דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
כאחד שלא מבין בכלל בתכנות ובמחשבים בכלל.
אשמח מאוד אם מי שכן מבין יסביר לאנשים כמוני מה ההתלהבות הכ"כ גדולה מהבינה המלאכותית
מה המחשב לא יכל לעשות, שעם הבינה המלאכותית הוא כן יוכל לעשות

גם אשמח מאד אם יואיל משהו להסביר למה מבחינה רוחנית זה יותר גרוע ממה שהאינטרנט הציע עד היום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מי אמר שיותר גרוע? איך אפשר לדעת?
בעיקרון בינה מלאכותית מתוכנתת כך שתוכל להבין ולחבר דברים ללא עזרה או קוד חיצוניים.
איך זה יתפתח? האנושות עוד לא יודעת להאריך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
המעלה בזה שזה לא סתם מאגר נתונים אלא לדוג' יש לו כמות גדולה מאד של נתונים שהוזנו לו ואם כדוג' הינך רוצה שיצור לך ציור בסגנון פיקאסו הוא לוקח קצת פיקסלים מכל ציור של פיקאסו ומחבר אותם לציור אחר לפי בקשתך .
וזה נקרא בינה צרה כי אחרי הכל הוא מסתמך על ציורים שכבר היו קימים [ולכן היה ע''ז כבר כמה משפטים בארה''ב על אנשים שטענו לזכויות יוצרים]
ולגבי העניין השני אינני יודע למה כוונתך,
אם כי אני יכול לשער...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
סליחה אם לא הובנתי.

התכוונתי לשאול למה תכנים רעים שמיוצרים ע"י בינה מלאכותית גרועים מתכנים שמיוצרים ע"י בינה אנושית.

סקרנות ותו לא.
כיום - אין הבדל.
מחר? איך נדע.
למי יכול להיות מושג כמה העולם הולך להסתבך בגין כך?
כמה האקרים מלאכותיים אוגרי מידע ויצרני שיטות פיצוח עצמאיים יפרצו כל תוכנה ומייל מזדמנים? וכו' וכו'.???
אני לא מבין בקדושי עליון. בינתיים העניין הזה שהעליתי יותר מעסיק את הדנים בו, והוא מדאיג ומרגש תאורטית גם יחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
למי יכול להיות מושג כמה העולם הולך להסתבך בגין כך?
את הפחד של חורבן העולם מהבינה מלאכותית אני די מבין. אבל שוב, אני לא מבין למה תוכן אסור/ מקולקל שמיוצר ע"י מכונה הוא גרוע מתוכן אסור שאדם מיצר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הבינה המלאכותית מסלפת את המקורות ומציגה דעות השקפתיות כוזבות
הנה דוגמא של bard שבה הוא מעוות את השקפת היהדות בנושא יציאה לעבודה באמצעות מספר מקורות
חשוב לציין שאף אחף מן הציטוטים אינו נכון...

1689547577277.png


1689547800451.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הבינה המלאכותית מסלפת את המקורות ומציגה דעות השקפתיות כוזבות
הנה דוגמא של bard שבה הוא מעוות את השקפת היהדות בנושא יציאה לעבודה באמצעות מספר מקורות
חשוב לציין שאף אחף מן הציטוטים אינו נכון...

צפה בקובץ המצורף 1423813

צפה בקובץ המצורף 1423815
זה אשכרה בילוף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לדעתי עניין הבעתיות שבזה הוא עניין התמימות בזה שזה אינו נראה כמשהו שיכול להזיק,אע''פ שיכול ועוד איך,
ועוד שיש פה עוד עניין שיכול ליצור דברים חדשים שאינם קימים בבחינת העמקת הרע וד''ל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
א. לא על 'bard' דיברה תורה, מערכת שאינה בכלל בגדר בינה מלאכותית אלא במקרה הטוב טפשות מלאכותית
(ראייה קטנה שאלתי לגבי חסידות קטנה שנמצאת היום, והוא התחיל לספר שכהיום יש לחסידות מעל 100.000 איש בכל מדינות העולם וכו', שטויות במיץ עגבניות...)
ב. אחת הבעיות ב-AI כהיום היא שישנו מס' פל' (כן גם כשרים) שניתן לשאול אותו שאלות והוא עונה לך תשובות ואכמ''ל... (מתוך קריאת האדמו''רים בארה''ב - "מדברים עם השטן בעצמו")
כ"ש לבעלי מחשבים וכו' ניתן לבקש שיצייר תמונות וכו' וכו'
ג. הבעיה העולמית ב-AI היא שכל העולם יעבוד על ידו (ישמש כמזכיר במשרד, רופא בביה"ח) יגרום לפיטורי ענק, ויכול לשבש את העולם בהפצת מידע שגוי שיכלול תמונות שנראות אמיתיות לגמרי, הקלטות בקולם של אנשים, לא יידעו מה נכון ומה לא.
ד. בפיתוח ה-AI עובדים על בינה מלאכותית חזקה - דהיינו לא רק תוכנה שמבוססת על מידע, אלא אחת שתפתור לבד בעיות כדוגמת שכל אנוש, כרגע אין עדיין בנמצא, ונקווה שאכן לא יימצא, שאם כן הרי אנחנו אבודים, (למה? תחשבו לבד...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ג. הבעיה העולמית ב-AI היא שכל העולם יעבוד על ידו (ישמש כמזכיר במשרד, רופא בביה"ח) יגרום לפיטורי ענק, ויכול לשבש את העולם בהפצת מידע שגוי שיכלול תמונות שנראות אמיתיות לגמרי, הקלטות בקולם של אנשים, לא יידעו מה נכון ומה לא.
האם זו הסיבה שגדולי הדור יצאו נגדה?
האם הימנעות של החרדים מבינה מלאכותית תעצור את התהליך הזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מה שידוע שלפני כ18 שנה (טרם הסמארטפון) גדו"י דחפו להמציא את הטלפון הכשר (מישו זוכר את מירס..?)
ואנשים לא כ"כ הבינו "מה הבעיה במכשירים הרגילים"?!
תוך שנים בודדות כולם כבר הבינו!

יש לי תחושה שבמקרה דנן - לא נזדקק ל"שנים הבודדות" הללו כדי להבין..
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מה שידוע שלפני כ18 שנה (טרם הסמארטפון) גדו"י דחפו להמציא את הטלפון הכשר (מישו זוכר את מירס..?)
ואנשים לא כ"כ הבינו "מה הבעיה במכשירים הרגילים"?!
תוך שנים בודדות כולם כבר הבינו!

יש לי תחושה שבמקרה דנן - לא נזדקק ל"שנים הבודדות" הללו כדי להבין..
למה?
זה בדיוק הנושא של האשכול
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
למה?
זה בדיוק הנושא של האשכול
הכוונה היא שכעת עדיין קשה להבין מה הבעיה
כשם שכשהושק המירס הראשון בקול רעש וצילצולים(..) אפחד לא ראה באמת הבדל גדול בין המכשירים דאז לכשרים ולא הבינו את הצורך בגדר הזה.
עד שהסמארטפונים הופיעו - או אז אנשים קלטו את הראיה למרחוק של גדו"י שלמעשה הצילו את הציבור בהוראה שלהם כמה שנים קודם לכן.
(וראה את המאבק הקשה שנוהל פה בשנה שעברה נגד הנסיון להפיל את החומה הזו ואיך שגדולי הדור (היו) בתוך זה מלא-מלא)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה