עזרה חינוך חינם 0-3 יתחיל בינואר או יוקפא עקב המצב?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #22
ככל הנראה לא יקרה.... :(
כמו שכתבו כאן:
מה שלא התחיל הכי קל לדחות.
אבל גם זה לא יקרה:
וימשיכו לחלק כאן מעון במחיר מצחיק לנשים שעובדות 4 שעות בשבוע יהיה כאן בלאגן.
וגם רוב הסיכויים שהחרדים לא יהיו בקואליציה הבאה - שתקום לאחר המלחמה,

וזה לא משנה כמה כוחות חזקים יש כאן,
אם מצבת המיסים תישאר כפי שהיא, ולא יהיה תוסף של מס מלחמה (כפי שהיה בעבר!)
זה כבר יהיה טוב.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אכן, צפויים הרבה קיצוצים,
מה יהיו הקיצוצים לדוג'?
העלאת מיסים?
אז אם נניח אחוזי מס הכנסה יעלו- וזה ממש לא מופקע שזה יהיה אחרי המלחמה,
מה הטעם לתת ביד אחת נ.ז. ולהעלות ביד השניה את המיסים?
יותר הגיוני לא לתת הטבות חדשות ומורכבות ליישום ולא לקצץ ממקומות אחרים,

כמובן שזו רק דוג'-
אפשר גם לדמות את זה להורדת קצבאות ילדים או מענקים שונים,
ובנוסף- יש מלא אפשרויות נוספות לעודד תעסוקה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
Screenshot_2023_1107_215429.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מה יהיו הקיצוצים לדוג'?
העלאת מיסים?
אז אם נניח אחוזי מס הכנסה יעלו- וזה ממש לא מופקע שזה יהיה אחרי המלחמה,
מה הטעם לתת ביד אחת נ.ז. ולהעלות ביד השניה את המיסים?
יותר הגיוני לא לתת הטבות חדשות ומורכבות ליישום ולא לקצץ ממקומות אחרים,

כמובן שזו רק דוג'-
אפשר גם לדמות את זה להורדת קצבאות ילדים או מענקים שונים,
ובנוסף- יש מלא אפשרויות נוספות לעודד תעסוקה...
בדיוק, זאת רק דוגמא,
מבחינתי שיקצצו לבעלי המעונות את ההעלאה ההזויה שהם קיבלו בשכר לימוד.
העלאה שמתוקצבת רק לבעלי דרגה ועולה למדינה מאות מיליונים.
שיקשיחו את הקריטריונים לזכאות למעון, לא הגיוני שאישה שעובדת כמה שעות בשבוע תיהיה זכאית לסבסוד מלא.
(ושוב לרגע לא באה אל אותן נשים בטענה! זאת לא אשמתן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בדיוק, זאת רק דוגמא,
מבחינתי שיקצצו לבעלי המעונות את ההעלאה ההזויה שהם קיבלו בשכר לימוד.
העלאה שמתוקצבת רק לבעלי דרגה ועולה למדינה מאות מיליונים.
לקצץ את מה שניתן, זה הרבה יותר מסובך, במיוחד שיש לבעלי המעונות לוביסטים חזקים בכנסת (ובכנסת הנוכחית גם כמה מבעלי המעונות - ולכן היתה את הקפיצה ההזויה...- ואחכ עוד בעלי המעונות יתבכיינו שזה לא מספיק...)

שיקשיחו את הקריטריונים לזכאות למעון, לא הגיוני שאישה שעובדת כמה שעות בשבוע תיהיה זכאית לסבסוד מלא.
(ושוב לרגע לא באה אל אותן נשים בטענה! זאת לא אשמתן)
יוקשח , מה שהיה השנה לא היה בעבר - וכל זה רק בגלל חברי הכנסת של אגו"י - שרצו מאד בטובת האמהות שעובדות במשרה חלקית, +חברי הכנסת בעלי המעונות , שידעו שבמחיר המופקע יהיו המונים שלא ירשמו,
ולכן הם ביצעו את התעלול הנוכחי + התאמצו צאד כדי שהסיכנרון עם הביטוח לאומי לא יהיה חובה.... (אגוי ממש יצאו בהצהרה כזו, בלי להתבלבל..)
חבל שהם לא עבדו ככ קשה בשביל שהתוספת של אופק חדש יכנס לבסיס התקציב, ולא יהיה מכספים קואליציוניים.....

בכל מקרה, שר האוצר כבר הצהיר, שכל הכספים הקואליציוניים יעברו הקפאה, ואילו תקציב שנת 2024 יבחן ויבנה מחדש...
כך שעל הטבות במצב הכלכלי - לא יהיה, קווה מאד, שלא יהיה קיצוצים נוספים- מעבר למה שכבר ידוע שיקרה..
(גם ככה למשפחה אברכית, - תקוצץ ככל הנראה מילגה של הכולל, אם האישה מורה קיצוץ בעלאה מתוכננת של אופק חדש, ככל הנראה קיצוץ בנ"ז שהי אמורות להתקבל+ סימן שאלה על נקודות זיכוי מגיל 6-12 - שכבר ניתן... בהצטברות זה יוצא המון כסף למשפחה.. וצריך הרבה תפילות...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אז אני אומרת שיהיה כאן בלאגן אם יעזו להוריד דבר כזה(שהובל ע"י החשב הכללי של משרד האוצר).
זה הרבה יותר מאופק חדש.
זאת הטבה שלא מיועדת רק לחרדים.
את אופטימית
איזו תסיסה נראה לך תשפיע על הממשלה בזמן שהם מסובכים תקציבית עד מעל הראש ?!
ואגב, רוב האנשים עם כל התסיסה והכעס עדיין מוכנים להבין שיש צורך בסכומים אדירים כדי לממן את המלחמה, התמיכה לנפגעי טרור, הקמת יישובים ושדרוג מערכת בריאות הנפש ..

כמובן שאני מאמינה שיש הרבה מאיפה לחסוך ולתת לנו ההורים דרך להתפרנס קצת יותר בשפיות
אבל כמובן שאין כרגע על מי ועל מה לדבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
את אופטימית
איזו תסיסה נראה לך תשפיע על הממשלה בזמן שהם מסובכים תקציבית עד מעל הראש ?!
ואגב, רוב האנשים עם כל התסיסה והכעס עדיין מוכנים להבין שיש צורך בסכומים אדירים כדי לממן את המלחמה, התמיכה לנפגעי טרור, הקמת יישובים ושדרוג מערכת בריאות הנפש ..

כמובן שאני מאמינה שיש הרבה מאיפה לחסוך ולתת לנו ההורים דרך להתפרנס קצת יותר בשפיות
אבל כמובן שאין כרגע על מי ועל מה לדבר.
אני קצת מודעת למציאות בשטח, לאו דווקא החרדי.
אם יורידו את ההטבה הזאת וישאירו את ההטבה למעונות יהיה כאן בלאגן ובצדק.
זה לא הכסף עצמו כמו האי צדק שבדבר.
לקצץ את מה שניתן, זה הרבה יותר מסובך, במיוחד שיש לבעלי המעונות לוביסטים חזקים בכנסת (ובכנסת הנוכחית גם כמה מבעלי המעונות - ולכן היתה את הקפיצה ההזויה...- ואחכ עוד בעלי המעונות יתבכיינו שזה לא מספיק...)


יוקשח , מה שהיה השנה לא היה בעבר - וכל זה רק בגלל חברי הכנסת של אגו"י - שרצו מאד בטובת האמהות שעובדות במשרה חלקית, +חברי הכנסת בעלי המעונות , שידעו שבמחיר המופקע יהיו המונים שלא ירשמו,
ולכן הם ביצעו את התעלול הנוכחי + התאמצו צאד כדי שהסיכנרון עם הביטוח לאומי לא יהיה חובה.... (אגוי ממש יצאו בהצהרה כזו, בלי להתבלבל..)
חבל שהם לא עבדו ככ קשה בשביל שהתוספת של אופק חדש יכנס לבסיס התקציב, ולא יהיה מכספים קואליציוניים.....
סליחה, חברי הכנסת החרדים פעלו גם הם לעליה השערוריתית במחירי המעונות,
(עליה שנפלה על אלו שאין להם דרגה)
לא סתם הטבלה הזאת נשמרה בסוד...
וזאת הסיבה שאני כותבת כאן.
שהחכים החרדים שלנו יתחילו לדאוג לחכות ולא לדגים.


בכל מקרה, שר האוצר כבר הצהיר, שכל הכספים הקואליציוניים יעברו הקפאה, ואילו תקציב שנת 2024 יבחן ויבנה מחדש...
כך שעל הטבות במצב הכלכלי - לא יהיה, קווה מאד, שלא יהיה קיצוצים נוספים- מעבר למה שכבר ידוע שיקרה..
(גם ככה למשפחה אברכית, - תקוצץ ככל הנראה מילגה של הכולל, אם האישה מורה קיצוץ בעלאה מתוכננת של אופק חדש, ככל הנראה קיצוץ בנ"ז שהי אמורות להתקבל+ סימן שאלה על נקודות זיכוי מגיל 6-12 - שכבר ניתן... בהצטברות זה יוצא המון כסף למשפחה.. וצריך הרבה תפילות...)
יש הבדל בין קיצוצים לציבור החרדי לבין הציבור הכללי.
את הפליטקאים מענין גם דעת הקהל... בכל אופן מוקדם מכדי לדבר... נחיה וננראה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

בבית שמש, יש יוזמה חדשה שהעירייה תיתן החזרי הוצאות הסעה להורים לילדים חינוך מיוחד שמעונינים להסיע את הילד בעצמם למוסד בו הוא לומד.

אני מנסה להבין האם היוזמה טובה לנו כהורים לילדים נכים, או שזה עלולה להיות בעיה רצינית


1. שמעתי שההסדר הזה קיים גם בעיריית ירושלים, האם זה נכון ? אם מישהו מכיר אשמח לדעת. איך זה מתנהל בפועל.

2. מצד אחד יש כאן "הזדמנות" לקבל עוד כסף (כך טוענים היוזמים) (העירייה משלמת לחברות ההסעות הרבה מאוד כסך לחודש על כל ילד)

מצד שני אולי בעוד זמן קצר העירייה תתחיל להתעמר ולריב עם ההורים על גובה ההחזר וכד', הרי ההורים אינם חברת הסעות שהעירייה חותמת איתם הסכם מסודר, זה בס"ה הורים שמקבלים החזר הוצאות, מול הורים ההתייחסות של העירייה תהיה אחרת. ולרעה.

ועוד משהו - כאשר הורה מחליט להסיע את ילדו בעצמו, ולאחר זמן הוא מגלה את הקושי בדבר ושזה כובל מאוד, והוא מעונין להפסיק עם זה, האם יוכל לדרוש מהעירייה שמעונין בהסעה, או שיגידו לו שהיות ויש לו רכב נכה אז עליו לדאוג להסיע את בנו תמורת החזרי הוצאות ?

בכלל האם יכול לקרות מצב שהעירייה תשתמט מחובתה לדאוג להסעות ילדי חינוך מיוחד, בטענה שהיא מאפשרת להורים להסיע את הילדים תמורת החזרי הוצאות?

בקיצור אשמח לכל הערה או הארה בנושא
תודה רבה מראש

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה