דרוש מידע כמה עולה לנו שימוש בתאורת לדים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום
יש לנו בסלון תקרת גבס ותאורה שמורכבת מהרבה פסי לד (כפולים), בדומה לתמונה המצורפת , אבל בלי הספוטים.
סה"כ כ60 מטר פסי לד.
התאורה מחוברת ל3 שנאים (שנאים גדולים ואחד קטן יותר)
אנחנו מקבלים חשבון חשמל גבוה מאד ומישהו אמר לנו שייתכן שנובע מהתאורה בסלון
תמיד ידענו שפסי לד לא צורכים הרבה חשמל, אך חשמלאי שהיה כאן טען שהשנאים כן צורכים הרבה חשמל.
איך אנחנו יכולים לחשב מה צריכת החשמל כאשר התאורה דולקת?
מכירים חשמלאי שמבין בזה?
אנחנו שוקלים להחליף את התאורה (שעלתה לנו כ5,000 ש"ח) כי נראה לנו שרק על התאורה אנחנו משלמים 400 ש"ח לחודש!
נשמח מאד לעזרה ממי שמבין
תודה רבה!
 

קבצים מצורפים

  • תאורה.jpg
    תאורה.jpg
    KB 46.6 · צפיות: 189
  • הוסף לסימניות
  • #2
התאורה לא משנה.

תצלמו את השנאים. וגם כמה זמן ביום התאורה דולקת? והאם כשהיא כבויה השנאים מנותקים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
התאורה לא משנה.

תצלמו את השנאים. וגם כמה זמן ביום התאורה דולקת? והאם כשהיא כבויה השנאים מנותקים?
תודה על המענה!!!
יש 2 שנאים גדולים -למעלה בתמונה , מצורף תמונה של אחד מהם בהגדלה.
ועוד אחד קטן יותר-למטה בתמונה.
בגדול התאורה דולקת כל היום.
איך יודעים אם כשהתאורה כבויה השנאים מנותקים?
 

קבצים מצורפים

  • שנאי תאורה.jpg
    שנאי תאורה.jpg
    1 MB · צפיות: 152
  • שנאי תאורה הכל.jpg
    שנאי תאורה הכל.jpg
    1 MB · צפיות: 157
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם אפשרי...
הייתי ממלצה לך לנתק את התאורה הנוכחית ולהוסיף תאורה אגס פשוטה (וחזקה...) למשך תקופה, ותראי אם זה באמת משפיעה על צריכת החשמל.

זה נראה ממש יפה, אולי אם תעשי לזה מתג נסתר ותשלבי תאורה יומיומית פשוטה? אולי תוכלי לשחק עם ההפעלה של זה. ולחבר אצ התאורה הזאת לשעון שבת, שזה יפעל רק בסעודות שבת ואירועים חגיגיים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אם אפשרי...
הייתי ממלצה לך לנתק את התאורה הנוכחית ולהוסיף תאורה אגס פשוטה (וחזקה...) למשך תקופה, ותראי אם זה באמת משפיעה על צריכת החשמל.

זה נראה ממש יפה, אולי אם תעשי לזה מתג נסתר ותשלבי תאורה יומיומית פשוטה? אולי תוכלי לשחק עם ההפעלה של זה. ולחבר אצ התאורה הזאת לשעון שבת, שזה יפעל רק בסעודות שבת ואירועים חגיגיים?
לא ממש אפשרי להוסיף כרגע.
מעדיפה לנסות להבין כמה באמת זה עולה לי.
אני בטוחה שיש מי שזאת העבודה שלו, רק לא יודעת איך להגיע אליו בינתיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש לכל חשמלאי מכשיר פשוט שמודד את זה.
לפי השנאי זה נראה הגיוני,
400 ש"ח לחודש לתאורה שדולקת 18 שעות ביום לפי החשבון של 62 אג לקוטש צריך להיות לתאורה של 1300 1500 וואט
השנאי הוא של 4 אמפר ואם יש עוד שנאים ההיגיון אומר שהתאורה לא פחות מזה ואולי אפילו 2000 וואט.
אם מדובר על 60 מטר של לד 25 וואט זה יוצא 1500 וואט
בד"כ חשמלאי לא משער בדברים כאלו כי זה מדיד ואם הוא ראה ואמר כנראה זה נכון
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש לכל חשמלאי מכשיר פשוט שמודד את זה.
לפי השנאי זה נראה הגיוני,
400 ש"ח לחודש לתאורה שדולקת 18 שעות ביום לפי החשבון של 62 אג לקוטש צריך להיות לתאורה של 1300 1500 וואט
השנאי הוא של 4 אמפר ואם יש עוד שנאים ההיגיון אומר שהתאורה לא פחות מזה ואולי אפילו 2000 וואט.
אם מדובר על 60 מטר של לד 25 וואט זה יוצא 1500 וואט
בד"כ חשמלאי לא משער בדברים כאלו כי זה מדיד ואם הוא ראה ואמר כנראה זה נכון
תודה
נשמח להמלצה על חשמלאי שיש לו כזה מכשיר, בבני ברק.
מי שהיה אצלינו לא מדד ואמר במדויק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אלו שנאים אדירים ממש.
תאורת לד פשוטה היא הרבה פחות חשמל ממה שאצלכם נצרך.

ואם הכיבוי נעשה אחרי השנאי (כלומר כפתור הכיבוי מנתק את החשמל בין השנאי לתאורה, ולא בין החשמל לשנאי) אז החשמל נצרך גם כאשר התאורה כבויה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אלו שנאים אדירים ממש.
תאורת לד פשוטה היא הרבה פחות חשמל ממה שאצלכם נצרך.

ואם הכיבוי נעשה אחרי השנאי (כלומר כפתור הכיבוי מנתק את החשמל בין השנאי לתאורה, ולא בין החשמל לשנאי) אז החשמל נצרך גם כאשר התאורה כבויה.
מודה שלא הבנו למה התכוונת.
יש מפסק בקיר -שמעביר לשנאי, ומהשנאי יוצאים חוטים ללדים.
נשמח לשמוע את דעתך האם יש פתרון למצב הקיים, יש מה להחליף, או שכדי לחסוך צריך לפרק הכל ולקנות תאורה חסכונית יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
עצה לא של מומחה, אם החיבור לחשמל כפי שאמרת הוא לפני השנאי, תבדקי בבוקר מה רשום בשעון חשמל תבדקי בערב.
ולמחרת, תנתקי את התאורה (במפסק), תרשמי את השעון בבוקר ובערב, ותראי מה ההבדלים, ותכפילי אותם בכפול חודש.
את המחיר לקוט"ש ניתן לבדוק באתר של חברת חשמל וכמדומני שגם בחשבונית.
נ.ב כמובן ששאר הצריכה בבית צריכה להיות דומה בשני הימים(כלומר לא יום אחד שפועל תנור ומייבש וכדו' וביום השני לא)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
שלום
יש לנו בסלון תקרת גבס ותאורה שמורכבת מהרבה פסי לד (כפולים), בדומה לתמונה המצורפת , אבל בלי הספוטים.
סה"כ כ60 מטר פסי לד.
התאורה מחוברת ל3 שנאים (שנאים גדולים ואחד קטן יותר)
אנחנו מקבלים חשבון חשמל גבוה מאד ומישהו אמר לנו שייתכן שנובע מהתאורה בסלון
תמיד ידענו שפסי לד לא צורכים הרבה חשמל, אך חשמלאי שהיה כאן טען שהשנאים כן צורכים הרבה חשמל.
איך אנחנו יכולים לחשב מה צריכת החשמל כאשר התאורה דולקת?
מכירים חשמלאי שמבין בזה?
אנחנו שוקלים להחליף את התאורה (שעלתה לנו כ5,000 ש"ח) כי נראה לנו שרק על התאורה אנחנו משלמים 400 ש"ח לחודש!
נשמח מאד לעזרה ממי שמבין
תודה רבה!
אם אתם משלמים 400 ש"ח על 60 מטר לד, זאת אומרת שכל מטר לד הוא בערך 15 וואט, כלומר שיש לכם בסלון 900 וואט תאורת לד? (אם אתם מעוניינים אכתוב את החשבון)
לשם השוואה במידרג ממליצים על 40 וואט תאורת לד לסלון של 20 מ"ר.
לא הבנתי מה זאת אומרת השנאים צורכים חשמל, לכאורה בכל נורת לד יש שנאי, גם בלד "אגס".
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם אתם משלמים 400 ש"ח על 60 מטר לד, זאת אומרת שכל מטר לד הוא בערך 15 וואט, כלומר שיש לכם בסלון 900 וואט תאורת לד? (אם אתם מעוניינים אכתוב את החשבון)
לשם השוואה במידרג ממליצים על 40 וואט תאורת לד לסלון של 20 מ"ר.
לא הבנתי מה זאת אומרת השנאים צורכים חשמל, לכאורה בכל נורת לד יש שנאי, גם בלד "אגס".
בפסי לד השנאי הוא חיצוני, ניתן לראות בתמונות שצירפתי בהודעה הראשונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה
נשמח להמלצה על חשמלאי שיש לו כזה מכשיר, בבני ברק.
מי שהיה אצלינו לא מדד ואמר במדויק.
מודד חשמל לשקע תקע, אתם יכולים לנסות לחבר את התאורה לתקע ולפי זה למדוד
עולה באיזור ה40 ש"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בפסי לד השנאי הוא חיצוני, ניתן לראות בתמונות שצירפתי בהודעה הראשונה.
השנאים האלו מיועדים רק לתאורה של הסלון או לתאורה של כל הבית? כמה מ"ר הסלון/הבית? מישהו מוסמך בחר את עוצמת התאורה ואת השנאים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
השנאים האלו מיועדים רק לתאורה של הסלון או לתאורה של כל הבית? כמה מ"ר הסלון/הבית? מישהו מוסמך בחר את עוצמת התאורה ואת השנאים?

קודם כל תודה!
השנאים מחוברים לתאורת פסי הלדים בתקרת הסלון. נקנו במקום מוסמך בהמלצת מעצבת מוסמכת והותקנו ע"י חשמלאי מוסמך ☺
גודל הסלון 21 מ"ר
רצינו לדעת אם מישהו מכיר את התופעה, או מכיר מישהו שמתעסק בתחום שיוכל ליעץ לנו אם יש מה לעשות או שהפתרון הוא להחליף את כל התאורה בסלון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
השנאים מחוברים לתאורת פסי הלדים בתקרת הסלון. נקנו במקום מוסמך בהמלצת מעצבת מוסמכת והותקנו ע"י חשמלאי מוסמך ☺
גודל הסלון 21 מ"ר
אני לא שואל על העיצוב או על ההתקנה, אלא על עוצמת התאורה, מי בחר את העוצמה, יש פס לד 5 וואט למטר, ויש פס לד 15 וואט למטר. אם מספיק פס אחד של 5 וואט, למה לשים פס כפול של 15 וואט (ס"ה 60 וואט למטר)? (כמובן אחרי שיש עוצמה כזו צריך שנאים מתאימים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם כל המערכת מחוברת לשקע חשמל
אתם יכולים לברר אצל אנשים שמנהלים גנרטורים לשבת
הם מחזיקים מכשירי מדידה כדי לדעת כמה צריך בשביל הגנרטור
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני לא שואל על העיצוב או על ההתקנה, אלא על עוצמת התאורה, מי בחר את העוצמה, יש פס לד 5 וואט למטר, ויש פס לד 15 וואט למטר. אם מספיק פס אחד של 5 וואט, למה לשים פס כפול של 15 וואט (ס"ה 60 וואט למטר)? (כמובן אחרי שיש עוצמה כזו צריך שנאים מתאימים).

המעצבת הזמינה לנו את התאורה.
יכול להיות שאכן עוצמתית מידי ואין סיבה לכך, אנחנו חושבים אולי לפצל לכמה הדלקות.
תודה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
המעצבת הזמינה לנו את התאורה.
יכול להיות שאכן עוצמתית מידי ואין סיבה לכך, אנחנו חושבים אולי לפצל לכמה הדלקות.
תודה!!
קראתי קצת על הנושא, ואכן יש הפסד חשמל בשנאי.
כלומר ייתכן שיש לכם 470 וואט תאורה וזה יוצא 400 ש"ח אם דולק 18 שעות ביממה.
470 וואט ל21 מ"ר זה חזק אבל לא הזוי.
אם אני מבין נכון אז החשבון הוא החשמל שכתוב על השנאי בINPUT
לדוגמא בתמונה של השנאים שצירפתם לעיל (אני רואה את המדבקה רק שנאי אחד) רשום עליו INPUT 200-240V 4A כלומר 220 וולט 4 אמפר (זה החשמל שהשנאי צורך).
220 כפול 4 זה 880 וואט (זה החשבון, אמפר כפול וולט שווה וואט)
קילוואט עולה 60 אגורות.

כך שהשנאי הזה עולה לשעה 53 אגורות.
תכפילו בכמות השנאים שיש לכם ובכמות השעות שהם דולקים.
מקווה שמובן וסליחה על הטעות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה