בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

יש לי מתכון מטורףףףף לחמין משפית מרוקאית מטורפת שיש לה קייטרינג----
יוצא טעים מאוד!!!!
כמות שמספיקה בערך ל-4 מנות----

מטגנת 2 בצלים גדולים ביחד עם כף סילאן.
מוסיפה תפו"א שחצוי ל-4
שעועית לבנה (שהושרתה)
מוסיפה מים חמים-לכסות.
ואז שמה תבלינים (אין לי כמויות אני מרוקאית אבל אנסה לכתוב)
פ.שחור גרוס
פ.מתוקה-לא הרבה
קצת כמון
בערך 2 כפות של תבלין ראס אל חנות-לא לוותר! מוסיף המון!
להוסיף עוד 2-3 כפות סילאן
חשוב לציין! שאני קונה רק תבלינים טריים מחנות תבלינים-זה טעם אחר לגמרי!!!!
לא מערבבת כדי לתת לתבלין להיפתח בבישול.
מבשלת ככה שעה+
ואז מוסיפה את הבשר (אני שמה אסאדו)
הרבה שמן,
חצי כוס יין אדום מתוק-מרכך את הבשר ונותן טעם מושלם!
שום כתוש וכמה פרוסות שום.
להוסיף מים לפי הצורך ולבשל עוד כשעתיים.
לשים את הביצים קשות
את הגריסים אני שמה ממש בכניסת שבת מעל הכול-שופכת איזה כוס וחצי.
יוצא חמין חום כהה וסמיך!!!
אם תרצו מתכון לקיקשע טוב ארשום מחר.

הכי חשוב כשמכינים להגיד-"לכבוד שבת קודש טעם המן טעם גן עדן"
זה התבלין של שבת הכי מוצלח!!!
בתיאבון!
ברור!
לא מוותרים על הסחנה...
כל הטוויסט של הטשולנט זה לליל שישי נטו.
 
האם גם בכמויות קטנות זה שעתיים על האש ו24 שעות על הפלטה?
הכל אמור להיות יחסי
רק בכמות קטנה ממש צריך להיזהר שלא יישרף מהפלטה (אולי לשים משהו בין הסיר לפלטה או שיותר מים יעזור)
 
בקשר לכך שהבשר ישאר עסיסי חובה בפרט לשבת שזה על הפלטה הרבה זמן
לשים את כל הבשר בגוש אחד ולא לחתוך מקסימום לשתי חתיכות
אפשר לפרק בחלוקת הטשונט
הסיבה שהבשר מתיבש גם בגלל שצף למעלה ובעיקר כי חותכים לקוביות ואין לבשר חיות אפילו בחלקים הכי טובים
אבל כשזה גוש שלם נשאר לו עסיסיות בכל הגוש
 
בקשר לכך שהבשר ישאר עסיסי חובה בפרט לשבת שזה על הפלטה הרבה זמן
לשים את כל הבשר בגוש אחד ולא לחתוך מקסימום לשתי חתיכות
אפשר לפרק בחלוקת הטשונט
הסיבה שהבשר מתיבש גם בגלל שצף למעלה ובעיקר כי חותכים לקוביות ואין לבשר חיות אפילו בחלקים הכי טובים
אבל כשזה גוש שלם נשאר לו עסיסיות בכל הגוש
הסברה אומרת הפוך (הצ'לנט רטוב ואם זה חתיכה קטנה היא תקבל את הטעם והרטיבות מכל הכיוונים)
וכשזה חתוך קוביות זה יוצא אצלי ממש טוב
 
אני גם לא חותכת וזה נשאר רך ועסיסי. מהנסיון שלי, הכי חשוב זה יהיה באמצע התערובת, לא בתחתית הסיר ולא למעלה. ככה זה לא מתייבש מהפלטה וגם לא חשוף לאוויר.
 
איפה יש סיר של 20 ליטר נונסטיק?
קניתי בפוד אפיל
ממליץ לקנות בחנות תמיד יש להם מבצעים של אחוזים
הסיר הזה זה מה שיש לי (עלה לי 320 אאל"ט)
תענוג של סיר וגם קל ממש לנקות
אני ממש מקפיד לא להכניס שם כלי מתכת
אני משתמש בכלי הזה (חושב שזה זה - כף מתכת מצופה סילקון שלא מתקפלת בערבוב היא בלי קשר נוחה בטירוף - קניתי בשפע ברכת ה' ב22 שח)
 
האמת היא שבכלל לא תכננתי לכתוב את זה
מישהו ביקש ממני את המתכון שלי ואחרי שסיימתי לכתוב לו (ודי השקעתי שיהיה ברור)
אמרתי למה שלא יהנו מזה כולם (הרי גם אני נעזרתי במתכונים פה)
הפתיע אותי כמות המתעניינים והמפרגנים
1689179231309.png

שמח שעזרתי לכ"כ הרבה
תודה על הפלטפורמה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה