות איך אפשר לקבל את הטעם החזק והמודגש שמושג באמצעות חומרים אלו אך באמצעים טבעיים יותר ומתועשים פחות אשמח לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הכנתי השבוע
ופשוט עונג שבת אמיתי

שכוייח עצום
כנ"ל, הכנתי לפי ההוראות המפורטות, הטעם היה עמוק, חזק ולא פחות - טעים... יצא מושלם מבחינת איזון הטעמים.
תודה
ממש כיף לשמוע
רק כמה הערות לגבי הרכיבים האלו שהעכירו מעט את האוירה:

החומוס משום מה יצא לא מספיק רך, אולי כדאי להשרות אותו במים לפני הבישול (?).
אני תמיד משרה לפחות 12 שעות קודם את השעועית והחומוס (להוציא את הגזים) ייתכן שזה גם מרכך אותם
חשבתי שכולם משרים
אבל אתה צודק שכחתי לכתוב
@ה. בקר אוכל להטריח אותך שוב ולהוסיף ברכיבים בשעועית ובחומוס "(מושרית 12-24 שעות במים)"
אגב זה ממש מוזר שהחומוס נשאר קשה אחרי בישול של כשעתיים ועל הפלטה 24 שעות (ייתכן שגנבת קצת בליל שבת ;))
רכיבים אלו... אין ספק שהם ה"נותן טעם" וה"טויסט" שגורם לטשולנט להיות בעל טעם חזק מודגש ו"טעים" (אולי בעיקר בזכות רכיב המונסודיום גולטומט ו/או משפרי הטעם האחרים שיש בהם בשפע).
אישית הייתי שמח להימנע מהם, מעדיף להיצמד כמה שיותר לרכיבים טבעיים ולא מתועשים. אם יש לאי מי מהחברים כאן בעלי המוחות הקולינריים רעיונות איך אפשר לקבל את הטעם החזק והמודגש שמושג באמצעות חומרים אלו אך באמצעים טבעיים יותר ומתועשים פחות אשמח לשמוע.
אני גם אשמח לשמוע
הרבה משתמשים בסילאן (במקום טרייאקי וצילי) אבל מהנסיונות שלי זה יצא הרבה יותר טעים
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
ממש כיף לשמוע

אני תמיד משרה לפחות 12 שעות קודם את השעועית והחומוס (להוציא את הגזים) ייתכן שזה גם מרכך אותם
חשבתי שכולם משרים
אבל אתה צודק שכחתי לכתוב
@ה. בקר אוכל להטריח אותך שוב ולהוסיף ברכיבים בשעועית ובחומוס "(מושרית 12-24 שעות במים)"
אגב זה ממש מוזר שהחומוס נשאר קשה אחרי בישול של כשעתיים ועל הפלטה 24 שעות (ייתכן שגנבת קצת בליל שבת ;))

אני גם אשמח לשמוע
הרבה משתמשים בסילאן (במקום טרייאקי וצילי) אבל מהנסיונות שלי זה יצא הרבה יותר טעים
מתכון לסיר 20 ליטר. מוצלח ביותר. ללא מוסנדיום
6 כפות גדושות פפריקה מתוקה
1.5 כפות גדושות פפריקה חריפה
6 כפות גדושות מלח גס
חצי צנצנת סילאן
7 כפות גדושות אבקת מרק עוף
3 כפיות קפה
1.5 כפיות פלפל שחור
2 כפות גדושות גבישי שום
2 כפות גדושות כמון
בין חצי כפית לכפית שאטה
מטגנים 4 בצלים
מוסיפים 5 ק"ג קוביות תפוח אדמה
מים ותבלינים
כ3 ק"ג קוביות בשר. ניתן להכניס קורקבנים (חיסכון גדול במחיר רק להוריד כף של מלח...)
ניתן לעשות פרווה ללא בשר להוסיף עוד 3-2 בצלים לטיגון...
בין 1.5 ק"ג שעועית ל2 ק"ג (השריה 12 שעות קודם
בין 1.5 ל 2 ק"ג גריסים. חיטה גם מאוד טוב. (אני מכניס חצי חיטה וחצי גריסים)
אני לא משרה את הגריסים, פשוט נותן לזה לספוח את הנוזלים.
קישקע: 1ק"ג קמח 3/4 בקבוק שמן חצי כוס פפריקה מתוקה 2 כפיות מלח. וחצי כוס אבקת מרק. 2 חלות שרויות ספוגות במים (לחילופין 1 ק"ג פירורי לחם שספוגות במים. מערבבים את העיסה ויוצרים קובבות ומכניסים לסיר....
כדי שלא ישרף, הסדר כך, הראשון תפוחי האדמה... ואח"כ השעועית. אח"כ הבשר. אח"כ הקשקע, ואחרי כמה שעות אני מכניס את הגריסים ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
מתכון לסיר 20 ליטר. מוצלח ביותר. ללא מוסנדיום
6 כפות גדושות פפריקה מתוקה
1.5 כפות גדושות פפריקה חריפה
6 כפות גדושות מלח גס
חצי צנצנת סילאן
7 כפות גדושות אבקת מרק עוף
3 כפיות קפה
1.5 כפיות פלפל שחור
2 כפות גדושות גבישי שום
2 כפות גדושות כמון
בין חצי כפית לכפית שאטה
מטגנים 4 בצלים
מוסיפים 5 ק"ג קוביות תפוח אדמה
מים ותבלינים
כ3 ק"ג קוביות בשר. ניתן להכניס קורקבנים (חיסכון גדול במחיר רק להוריד כף של מלח...)
ניתן לעשות פרווה ללא בשר להוסיף עוד 3-2 בצלים לטיגון...
בין 1.5 ק"ג שעועית ל2 ק"ג (השריה 12 שעות קודם
בין 1.5 ל 2 ק"ג גריסים. חיטה גם מאוד טוב. (אני מכניס חצי חיטה וחצי גריסים)
אני לא משרה את הגריסים, פשוט נותן לזה לספוח את הנוזלים.
קישקע: 1ק"ג קמח 3/4 בקבוק שמן חצי כוס פפריקה מתוקה 2 כפיות מלח. וחצי כוס אבקת מרק. 2 חלות שרויות ספוגות במים (לחילופין 1 ק"ג פירורי לחם שספוגות במים. מערבבים את העיסה ויוצרים קובבות ומכניסים לסיר....
כדי שלא ישרף, הסדר כך, הראשון תפוחי האדמה... ואח"כ השעועית. אח"כ הבשר. אח"כ הקשקע, ואחרי כמה שעות אני מכניס את הגריסים ...
תודה, האבקת מרק :cry:
איך אבותינו היו מתבלים לפני שהומצא המוצר הזה?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #70
מתכון לסיר 20 ליטר. מוצלח ביותר. ללא מוסנדיום
6 כפות גדושות פפריקה מתוקה
1.5 כפות גדושות פפריקה חריפה
6 כפות גדושות מלח גס
חצי צנצנת סילאן
7 כפות גדושות אבקת מרק עוף
3 כפיות קפה
1.5 כפיות פלפל שחור
2 כפות גדושות גבישי שום
2 כפות גדושות כמון
בין חצי כפית לכפית שאטה
מטגנים 4 בצלים
מוסיפים 5 ק"ג קוביות תפוח אדמה
מים ותבלינים
כ3 ק"ג קוביות בשר. ניתן להכניס קורקבנים (חיסכון גדול במחיר רק להוריד כף של מלח...)
ניתן לעשות פרווה ללא בשר להוסיף עוד 3-2 בצלים לטיגון...
בין 1.5 ק"ג שעועית ל2 ק"ג (השריה 12 שעות קודם
בין 1.5 ל 2 ק"ג גריסים. חיטה גם מאוד טוב. (אני מכניס חצי חיטה וחצי גריסים)
אני לא משרה את הגריסים, פשוט נותן לזה לספוח את הנוזלים.
קישקע: 1ק"ג קמח 3/4 בקבוק שמן חצי כוס פפריקה מתוקה 2 כפיות מלח. וחצי כוס אבקת מרק. 2 חלות שרויות ספוגות במים (לחילופין 1 ק"ג פירורי לחם שספוגות במים. מערבבים את העיסה ויוצרים קובבות ומכניסים לסיר....
כדי שלא ישרף, הסדר כך, הראשון תפוחי האדמה... ואח"כ השעועית. אח"כ הבשר. אח"כ הקשקע, ואחרי כמה שעות אני מכניס את הגריסים ...
אבקת מרק זה מונוסודיום גלוטמט
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
מישהו יכול להעלות מתכון מדויק ל9 נפשות, וגם איך בדיוק מכינים אותו עם פלטה או עם בלעך וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
מישהו יכול להעלות מתכון מדויק ל9 נפשות, וגם איך בדיוק מכינים אותו עם פלטה או עם בלעך וכו'.
המתכון המקורי מיועד ל40 איש, אז פשוט תחלק את הכמויות המקוריות ב4.
אפשר פלטה או בלעך, זה לא משנה, רק לשים לב שיהיו מספיק נוזלים בסיר בכל רגע נתון בכדי שהטשולנט לא יישרף בתחתיתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
המתכון המקורי מיועד ל40 איש, אז פשוט תחלק את הכמויות המקוריות ב4.
אפשר פלטה או בלעך, זה לא משנה, רק לשים לב שיהיו מספיק נוזלים בסיר בכל רגע נתון בכדי שהטשולנט לא יישרף בתחתיתו.
אבל על איזה אש בדיוק להשים, קטנה או בינונית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
ישר כח ענק ל @yakov ysrel
הטצולנט יצא מעין עולם הבא.
בשר 4 אמנם הת בשל אבל ה יה קצת יבשושי.
:(
אולי @יואל ארלנגר - קקטוס יכול להסביר מה עלי לעשות בשבוע הבא כדי שהבשר יצא עסיסי?
או שיש משהו א חר לעשות עם מס' 4?
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
  • הוסף לסימניות
  • #79
ישר כח ענק ל @yakov ysrel
הטצולנט יצא מעין עולם הבא.
תודה ממש כיף לשמוע
בשר 4 אמנם הת בשל אבל ה יה קצת יבשושי.
:(
אולי @יואל ארלנגר - קקטוס יכול להסביר מה עלי לעשות בשבוע הבא כדי שהבשר יצא עסיסי?
או שיש משהו א חר לעשות עם מס' 4?
זה מעניין כי הבשר עצמו אמור לצאת מעולה רק בגלל שהוא בלי הרבה שומן הוא נותן פחות טעם לצ'ונט
האם שמתם את זה בגוש אחד ?
אם כן מומלץ לחתוך לקוביות וככה גם האמצע יהיה פחות יבש
ועדיין אני ממליץ על 2 או 10

של אוסם ושל קנור בקופסאות זה ללא מונסודיום.
לאוסם יש שקית של קילו וכן אלו הכשרים לפסח, הם אמנם עם מונסודיום.
1688859366902.png

זה של קנור
וזה רק בעוף
בפטריות ובבצל אין (אני עדין לא הייתי מגדיר את זה כבריא)
אגב אני קונה חבילה של קילו ברמי לוי ב9 שח (של רמי לוי) אבקה מעולה לדעתי
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #80
ישר כח ענק ל @yakov ysrel
הטצולנט יצא מעין עולם הבא.
בשר 4 אמנם הת בשל אבל ה יה קצת יבשושי.
:(
אולי @יואל ארלנגר - קקטוס יכול להסביר מה עלי לעשות בשבוע הבא כדי שהבשר יצא עסיסי?
או שיש משהו א חר לעשות עם מס' 4?
לפעמים זאת נפילה באיכות של הבשר.
קרו לי גם פאשלות בבשרים יותר "נחשבים"
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה